5 دلیل برای اینکه نباید به فیلترشکن یا VPN رایگان اعتماد کنیم

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

5 دلیل برای اینکه نباید به فیلترشکن یا VPN رایگان اعتماد کنیم

در بازار فعلی پیدا کردن یک وی پی ان قابل اعتماد کار آسانی نیست.
استفاده از هر نوع وی پی ان رایگان را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم.

یکی از راه‌هایی که ارائه‌دهندگان وی پی ان رایگان می‌توانند از طریق آن درآمدزایی کنند، آلوده کردن کاربران با بدافزار نیست.
استفاده از تکنیک‌های HTML نیز ابزاری کارآمد در دسترس است.

با استفاده از تگ‌های مانند برجسته‌سازی، تاکید، تعریف و لیست می‌توان به راحتی متن خود را زیبا و قابل فهمتر کرد.
تبلیغات تهاجمی که در وی پی ان رایگان با آن‌ها روبه‌رو هستیم، می‌توانند از چند پنجره پاپ‌آپ آزار دهنده و تکراری، به یک ابزار بسیار خطرناک تبدیل شوند.

برخی از فیلترشکن‌ها با استفاده از نقاط ضعف مرورگر شما در بخش بارگذاری و پخش فایل‌های رسانه‌ای، به صورت مخفیانه، ردیاب‌های تبلیغاتی را در مرورگر جاسازی می‌کنند.
این ردیاب‌ها همانند یک ردیاب GPS، تمام فعالیت‌های دیجیتالی شما را ضبط می‌کنند.

VPN‌های رایگان می‌توانند خطرها و نقض حریم خصوصی را به دنبال داشته باشند.
VPN‌ها برای این که بتوانند شبکه‌ها و امنیت کاربران را مدیریت کنند، نیاز به سخت‌افزارها و متخصصین زیادی دارند.

به همین دلیل باید هزینه‌های زیادی را خرج سرویس خود کنند.
حالا سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا پرداخت مبلغی برای استفاده از یک سرویس VPN با کیفیت، هزینه‌ای ارزشمندتر است یا به خطر افتادن اطلاعات کارت بانکی و رمز عبور و مشکلاتی که پس از آن رخ می‌دهد؟ توجه داشته باشید که 214 میلیون در اندروید نشان می‌دهد که اطلاعات زیادی به صورت ناخواسته از کاربران این سیستم عامل جمع آوری شده است.

استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند HTML و CSS و دانش تحلیل داده، می‌تواند به ما در بهره‌برداری از این حجم زیاد اطلاعات کمک کند.

خلافی

استفاده از سرویس‌های عبور از فیلتر رایگان ممکن است به خطرناک بودن امنیت شما و افراد اطرافتان منجر شود.
در این مقاله، به 5 دلیل اصلی توصیه نمی‌شود اعتماد به وی پی ان رایگان را داشته باشید بررسی می‌کنیم.

شبکه خصوصی مجازی (VPN) را مانند یک بادیگارد حساب بانکی خود در نظر بگیرید.
وقتی که در دنیای اینترنت بر روی یک شبکه وای‌فای عمومی قرار می‌گیرید، VPN وظیفه محافظت از شما در برابر کسانی که قصد دارند از رمز عبورتان سوء استفاده کنند را بر عهده دارد.
علاوه بر این، VPN شما را از سایت‌های نا امن نیز محافظت می‌کند.
به همین دلیل، بسیاری از کاربران به شبکه‌های خصوصی مجازی که از چندین کامپیوتر متصل به یکدیگر تشکیل شده‌اند و اطلاعات شما را در فضای مجازی رمزگذاری می‌کنند، اطمینان دارند.
این اطلاعات شامل موارد حساسی مانند رمز عبور کارت بانکی یا جزئیات زندگی خصوصی شما و حتی اعضای خانواده‌تان می‌شود.
بنابراین، وقتی یک VPN به شما اجازه می‌دهد به طور رایگان از آن استفاده کنید، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است:‌ این کار چه نفعی برای ارائه دهنده این VPN دارد؟

با گسترش بدافزارهای سرقت رمز عبور و افزایش تقاضا برای یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) امن، اکنون بازار این سرویس ها در حال رونق است.
آمارها نشان می‌دهند که در طی ماه گذشته، حداقل 25% از کاربران به یک VPN دسترسی داشته‌اند [em]و تعداد نصب اپلیکیشن‌های VPN نیز در سیستم عامل‌های مختلف به صدها میلیون می‌رسد[/em].
می‌توان پیش‌بینی کرد که ارزش بازار جهانی VPN رو به افزایشی خواهد بود و در سال 2022، این بازار سود حدود 35 بیلیون دلار را برای ارائه دهندگان این سرویس‌ها به ارمغان خواهد آورد [strong]منتظر رشد قابل توجهی در این زمینه هستیم[/strong].

