مشاور مالیاتی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی امیر، با استفاده از روش مشاوره مالیاتی، به عنوان مثال ثبت اظهارنامه مالیاتی مودی، به صورت آنلاین و حضوری، مشاوره مالیاتی ارائه می‌دهد.
او یک وکیل مالیاتی با تخصص در این حوزه است.

برای ثبت اظهارنامه مالیاتی، اشخاص حقیقی تا پایان ماه خرداد و اشخاص حقوقی تا پایان ماه تیر یا چهار ماه پس از پایان سال مالی خود فرصت دارند.
آنها باید در این مهلت اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.

محاسبه مالیات بر اساس اظهارنامه مالیاتی این اشخاص انجام می‌شود.
پرداخت مالیات، یعنی پرداخت وظیفه‌ای است که علیرغم داشتن مزایای زیاد برای جامعه، به کاهش درآمد و سود فعالیت تجاری انجامیده است.

بنابراین، این اشخاص دائماً به دنبال راه‌های قانونی هستند تا حداکثر امکان، مالیات پرداختی خود را به دولت کاهش دهند.
با توجه به این اهمیت، مشاور مالیاتی آنلاین یا حضوری در شرکت‌ها و تجارتگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این مقاله به سوال "مشاور مالیاتی کیست؟" پاسخ داده می‌شود و سپس با بررسی وظایف و تفاوت بین وکیل دعاوی مالیاتی و وکیل دادگستری و حسابدار، موضوع را دنبال کرد.
در روش مشاوره مالیاتی مقطعی، متخصصان حسابداری تخصصی و وکلای دعاوی مالیاتی، از طریق مشاوره آنلاین و حضوری، در یک بازه زمانی مشخص، با مشتریان خود همکاری می‌کنند و نکات مالیاتی مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

حسابدار در یک شرکت یا تجارتخانه، فردی است که مسئولیت مدیریت حساب‌های شرکت را دارد.
وی باید درآمدها، هزینه‌ها و سودهای شرکت را تحلیل کرده و موقعیت مالی شرکت را بررسی نماید.

همچنین، حسابدار مسائل مالی دیگری از جمله حقوق و دستمزد کارکنان را نیز مدیریت می‌کند و وضعیت آنها را تعیین می‌کند.
به عبارت دیگر، حسابدار قادر است ترازنامه شرکت را به صورت دقیق و دقیق تهیه نماید.

یک مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی در واقع یک فرد متخصص است که دارای تحصیلات و تجربه در حوزه مالیات و حسابداری مرتبط است.
نقش آنها شامل بسته بندی، تنظیم و ثبت اظهارنامه مالیاتی مشتری در قانونی و صحیح، بر اساس قوانین و مقررات مربوطه است.

همچنین، وظیفه آنها شامل دریافت گواهی ارزش افزوده می‌باشد که باید در زمان قانونی انجام شود.
در مقابل، وکیل دعاوی مالیاتی وظیفه نمایندگی از مشتری در امور مالیاتی و اعتراض به مالیات را بر عهده دارد.

نوع ارتباط کاری مشاور مالیاتی با مشتریانش و نیز خدمات مشاوره مالیاتی آنلاین و حضوری توسط وکیل مالیاتی به شرکت‌ها و اشخاص، به طور کلی به سه حالت تقسیم می‌شود: حالت اول، حالت دوم و حالت سوم.

خلافی

پرداخت مالیات، یعنی پرداخت وظیفه‌ای است که علیرغم داشتن مزایای زیاد برای جامعه، برای تاجران حقیقی و حقوقی، به کاهش درآمد و سود فعالیت تجاری انجامیده است.
بنابراین، بدیهی است که این اشخاص دائماً به دنبال راه‌های قانونی هستند تا حداکثر امکان، مالیات پرداختی خود را به دولت کاهش دهند.

راه حل اختصاصی برای این مشکل، اعتماد به یک متخصص مالیاتی است.
همچنین، یک وکیل مالیاتی نیز می‌تواند در رفع این مشکل کمک کند.
وکیل مالیاتی، یک فرد مجرب و کارشناس در حوزه‌ی مالیات است که دارای تحصیلات و تجربه‌ی مرتبط مرتبط با مالیات و حسابداری است.
نیز، به دلیل تسلط و آگاهی کامل و جامعی که بر قوانین و مقررات مالیاتی دارد، می‌تواند در زمینه‌ی مسائل مالیاتی به مشتریان خود مشاوره دهد و آنها را در این راهپیمایی پیچیده کمک کند.

