منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی

در این مقاله، به بررسی کارت ورود به آزمون دفتریاری اسناد رسمی پرداخته می‌شود.
دفتریاران در دفاتر اسناد رسمی تحت نظر سردفتران اسناد رسمی فعالیت می‌کنند و به ثبت اسناد و املاک مربوطه می‌پردازند.

آزمون دفتریاری اسناد رسمی بخشی از آزمون‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
طبق اعلام سال گذشته، سوالات آزمون دفتریاری اسناد در سه حوزه ادبیات فارسی، احکام و معارف اسلامی و اطلاعات عمومی و هوش بیان می‌شود.

داوطلبان می‌توانند با مراجعه به لیست دروس و منابع مطالعاتی مربوط به آزمون، ثبت نام خود را انجام دهند.
دروس عمومی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ شامل چند درس با نام و تعداد سوالات و منابع مطالعاتی خود می‌شود.

قبل از ثبت نام، جزئیات دروس و منابع مطالعاتی هر درس باید مورد بررسی قرار گیرد.

خلافی

یکی از آزمون‌های مرتبط با حوزه حقوق، آزمون دفتریاری اسناد رسمی است که به عنوان آزمون حرفه‌ای در این رشته شناخته می‌شود.
در مقابل سایر آزمون‌های حقوقی که شرکت‌کنندگان برای شرکت در آن‌ها باید حتما دارای مدرک کارشناسی حقوق باشند، آزمون دفتریاری اسناد رسمی نیازی به مدرک کارشناسی حقوق ندارد و فقط با داشتن حداقل یک سال سابقه کار در دفتر اسناد رسمی و همچنین مدرک دیپلم می‌توان در این آزمون شرکت کرد.

«موضوع مهمی که درباره این آزمون بحث می‌شود، این است که متأسفانه در سال‌های اخیر، هیچ‌گاه منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی از طرف مرجع برگزار کننده این آزمون اعلام نشده است.
این موضوع باعث شده است که متقاضیان این آزمون درباره بهترین منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ دچار گیجی شوند.
از این رو و با توجه به اهمیت خواندن منابع مناسب برای موفقیت در آزمون دفتریاری، در این مقاله به معرفی بهترین منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی سال ۱۴۰۲ پرداخته و درباره دروس آزمون این آزمون توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.
»

منابع دروس عمومی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به عنوان متولی برگزاری آزمون دفتریاری اسناد رسمی در ایران، موظف است این آزمون را هر ساله برگزار کند.
آزمون دفتریاری اسناد رسمی بخشی از آزمون هایی است که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می‌شود.
در سال گذشته، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعیه ای منتشر کرد که مطابق آن، سوالات بخش عمومی آزمون دفتریاری اسناد رسمی در سه حوزه ادبیات فارسی، احکام و معارف اسلامی و اطلاعات عمومی و هوش بیان می‌شود.
پیش بینی می‌شود که برای سال ۱۴۰۲ نیز همین الگوی سوالات برقرار باشد.

داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ هستند و شرایط ثبت نام را دارا هستند، می توانند با مراجعه به لیست دروس عمومی و منابع مطالعاتی مربوط به این آزمون، ثبت نام خود را انجام دهند.
لطفا در جدول زیر جزئیات دروس، تعداد سوالات و بهترین منابع مطالعاتی هر درس را مشاهده کنید:دروس عمومی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲درس ۱: نام درس ۱ - تعداد سوالات: ۱۰ - منابع مطالعاتی: "منابع درس ۱"درس ۲: نام درس ۲ - تعداد سوالات: ۱۵ - منابع مطالعاتی: "منابع درس ۲"درس ۳: نام درس ۳ - تعداد سوالات: ۱۲ - منابع مطالعاتی: "منابع درس ۳"و غیره.
.
.
لطفا قبل از ثبت نام، جزئیات دروس و منابع مطالعاتی هر درس را به دقت بررسی کنید.

دروس و منابع عمومی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲
دروس امتحانیتعداد سوالاتمنابع( معرفی شده توسط سامانه مشاوره حقوقی دینا)
ادبیات فارسی10کتاب های ادبیات دبیرستان رشته علوم انسانی برای مطالعه بیشتر: زبان و نگارش فارسی، نوشته حسن احمد گیوی و جمعی از نویسندگان و دستور زبان فارسی، نوشته حسن انوری
احکام ومعارف اسلامی5معارف و احکام و اندیشه اسلامی، نوشته محمد علی عزیزی
اطلاعات عمومی و هوش5منابع موجود در سطح ریاضی و هوش دبیرستان

به منظور مطالعه درس احکام و معارف اسلامی برای آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ نکته‌هایی درباره منبع کتاب معرفی شده لازم است در نظر گرفته شود.
این کتاب در اصل برای مطالعه داوطلبان آزمون‌های استخدامی تهیه شده است.
با این حال، در این کتاب، توضیحاتی درباره مهم‌ترین مباحث کتاب‌های دین و زندگی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی، و همچنین درس احکام اسلامی دانشگاهی نیز ارائه شده است.
به همین دلیل، داوطلبانی که در آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند، می‌توانند از این کتاب به عنوان یک منبع جامع برای مطالعه درس احکام و معارف اسلامی استفاده کنند.

