خرید گوشی و تبلت برای کودکان ، صحیح یا غلط؟

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

خرید گوشی و تبلت برای کودکان ، صحیح یا غلط؟

با توجه به این مقاله، مشاهده می‌شود که میانگین هوش و ذکاوت کودکان امروزی نسبت به نسل‌های قبلی تغییر کرده است.
این تغییرات نشان می‌دهد که کودکان امروزی علاقه بیشتری به کنجکاوی و ماجراجویی دارند و علاقه‌مند به استفاده از تکنولوژی هستند.

اما در عین حال، والدین نگرانی‌هایی درباره خرید گوشی برای کودکان دارند و می‌خواهند تأثیر آن بر هوش کودکان را بررسی کنند.
اما بهتر است دانست که خرید گوشی برای کودکان، به خصوص در سنین پیش از مدرسه، یک گزینه مناسب نیست.

استفاده از تلفن همراه با مشکلاتی همچون مشکلات بینائی، افزایش وزن، تنبلی، بروز اختلالات ذهنی و سرطان همراه است.
همچنین، استفاده از تلفن همراه ممکن است منجر به کم شدن فعالیت های جسمانی و کاهش روابط اجتماعی شود.

با این حال، در صورتی که از قابلیت های کنترلی موجود در گوشی ها استفاده شود، کنترلی بر استفاده کودکان از تلفن همراه ممکن است داشته باشیم.
از این رو، استفاده از قابلیت Screen Time در گوشی های آیفون و حالت کودک در گوشی های سامسونگ می‌تواند به والدین در کنترل زمان و محتوای استفاده کودکان از تلفن همراه کمک کند.

با توجه به مشکلاتی که به تازگی بیان شده، به نظر می‌رسد که تصمیم به خرید گوشی برای کودکان نیاز به مدنظر گذاشتن مزایا و معایب مختلف دارد و والدین باید با دقت و هوشمندی این تصمیم را بگیرند.

خلافی

"امروزه، بدون شک میانگین هوش و ذکاوت کودکان تغییراتی نسبت به نسل های قبلی داشته است.
هر کسی که حتی یک کم به این موضوع توجه کند، متوجه این تغییرات خواهد شد.
از طرف دیگر، کودکان علاقه زیادی به کنجکاوی و ماجراجویی دارند و نمی توان آنها را از استفاده از تکنولوژی منع کرد.
در گروه مشاوره شبکه استعلام، ما قصد داریم به موضوعی بپردازیم که در حال حاضر زیاد به آن توجه می شود.
پاسخ این سؤال که ممکن است در ذهن بسیاری از والدین گنگ باشد، را به شکل کامل بررسی خواهیم کرد.
"

روی صحبت ما خرید گوشی برای کودکان است ، مسئله ای که خیلی ها ما از انجام آن نهی کرده و یک سری دیگر تشویق می کنند که این کار باعث افزایش هوش ، کشف استعداد و شناخت سلایق و حقیقت هایی در مورد کودکان می شود.
کودکان نسل های قبل بیشتر زمان خود را مشغول بازی ها و تفریح های گروهی بودند و چون تکنولوژی به پیشرفت امروزه خود نرسیده بود ، کودکان هیچ شناختی از نرم افزارها ، تبلت ، گوشی و .
.
.
نداشتند ، اما کودکان امروزی ضمن اینکه انواع و اقسام اسباب بازی های رنگارنگ ، محیط اتاق آنها را پوشش داده است اما باز هم می گویند که حوصله ام سر رفته است و تمایل دارند ، با تبلت و گوشی بازی کنند و از انجام این کار بیشتر لذت می برند.

کودکان ، حضور آنها و اهمیت تربیت و پروش آنها موضوع مهم و حائز اهمیتی است که پیش از این نیز مورد بحث و گفتگوی ما بوده است ، مقالات زیر  اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد داد :

حالت کودک سامسونگ

ویژگی های Screen time در آیفون

گوشی برای کودک

گوشی مخصوص بازی

آیا برای کودکم تلفن همراه بخرم ؟

این موضوع که خیلی از پدر ها و مادرها برای ساکت کردن یا ساکت نگه داشتن کودک ، او را مشغول و سرگرم بازی با موبایل می کنند حقیقتی انکار ناپذیر دارد.
برخی از والدین وقتی علاقه و تمایل کودکشان به استفاده از تبلت و تلفن همراه را می بینند ، ترجیح می دهند برای خود اون یک تبلت یا گوشی خریداری کنند تا هم تلفن همراه خودشان از هر آسیبی در امان بماند هم اینکه همیشه در دسترس او باشد تا هر زمان که تمایل داشت بتوانند اوقات خود را از طریق بازی های موجود در این دستگاه ها سپری کنند.