برای همین، با توجه به اهمیت ارتباط با یک مشاور مالیاتی آنلاین یا حضوری در شرکت‌ها و تجارتگاه‌ها، در این مقاله به سوالی که "مشاور مالیاتی کیست؟" پاسخ خواهیم داد و سپس با بررسی وظایف و تفاوت بین وکیل دعاوی مالیاتی و وکیل دادگستری و حسابدار، موضوع را دنبال خواهیم کرد.

مشاور مالیاتی کیست

قبل از اینکه به سوال "مشاور مالیاتی کیست؟" پاسخ دهیم، باید مطرح کنیم که برخی دلایل ضرورت استفاده از مشاور مالیاتی چیستند.
وقتی یک فرد حقیقی یا حقوقی مانند یک شرکت تجاری، کار تجاری خود را شروع می‌کند، باید با توجه به قوانین متعددی که در کشور تصویب شده است، مجموعه‌ای از وظایف مختلف را برعهده بگیرد.
این وظایف شامل داشتن دفاتر مالی خاص، استفاده از حسابداران مجاز، بیمه‌کردن کارکنان و ثبت اطلاعات مالی در سیستم‌های متناسب است.
این تکالیف به عهده شخص حقیقی یا حقوقی تاجر می‌افتد.

یکی از وظایفی که بر عهده افرادی قرار دارد که فعالیت تجاری را شروع می‌کنند، پرداخت مالیات است.
مفهوم مالیات در این مورد به معنای درصدی مشخص از درآمد سالانه آنها است که باید در پایان سال مالی و پس از ارائه اظهارنامه مالیاتی، به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شود.
این مالیات‌ها به دو دسته‌ی مالیات مشاغل و مالیات اشخاص حقوقی تقسیم می‌شوند.

به همین دلیل، افرادی که مکلف به پرداخت مالیات هستند، همواره در تلاش هستند تا راهکارهای قانونی بیابند تا بتوانند میزان مالیات پرداختی خود را به دولت کاهش دهند، بدون آنکه در فعالیت‌های حقوقی یا تجاری خود به جنایت مالیاتی متهم شوند.

یک نکته مهم درباره این نگرانی‌های مالیاتی وجود دارد که نیاز به متخصص در این زمینه، مانند مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی، را تقاضایی است.
درک و شناخت قوانین مالیاتی، همراه با جزئیات پیچیده و زیر و بم آن‌ها، برای یک شخص عادی غیرممکن است.
به همین دلیل، حضور یک متخصص که تخصص و دانش لازم را در این زمینه داشته باشد ضروری است.
این متخصصان مالیاتی، با مشاوره و راهنمایی‌های حرفه‌ای خود، در حل مسائل مالیاتی به شما کمک می‌کنند و قوانین مالیاتی را به بهترین شکل برای شما تفسیر می‌کنند و حقوق و تعهدات شما را مدیریت می‌کنند.

"یک وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی در واقع یک فرد متخصص است که دارای تحصیلات و تجربه در حوزه مالیات و حسابداری مرتبط است.
او از طریق تسلط کامل و جامع بر قوانین و مقررات مالیاتی، به مشتریان خود مشاوره های لازم را در زمینه مالیات ارائه می دهد.
این مشاور مالیاتی می تواند به طور آنلاین و حضوری با استفاده از مشاوره با مشاور مالیاتی، مشتریان را در این مسیر پیچیده و تخصصی یاری کند.
"

مهمانهای محترم، جهت ارتباط با یک مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی، می‌توانید به صورت خلاصه در دو حوزه اقدام نمایید.
یعنی، در حوزه کسب و کار و مالیات هر فرد یا شرکتی که می‌تواند شامل شرکت‌های کوچک یا بزرگ و یا حتی افراد حقیقی باشند، خدمات زیر را می‌توانند ارائه دهند:1.
مشاوره در زمینه فعالیت تجاری: به منظور بهبود عملکرد کسب و کار شما، این مشاوران می‌توانند راهنمایی های لازم را در خصوص بهینه سازی فعالیت تجاری و افزایش سودآوری ارائه دهند.
2.
مشاوره در زمینه مالیاتی: به منظور رعایت قوانین و مقررات مالیاتی، مشاوران مالیاتی می‌توانند شما را در مورد تسهیلات و کاهش هزینه ها، نحوه پرداخت مالیات، استفاده از تخفیفات مالیاتی و راهکارهای مشابه راهنمایی نمایند.
استفاده از خدمات مشاوران مشاو مالیاتی یا وکیل مالیاتی برای هر فرد یا شرکتی امری ضروریست تا با توجه به قوانین و مقررات مالیاتی، بتوانند به طور صحیح در حوزه مالی و مالیاتی عمل نمایند و بهره‌وری و سودآوری خود را افزایش دهند.