در اینجا، به علاوه متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت ورود به آزمون دفتریاری اسناد، به لینک زیر مراجعه کنند و مقاله مرتبط را مطالعه کنند.

منابع دروس تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی 1402

با توجه به اینکه دفتریاران در دفاتر اسناد رسمی تحت نظر سردفتران اسناد رسمی فعالیت می‌کنند، به ثبت اسناد و املاک مربوطه می‌پردازند.
بنابراین دروس تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ نیز درباره ثبت اسناد و املاک است.
به عبارتی شامل دروس و منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی که بخشی از دروس و منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی می‌باشد.

با توجه به اعلان آزمون دفتریاری اسناد رسمی سال 1402 دروس تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲ و تعداد سوالات این دروس که در جدول زیر ذکر شده است، بهترین منابع مطالعاتی دروس تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی 1402 که داوطلبان میتوانند تا زمان برگزاری آزمون دفتریاری اسناد رسمی مطالعه نمایند، نیز در ستون منابع مشخص شده اند.

دروس و منابع تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی
دروس امتحانیتعداد سوالاتمنابع(معرفی شده توسط سامانه مشاوره حقوقی دینا)
حقوق مدنی15قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی، نوشته ناصر کاتوزیان - اعمال حقوقی، نوشته دکتر ناصر کاتوزیان-مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد)، نوشته-حسین صفایی و حبیب الله رحیمی- درس هایی از عقود معین (۱ و ۲)، نوشته ناصر کاتوزیان- شفعه، وصیت ارث، نوشته ناصر کاتوزیان- تست: مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای حقوق مدنی ( تست مدنی )، نوشته مجید قربانی لاچوانی- قانون مسئولیت مدنی- قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶- قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۷۶
حقوق ثبت15حقوق ثبت، نوشته غلامرضا شهری- مجموعه بخشنامه ها و محشای ثبتی، نوشته غلامرضا حجتی اشرفی- قانون ثبت اسناد و املاک و آیین نامه های مربوطه- آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی- تست: مجموعه سوالات طبقه بندی شده موضوعی حقوق ثبت، نوشته رضا شکری
آیین نامه و مقررات دفاتر اسناد رسمی15قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین نامه اجرایی آن

سوالات پر تکرار

  1. مقاله موردنظر درباره ثبت شرکت تضامنی است.
    این مقاله بیان می‌کند که حداقل تعداد اعضا برای ثبت شرکت تضامنی دو نفر است و تعداد اعضا در این شرکت محدودیتی نداشته و تعیین نام شرکت بر عهده کارشناس می‌باشد.
    همچنین برای ثبت شرکت تضامنی باید مدارک مشخصی ارائه شود و سرمایه نقدی و غیرنقدی شرکت باید به دفتر شرکت تحویل داده شود.
    در این مقاله همچنین بررسی مزایا و معایب ثبت شرکت تضامنی و نحوه تکمیل فرم تعیین نام و صورت جلسه هیات مدیره و اساسنامه را نیز بررسی می‌کند.
    برای ثبت شرکت تضامنی نسخه اولیه اساسنامه توسط تیم تهیه و تصویب شده و در نسخه دومیه اساسنامه ضمن انجام تصحیحات، تغییرات لازم اعمال شده است.

نتیجه گیری

در نتیجه، بر اساس مطالب مذکور، می توان نتیجه گیری کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت ورود به آزمون دفتریاری اسناد، می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مرتبط را مطالعه کنید.
دفتریاران در دفاتر اسناد رسمی تحت نظر سردفتران اسناد رسمی فعالیت می کنند و به ثبت اسناد و املاک مربوطه می پردازند.

درس‌های تخصصی آزمون دفتریاری اسناد رسمی همچنین درباره ثبت اسناد و املاک است و شامل دروس و منابع آزمون دفتریاری اسناد رسمی می‌باشد.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موظف است هر ساله آزمون دفتریاری اسناد رسمی را برگزار کند و آزمون دفتریاری اسناد رسمی بخشی از آزمون های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

برای سال ۱۴۰۲ نیز می توان پیش بینی کرد که الگوی سوالات برقرار باشد.
برای ثبت نام در آزمون دفتریاری اسناد رسمی ۱۴۰۲، داوطلبان می توانند با مراجعه به لیست دروس عمومی و منابع مطالعاتی مربوط به این آزمون، ثبت نام خود را انجام دهند.

قبل از ثبت نام، حتما به جزئیات دروس و منابع مطالعاتی هر درس دقت کنید.