از این رو به مناسبت های مختلف مانند تولد ، عیدی و .
.
.
تصمیم میگیرند یک گوشی یا تبلت ، هدیه دهند اما آیا واقعا این تصمیم درستی است یا خیر؟ اصلا از چه سنی مناسب است که برای کودکمان تلفن همراه بخریم ؟ واقعیت اینجاست که خرید گوشی برای کودکان ، آن هم در سنین پیش از مدرسه اصلا گزینه خوبی نیست و اکیدا توصیه می شود این کار را انجام ندهید ، البته این موضوع به این معنا نیست که کودک به سن 7 سالگی رسید و روانه مدرسه شد اولین هدیه او یک تبلت یا گوشی باشد ، اما بدترین آسیب را در دوران سنین قبل مدرسه به کودکان وارد کرده و این آسیب ها در دوران مدرسه بدتر هم می شود.

با توجه به تحقیقات و عقایدروان شناسان و محققان، فرزند شما در دوران دبیرستان هیچ نیازی به تلفن همراه ندارد و اهمیتی در داشتن آن وجود ندارد.
در ادامه، قصد داریم مزایا و معایب داشتن تلفن همراه را بررسی کنیم تا شما را در تصمیم گیری برای خرید تبلت برای کودکان قاطع تر کنیم.

معایب و مزایای خرید تلفن همراه برای کودکان

بیان معایب و مزایای خرید گوشی برای کودکان ، که در این قسمت می خواهیم به آن بپردازیم به قصد منصرف کردن یا اجبار کردن شما برای خرید تبلت برای کودکان نیست ، بلکه راهنمای شما خواهد بود تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید زیرا سلامتی و موفقیت کودکان شما ، آرزوی ما هم هست.

معایب خرید گوشی برای کودکان

1.
بروز مشکلات بینایی

2.
منزوی و گوشه گیر شدن کودک

3.
چاق شدن کودک

4.
بروز تنبلی در کودکان

5.
افت کیفیت خواب

6.
عصبی شدن کودک

7.
بروز اختلالات ذهنی

8.
آسیب به انگشت دستان

9.
افت تحصیلی و عدم علاقه به درس

10.
بروز تومور مغزی

11.
خطر بروز سرطان

12.
کاهش روابط عمومی و عدم تمایل به برقراری ارتباط

13.
هدر رفتن وقت

14.
قرار گرفتن نادرست در محیط اجتماعی

15.
اعتیاد به تبلت و گوشی

16.
عدم رشد و پیشرفت نسبت به کودکان هم سن و سال

شاید با مطالعه موارد بیان شده با خودتان فکر کنید که خرید گوشی برای کودکان آغاز دشمنی با آنهاست و برخی دیگر هم ممکن است گمان کنند که ما در بیان مان اغراق داریم اما ، واقعیت اینجاست که این موارد طی بررسی و تحقیقات انجام شده روی کودکان در سراسر دنیا مشخص شده و قابل چشم پوشی نیست.
کودک ، هدیه خداوند به انسان هاست و پدر و مادر در مقابل این هدیه الهی مسئول هستند ، با دانستن موارد فوق ، بیایید تصویر و مقایسه ای داشته باشیم از دوران کودکی شما و فرزندتان .