تمام تلاش ما در سرویس مشاوره مالی این است که با بررسی دقیق وضعیت مالی مشتریان، همراه با بررسی اسناد و مدارک مورد نیاز، از طریق راه حل‌های قانونی و استفاده از تسهیلات مالیاتی مختلف، سعی داریم تا حد امکان مالیات پرداختی مشتریان به دولت را کاهش دهیم.
این اقدام به تدریج سبب افزایش درآمد و سود سالانه مشتریان خواهد شد و از طرفی در بهبود وضعیت مالی آنها نقش موثری خواهد داشت.
سعی می‌کنیم در این بخش با استفاده از تخصص‌های خبره و متخصصان مالی، به مشتریان خدماتی منحصر به فرد و سودآور ارائه دهیم.

تجربه و دانش اختصاصی در حوزه مالیات، باعث می‌شود که مشاور مالیاتی وکیلی حرفه‌ای باشد که قادر است به نمایندگی از مودی مالیاتی در مراجع مالیاتی مختلف مانند اداره مالیات و هیات بدوی و تجدیدنظر مالیات، فعالیت کند.
وظیفه اصلی این مشاور مالیاتی، بررسی اظهارنامه مودی مالیاتی و کاهش مالیاتی که وی پرداخت می‌کند است.
ایشان توانمندی قانونی و دانش لازم برای ارائه مشاوره حرفه‌ای در زمینه مالیات را دارند.

همچنین، لازم به ذکر است که نوع ارتباط کاری مشاور مالیاتی با مشتریانش و همچنین مشاوره مالیاتی آنلاین و حضوری که توسط وکیل مالیاتی به شرکت‌ها و اشخاص ارائه می‌شود، به طور کلی به سه حالت تقسیم می‌شود:حالت اول: در این حالت، مشاور مالیاتی با مشتریان خود در رابطه کاری مستقیم قرار می‌گیرد.
این نوع ارتباط می‌تواند به صورت حضوری یا آنلاین باشد.
در این حالت، مشتریان می‌توانند با مشاور مالیاتی خود متفاوتی در مورد مسائل مالیاتی خود مشورت کنند و نیازهای خود را بیان کنند.
حالت دوم:در این حالت، به عنوان مشتری، می‌توانید از خدمات مشاوره مالیاتی آنلاین استفاده کنید.
در این حالت، با استفاده از فناوری ارتباطی، می‌توانید با یک مشاور مالیاتی ارتباط برقرار کنید و مسائل خود را مطرح کنید تا دریافت راهنمایی و مشورت لازم را داشته باشید.
حالت سوم:در این حالت، از خدمات وکیل مالیاتی به شرکت‌ها و اشخاص استفاده می‌شود.
این نوع خدمات معمولاً به صورت حضوری ارائه می‌شود و وکیل مالیاتی به شما در مسائل حقوقی و مالیاتی کمک می‌کند.
پس از توضیحات فوق، می‌توان نتیجه گرفت که روابط کاری مشاور مالیاتی با مشتریانش و نیز خدمات مشاوره مالیاتی آنلاین و حضوری ارائه شده توسط وکیل مالیاتی به شرکت‌ها و اشخاص، بسته به حالت مورد نظر و انتخاب شما، متفاوت خواهد بود.

مشاوره مالیاتی: در این نوع مشاوره، می توان با مشاور مالیاتی در حضوری یا آنلاین همراه شد.
در این فرآیند، مشاور مالیاتی برای یک دوره طولانی مدت قراردادی با یک شخص یا شرکت منعقد می کند و وظایف مربوط به امور مالیاتی را بر عهده می گیرد.
در این فرآیند، مشاوره های آنلاین و حضوری در خصوص مسائل مالیاتی انجام می شود و به توصیه های مالیاتی فرد/شرکت کمک می کند.

