تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

در چند سال اخیر، متقاضیان و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل دارند دیگر با چالش بزرگی همچون کنکور مواجه نخواهند بود و می توانند در دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و به تحصیلات خود ادامه دهند.

انواع مختلفی از سهمیه‌ ها وجود دارد که می‌ توانند شانس موفقیت داوطلبان را در پروسه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بالا ببرند.

لذا توصیه می‌ شود تا داوطلبان اطلاعات لازم درباره هر یک از این سهمیه‌ ها را به دست آورند.
در این مقاله پس از معرفی انواع مختلف این سهمیه‌ ها، تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را تحت بررسی قرار می‌ دهیم.

معرفی سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

تمامی علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی می‌توانند از امتیاز ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها بهره برده و برای ثبت نام بدون کنکور در هر یک از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی اقدام کنند.
در این قسمت برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، انواع سهمیه هایی که می‌توانید برای ثبت نام خود از آن‌ها بهره ببرید را معرفی کرده و جزئیات مربوط به بهره‌گیری از هر یک از آن‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

هر سال، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی بسیاری از داوطلبان از طریق کنکور سراسری و یا بدون شرکت در آن، پذیرش تحصیلی را دریافت می‌کنند و در این دانشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند.

یکی از مزایای مهم دانشگاه غیرانتفاعی این است که بیش از نیمی از داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند و می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در رشته‌های مختلف ثبت نام کنند.

برای آگاهی از شرایط تعیین شده جهت ثبت نام و تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، مردم می‌توانند اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای بدون کنکور دانشگاه‌ها که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود مطالعه کرده و سپس برای بهره‌گیری از سهمیه‌های مختلف و در نهایت ثبت نام بدون کنکور اقدام کنند.

در واقع بهبود میزان فرصت موفقیت در فرآیند ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، تاثیر اصلی سهمیه را دارد.
بنابراین، آشنایی با انواع این سهمیه‌ها و تاثیراتی که در ثبت نام افراد به وجود می‌آورند، اهمیت دارد.

اشخاصی که واجد شرایط استفاده از این سهمیه‌ها هستند، می‌توانند با استفاده از امتیاز این سهمیه‌ها و در نهایت، ثبت نام بدون کنکور خود را انجام دهند.

به عبارت دیگر، همه افراد حق بهره‌برداری از تمام سهمیه‌ها را ندارند.

سهمیه‌های مختلفی وجود دارند که در ثبت نام بدون کنکور دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مورد توجه قرار می‌گیرند.
این سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق محروم و سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی است.

در ثبت نام، افراد می‌توانند از این سهمیه‌ها استفاده کنند.

تاثیر سهمیه مناطق در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

سهمیه مناطق از مواردی است که برای بررسی تاثیر آن در پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور نیاز است به آن توجه کنیم.

در واقع، سهمیه مناطق در میزان تقاضای داوطلبان برای ورود به دانشگاه بدون کنکور اهمیت بیشتری دارد.
هر یک از داوطلبان بر اساس شرایط و امکانات آموزشی که در دوران تحصیل بهره مند بوده اند، در یکی از مناطق ۱ تا ۳ قرار می‌گیرند.

منطقه ۱ شامل شهرهایی با امکانات آموزشی پیشرفته است، منطقه ۲ شهرها و مناطق نیمه پیشرفته را شامل می‌شود و منطقه ۳ شهرهایی با امکانات آموزشی پایین را شامل می‌شود.

مناطق سه گانه در کنکور سراسری
اسامی سهمیه منطقه یک
اسامی سهمیه منطقه دو
اسامی سهمیه منطقه سه

تمامی داوطلبانی که در نظام جدید آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دوره دوم متوسطه را در چه محلی اخذ کرده‌ اند از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

در مقابل تمامی داوطلبانی که در نظام قدیم آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دبیرستان را در چه محلی اخذ کرده‌ اند، از سهمیه مناطق 1 الی 3 بهره خواهند برد.

داوطلبانی که در نظام ترمی-واحدی سالی-واحدی دوره آموزش متوسطه تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دو سال پایانی دبیرستان خود را در چه محلی اخذ کرده‌اند، از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

اگر مدارک تحصیلی متقاضیان در محل‌های مختلفی اخذ شده باشد، داوطلبان مشمول سهمیه منظور شده برای مناطق مرفه خواهند بود.

متقاضیانی که حداقل 2 سال از سال‌ های پایانی تحصیل خود را در کشورهای خارجی سپری کرده باشند، مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

افراد معلول و ناتوان نیز مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

نمونه صفحه اینستاگرام

نمونه صفحه اینستاگرام

بازدید کنید از اینستاگرام من.

تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

یکی از موضوعات بسیار اساسی که برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید به آن پرداخت، بررسی اثرات سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

هر یک از متقاضیانی که شرایط لازم برای بهره‌گیری از سهمیه رزمندگان را دارند، در دو گروه مختلف قرار می‌گیرند.

متقاضیانی که حداقل 6 ماه (از تاریخ 31 شهریور ماه 59 تا 67) به طور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس حاضر بودند، می‌توانند با مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان بسیج مستضعفین به دریافت فرم سهمیه خود اقدام کنند.

سپس با تکمیل این فرم و دریافت کد پیگیری 12 رقمی خود، می‌توانند برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود آماده شوند.

دسته دوم از متقاضیان

این دسته از متقاضیان شامل کارمندان ثابت، پیمانی و نیروهای نظامی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

  • اعضای این دسته برای مدت حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته (از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۶۷) به شکل داوطلبانه فعالیت های خود را در جریان دفاع مقدس در میدان نبرد انجام داده اند.
  • تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که از سهمیه رزمندگان حاصل می‌ شود، توسط مقام ارشد هر یک از نهادهای نیروهای مسلح مورد تایید قرار می‌ گیرد.

    گروه دوم نیز برای بهره بردن از سهمیه خود برای دریافت کد 12 رقمی سهمیه رزمندگان از ارگان خود اقدام نمایند؛ لازم به ذکر است که این کد 12 رقمی هر ساله تغییر می‌ کند.

    ۱.

    طبق مصوبات و شرایط ثبت نام بدون کنکوردانشگاه‌ها، افراد زیر می‌توانند از سهمیه‌ای برابر با ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند شوند:

    ۱.

    همسر و فرزندان شهدا

    ۲.
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر
    ۳.

    جانبازانی که حداقل ۲۵ درصد جانبازی دارند، همراه با همسر و فرزندانشان

    ۴.
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان

    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد، به همراه همسر و فرزندانشان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند، از سهمیه‌ای برابر با 5 درصد از ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند خواهند بود.

    همچنین در صورتی که ظرفیت تعیین شده برای سهمیه 25 درصدی تکمیل نشود، مشمولین سهمیه 5 درصدی از میزان سهمیه باقی مانده بهره خواهند برد.

    درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
    همسر و فرزندان شهدا25 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر25 درصد
    جانبازانی که حداقل 25 درصد جانبازی دارند به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد به همراه همسر و فرزندانشان5 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند5 درصد

    تلگرام یک پیام‌رسان اینترنتی است که می‌توانید از طریق آن با دیگران صحبت کنید و فایل‌های مختلف را به اشتراک بگذارید.

    با استفاده از برچسب می‌توانید بخش‌های مهم متن را برجسته کنید و با استفاده از

    تگ
    می‌توانید معانی واژه‌ها را تعریف کنید.
    همچنین با استفاده از
  • برچسب
  • می‌توانید لیست‌هایی از موارد را نمایش دهید.

    تاثیر سهمیه مناطق محروم در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    در بررسی پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، سهمیه‌ها و امتیازات مهمی وجود دارند.
    یکی از این عوامل تاثیرگذار، سهمیه مناطق محروم است که در پذیرش دانشگاه‌های مذکور نقش مهمی دارد.

    داوطلبانی که اهل استان‌های کرمانشاه، لرستان، بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هستند، می‌توانند از سهمیه مناطق محروم استفاده کنند و تا 40 درصد از ظرفیت ثبت نام بدون کنکور رشته‌های مختلف را در دست بگیرند.

    تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای این دسته از داوطلبان که از سهمیه مناطق محروم بهره‌ مند هستند نسبتا مناسب است و سالانه حداقل 500 نفر از افراد بومی این مناطق با استفاده از این سهمیه پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در مناطق مختلف ایران را اخذ می‌ نمایند.

    محدودیتی که برای این دسته از داوطلبان وجود دارد این است که پس از اخذ پذیرش یک رشته خاص در یک دانشگاه غیرانتفاعی، امکان انصراف یا تغییر رشته را نخواهند داشت.

    تاثیر سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    برای بررسی تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، به تأثیر سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی نیز نیازمندیم.

    طبق قوانین و مصوبات تعیین شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها، برای هریک از شهرها و مناطقی از کشور که به علت رخداد بلایا طبیعی مختلف نظیر سیل، زلزله، طوفان و سایر بلایا ممکن است خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشند، سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی در نظر گرفته شده است.

    در واقع، در صورتی که داوطلبان به همراه خانواده و یا به صورت فردی در زمان وقوع هر یک از بلایا در این مناطق حضور داشته باشند، از این سهمیه بهره می‌برند.