در بازار فعلی، پیدا کردن یک وی پی ان قابل اعتماد کار آسانی نیست.
استفاده از هر نوع وی پی ان رایگان را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم.

undefined

5 دلیل برای اینکه نباید به فیلترشکن یا VPN رایگان اعتماد کنیم

وی پی ان رایگان به اندازه کافی امن نیست

VPN‌هاي رايگان مي‌توانند خطرهاي زيادي را به دنبال داشته باشند.

VPN‌ها براي اين که بتوانند شبکه‌هاي بزرگ خود را مدیریت و امنیت کاربران را هم تامين کنند نياز به سخت‌افزارها و متخصصين زيادي دارند.
در نتيجه بايد هزينه‌‌‌‌‌هاي زيادي را خرج سرويس خود کنند.

شما به عنوان کاربر يک VPN با پرداخت مبلغي از يک سرويس پولي استفاده مي‌کنيد يا با ترافيک اينترنت خود هزينه استفاده از VPN را هم مي‌پردازيد.

VPN‌ها مانند رستوراني است که اگر در آن سفارش غذا ندهيد، خود شما را به عنوان غذا براي ديگران سرو مي‌کنند.

برای مثال، تقریباً 86 درصد از اپلیکیشن‌های رایگان VPN برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون که تاکنون میلیون‌ها بار توسط کاربران نصب شده، سیاست‌های ناپذیرشناختی حفظ حریم خصوصی را به خود نمی‌شناسند.
بر اساس تحقیقاتی که وبسایت Top10VPN در سال 2018 انجام داد، برخی از این اپلیکیشن‌ها در مواردی کاملاً شفاف نیستند و برخی دیگر به صراحت اعلام کرده‌اند که اطلاعات کاربران را با مقامات دولت چین به اشتراک می‌گذارند.
تنها 64 درصد از این اپلیکیشن‌ها علاوه بر صفحه دانلود در اپ استور یا گوگل‌پلی، هیچگونه وبسایت یا صفحه‌ای دیگر در اینترنت ندارند و تنها 17 درصد از آن‌ها به ایمیل‌های پشتیبانی خود پاسخ می‌دهند.

اپل در سال جاری تلاش می‌کند با برخورد با اپلیکیشن‌هایی که اطلاعات کاربران را با سایر شرکت‌ها و افراد به اشتراک می‌گذارند، مبارزه کند.
اما به طور جالبی، 80 درصد از 20 اپلیکیشن برتر VPN در اپ استور به نظر می‌رسد به طور مداوم قانون را نقض می‌کنند.
به گزارش Top10VPN، تقریبا 77 درصد اپلیکیشن‌های VPN به عنوان ناامن دسته بندی شده‌اند و حدود 90 درصد از آن‌ها با مشکلات اساسی در حفظ حریم خصوصی مواجه هستند.
بر اساس این گزارش، "آمار دانلود اپلیکیشن‌های ناامن در گوگل‌پلی به 214 میلیون دانلود رسیده است که نشان دهنده رشد 85 درصدی در 6 ماه گذشته است.
تعداد نصب ماهانه این اپلیکیشن‌ها در اپ استور بدون تغییر باقی می‌ماند و همچنان 3.
8 میلیون است، اما به دلیل حذف شدن 20 درصد از اپلیکیشن‌ها از ابتدای سال و دسترسی کاربران به آن‌ها، این رقم افزایش یافته است.
"