مشاور مالیاتی امیر، با استفاده از روش مشاوره مالیاتی، به عنوان مثال ثبت اظهارنامه مالیاتی مودی، به صورت آنلاین و حضوری، مشاوره مالیاتی ارائه می‌دهد.
او یک وکیل مالیاتی با تخصص در این حوزه است.

در روش مشاوره مالیاتی مقطعی، متخصصان حسابداری تخصصی و وکلای دعاوی مالیاتی، از طریق مشاوره آنلاین و حضوری، در یک بازه زمانی مشخص، با مشتریان خود همکاری می‌کنند و نکات مالیاتی مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌دهند.
این روش بهترین راه برای حل مسائل مالیاتی است و اطلاعات مشتریان را حفظ می‌کند.

به دنبال مشاور مالیاتی مجرب و همچنین کاهش هزینه‌ها هستید؟ شخصی یا شرکتی که به دنبال اطلاعات تخصصی در زمینه مالیات می‌باشد، می‌تواند با استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی تلفنی و آنلاین، نیازهای خود را برآورده کند.
شرکت دینا، برای ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و تلفنی آنلاین به شما، امکاناتی را فراهم کرده است.
این شرکت به عنوان یک مرکز مشاوره تلفنی آنلاین، به شما اطلاعات بیشتری در مورد خدمات مشاوران مالیاتی خود ارائه می‌دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید و صفحه مشخصی که شامل توضیحات مربوط به خدمات مشاوران مالیاتی می‌شود، را مشاهده کنید.
بر روی لینک کلیک کنید

وظایف مشاور مالیاتی

پس از اینکه مفهوم مشاور مالیاتی را متوجه شدیم، یک سوال مهم مطرح میشود که وظایف وکیل مالیاتی چیست؟ در این بخش به تشریح کامل و مفصل وظایف مشاوران مالیاتی خواهیم پرداخت که شامل موارد زیر می‌باشد:- تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی و دفاع از حقوق مالیاتی مشتریان.
- تحلیل و بررسی قوانین و مقررات مالیاتی برای ارائه راهکارهای بهینه به مشتریان.
- ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای در زمینه بهبود و بهینه‌سازی مالیات‌ها و کاهش هزینه‌های مالیاتی.
- ارزیابی و تحلیل معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی مورد نیاز برای مشتریان.
- بررسی و رسیدگی به هرگونه اختلافی در خصوص اظهارنامه‌های مالیاتی و ارائه نظر مشاوره‌ای.
- پیگیری و حل اختلافات مالیاتی با سازمان‌های مالیاتی و قضایی.
- مشاوره در خصوص مالیات بین‌المللی و معاملات بین‌المللی.
- ایجاد برنامه‌ها و استراتژی‌های مالیاتی برای بهره‌وری مالی و کاهش بدهی مشتریان.
- مشاوره در خصوص مشکلات مالیاتی شرکت‌ها و تأمین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها.
- آموزش مشتریان در زمینه قوانین و مقررات مالیاتی و روش‌های پایه‌ریزی مشخصات مالی.
- ارائه راهکارهای حقوقی و مالی در خصوص مسائل مالیاتی به مشتریان.
با توجه به توضیحات فوق، میتوانیم بفهمیم که وظایف مشاوران مالیاتی بسیار گسترده و حیاتی برای افراد و شرکت‌ها در حوزه مالیاتی است.

دریافت، تجزیه و تحلیل اطلاعات و سند های مالی مشتری: به منظور ارائه مشاوره مالیاتی صحیح، مشاور مالیاتی باید اطلاعات جامع و کاملی درباره وضعیت مالی و صورت حساب های مشتری خود داشته باشد.
برای این منظور، وکیل مالیاتی باید تمامی صورت حساب ها و اسناد مالی و مالیاتی مشتری را با دقت بررسی کرده و اطلاعات مورد نیاز را از این اسناد استخراج کند.

تهیه اسناد و تنظیم دفاتر قانونی از جمله مشاوره‌های حضوری و آنلاین است که مشاور مالیاتی با تسلط بر قوانین و مقررات حسابداری و مالیاتی، به شکل حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.
دریافت مشاوره از مشاور مالیاتی آنلاین و حضوری، به شما کمک می‌کند تا دفاتر شرکت و اشخاص خود را به روش قانونی تنظیم نموده و در تهیه اسناد مالی به بهترین شکل قانونی مورد ياری واقع شوید.

