اختصاصی پلازامگ

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

اختصاصی پلازامگ

مطالبی که در ادامه خواهید خواندتوجه: در این بخش توضیحات پیشرونده ارائه می‌شود.
بعد از خواندن ادامه از قسمت های دیگر خبر شوید!قوت: بله، می‌فهمم.

که کسی است؟پاسخ:

شخص اول:
بله، من هستم.
شخص دوم:
منم ببینم کیه؟
  • شخص سوم: من نیستم.

  • شخص چهارم: هیچ اطلاعی ندارم.
برخی از آثار دیگر بابک کریمی شامل عناوین زیر هستند:
  • بلیت‌ها (1384)
  • ماهی و گربه (1392)
  • خانه دختر (1393)
  • هجوم (1396)
  • بی همه چیز (1399)
  • سریالمی‌خواهم زنده بمانم (1399)
سید رسول: نام او فاطیه است.

در ابتدا عاشقش بودم.
اما الان دیگر علاقه‌ای بهم ندارد.

به نظر می‌رسد که خودش را نادیده گرفته است.
دارد به خودش رودروا می‌دهد.

فکر می‌کند اگر برود، کلک زده است.
حالا تصور می‌کند که من نیز خودبینی دارم.

او در تئاتر بازی می‌کند و گاهی هم می‌خواند.
نام هنری او نعیمه است.

.
.

فیلم جنایت بی دقت آخرین اثر استعدادهای جوان و با استعداد ایرانی، شهرام مکری است.
این فیلم تازه‌ترین اکران را تجربه کرده است.

در این فیلم، همچنین نسیم احمدپور به عنوان یکی از نویسندگان همکاری کرده است.
تهیه‌کننده جنایت بی دقت 2020، نگار اسکندرفر است.

در این فیلم، ما با یک داستان پیچیده و متنوع در ستایش هنر سینما روبه‌رو هستیم.

معانی چندگانه‌ی «سینما» در فیلم شهرام مکری:
  • سینما در این فیلم به معنای خودِ فیلم‌ها نیست، بلکه به سالن‌های سینما، آداب تماشای فیلم‌ها و گفتگوهایی که قبل و بعد از تماشای آن‌ها و در حین نمایش رخ می‌دهند نیز ارجاع دارد.

  • شهرام مکری به بی دقتی جنایتی، تمام این مفاهیم را ستایش می‌کند.
  • فیلم "Careless Crime" ممکن است سخت باشد و به راحتی نتوان با آن ارتباط برقرار کرد، اما اگر به دنیای خیالی و جهان ساختگی شهرام مکری بپیوندید، از فیلم جدید او نیز لذت خواهید برد.

    فیلم "جنایت بی‌ملاحظه" ساخته سال 2020 را می‌توان به عنوان یک اثر پست‌مدرن در نظر گرفت.
    از روایت پاره‌پاره و چندصدایی که در فیلم حضور دارند، گرفته تا بهره‌گیری از ارجاعات بیشمار (مانند فیلم "گوزن‌های مسعود کیمیایی" سال 1353، فیلم صامت "جنایت بی‌ملاحظه" محصول سال 1912، فیلم "زهر عسل" به کارگردانی ابراهیم شیبانی سال 1381، فیلم "برزخی‌ها" به کارگردانی ایرج قادری سال 1358 و سایر فیلم‌ها که پوستر آن‌ها را در فیلم مشاهده می‌کنیم)، همه اینها شواهدی هستند.

    سید محمودرضا مکری در اشاره به این آثار، نه تنها سعی کرده است تا دین خود را در سینما به عنوان یک هنرمند ادا کند، بلکه نیز از آن‌ها بهره‌برداری کند تا داستان فیلم خود را بهبود ببخشد.

    در فیلم "جنایت بی دقت" سال 2020، داستان با الگوی تناوبی و چندین خرده روایت متنوع ارائه می‌شود.

    در این فیلم، حسین توانسته اعتیاد خود را ترک کرده و به دنبال دارویی برای آرامش عصبی می‌گردد.
    در عین حال، چند مرد تصمیم دارند سینما را به آتش بکشند.

    به عنوان داستان دیگر، یک در‌جه‌دار ارتش در یک منطقه روستایی با یک موشک باقیمانده از دوران جنگ مواجه می‌شود و در پی آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.
    همچنین، در ادامه داستان، یک فیلم قرار است در سینما پخش شود و دانشجویان بسیار مشتاقانه منتظر تماشای آن هستند و یک دختر نیز، که پوسترهای آن را طراحی کرده است، سعی می‌کند پوسترها را به کسی تحویل دهد تا خود نیز بتواند به تماشای فیلم بنشیند.

