معرفی سایت های دانلود مقاله

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

معرفی سایت های دانلود مقاله

در این مقاله به بررسی اهمیت و معرفی سایت‌های دانلود مقاله پرداخته شده است.
مقالات علمی برای تحقیق‌ها و جستجو درباره موضوعات علمی نیازمند داشتن منابع معتبر هستند.

اما یافتن منابعی با کیفیت و قابلیت استناد، چالشی است.
از این رو استفاده از سایت‌های دانلود مقاله با کیفیت معتبر بسیار مهم است.

اولین سایت معرفی شده سایت "Kopernio" است که امکان دسترسی قانونی به مجلات را از طریق مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس و استادیوم ممکن می‌سازد.
سپس سایت "Unpaywall" معرفی شده است که مقالاتی که به صورت رایگان ارائه شده اند را پیدا می‌کند و ارائه می‌دهد.

سایت "Open Access Button" نیز مشابه سایت Unpaywall عمل می‌کند و اگر مقاله مورد نظر را پیدا نکند، به نویسنده می‌فرستد تا آن را عرضه کند.
سایت "ResearchGate" نیز یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که برای دانشمندان و محققان ساخته شده و به اشتراک گذاری و بحث درباره تحقیقات است.

سایت "Library Genesis" نیز بیش از 2 میلیون مقاله، مجله و کتاب را ارائه می‌دهد، اما همچنین کتاب های داستانی و کمدی نیز در زبان‌های مختلف وجود دارد.
سایت "Springerlink" نیز یک سایت دیگر است که مقالات و کتاب‌های غیرداستانی را ارائه می‌دهد.

در نهایت، استفاده از این سایت‌ها به دانشجویان و دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به منابع کیفی و قابل استناد دسترسی داشته باشند و نیاز به عضویت در کتابخانه‌ها و هزینه‌های مربوطه را نداشته باشند.
همچنین استفاده از اینترنت و منابع آنلاین این امکان را می‌دهد که به منابع مختلف در لحظه دسترسی داشته باشید و صرفه‌جویی در زمان داشته باشید.

خلافی

عموما تحقیق و جستجو کردن درباره موضوعات علمی نیازمند داشتن یک منبع معتبر و علمی هم هست ، مقالات متفاوتی در زمینه های مختلفی وجود دارد که با یک سرچ و جستجو ساده می توان به آنها دسترسی داشت اما نکته مهم این است که آیا این مقالات از دارای کیفیت محتوا هم هستند یا مطالب موجود آنها بی ارزش تلقی می شود و نباید به آنها استناد کرد ، اگر جز دانشجویان یا دانش آموزانی هستید که به دنبال سایت های معتبر مقالات علمی انگلیسی هستید ، با ما همراه باشید.

پیش از این مقالاتی نظیر پایگاه مجلات تخصصی نورمگز ، راهنمای ثبت نام در کتابخانه ملی ، سامانه سناد و .
.
.
منتشر کرده ایم.

حال این بار در شبکه استعلام  تصمیم داریم تا با تولید مقاله ای دیگر در خصوص سایت های دانلود مقاله همراه شما باشیم و امیدوارم پس از مطالعه این مقاله به منابع خاص و معتبر مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

اهمیت سایت های دانلود مقاله

همانطور که در قسمت قبل بیان شد ، برای تحقیق و بررسی کردن یک موضوع خاص نیاز به یک منبع معتبر و محتوای مناسب و با کیفیت داریم که دارای پایه علمی ارزشمند و قابل استناد باشد ، نکته دیگری که حائز اهمیت است این می باشد بسیاری از سایت های معتبر رایگان نیست و برای استفاده از آنها نیاز به پرداخت هزینه است که گاهی اوقات نیز این پرداخت ها مقرون به صرفه نیست.

بسیاری از افراد در این شرایط تصمیم می گیرند از منابع موجود در کتابخانه ها استفاده کنند و به عضویت کتابخانه معروف و دارای امکانات شهر خودشان در می آیند ، یکی از این کتابخانه های معروف کتابخانه ملی ایران است که برای عضویت آن باید شرایط خاصی را دارا باشیم ، مقاله راهنمای ثبت نام در کتابخانه ملی ، راهنمای خوبی برای شماست.

هرچند عضویت در کتابخانه و مطالعه کار بسیار خوبی است ولی بسیاری از افراد ممکن است شرایط عضویت در کتابخانه ها را نداشته باشند یا برای دسترسی به آنها باید مسافت زیادی را طی کنند ، از طرفی مراجعه حضوری به کتابخانه در شهر شلوغ و پر ترافیکی مثل تهران ، نیاز به داشتن وقت زیاد است که خود نوعی مشکل محسوب می شود.

از طرفی با گسترش استفاده از فناوری اطلاعات و در دسترس بودن اینترنت ، بهتر این است که از منابع آنلاین و موجود در اینترنت استفاده کنیم که هم باعث صرفه جویی در زمان می شود و هم به منابع مختلفی در لحظه دسترسی خواهیم داشت.

معرفی سایت های معتبر دانلود مقاله

با توضیحات ارائه شده در قسمت قبل متوجه شدیم که چرا دسترسی به سایت های دانلود مقاله حائز اهمیت است ، مهمترین دغدغه دانشجویان و دانش آموزانی که طی تماس تلفنی با مرکز مشاوره شبکه استعلام مطرح کرده اند و به دنبال راه حل بودند این است که شناختی از سایت های معتبر مقالات علمی انگلیسی نداشتند و نمی دانستند چگونه باید موضوع مورد نظرشان را جستجو کنند.