انتخاب استراتژی برتر برای کاهش حداقلی مبلغ مالیات قابل پرداخت: بهترین راهکار برای کمینه کردن مالیات در دستان مشاور مالیاتی قرار دارد.
این مشاور با دانشی عمیق از قوانین و مقررات مالیاتی، به ویژه در زمینه معافیت های مالیاتی، باید روش مناسبی را برای حداکثر کاهش مالیات مشتری پیدا کرده و آن را به مشتری ارائه دهد.
البته باید تاکید شود که در انتخاب روش ها، تنها راهکارهایی که داخل چهارچوب قوانین مالیاتی قرار دارند در نظر گرفته می شود.

برای ثبت اظهارنامه مالیاتی، هر سال اشخاص حقیقی تا پایان ماه خرداد و اشخاص حقوقی تا پایان ماه تیر یا چهار ماه پس از پایان سال مالی خود فرصت دارند.
آنها باید در این مهلت اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.
محاسبه مالیات بر اساس اظهارنامه مالیاتی این اشخاص انجام می‌شود.

اگر در تنظیم اظهارنامه، خطایی رخ داده و یا اطلاعاتی که در اظهارنامه درج شده است نادرست باشد، ممیز مالیاتی برای تعیین مالیات مودی، اقدام می‌کند که این مبلغ، نسبت به مالیات تعیین شده بر اساس اظهارنامه، بیشتر خواهد بود.
به همین دلیل، یکی از وظایف اصلی مشاوران مالیاتی، صحیح تنظیم اظهارنامه مالیاتی مشتری است.

انجام وظایف مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده به طور کامل با مصرف‌کنندگان نهایی در رابطه است.
این نوع مالیات، از مشتریان پس از خرید کالاها و خدمات دریافت می شود.
تولیدکنندگان موظف هستند پس از دریافت مبلغ مالیات از مشتریان، آن را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.
در غیر اینصورت، دچار تخلفات مالیاتی خواهند شد.

بنابراین، احساس می‌کنم باید به شرح وظایف یک مشاور مالیاتی بپردازم.
یکی از وظایف اصلی مشاور مالیاتی، انجام فعالیت‌های مرتبط با مالیات ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی یا حقوقی است.
مشاور مالیاتی مسئول بسته بندی، تنظیم و ثبت اظهارنامه مالیاتی مشتری در قانونی و صحیح، بر اساس قوانین ومقررات مربوطه است.
علاوه بر این، وظیفه او شامل دریافت گواهی ارزش افزوده می باشد که باید در زمان قانونی انجام شود.

نقش نمایندگی مشتری در امور مالیاتی و اعتراض به مالیات، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف مشاوران مالیاتی است.
به دلیل این وظیفه، مشاور مالیاتی معمولاً وکیل دعاوی مالیاتی نیز نامیده می‌شود.
این وظیفه شامل حضور مشاور مالیاتی در مراجع مالیاتی، از جمله سازمان امور مالیاتی، هیئت‌های رسیدگی به اختلافات بدوی و تجدیدنظر مالیاتی است.
مشاور مالیاتی برای کاهش مالیات مشتری، نمایندگی از او را در مذاکره با بازرسان مالیاتی به عهده می‌گیرد و در صورت لزوم اعتراض‌های قانونی را برای حفظ حقوق قانونی مشتری ارائه می‌دهد.

تفاوت مشاور یا وکیل مالیاتی با وکیل دادگستری

یکی از لغاتی که برای اشاره به مشاور مالیاتی استفاده می شود، عبارت وکیل مالیاتی می باشد.
این موضوع به این معناست که در حالت کلی، وکیل دعاوی مالیاتی و وکیل دادگستری دو مفهوم متفاوتی هستند.
اگرچه در برخی موارد از عبارت مشاور مالیاتی نیز استفاده می شود، اما تفاوت کلیدی بین وکیل دعاوی مالیاتی و وکیل دادگستری وجود دارد.
بنابراین، به منظور دادن پاسخ دقیق به سؤال "وکیل دعاوی مالیاتی چیست؟"، در این قسمت به توضیح تفاوت‌های وکیل دعاوی مالیاتی و وکیل دادگستری می‌پردازیم.

وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری، فردی است که پس از گذراندن دوره تحصیلی رشته حقوق و دریافت مدرک لیسانس، از طریق آزمون کانون وکلای دادگستری یا مرکز وکلای قوه قضائیه، به عنوان وکیل شناخته شده و پروانه وکالت خود را دریافت می‌کند.
این وکیل میتواند در تمامی مراجع قضایی و غیر قضایی وکالت کند.
همچنین، اگر اطلاعات تخصصی در زمینه مالیات داشته باشد، میتواند به عنوان مشاور مالیاتی نیز فعالیت کند.

وکیل دعاوی مالیاتی، فردی است که پروانه وکالت ندارد و تنها در ارائه مشاوره مالیاتی فعالیت می‌کند.
به عبارت دیگر، او مشغول ارائه خدمات مشاوره مالیاتی است.
اما وکیل دعاوی مالیاتی، علی‌رغم داشتن حق مراجعه به مراجع مالیاتی به نمایندگی از شرکت یا تجارتخانه، حق وکالت و حضور در سایر مراجع غیرقضایی و قضایی را ندارد.

تفاوت مشاور مالیاتی با حسابدار

گرچه مفهوم "مشاور مالیاتی" به طور کلی مفهومی واضح است، اما برای پاسخ دادن به سؤال "مشاور مالیاتی کیست؟" نیاز است مفهوم "مشاور مالیاتی" و تفاوت آن با شغل‌های مشابه، مرزها و محدوده حوزه کاری "وکیل دعاوی مالیاتی" به طور دقیق توضیح داده شود.

یکی از حرفه‌هایی که با یک شغل مشاوری مالیاتی رابطه نزدیک دارد، حسابداری است.
با توجه به اینکه یکی از تخصص‌ها و صلاحیت‌های ضروری برای یک مشاور مالیاتی خوب و ماهر، آشنایی با مباحث حسابداری است، ممکن است فهم خطأ شود که مشاور مالیاتی همان حسابدار است؛ اما این درست نیست.
بنابراین، در این قسمت، برای دادن پاسخ صحیح به این سؤال که مشاور مالیاتی چه کسی است، به توضیح تفاوت وکیل دعاوی مالیاتی با حسابدار پرداخته می‌شود.

حسابدار در یک شرکت یا تجارتخانه، فردی است که مسئولیت مدیریت حساب‌های شرکت را دارد.
وی باید درآمدها، هزینه‌ها و سودهای شرکت را تحلیل کرده و موقعیت مالی شرکت را بررسی نماید.
همچنین، حسابدار مسائل مالی دیگری از جمله حقوق و دستمزد کارکنان را نیز مدیریت می‌کند و وضعیت آنها را تعیین می‌کند.
به عبارت دیگر، حسابدار قادر است ترازنامه شرکت را به صورت دقیق و دقیق با استفاده از تگ‌های html از جمله و تهیه نماید.

اما در مقابل حسابدار، که صرفاً یک شخص منفعل بوده، شغل مشاور مالیاتی، یک شغل کاملاً فعال و فراتر از حسابداری است؛ این شغل به این معنا است که مشاور مالیاتی نه تنها حساب‌های شرکت را بررسی می‌کند، بلکه مسئولیت تحلیل حساب‌های مالی و مالیاتی را به عهده دارد و از طریق این تحلیل، بهترین راه قانونی برای کاهش مالیات شرکت را پیدا می‌کند.
این تفاوت، پایه‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت بین مشاور مالیاتی و حسابدار است.