    در کل، فیلم "جنایت بی دقت" سال 2020 در واقع یک ستایش از هنر سینما و دنیای سینما است که در آن چندین نگاه موازی به ماجراهای مختلف ارائه می‌شود.
    داستان فیلم در سه سطح زمانی گفته می‌شود.

    در سطح اول، چهار مرد قصد دارند سالن سینما را به آتش بکشند.
    در سطح دوم، در حال حاضر فیلم جنایت بی دقت در حال پخش در سالن سینما است و مردم برای تماشای آن به سینما آمده‌اند.

    در سطح سوم، خود داستان فیلم نشان داده می‌شود.
    در این داستان، یک درجه‌دار ارتش از دوران جنگ با موشکی روبرو می‌شود و دخترانی که در سالروز آتشسوزی سینما رکس هستند، در کنار چشمه‌ای مرموز قصد دارند فیلم گوزن‌ها را پخش کنند.

    این سطوح زمانی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ادغام می‌کنند.
    تا جایی که مرزهای آنها از بین می‌روند و همه چیز یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که دیگر تفاوت قابل توجهی بین آنها باقی نمی‌ماند.

    تأثیر غافلگیرکننده‌ای که از آتش‌سوزی سینما رکس در آبادان برجسته می‌شود

  • یکی از جنایات ناخوشایندی که از آتش‌سوزی سینما رکس در آبادان به چشم می‌خورد، شگردهایی است که به خوبی به فاجعه اشاره می‌کند.
  • به وسیله ترکیب گذشته و آینده و ایجاد فضایی مبتنی بر داستان‌های واقعی با الهام از جادویی رئالیسم، نویسنده به شکلی ماهرانه بر روی این واقعه تمرکز می‌کند.

  • انگار که مجرمان این حادثه همزمان از گذشته و آینده به سمت آبادان حرکت می‌کنند و در حال حاضر، در مکانی که بیشتر به تهران می‌ماند، قصد دارند سینما را در آتش بسوزانند.
  • برای آنها فرقی نمی‌کند که آتش را در سینما رکس آبادان یا سینما سهیلا شعله‌ور کنند، یا حتی در هر سالن نمایش دیگری.

  • با استفاده از ترفندی مبتنی بر نام فقط "سینما" در قسمت جلوتر از این سالن نمایش، نویسنده با برتری نشان می‌دهد که این افراد فقط برده افکار کورکورانه‌شان هستند و تماماً بیشتر از آن نیستند.
  • این خطا و جنایت را می‌توانند در هر زمان و مکان دیگری تکرار کنند، زیرا نسبت به این مسئله فرقی نمی‌کند.

  • خلافی

    امروز ما شما را به تازگی روی پرده سینماها نورانی کرده فیلم جدید "جنایت بی دقت" اثری نو و فوق العاده از استاد شهرام مکری را معرفی و تحلیل می‌کنیم.
    این فیلم عالی در سال ۲۰۲۰ ساخته شده و هم اکنون در سینماها به نمایش درآمده است.
    با ما همراه شوید و از دیدن این اثر بی‌نظیر لذت ببرید.

    فیلم جنایت بی دقت آخرین اثر استعدادهای جوان و با استعداد ایرانی، شهرام مکری است.
    این فیلم تازه‌ترین اکران را تجربه کرده است.
    در این فیلم، همچنین نسیم احمدپور به عنوان یکی از نویسندگان همکاری کرده است.
    تهیه‌کننده جنایت بی دقت 2020، نگار اسکندرفر است.
    در این فیلم، ما با یک داستان پیچیده و متنوع در ستایش هنر سینما روبه‌رو هستیم.

    در ویدیویی زیر می‌توانید تیزری قوی از فیلم جنایت بی دقت را تماشا نمایید.
    این فیلم دارای داستانی جذاب است که با فضای متفاوتی برخوردار است.
    اگر شما علاقه‌مند هستید تا بیشتر با داستان این فیلم آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو را تماشا کنید.

    این فیلم در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شرکت کرده و جایزه بهترین فیلمنامه را از طرف منتقدان سینمایی دریافت کرده است.
    همچنین در مراسم آسیا پاسیفیک فیلم، فیلم "جنایت بی دقت" کارگردانی شهرام مکری نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه آمده بود.
    در این مطلب از شبکه استعلام، ما با شما همراه هستیم تا فیلم "Careless Crime 2020" را بررسی و نقد کنیم.