عدد 214 میلیون در اندروید نشان می‌دهد که اطلاعات بسیار زیادی به صورت ناخواسته از کاربران این سیستم عامل جمع آوری شده است.
این حجم از اطلاعات می‌تواند یک سرمایه بزرگ برای ما باشد.
در ادامه، می‌توانید با توجه به این حجم از اطلاعات، ابتدا آن‌ها را به شیوه‌ای مشخص و سازمان‌یافته نمایش دهیم، ضمن تأکید بر اطلاعات مهم و برجسته‌تر، و سپس بر پایه آن‌ها مطالعات عمیق‌تری انجام دهیم.
با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند HTML و CSS، می‌توانیم اطلاعات را در قالب صفحات وب با طراحی زیبا و خوانا نمایش دهیم.
با ایجاد یک رابط کاربری کارآمد و قابلیت‌های هوشمند، می‌توانیم از این حجم زیاد اطلاعات بهره‌برداری کنیم.
همچنین، این امکان وجود دارد که اطلاعات را بر پایه شاخص‌های مورد نیاز دسته‌بندی کرده و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی را انجام دهیم.
با استفاده از این رویکردها و بهره‌گیری از دانش ‎تحلیل داده، می‌توانیم به شیوه‌های متنوعی با این حجم بزرگ از اطلاعات سود آوری کنیم.

undefined

با VPN رایگان ممکن است آلوده به بدافزار شوید

بر اساس مطالعه‌ای که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود دولت استرالیا (CSIRO) منتشر کرده، ۳۸ درصد اپلیکیشن‌های فیلترشکن رایگان برای اندروید، حاوی بدافزار هستند.
بسیاری از این اپلیکیشن‌ها امتیازات خوبی از سوی کاربران دریافت کرده و تعداد دانلود بالایی داشته‌اند.
به طور خلاصه از هر ۳ کاربر حداقل ۱ نفر در هنگام استفاده از این اپلیکیشن‌های فیلترشکن، با بدافزار آلوده می‌شوند.
حالا سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا پرداخت مبلغی برای استفاده از یک سرویس VPN با کیفیت، هزینه‌ای ارزشمندتر است یا به خطر افتادن اطلاعات کارت بانکی و رمز عبور و مشکلاتی که پس از آن رخ می‌دهد؟البته احتمالا در حال حاضر فکر می‌کنید که این اتفاق برای خودتان اتفاق نخواهد افتاد، اما این فکر اشتباه است.

امروزه، تعداد دستگاه‌هایی که به واسطه باج‌افزار آلوده می‌شوند به شدت افزایش یافته است.
شرکت سیمانتک در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۸ میلیون مورد باج‌افزار را شناسایی کرده است که نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش ۵۴ درصدی داشته است.
همچنین، کسپراسکی به تازگی اعلام کرده است که تعداد تروجان‌هایی که به سرقت رمزعبور کاربران می‌پردازند، ۶۰ درصد افزایش یافته است.

یکی از راه‌هایی که ارائه‌دهندگان وی پی ان رایگان می‌توانند از طریق آن درآمدزایی کنند، آلوده کردن کاربران با بدافزار نیست.
در واقع، وجود یک راه بسیار آسان‌تر برای این منظور وجود دارد.
استفاده از تکنیک‌های HTML نیز ابزاری کارآمد در دسترس است.
با استفاده از تگ‌های مانند برجسته‌سازی، تاکید،

تعریف
و
  • لیست
  • می‌توان به راحتی متن خود را زیبا و قابل فهمتر کرد.
    undefined

    تبلیغات بهمن‌وار وی پی ان رایگان

    تبلیغات تهاجمی که در وی پی ان رایگان با آن‌ها روبه‌رو هستیم، می‌توانند از چند پنجره پاپ‌آپ آزار دهنده و تکراری، به یک ابزار بسیار خطرناک تبدیل شوند.
    برخی از فیلترشکن‌ها با استفاده از نقاط ضعف مرورگر شما در بخش بارگذاری و پخش فایل‌های رسانه‌ای، به صورت مخفیانه، ردیاب‌های تبلیغاتی را در مرورگر جاسازی می‌کنند.
    این ردیاب‌ها همانند یک ردیاب GPS، تمام فعالیت‌های دیجیتالی شما را ضبط می‌کنند.