سوالات پر تکرار

  1. بسیار قوی"شبیه به افراد حقیقی، اشخاص حقوقی نیز باید با ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی طبق مقرراتی که در قانون مالیات مستقیم ذکر شده، مالیات مربوطه را پرداخت کنند.
    در غیر اینصورت، به دلیل عدم پرداخت به موقع مالیات، ممکن است به جریمه محکوم شوند.
    "مقدار قابل ذکر است که افراد حقوقی، گروه‌بندی‌های مالیاتی ندارند و همیشه درصد خاصی از درآمد خود را به عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت می‌کنند.
    در ادامه مقاله به طور دقیق در این زمینه توضیح خواهیم داد.
    "مودیان گروه سوم: براساس آیین‌نامه اجرایی اصلاحی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان گروه سوم به مؤسسات و شرکت‌های کوچکی گفته می‌شود که در شرایط دسته‌بندی مودیان گروه اول و دوم قرار نمی‌گیرند.
    "پس از شرح گروه‌بندی مشاغل مالیاتی افراد حقیقی در سال ۱۴۰۲، در این مقاله قصد داریم به بررسی گروه‌بندی مشاغل مالیاتی اشخاص حقوقی در همین سال بپردازیم و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که آیا این دسته از اشخاص نیز دارای گروه‌بندی مشابه افراد حقیقی هستند یا خیر.
    در ادامه‌ی مقاله، پس از تعریف بندی گروه‌های مشاغل مالیاتی، قصد داریم درباره‌ی تقسیم‌بندی طبقه‌بندی مشاغل مالیاتی اشخاص حقیقی در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم و قوانین و مقررات مربوط به هر بخش را بر اساس آیین‌نامه اجرایی اصلاح شده ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم توضیح دهیم.
    با توجه به اهمیت موضوع موردنظر، در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا درباره "گروه بندی مشاغل مالیاتی اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۲" و بر اساس آئین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، توضیحاتی را ارائه دهیم.
    در اینجا، به توضیح مودیان گروه اول، دوم و سوم بر اساس این آئین‌نامه می‌پردازیم.
    گروه بندی مشاغل مالیاتی اشخاص حقیقی سال ۱۴۰۲ بدین صورت است:با توجه به قوانین مالیات، نوع مالیات، روش پرداخت، زمان پرداخت و شرایط افراد مستحق مالیات تعیین شده‌اند و تمام افراد مستحق پرداخت مالیات باید بر اساس گروه بندی حرفه‌ای مالیاتی خود و با توجه به درصد مالیات معین شده برای آن‌ها، در زمان مقرر، مالیات خود را پرداخت کنند.
    در غیر این صورت، تخلفات مالیاتی سنگین برای آن‌ها تعیین شده‌است.
    گروه‌بندی مشاغل مالیاتی، قبل از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، بر اساس مبنا و معیارهای مختلفی انجام می‌شد و اشخاص حقیقی بر اساس صنفی که عضو آن بودند، به یک گروه خاص تعلق می‌گرفتند و می‌بایست بر اساس درصدهای تعیین‌شده برای هر گروه، مالیات مربوطه را پرداخت می‌کردند.
    مودی گروه اول، عنوانی است که به افراد حقیقی و صاحبان شغل با حجم فعالیت زیاد تعلق می‌گیرد.
    برای اینکه به این گروه تعلق گیرند، باید شرایط زیر را داشته باشند:
  2. داشتن کارت بازرگانی یا در اختیار بودن کارخانه، واحد تولیدی، معدن یا هتل با سه ستاره یا بیشتر، بیمارستان یا کلینیک تخصصی، صرافی دارای مجوز، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، و موسسات حمل و نقل و حسابرسی.
    لطفا توجه داشته باشید که این توصیفات با استفاده از تگ‌های HTML مناسب نشان داده شده‌اند.
    براساس بند قطعی مالیاتی که تا پایان دی ماه سال قبل به مودی مالیاتی یا نماینده قانونی او ابلاغ می‌شود و معیار سنجش درآمد قطعی وی می‌باشد؛ آخرین درآمد قطعی مودی در سال قبل، به همراه ارائه خدمات یا فروش کالا، قبل از کسر معافیت‌ها، باید از ۱۳۹۱ به بعد تا قبل از شروع سال مالیاتی، معادل ۱۰ میلیارد ریال تا ۳۰ میلیارد ریال باشد.
    براساس ارائه‌ی یک برگ قطعی مالیاتی که به مودی یا نماینده قانونی او تا پایان دی ماه سال قبل ابلاغ می‌شود و به عنوان معیار سنجش درآمد وی استفاده می‌شود، درآمد قطعی آخرین سال مالی مودی، باید در سال قبل از شروع سال مالیاتی باشد و مقدار آن باید بیشتر از سی میلیارد ریال باشد.
    این درآمد می‌تواند شامل درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات و یا درآمدهای مشمول مالیات باشد، قبل از کسر معافیت‌ها.
    پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی مربوط به تغییرات ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم که در تیر ماه سال 1394 مورخوب تصویب شد، معیارهای جدیدی برای گروه‌بندی مشاغل مالیاتی در نظر گرفته شد.
    براساس این آیین‌نامه، برای گروه‌بندی مشاغل مالیاتی، فاکتورهایی مانند نوع و حجم فعالیت‌های مشاغل بررسی می‌شود، نه اصناف فعالیت.
    البته این گروه‌بندی‌ها و درآمدها، برای اشخاص حقیقی و حقوقی، با هم تفاوت دارند.
    '

نتیجه گیری

قطعاً اهمیت و جایگاه مشاوران مالیاتی در حل مسائل مالیاتی و کاهش هزینه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار واضح است.
با توجه به دانش و تجربه‌ای که در حوزه مالیات و حسابداری دارند، این متخصصان با مشاوره‌های حرفه‌ای خود، مشتریان را در مسیرهای پیچیده و تخصصی مالیاتی راهنمایی می‌کنند.