    داوطلبان برای بهره‌ گیری از سهمیه مناطق محروم، گواهی مربوط به این سهمیه را از فرمانداری منطقه آسیب دیده دریافت کرده و به دانشگاه مورد نظر خود برسانند.

    کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن‌ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام راهنمایی نمایند.

    همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامیشبکه استعلام می‌توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.

    خلافی

    در چند سال اخیر، متقاضیان و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل دارند دیگر با چالش بزرگی همچون کنکور مواجه نخواهند بود و می توانند در دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و به تحصیلات خود ادامه دهند.

    انواع مختلفی از سهمیه‌ ها وجود دارند که می‌ توانند شانس موفقیت داوطلبان را در پروسه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بالا ببرند.
    لذا توصیه می‌ شود تا داوطلبان اطلاعات لازم درباره هر یک از این سهمیه‌ ها را به دست آورند.
    در این مقاله پس از معرفی انواع مختلف این سهمیه‌ ها، تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را تحت بررسی قرار می‌ دهیم.

    معرفی سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    تمامی علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی می‌توانند از امتیاز ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها بهره برده و برای ثبت نام بدون کنکور در هر یک از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی اقدام کنند.
    در این قسمت برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، انواع سهمیه هایی که می‌توانید برای ثبت نام خود از آن‌ها بهره ببرید را معرفی کرده و جزئیات مربوط به بهره‌گیری از هر یک از آن‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

    هر سال، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی بسیاری از داوطلبان از طریق کنکور سراسری و یا بدون شرکت در آن، پذیرش تحصیلی را دریافت می‌کنند و در این دانشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند.

    یکی از مزایای مهم دانشگاه غیرانتفاعی این است که بیش از نیمی از داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند و می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در رشته‌های مختلف ثبت نام کنند.

    برای آگاهی از شرایط تعیین شده جهت ثبت نام و تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، مردم می‌توانند اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای بدون کنکور دانشگاه‌ها که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود مطالعه کرده و سپس برای بهره‌گیری از سهمیه‌های مختلف و در نهایت ثبت نام بدون کنکور اقدام کنند.

    در واقع بهبود میزان فرصت موفقیت در فرآیند ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، تاثیر اصلی سهمیه را دارد.
    بنابراین، آشنایی با انواع این سهمیه‌ها و تاثیراتی که در ثبت نام افراد به وجود می‌آورند، اهمیت دارد.
    اشخاصی که واجد شرایط استفاده از این سهمیه‌ها هستند، می‌توانند با استفاده از امتیاز این سهمیه‌ها و در نهایت، ثبت نام بدون کنکور خود را انجام دهند.

    به عبارت دیگر، همه افراد حق بهره‌برداری از تمام سهمیه‌ها را ندارند.
    سهمیه‌های مختلفی وجود دارند که در ثبت نام بدون کنکور دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مورد توجه قرار می‌گیرند.
    این سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق محروم و سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی است.
    در ثبت نام، افراد می‌توانند از این سهمیه‌ها استفاده کنند.

    تاثیر سهمیه مناطق در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    سهمیه مناطق از مواردی است که برای بررسی تاثیر آن در پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور نیاز است به آن توجه کنیم.
    در واقع، سهمیه مناطق در میزان تقاضای داوطلبان برای ورود به دانشگاه بدون کنکور اهمیت بیشتری دارد.
    هر یک از داوطلبان بر اساس شرایط و امکانات آموزشی که در دوران تحصیل بهره مند بوده اند، در یکی از مناطق ۱ تا ۳ قرار می‌گیرند.
    منطقه ۱ شامل شهرهایی با امکانات آموزشی پیشرفته است، منطقه ۲ شهرها و مناطق نیمه پیشرفته را شامل می‌شود و منطقه ۳ شهرهایی با امکانات آموزشی پایین را شامل می‌شود.

    مناطق سه گانه در کنکور سراسری
    اسامی سهمیه منطقه یک
    اسامی سهمیه منطقه دو
    اسامی سهمیه منطقه سه

    تمامی داوطلبانی که در نظام جدید آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دوره دوم متوسطه را در چه محلی اخذ کرده‌ اند از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

    در مقابل تمامی داوطلبانی که در نظام قدیم آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دبیرستان را در چه محلی اخذ کرده‌ اند، از سهمیه مناطق 1 الی 3 بهره خواهند برد.

    داوطلبانی که در نظام ترمی-واحدی سالی-واحدی دوره آموزش متوسطه تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دو سال پایانی دبیرستان خود را در چه محلی اخذ کرده‌اند، از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

    اگر مدارک تحصیلی متقاضیان در محل‌های مختلفی اخذ شده باشد، داوطلبان مشمول سهمیه منظور شده برای مناطق مرفه خواهند بود.