    در سال 2017، یکی از ابزارهای مخفی‌سازی کننده‌هایی که به انجام این عمل متهم شد، "هات اسپات شیلد" بود.
    این ابزار مخفیانه اطلاعات کاربران را از طریق تبلیغات به شبکه‌های متنوعی فروخته و درنهایت به نقض وسیع حریم خصوصی کاربران انجامید.
    این اتهام بلافاصله پس از انتشار گزارشی توسط محققین دانشگاه "کارنگی ملون" از سوی بنیاد دموکراسی و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.
    در این گزارش مشخص شد که "هات اسپات شیلد" نه تنها اطلاعات کاربران را به طور مخفیانه به شبکه‌های تبلیغاتی متنوعی می‌فروشیده، بلکه از 5 کتابخانه ردیابی متفاوت هم استفاده نموده و ترافیک کاربران را به سرورهای مخفی و نامشخص منتقل می‌کرده است.

    وقتی این گزارش منتشر شد، شرکت مادر هات اسپات شیلد، انکر فری، اتهاماتی که توسط این محققان مطرح شده را رد کرد و بیان کرد: "ما هرگز ترافیک کاربران خود را به منابع مختلف ارسال نمی‌کنیم.
    ترافیک همواره به وبسایت‌هایی که کاربر به آن‌ها مراجعه می‌کند ارسال می‌شود.
    در نسخه رایگان هات اسپات شیلد به صورت صریح ذکر شده که منابع مالی این اپلیکیشن از طریق تبلیغات تأمین می‌شود.
    ما در هیچ ورژن پولی یا رایگان هات اسپات شیلد ترافیک کاربران را به سرورهای متنوع ارسال نمی‌کنیم.
    " شرکت پس از این موضوع، سالانه گزارشی درباره شفافیت خود منتشر می‌کند.
    البته ممکن است صداقت این گزارشات مورد شک قرار بگیرد.

    حتی اگر اطلاعات کارت بانکی شما به سرورهای نامعلوم هدایت نشده باشد، پاپ‌آپ‌های پرشمار و تبلیغات آزاردهنده تنها بخش کوچکی از مسائلی هستند که هنگام استفاده از فیلترشکن رایگان باید نگرانشان باشید.

    هرچند
    اگر اطلاعات کارت بانکی شما به سرورهای نامشخصی هدایت نشده باشد
    اما
    رعایت کردن پاپ‌آپ‌های پرشمار و تبلیغات آزاردهنده تنها بخش جزئی از مشکلاتی است که باید در هنگام استفاده از فیلترشکن رایگان نگران آن باشیم.

    نتیجه گیری

    از تحلیل این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از وی پی ان‌های رایگان ممکن است با خطراتی همراه باشد.
    این نوع وی پی ان‌ها می‌توانند سیستم کاربران را با بدافزار آلوده کرده و اطلاعات شخصی آن‌ها را نقض کنند.

    همچنین، برخی از اپلیکیشن‌های فیلترشکن نیز حاوی بدافزار هستند و این مسئله شبکه را به خطر می‌اندازد.
    بنابراین، برای حفظ امنیت و حریم خصوصی خود، استفاده از یک سرویس وی پی ان با کیفیت و معتبر توصیه می‌شود.

    یک سرویس VPN با پرداخت مبلغ معقول، به کاربران امکان مدیریت و امنیت شبکه خود را می‌دهد.
    البته، نباید فکر کرد که این اتفاق برای خودتان اتفاق نخواهد افتاد، زیرا تعداد زیادی از افراد ناخواسته اطلاعات شخصی خود را در اختیار سایران قرار داده‌اند.

    از طریق تکنولوژی هایی مانند HTML و CSS می‌توان اطلاعات را به طور سازمان یافته و زیبا در صفحات وب نمایش داد.
    استفاده از تگ ها و ویژگی های HTML مانند برجسته سازی و تاکید، تعریف و لیست، قابلیت فهمتر و زیباتر نمودن متن را به ما می‌دهد.

    درنتیجه، با پرداخت مبلغی معقول برای استفاده از یک سرویس VPN با کیفیت، می‌توانیم از امنیت و حریم خصوصی خود محافظت کنیم و از خطرات استفاده از وی پی ان‌های رایگان جلوگیری کنیم.
    همچنین با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و اصول HTML و CSS، می‌توانیم اطلاعات را به شکل سازمان یافته و قابل فهم نمایش داده و از آن‌ها بهره ببریم.