چرا تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور حذف شدند؟

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

چرا تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور حذف شدند؟

تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور حذف شدند.
دلایل حذف این دو برنامه از پلی استور با خدمات google play protect مربوط می‌شوند.

google play protect یک سرویس است که در حفظ امنیت دستگاه اندرویدی کاربران کمک می‌کند.
این سرویس قبل از دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی، آنها را بررسی می‌کند و همچنین فایل‌هایی که از منابع نامعتبر دانلود شده‌اند را نیز بررسی می‌کند.

در صورت کشف برنامه مشکوک، کاربر را هشدار می‌دهد و در بعضی موارد آن را غیرفعال می‌کند.
تلگرام طلایی و هاتگرام از گوگل پلی حذف شدند و پیغام خطا از سرویس google play protect دریافت شد.

به نظر می‌رسد که google play protect این دو نسخه غیررسمی تلگرام را به عنوان برنامه‌های مضر قلمداد کرده است.
دلیل این عمل امنیت نامناسب این دو برنامه و جاسوسی از اطلاعات شخصی کاربرانشان است.

با توجه به اینکه نمی‌توان این نسخه‌های غیررسمی تلگرام را بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب کرد، فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی نیز تصمیم دارند تلگرام طلایی و هاتگرام را از فهرست نرم‌افزارها حذف کنند.

خلافی

اگر از پیامرسان تلگرام استفاده کرده‌اید، احتمالاً با اپلیکیشن‌های تلگرام طلایی و هاتگرام نیز آشنایی دارید.
این دو برنامه جزو محبوب‌ترین نسخه‌های غیررسمی تلگرام هستند و با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، توانسته‌اند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند.
با وجود هشدارهایی که در خصوص ناامن بودن نسخه‌های غیررسمی تلگرام شنیده می‌شود، پس از آنکه تلگرام در ایران از دسترس خارج شد، بسیاری از کاربران این پیامرسان ترجیح دادند تا به جای استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، از نسخه‌های ایرانی و پوسته‌های غیررسمی این برنامه استفاده کنند.
اما مشکل از آنجایی آغاز شد که مدتی قبل کاربران اندرویدی این دو اپلیکیشن مشاهده کردند که این برنامه‌ها از گوشی‌هایشان حذف شده و دیگر نمی‌توانند آن‌ها را روی دستگاه‌های اندرویدی خود نصب کنند.
اگر شما هم از این دو پیامرسان استفاده می‌کردید و می‌خواهید علت این اتفاق را بدانید، با مقاله‌امروز شبکه استعلام همراه باشید.
در ادامه قصد داریم دلایل حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور را بررسی کرده و نحوه نصب مجدد آن‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند دیلیت اکانت تلگرام طلایی چگونه انجام می‌شود و بهترین روش دیلیت اکانت تلگرام چیست و.
.
.
مطالعه فرمایید.

دلایل حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور

دلایل حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور مورد بحث قرار می‌گیرد.
در اینجا قصد داریم درباره خدمات google play protect صحبت کنیم.
این سرویس به صورت پیش فرض بر روی تمامی گوشی‌های اندرویدی فعال است و در حفظ امنیت دستگاه شما کمک می‌کند.
هدف اصلی google play protect، قبل از دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی، بررسی آنها است.
علاوه بر این، این سرویس فایل‌هایی که از منابع نامعتبر دانلود کرده‌اید را نیز بررسی می‌کند و از فعالیت بد افزارها جلوگیری می‌کند.
اگر google play protect برنامه مشکوکی کشف کند که می‌تواند به سیستم شما آسیب برساند یا از آن استفاده جاسوسی کند، بلافاصله شما را با نمایش پیغام خطا هشدار می‌دهد و در بعضی موارد آن را به صورت خودکار غیرفعال می‌کند.
به تازگی، تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور حذف شده‌اند و کاربرانی که این دو برنامه را نصب کرده بودند، گزارش داده‌اند که پیغام خطا از طرف سرویس امنیتی گوگل دریافت کرده و تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی‌هایشان حذف شده است.
به نظر می‌رسد google play protect این دو نسخه غیررسمی تلگرام را در دسته برنامه‌های مضر قرار داده و از نصب مجدد آنها روی گوشی‌های اندرویدی جلوگیری می‌کند.
به عنوان دلیل این اقدام، امن نبودن این دو برنامه و جاسوسی کردن از اطلاعات شخصی کاربرانشان مطرح شده است.
به دلیل امکان نصب و استفاده از این نسخه‌های غیررسمی تلگرام دیگر برای کاربران اندرویدی ممکن نیست، فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی هم تصمیم دارند تلگرام طلایی و هاتگرام را از لیست نرم‌افزارهای قابل دسترس خود حذف کنند.

سوالات پر تکرار

  • چرا تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور حذف شده‌اند؟
  • دلایل حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور چیست؟
  • google play protect چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
  • مشکل نصب مجدد تلگرام طلایی و هاتگرام بر روی گوشی‌های اندرویدی چیست؟
  • چرا فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی نیز تکلیف حذف تلگرام طلایی و هاتگرام را دارند؟

نتیجه گیری

مقاله حاضر به بررسی دلایل حذف نسخه‌های غیررسمی تلگرام مانند تلگرام طلایی و هاتگرام از پلی استور می‌پردازد.
این دو نسخه از تلگرام نسخه‌هایی هستند که با امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه رسمی تلگرام عرضه شده‌اند و جلب توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

هرچند که این نسخه‌های غیررسمی با هشدارهایی درباره ناامن بودن و احتمال ورود بدافزارها به سیستم کاربران همراه است، اما پس از محدود شدن دسترسی به تلگرام در ایران، بسیاری از کاربران تصمیم به استفاده از این نسخه‌ها برای ادامه ارتباط و چت کردن گرفتند.
اما تازه‌ترین گزارشات حاکی از آن است که google play protect، سرویس امنیتی گوگل، این دو نسخه را به دلیل امن نبودن و جاسوسی کردن از اطلاعات کاربران، از پلی استور حذف کرده است و از نصب مجدد آنها روی گوشی‌های اندرویدی جلوگیری می‌کند.

این اقدام موجب شده‌است تا فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی نیز تصمیم به حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از لیست نرم‌افزارهایی که در آنها قرار دارند، بگیرند.
این اقدام نیز بخاطر عدم توانایی کاربران اندرویدی در نصب نسخه‌های غیررسمی تلگرام است.

واضح است که این تغییرات برای کاربران این نسخه‌ها تلگرام مشکلساز شده‌اند و برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها باید راه‌های دیگری را پیش بگیرند.