    متقاضیانی که حداقل 2 سال از سال‌ های پایانی تحصیل خود را در کشورهای خارجی سپری کرده باشند، مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

    افراد معلول و ناتوان نیز مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

    نمونه صفحه اینستاگرام

    نمونه صفحه اینستاگرام

    بازدید کنید از اینستاگرام من.

    تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    یکی از موضوعات بسیار اساسی که برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید به آن پرداخت، بررسی اثرات سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.
    هر یک از متقاضیانی که شرایط لازم برای بهره‌گیری از سهمیه رزمندگان را دارند، در دو گروه مختلف قرار می‌گیرند.

    متقاضیانی که حداقل 6 ماه (از تاریخ 31 شهریور ماه 59 تا 67) به طور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس حاضر بودند، می‌توانند با مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان بسیج مستضعفین به دریافت فرم سهمیه خود اقدام کنند.
    سپس با تکمیل این فرم و دریافت کد پیگیری 12 رقمی خود، می‌توانند برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود آماده شوند.

    دسته دوم از متقاضیان

    این دسته از متقاضیان شامل کارمندان ثابت، پیمانی و نیروهای نظامی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
  • اعضای این دسته برای مدت حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته (از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۶۷) به شکل داوطلبانه فعالیت های خود را در جریان دفاع مقدس در میدان نبرد انجام داده اند.
  • تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که از سهمیه رزمندگان حاصل می‌ شود، توسط مقام ارشد هر یک از نهادهای نیروهای مسلح مورد تایید قرار می‌ گیرد.
    گروه دوم نیز برای بهره بردن از سهمیه خود برای دریافت کد 12 رقمی سهمیه رزمندگان از ارگان خود اقدام نمایند؛ لازم به ذکر است که این کد 12 رقمی هر ساله تغییر می‌ کند.

    ۱.
    طبق مصوبات و شرایط ثبت نام بدون کنکوردانشگاه‌ها، افراد زیر می‌توانند از سهمیه‌ای برابر با ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند شوند:

    ۱.
    همسر و فرزندان شهدا
    ۲.
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر
    ۳.
    جانبازانی که حداقل ۲۵ درصد جانبازی دارند، همراه با همسر و فرزندانشان
    ۴.
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان

    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد، به همراه همسر و فرزندانشان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند، از سهمیه‌ای برابر با 5 درصد از ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند خواهند بود.
    همچنین در صورتی که ظرفیت تعیین شده برای سهمیه 25 درصدی تکمیل نشود، مشمولین سهمیه 5 درصدی از میزان سهمیه باقی مانده بهره خواهند برد.

    درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
    همسر و فرزندان شهدا25 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر25 درصد
    جانبازانی که حداقل 25 درصد جانبازی دارند به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد به همراه همسر و فرزندانشان5 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند5 درصد

    تلگرام یک پیام‌رسان اینترنتی است که می‌توانید از طریق آن با دیگران صحبت کنید و فایل‌های مختلف را به اشتراک بگذارید.
    با استفاده از برچسب می‌توانید بخش‌های مهم متن را برجسته کنید و با استفاده از

    تگ
    می‌توانید معانی واژه‌ها را تعریف کنید.
    همچنین با استفاده از
  • برچسب
  • می‌توانید لیست‌هایی از موارد را نمایش دهید.

    تاثیر سهمیه مناطق محروم در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    در بررسی پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، سهمیه‌ها و امتیازات مهمی وجود دارند.
    یکی از این عوامل تاثیرگذار، سهمیه مناطق محروم است که در پذیرش دانشگاه‌های مذکور نقش مهمی دارد.
    داوطلبانی که اهل استان‌های کرمانشاه، لرستان، بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هستند، می‌توانند از سهمیه مناطق محروم استفاده کنند و تا 40 درصد از ظرفیت ثبت نام بدون کنکور رشته‌های مختلف را در دست بگیرند.

    تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای این دسته از داوطلبان که از سهمیه مناطق محروم بهره‌ مند هستند نسبتا مناسب است و سالانه حداقل 500 نفر از افراد بومی این مناطق با استفاده از این سهمیه پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در مناطق مختلف ایران را اخذ می‌ نمایند.
    محدودیتی که برای این دسته از داوطلبان وجود دارد این است که پس از اخذ پذیرش یک رشته خاص در یک دانشگاه غیرانتفاعی، امکان انصراف یا تغییر رشته را نخواهند داشت.