کودکان نسل قبل در محیطی سالم و شاد رشد و پرورش یافته اند ، آنها در بازی های گروهی شرکت می کردند و حین بازی چیزهایی را می آموختند که راهنما و کمک آنها برای ورود به جامعه بزرگ تر بود ، دادن مسئولیت در بازی باعث پرورش و به وجود آمدن احساس مسئولیت ، ارتباط کلامی و مهارت بیشتر  ، تقویت روابط اجتماعی و عمومی و .
.
.
می شد.
کودکان زمان زیادی را اختصاص به بازی هایی چون فوتبال ، وسطی ، دوچرخه سواری و .
.
.
می کردند پس مداوم در جنب و جوش و در حال دویدن بودند که این موضوع به سلامت آنها کمک زیادی می کرد و مانع از چاق و تنبل شدن آنها می شد ، از طرفی فرصت برای یادگیری چیزهای جدید همواره برای آنها وجود داشت ، خلاصه کلام این است که خرید گوشی برای کودکان بیشتر از منافع آن معایب و آسیب هایی را به همراه دارد که برخی از انها جبران ناپذیر هستند.

اما بد نیست بدانید که استفاده از تلفن همراه در کنار معایبی که دارد می تواند به افزایش و تقویت هوش کودکان هم کمک بسزایی کند و آنها را با چگونگی اجرا شدن ، نصب کردن و حذف کردن برنامه ها و نرم افزارها آشنا کرده و با تکنولوژی آشنا شوند.

 

آیا می توان کنترلی بر استفاده کودکان از تلفن همراه داشت ؟

در پاسخ به این سوال که آیا می توان کنترلی بر فعالیت هایی که کودکان با تبلت و گوشی انجام می دهند داشت یا خیر ؟ ازم است بدانید که بله تا حدودی می توان این موضوع را کنترل کرد و تحت نظارت داشت ، علاوه بر روش معمول مانند تعیین تایم برای بازی و .
.
.
قابلیت Screen time در گوشی های آیفون و حالت کودک از مواردی است که به شما در این خصوص کمک شایانی خواهد کرد .
برای آشنایی بیشتر با این قابلیت ها توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه فرمایید :

قابلیت Screen time در iOS 12

حالت کودک گوشی

سوالات پر تکرار

  • آیا برای کودکم تلفن همراه بخرم ؟
  • مزایا و معایب خرید تلفن همراه برای کودکان
  • معایب خرید گوشی برای کودکان
  • بروز مشکلات بینایی
  • منزوی و گوشه گیر شدن کودک
  • چاق شدن کودک
  • بروز تنبلی در کودکان
  • افت کیفیت خواب
  • عصبی شدن کودک
  • بروز اختلالات ذهنی
  • آسیب به انگشت دستان
  • افت تحصیلی و عدم علاقه به درس
  • بروز تومور مغزی
  • خطر بروز سرطان
  • کاهش روابط عمومی و عدم تمایل به برقراری ارتباط
  • هدر رفتن وقت
  • قرار گرفتن نادرست در محیط اجتماعی
  • اعتیاد به تبلت و گوشی
  • عدم رشد و پیشرفت نسبت به کودکان هم سن و سال
  • آیا می توان کنترلی بر استفاده کودکان از تلفن همراه داشت ؟

نتیجه گیری

مقاله حاضر به بررسی تغییراتی در هوش و ذکاوت کودکان نسل های اخیر می‌پردازد.
نویسنده با تاکید بر علاقه زیاد کودکان به تکنولوژی، به بررسی موضوع خرید گوشی برای کودکان می‌پردازد.

او به آنچه که می‌گوید، خرید گوشی برای کودکان در سنین پیش از مدرسه گزینه ای پسندیده نیست و توصیه می‌کند این کار را انجام ندهید.
از طرفی، نویسنده بهره‌گیری از تبلت و گوشی موبایل را در بهبود هوش کودکان نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

اما او به معایب گوشی برای کودکان نیز اشاره می‌کند که شامل بروز مشکلات بینایی، منزوی شدن، چاق شدن، تنبلی، افت کیفیت خواب و سرطان مغزی می‌شود.
نویسنده همچنین به اهمیت کنترل استفاده کودکان از تلفن همراه اشاره می‌کند و معایب خرید گوشی برای کودکان را به طور کامل بررسی می‌کند.

در پایان، او اشاره می‌کند که استفاده متعادل و کنترل شده از تکنولوژی می‌تواند به توسعه هوش کودکان کمک کند و مقالات مفیدی را جهت آشنایی بیشتر با این موضوعات پیشنهاد می‌کند.