از این رو ما در این مقاله تصمیم داریم تعدادی از سایت های دانلود مقاله را معرفی نماییم :

سایت دانلود مقاله Kopernio

سایت Kopernio ، یک مرورگر رایگان برای گوگل کروم ، فایرفاکس و Opera است که تنها با یک کلیک دسترسی قانونی به مجلات را فراهم می کند.
این سایت به طور اتوماتیک ، اشتراک مجلات کتابخانه ، پایگاه های داده باز ، Pubmed و گوگل را برای یافتن PDF های مورد نظرتان ، جستجو می کند و نتایج مطلوبی را ارائه می دهد.

ورود به سایت Kopernio

سایت معتبر دانلود مقاله Unpaywall

Unpaywall یک وب سایت ساخته شده توسط Impactstory است ، این سازمان غیر انتفاعی در راستای توسعه و گسترش بیشتر علم و استفاده مجدد از مطالب ایجاد شده و توسط کمک های بنیاد ملی علوم و بنیاد ملی آلفرد پی.
السون حمایت می شوند.
این سایت حاوی مقالاتی هستند که توسط ناشران یا نویسندگان به صورت رایگان عرضه شده اند و کاملا قانونی هستند.
این سایت حدود 50 تا 85 درصد از تمام مقالات علمی دنیا را داراست.
این مرورگر با گوگل کروم و فایرفاکس کار می کند.

ورود به سایت Unpaywall

سایت دانلود مقاله Open Access Button

این سایت بسیار شبیه به Unpaywall است اما یک سری تفاوت های عمده دارند.
این وب سایت معتبر هزاران مخزن اطلاعاتی را جستجو می کنند و اگر مقاله مورد نظر شما را نتواند پیدا کند ، آن را به نویسنده ارسال می کند تا مقاله را تهیه کرده و در دسترس عموم قرار دهد.
شما می توانید مقالات را مستقیما جستجو کنید یا از مرورگر آن دانلود کنید.
با در نظر گرفتن نکته گفته شده ، هرچه بیشتر کاربران به جستجوی مقاله بپردازند ، مقالات بیشتری هم از طرف نویسندگان ارائه می شود و لذا همواره مطالب به روز رسانی خواهد شد.

ورود به سایت Open Access Button

سایت دانلود مقاله ResearchGate یک سایت معتبر است.

این سایت شبکه اجتماعی حرفه ای برای دانشمندان و محققان برای به اشتراک گذاری، کشف و بحث در مورد تحقیقات است.
این شبکه دارای بیش از 118 میلیون صفحه انتشار، 15 میلیون محقق و بیش از 700 هزار پروژه است.
کاربران می توانند از ویژگی های وبلاگ نویسی خود برای نوشتن نظرات کوتاه در مقالات بازبینی شده استفاده کنند.

 

سایت معتبر دانلود مقاله Library Genesis

سایت Library Genesis در لغت به معنی پیدایش کتاب است که بیش از 2 میلیون مقاله ، مجله و کتاب های غیر داستانی را داراست ، البته این سایت دارای کتاب های کمدی ، داستان و سایر کتاب ها در بسیاری از زبان های غیر انگلیسی است.

ورود به سایت Library Genesis

 

سایت دانلود مقاله Springerlink

سوالات پر تکرار

  • چرا تحقیق و جستجو در مورد موضوعات علمی نیازمند داشتن یک منبع معتبر و علمی هست؟
  • مقالاتی آیا همیشه دارای کیفیت محتوا هستند؟
  • سایت های معتبر مقالات علمی انگلیسی به چه منظوری است?
  • آیا آیا تمامی سایت های معتبر رایگان هستند؟
  • چرا بعضی افراد به جای استفاده از سایت های دانلود مقاله به کتابخانه ها مراجعه می کنند؟
  • معرفی سایت های معتبر دانلود مقاله
    • سایت دانلود مقاله Kopernio
    • سایت معتبر دانلود مقاله Unpaywall
    • سایت دانلود مقاله Open Access Button
    • سایت دانلود مقاله ResearchGate
    • سایت معتبر دانلود مقاله Library Genesis
    • سایت دانلود مقاله Springerlink

نتیجه گیری

این مقاله در مورد اهمیت سایت‌های دانلود مقاله و معرفی تعدادی از این سایت‌ها است.
مطابق با متن، تحقیق و جستجو در موضوعات علمی نیازمند داشتن یک منبع معتبر و علمی است.

به علاوه، سایت‌های معتبر مقالات علمی انگلیسی و دانلود مقاله برای دانشجویان و دانش آموزان اهمیت دارند.
مثلاً کتابخانه ملی ایران، سایت Unpaywall، Kopernio، Open Access Button، ResearchGate، و Library Genesis از سایت‌های معتبر دانلود مقاله هستند که معرفی شده‌اند.

مزایای استفاده از سایت‌های دانلود مقاله شامل صرفه‌جویی در زمان، دسترسی به منابع مختلف در لحظه، عدم نیاز به استفاده از کتابخانه حضوری و شرایط عضویت در کتابخانه‌ها است.
این سایت‌ها از طریق مرورگر وب کار می‌کنند و برخی از آن‌ها قابلیت جستجو و دانلود مقاله‌های مورد نظر را فراهم می‌کنند.

سایت Library Genesis بیش از 2 میلیون مقاله و کتاب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به این ترتیب امکان دسترسی به مقالات داستانی و کمدی و همچنین کتاب‌هایی به زبان‌های غیر انگلیسی وجود دارد.
در کل، استفاده از این سایت‌های دانلود مقاله برای دستیابی به منابع کیفی و ارزشمند در تحقیقات علمی بسیار مهم است.