    مطالبی که در ادامه خواهید خواند

    اکران فیلم جنایت بی دقت

    از تاریخ 17 آذر 1400، فیلم Careless Crime 2020 در سینماهای سراسر کشور به روی پرده رفت.
    بنابراین هنوز امکان دانلود فیلم جنایت بی دقت فراهم نیست و برای تماشای آن باید به سینمای نزدیک‌ترین به محل زندگیتان مراجعه کنید.

    نقد فیلم جنایت بی دقت 2020

    توجه: در این بخش توضیحات پیشرونده ارائه می شود.
    بعد از خواندن ادامه از قسمت های دیگر خبر شوید!

    فیلم "جنایت بی دقت"، کار جدید شهرام مکری، همانند ساختمانی است که با استفاده از فرم و لحن خاص خودش، داستانی پرسرمایه را در خود جای داده است.
    این فیلم از شروعِ سالن سینما به تصویر کشیده می‌شود و در پایان نیز در جلوی همان سالن سینما و با جلوه‌ای از یک ساختمان بزرگ که با استفاده از کلمه "سینما" ساخته شده است، به پایان می‌رسد.
    در این فیلم، شهرام مکری از برداشت‌های بلند و فرم دایره‌ای استفاده کرده است تا پیرنگی‌ها و خرده روایت‌های پیچیده‌ای را در داستان جاری کند.
    علاوه بر این، دیالوگ‌ها نیز به طور عمده به سینما و فیلم‌های مختلف اشاره دارند، که این به نوعی یک تجلی از تمجید این فیلم از هنر سینما است.
    به طور کلی، می‌توان گفت که "جنایت بی دقت" به سینما سپاس می‌گوید و داستان اصلی آن نیز خود یک فیلم است.
    این اثر، با استفاده از عناصر فرمی و زبان خود، به خوبی از قدرت خلق وجود سینما و هنر سینمایی را درک می‌کند.

    تأثیر غافلگیرکننده‌ای که از آتش‌سوزی سینما رکس در آبادان برجسته می‌شود
  • یکی از جنایات ناخوشایندی که از آتش‌سوزی سینما رکس در آبادان به چشم می‌خورد، شگردهایی است که به خوبی به فاجعه اشاره می‌کند.
  • به وسیله ترکیب گذشته و آینده و ایجاد فضایی مبتنی بر داستان‌های واقعی با الهام از جادویی رئالیسم، نویسنده به شکلی ماهرانه بر روی این واقعه تمرکز می‌کند.
  • انگار که مجرمان این حادثه همزمان از گذشته و آینده به سمت آبادان حرکت می‌کنند و در حال حاضر، در مکانی که بیشتر به تهران می‌ماند، قصد دارند سینما را در آتش بسوزانند.
  • برای آنها فرقی نمی‌کند که آتش را در سینما رکس آبادان یا سینما سهیلا شعله‌ور کنند، یا حتی در هر سالن نمایش دیگری.
  • با استفاده از ترفندی مبتنی بر نام فقط "سینما" در قسمت جلوتر از این سالن نمایش، نویسنده با برتری نشان می‌دهد که این افراد فقط برده افکار کورکورانه‌شان هستند و تماماً بیشتر از آن نیستند.
  • این خطا و جنایت را می‌توانند در هر زمان و مکان دیگری تکرار کنند، زیرا نسبت به این مسئله فرقی نمی‌کند.
  • داستان فیلم در سه سطح زمانی گفته می‌شود.
    در سطح اول، چهار مرد قصد دارند سالن سینما را به آتش بکشند.
    در سطح دوم، در حال حاضر فیلم جنایت بی دقت در حال پخش در سالن سینما است و مردم برای تماشای آن به سینما آمده‌اند.
    در سطح سوم، خود داستان فیلم نشان داده می‌شود.
    در این داستان، یک درجه‌دار ارتش از دوران جنگ با موشکی روبرو می‌شود و دخترانی که در سالروز آتشسوزی سینما رکس هستند، در کنار چشمه‌ای مرموز قصد دارند فیلم گوزن‌ها را پخش کنند.
    این سطوح زمانی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ادغام می‌کنند.
    تا جایی که مرزهای آنها از بین می‌روند و همه چیز یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که دیگر تفاوت قابل توجهی بین آنها باقی نمی‌ماند.

