آموزش مشاهده سوابق بیمه با موبایل

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 آموزش مشاهده سوابق بیمه با موبایل

مقاله‌ای درباره دسترسی به اطلاعات بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه از طریق وبسایت و موبایل است.
در ابتدا معرفی می‌شود که کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه مشاهده سوابق بیمه و پرداخت حق بیمه در وبسایت، به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

همچنین در صورتی که دسترسی به سیستم نداشته باشند، می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود و از طریق اینترنت، سابقه بیمه خود را بررسی کنند.
سپس به روش‌های مختلفی برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل پرداخته می‌شود.

اولین روش استعلام سابقه بیمه از طریق کد دستوری USSD است که شامل گام‌هایی مانند شماره گیری کد‌های دستوری، انتخاب استعلام و وارد کردن کد ملی است.
همچنین معرفی می‌شود که اپلیکیشن تامین اجتماعی من نیز به کاربران امکاناتی مانند مشاهده سوابق بیمه، سابقه درمانی و پرداخت حق بیمه را ارائه می‌دهد.

در نهایت، استفاده از این اپلیکیشن نیازمند ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی است.
مقاله در انتها به معرفی کد دستوری ستاره 142 مربع برای دریافت خدماتی مانند دریافت فیش مستمری و نوبت دهی درمانی نیز می‌پردازد.

خلافی

گاهی اوقات به شدت نیاز داریم که به اطلاعات بیمه ای مورد نیاز ما دسترسی پیدا کنیم.
میتوانید سوابق بیمه خود را با مراجعه به صفحه مشاهده سوابق بیمه در وبسایت ما بیابید.
همچنین، برای پرداخت حق بیمه به صفحه پرداخت حق بیمه رجوع کنید.
اما ممکن است شما به دلایل مختلفی دسترسی به سیستم نداشته باشید و در نتیجه نتوانید به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
در این صورت، میتوانید با مراجعه به صفحه اقدام به گرفتن سابقه بیمه از اینترنت، به راحتی و با استفاده از گوشی هوشمند خود این عمل را انجام دهید.
بنابراین، سازمان تامین اجتماعی به منظور راحتی شما، علاوه بر تامین امکان دسترسی به این امور از طریق وبسایت، این امکان را فراهم کرده است که از طریق موبایل هم میتوانید به سوابق بیمه خود دسترسی داشته باشید و امور خود را به راحتی و در هر مکانی انجام دهید.

در این خصوص هم شما می توانید با شماره گیری کد USSD اقدام نمایید و هم از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من ، امروز در شبکه استعلام  ، می خواهیم در خصوص چگونگی مشاهده سوابق بیمه با موبایل و از طریق روش های بیان شده صحبت کنیم ، به جرات می توان گفت راه افتادن این اپلیکشن های همراه تاثیر زیادی در صرفه جویی وقت و انجام سریع امور داشته است و غیر قابل چشم پوشی است ، برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل و از طریق اپلیکیشن در نظر داشته باشید که حتما باید به عضویت سامانه در آمده و از قبل عملیات ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی را انجام داده باشید ، زیرا بعد از نصب برنامه ، اطلاعات ثبت نامی از شما خواسته می شود ، با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم ، برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل ، به روش های مختلفی می توانید اقدام نمایید که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد :

استعلام سابقه بیمه از طریق کد دستوری USSD

کد دستوری ستاره 142 مربع

همانطور که می دانید هنگام ثبت نام در سایت  ،گام اول ارائه شماره همراه و اپراتور آن ( همراه اول  ، ایرانسل ، رایتل ) است ، اگر تا کنون در سایت ثبت نام نکرده اید ، ابتدا عضو شوید و سپس ادامه مراحل را دنبال کنید :

1.
کد دستوری با توجه به نوع اپراتور متفاوت است و شما باید بر اساس اپراتورتان یکی از موارد زیر را انتخاب نمایید ، ابتدا کیبورد دستگاه تان را انگلیسی کرده و سپس یکی از کدهای دستوری زیر را شماره گیری کنید :

کد دستوری ایرانسل : #1420*4*

کد دستوری رایتل : #1420*4*

کد دستوری همراه اول : #142*

2.
عدد 1 یا همان استعلام را انتخاب کنید.

3.
در صفحه بعدی که برای شما باز می شود شما باید عدد 1 را انتخاب کنید تا آخرین سابقه بیمه برای شما نمایش داده شود.

4.
سپس کد ملی تان را وارد کنید.

5.
در نهایت نتیجه به شما نمایش داده می شود ، مثلا بیان می کند که آخرین سابقه شما در 1398/03 با کارکرد 31 روز و دستمزدA  ریال می باشد.