بنابراین، در تحلیل و بررسی مسائل مالیاتی اساسی و واجب است به مشاوران مالیاتی اعتماد کنیم و از خدمات آنها استفاده کنیم.
اگر شما نیز به دنبال مشاور مالیاتی با تجربه هستید که همچنین هزینه‌های شما را کاهش دهد، شرکت دینا می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

با استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی آنلاین و حضوری این شرکت، می‌توانید نیازهای خود را برآورده کنید و از تجربه و دانش متخصصان حوزه مالیات بهره‌برداری کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با تماس با شرکت دینا به مشاوران مالیاتی حرفه‌ای دسترسی یابید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

به طور کلی، می‌توان گفت که مشاوران مالیاتی با تخصص و دانش خود در حوزه مالیات و حسابداری، بهترین راه‌حل‌ها را برای کاهش هزینه‌ها و حفظ حقوق مشتریان ارائه می‌دهند.
شرکت دینا با ارائه خدمات مشاوره مالیاتی تلفنی و آنلاین، فرصتی را برای شما فراهم کرده است تا از مشاوران مالیاتی مجرب و تخصصی خود استفاده کنید و نیازهای مالیاتی خود را برآورده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه مشخصی که شامل توضیحات مربوط به خدمات مشاوران مالیاتی است، دسترسی یابید: بر روی لینک کلیک کنید بدین ترتیب، استفاده از خدمات مشاوران مالیاتی مجرب و حرفه‌ای از طریق شرکت دینا، می‌تواند به راحتی امکان پذیر باشد و بتوانید از تجربیات و دانش این متخصصان در حوزه مالیات بهره‌برداری کنید.
تجربه و دانش اختصاصی در حوزه مالیات، باعث می‌شود که مشاوران مالیاتی حرفه‌ای مانند وکیل مالیاتی، قادر به تحلیل و بررسی اظهارنامه مالیاتی و کاهش هزینه‌های پرداختی توسط شما باشند.

بنابراین، می‌توان گفت که مشاوران مالیاتی و وکیلان مالیاتی از دو نظر حقوقی و علمی متخصص هستند و قادر به انجام فعالیت‌های مرتبط با مالیات در مراجع مالیاتی هستند.
در نتیجه، در عملکرد این مشاوران متخصص، باید اعتماد کرد و از خدمات حرفه‌ای آنها بهره‌برداری کرد.

می‌توان گفت که استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی آنلاین و حضوری شرکت دینا، بستری مناسب برای ارائه خدمات حرفه‌ای مشاوران مالیاتی است.
با استفاده از فناوری ارتباطی، می‌توانید به راحتی با مشاوران مالیاتی ارتباط برقرار کنید و مسائل خود را با آنان مطرح کنید تا بهترین راهنمایی و مشاوره را دریافت کنید.

همچنین، در صورتی که به خدمات وکیل مالیاتی نیاز دارید، شرکت دینا نیز آمادگی دارد تا به شما در مسائل حقوقی و مالیاتی کمک کند.
برای استفاده از این خدمات، می‌توانید با تماس با شرکت دینا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

در نهایت، براساس توضیحات مطرح شده، استفاده از خدمات مشاوران مالیاتی حرفه‌ای و وکیلان مالیاتی می‌توانند به شما کمک کنند تا در حوزه مالیات و کاهش هزینه‌ها به بهترین شکل عمل کنید و از حقوق مالیاتی خود محافظت کنید.
تجربه و دانش این مشاوران باعث می‌شود که با تحلیل صحیح اظهارنامه مالیاتی و مدیریت تعهدات شما، به دستاوردهای مالی مطلوب برسید.

بنابراین، به مشاوران مالیاتی حرفه‌ای اعتماد کنید و از خدمات حرفه‌ای آنها در حوزه مالیات بهره‌برداری کنید.