    فیلم "جنایت بی‌ملاحظه" ساخته سال 2020 را می‌توان به عنوان یک اثر پست‌مدرن در نظر گرفت.
    از روایت پاره‌پاره و چندصدایی که در فیلم حضور دارند، گرفته تا بهره‌گیری از ارجاعات بیشمار (مانند فیلم "گوزن‌های مسعود کیمیایی" سال 1353، فیلم صامت "جنایت بی‌ملاحظه" محصول سال 1912، فیلم "زهر عسل" به کارگردانی ابراهیم شیبانی سال 1381، فیلم "برزخی‌ها" به کارگردانی ایرج قادری سال 1358 و سایر فیلم‌ها که پوستر آن‌ها را در فیلم مشاهده می‌کنیم)، همه اینها شواهدی هستند.
    سید محمودرضا مکری در اشاره به این آثار، نه تنها سعی کرده است تا دین خود را در سینما به عنوان یک هنرمند ادا کند، بلکه نیز از آن‌ها بهره‌برداری کند تا داستان فیلم خود را بهبود ببخشد.

    همانطور که در ابتدا ذکر شد، فیلمساز در اینجا از برداشت‌های بلند و دوربینی استفاده کرده است، مانند آثار قبلی خود.
    یکی از مثال‌های برجسته و شاید بهترین نمونه، سکانسی است که در کنار یک چشمه مرموز ضبط شده است.
    در این سکانس، دختران در مورد فیلم گوزن‌ها صحبت می‌کنند و بحث آنها بر روی نام خواهر قدرت در این فیلم تمرکز دارد.
    به همین دلیل، هنگامی که سایر اعضای گروه دم چای می‌نوشند، برقکار در حال راه‌اندازی پروژکتور است، محسن به سرباز تشر می‌زند تا او به میان دختران متمایل نشود، مجید با گوشی در کنار چشمه به دنبال سیگنال دریافتی است و در نهایت، فیلم گوزن‌ها پخش می‌شود، هرچند که ما فقط صدای آن را می‌شنویم.
    تاکید می‌شود: در اینجا لحظه‌ای خاص در فیلمسازی مشاهده می‌شود که تاثیر برداشت بلند و دوربینی در جمع بندی داستان دارد.

    سید رسول: من در اینجا تنها نیستم.

    قوت: بله، می‌فهمم.
    که کسی است؟پاسخ:

    شخص اول:
    بله، من هستم.
    شخص دوم:
    منم ببینم کیه؟
    • شخص سوم: من نیستم.
    • شخص چهارم: هیچ اطلاعی ندارم.

    سید رسول: نام او فاطیه است.
    در ابتدا عاشقش بودم.
    اما الان دیگر علاقه‌ای بهم ندارد.
    به نظر می‌رسد که خودش را نادیده گرفته است.
    دارد به خودش رودروا می‌دهد.
    فکر می‌کند اگر برود، کلک زده است.
    حالا تصور می‌کند که من نیز خودبینی دارم.
    او در تئاتر بازی می‌کند و گاهی هم می‌خواند.
    نام هنری او نعیمه است.
    .
    .

    امکان مشاهده سکانس مذکور وجود ندارد.
    این سکانس توسط فیلمساز با استفاده از چرخش دوربین و جابجایی زمان، تمرکز خود را بر روی دو شخصیت و دیالوگ‌های آنها قرار می‌دهد.
    با این حال، تکنیکی که در فیلم "ماهی و گربه" و "هجوم" نیز به کار برده شده است.
    در انتها، صحنه گوزن‌ها نمایش داده می‌شود، اگرچه تصویر آن قابل رؤیت نیست و تاکید دوربین بر روی چهره شخصیت‌ها است، اما همچنان تأثیرگذار است.
    در ادامه فیلم، این سکانس گوزن‌ها در سالن سینما و در کنار افرادی که قرار است به زودی در آتش سوزند، نشان داده می‌شود.
    در این حالت، علاوه بر صدای بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان، تصویری از آنها نیز روی پرده به نمایش درمی‌آید.

    معانی چندگانه‌ی «سینما» در فیلم شهرام مکری:
  • سینما در این فیلم به معنای خودِ فیلم‌ها نیست، بلکه به سالن‌های سینما، آداب تماشای فیلم‌ها و گفتگوهایی که قبل و بعد از تماشای آن‌ها و در حین نمایش رخ می‌دهند نیز ارجاع دارد.
  • شهرام مکری به بی دقتی جنایتی، تمام این مفاهیم را ستایش می‌کند.
  • فیلم "Careless Crime" ممکن است سخت باشد و به راحتی نتوان با آن ارتباط برقرار کرد، اما اگر به دنیای خیالی و جهان ساختگی شهرام مکری بپیوندید، از فیلم جدید او نیز لذت خواهید برد.