البته در نظر داشته باشید با کمک این کد #142* خدمات دیگری چون دریافت نمونه فرم های تامین اجتماعی ، دریافت فیش مستمری ، نوبت دهی درمانی ، نوبت دهی بیمه ای و .
.
.
را هم می توانید انجام دهید.

استعلام سابقه بیمه از طریق اپلیکیشن تامین اجتماعی من

از آنجایی که تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر است و جمعیتی که تحت پوشش این سازمان است حدود 13 میلیون نفر بیمه شده است ، اخیرا این سازمان اقدام به راه اندازی نرم افزار تامین اجتماعی من نموده است تا گامی بلند در این خصوص رفاه حال کاربران  و انجام سریعتر امور برداشته باشد ، امکاناتی که از طریق اپلیکیشن می توانید به آن دسترسی داشته باشید عبارتند از :

برای دانلود برنامه به لینک زیر مراجعه کرده و سپس آن را نصب نمایید.

دانلود برنامه

1.
بعد از نصب برنامه و وارد شدن به آن ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اطلاعات کد ملی  ،گذر واژه ، تلفن همراه را وارد و سپس روی دکمه استعلام اشاره کنید.

2.
در صفحه اصلی برنامه ، زبانه بیمه شده ، مشخصات هویتی ، آخرین سابقه و دستمزد ، اطلاعات بیمه ای ، مشخصات کارگاه و مشخصات شعبه  قابل رویت و بررسی است.
همچنین امکان مشاهده کلیه سوابق و سوابق درمانی از همین صفحه هم میسر است.

3.
نام زبانه بعدی ' مستمری بگیر ' است که باید عزیزانی که مستمری بگیر هستند با وارد کردن کد ملی و شماره مستمری استعلام بگیرند.

سوالات پر تکرار

  • آیا میتوانم سوابق بیمه خود را در وبسایت مشاهده کنم؟
  • چگونه میتوانم حق بیمه را پرداخت کنم؟
  • آیا میتوانم سابقه بیمه خود را از اینترنت گرفت؟
  • چگونه میتوانم سوابق بیمه خود را با موبایل مشاهده کنم؟
  • چگونه میتوانم سابقه بیمه خود را از طریق کد USSD استعلام کنم؟
  • با دانلود اپلیکیشن تامین اجتماعی من چه امکاناتی خواهم داشت؟

نتیجه گیری

مقاله‌ای می‌تواند منبعی عالی برای کسانی باشد که نیاز دارند به اطلاعات بیمه‌ای مربوط به خود دسترسی پیدا کنند.
با مراجعه به سایت estelam.

net، کاربران می‌توانند به سادگی سوابق بیمه خود را مشاهده کنند، همچنین با رجوع به صفحه پرداخت حق بیمه، می‌توانند هزینه بیمه خود را پرداخت کنند.
اما اگر دسترسی به سیستم محدود بوده و امکان دسترسی به این اطلاعات وجود ندارد، به راحتی می‌توانید با مراجعه به صفحه "اقدام به گرفتن سابقه بیمه از اینترنت"، با استفاده از گوشی هوشمندتان این عمل را انجام دهید.

بنابراین، سازمان تامین اجتماعی این امکان را برای راحتی کاربران فراهم کرده است تا سابقه بیمه خود را به راحتی و در هر مکانی به دست آورند و امور خود را انجام دهند.
اما می‌توانید نیز از راهکارهای دیگری برای مشاهده سوابق بیمه استفاده کنید، از جمله استفاده از کد دستوری USSD با شماره 1420*4* برای ارتباط با تامین اجتماعی.

همچنین با استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی من می‌توانید به راحتی از طریق گوشی هوشمند خود به سوابق بیمه خود دسترسی پیدا کنید.
برنامه تامین اجتماعی من دارای امکاناتی مانند مشاهده اطلاعات بیمه‌ای، سوابق درمانی و مستمری است.

برای این منظور، کاربران باید برنامه را دانلود و نصب کنند و سپس با وارد کردن اطلاعات کد ملی، گذرواژه و شماره همراه، اقدام به استعلام سوابق بیمه خود کنند.
همچنین اپلیکیشن امکاناتی نظیر دریافت نمونه فرم‌های تامین اجتماعی، فیش مستمری و نوبت دهی درمانی را نیز فراهم می‌کند.

به طور کلی، استفاده از راهکارهای مختلفی مانند مراجعه به سایت یا استفاده از برنامه تامین اجتماعی من به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی سوابق بیمه خود را مشاهده کنند و امور بیمه‌ای خود را به راحتی و در هر مکانی انجام دهند.