    داستان فیلم جنایت بی دقت

    در فیلم "جنایت بی دقت" سال 2020، داستان با الگوی تناوبی و چندین خرده روایت متنوع ارائه می‌شود.
    در این فیلم، حسین توانسته اعتیاد خود را ترک کرده و به دنبال دارویی برای آرامش عصبی می‌گردد.
    در عین حال، چند مرد تصمیم دارند سینما را به آتش بکشند.
    به عنوان داستان دیگر، یک در‌جه‌دار ارتش در یک منطقه روستایی با یک موشک باقیمانده از دوران جنگ مواجه می‌شود و در پی آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.
    همچنین، در ادامه داستان، یک فیلم قرار است در سینما پخش شود و دانشجویان بسیار مشتاقانه منتظر تماشای آن هستند و یک دختر نیز، که پوسترهای آن را طراحی کرده است، سعی می‌کند پوسترها را به کسی تحویل دهد تا خود نیز بتواند به تماشای فیلم بنشیند.
    در کل، فیلم "جنایت بی دقت" سال 2020 در واقع یک ستایش از هنر سینما و دنیای سینما است که در آن چندین نگاه موازی به ماجراهای مختلف ارائه می‌شود.

    بازیگران فیلم Careless Crime 2020

    در فیلم Careless Crime 2020، ما با بازیگرانی از هر دو دستهٔ شناخته شده و نام‌آشنا روبرو هستیم که با افتخار در این فیلم حضور دارند.
    در ادامه، با استفاده از تگ بیوگرافی، زندگینامهٔ برخی از این هنرپیشه‌های برجسته را به شما معرفی خواهیم کرد.
    این اطلاعات مفید به شما کمک می‌کند تا بهتر با این هنرمندان آشنا شوید و دربارهٔ آن‌ها بیشتر بدانید:

    نام بازیگر ۱:
    توضیحی مختصر دربارهٔ زندگینامه و دستاوردهای این هنرپیشه قرار می‌گیرد.
    نام بازیگر ۲:
    یک خلاصه‌ی کوتاه از زندگینامهٔ و تجربیات این بازیگرست.
    نام بازیگر ۳:
    اطلاعاتی دربارهٔ رزومه و فعالیت‌های حرفه‌ای این بازیگر را بیان می‌کند.
    لطفاً برای مشاهدهٔ بیشتر در مورد این هنرپیشه‌ها به صفحات مخصوص آن‌ها مراجعه کنید.

    بابک کریمی در نقش محسن

    بابک کریمی، هنرمند و ویراستار ایرانی، در تاریخ 2 فروردین 1339 در شهر پراگ، جمهوری چک به دنیا آمد.
    او پس از اتمام دوره مدرسه در ایران، به ایتالیا رفت و در زمینه هنر تحصیل کرد.
    سپس وی به رم سفر کرده و در دانشگاه سینمایی چنترواسپریمنتاله در رشته سینما وارد شد.
    تا کنون، بابک کریمی در سه فیلم مختلف اصغر فرهادی به عنوان بازیگر حضور داشته است.
    این فیلم‌ها شامل "جدایی نادر از سیمین" (1389)، "گذشته" (1391) و "فروشنده" (1394) می‌شوند.

    برخی از آثار دیگر بابک کریمی شامل عناوین زیر هستند:

    • بلیت‌ها (1384)
    • ماهی و گربه (1392)
    • خانه دختر (1393)
    • هجوم (1396)
    • بی همه چیز (1399)
    • سریالمی‌خواهم زنده بمانم (1399)

    نتیجه گیری

    • از بررسی مطالب ارائه شده در این مقاله، می‌توان نتیجه گرفت که فیلم "جنایت بی دقت" اثری است که به شکل پست‌مدرن ساخته شده است.
    • داستان این فیلم به صورت تناوبی و چندگانه بین سه سطح زمانی گفته می‌شود و هر یک از این سطوح، داستان‌های متفاوتی را روایت می‌کند.

    • انتخاب ساختار داستانی پیچیده، به همراه استفاده از ارجاعات بیشمار به سینما و آثار دیگر، سطوح متعددی از معنا و صحنه‌های پیچیده در فیلم ایجاد می‌کند.
    • این ساختار و داستان‌گویی متفاوت همراه با ستایش هنر سینما و تلاش نویسنده برای بهبود داستان‌ها و سینما در این فیلم، نشان از توانایی و استعداد شهرام مکری دارد.

    • با قرار دادن آتش سوزی سینما رکس در آبادان به عنوان یک حادثه مهم و غافلگیرکننده در داستان فیلم، شگردها و تکنیک‌های نویسنده در به تصویر کشیدن فاجعه به خوبی نمایان می‌شود.
    • در نهایت، این فیلم با تمرکز بر موضوع هنر سینما، به صورت پیچیده و شگفت‌انگیزی داستان‌های متعددی را به تماشاگران ارائه می‌دهد و همچنین بر معنا و ارزش هنر سینما تأکید می‌کند.