    تاثیر سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    برای بررسی تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، به تأثیر سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی نیز نیازمندیم.
    طبق قوانین و مصوبات تعیین شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها، برای هریک از شهرها و مناطقی از کشور که به علت رخداد بلایا طبیعی مختلف نظیر سیل، زلزله، طوفان و سایر بلایا ممکن است خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشند، سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی در نظر گرفته شده است.

    در واقع، در صورتی که داوطلبان به همراه خانواده و یا به صورت فردی در زمان وقوع هر یک از بلایا در این مناطق حضور داشته باشند، از این سهمیه بهره می‌برند.
    داوطلبان برای بهره‌ گیری از سهمیه مناطق محروم، گواهی مربوط به این سهمیه را از فرمانداری منطقه آسیب دیده دریافت کرده و به دانشگاه مورد نظر خود برسانند.

    کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن‌ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام راهنمایی نمایند.
    همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامیشبکه استعلام می‌توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.

    سوالات پر تکرار

    پرسش: چالش بزرگی همچون کنکور دانشگاه تا چند سال اخیر وجود داشته است؟
    • پاسخ: در چند سال اخیر، چالش کنکور دانشگاه برای متقاضیان و داوطلبان حذف شده است.
    پرسش: در کدام دانشگاه‌ها می‌توان به صورت بدون کنکور ثبت نام کرد؟
    • پاسخ: می‌توانید در دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه‌های دیگر ثبت نام کنید.
    پرسش: چه انواع سهمیه‌هایی برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه وجود دارد؟
    • پاسخ: انواع سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق محروم و سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی می‌باشد.
    پرسش: کدام شهرها در سهمیه منطقه ۱ قرار می‌گیرند؟
    • پاسخ: شهرهایی که امکانات آموزشی پیشرفته دارند، در سهمیه منطقه ۱ قرار می‌گیرند.
    پرسش: چه مزایا و معایبی برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی وجود دارد؟
    • پاسخ: یکی از مزایای اصلی ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی این است که نیازی به شرکت در کنکور ندارید.
      اما یکی از معایب این روش این است که محدودیت در تغییر رشته دانشگاهی دارید و امکان انصراف از رشته خاصی را ندارید.
    پرسش: چگونه می‌توان از سهمیه مناطق برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه بهره برد؟
    • پاسخ: برای بهره‌گیری از سهمیه مناطق می‌توانید به فرمانداری منطقه آسیب دیده مراجعه کنید و گواهی مربوطه را دریافت کرده و به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید.
    پرسش: آیا افراد معلول نیز از سهمیه در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه بهره برده‌اند؟
    • پاسخ: بله، افراد معلول و ناتوان نیز مشمول سهمیه منطقه ۳ در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی هستند.

    نتیجه گیری

    • در چند سال اخیر، متقاضیان و داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل دارند دیگر با چالش بزرگی همچون کنکور مواجه نخواهند بود و می توانند در دانشگاه‌های سراسری، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دیگر دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و به تحصیلات خود ادامه دهند.
    • انواع مختلفی از سهمیه‌ ها وجود دارد که می‌ توانند شانس موفقیت داوطلبان را در پروسه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بالا ببرند.

      لذا توصیه می‌ شود تا داوطلبان اطلاعات لازم درباره هر یک از این سهمیه‌ ها را به دست آورند.
      در این مقاله پس از معرفی انواع مختلف این سهمیه‌ ها، تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را تحت بررسی قرار می‌ دهیم.

    معرفی سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    • تمامی علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی می‌توانند از امتیاز ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها بهره برده و برای ثبت نام بدون کنکور در هر یک از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی اقدام کنند.
      در این قسمت برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، انواع سهمیه هایی که می‌توانید برای ثبت نام خود از آن‌ها بهره ببرید را معرفی کرده و جزئیات مربوط به بهره‌گیری از هر یک از آن‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

    • هر سال، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی بسیاری از داوطلبان از طریق کنکور سراسری و یا بدون شرکت در آن، پذیرش تحصیلی را دریافت می‌کنند و در این دانشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند.
    • یکی از مزایای مهم دانشگاه غیرانتفاعی این است که بیش از نیمی از داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند و می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در رشته‌های مختلف ثبت نام کنند.

    • برای آگاهی از شرایط تعیین شده جهت ثبت نام و تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی، مردم می‌توانند اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای بدون کنکور دانشگاه‌ها که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود مطالعه کرده و سپس برای بهره‌گیری از سهمیه‌های مختلف و در نهایت ثبت نام بدون کنکور اقدام کنند.

    در واقع بهبود میزان فرصت موفقیت در فرآیند ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، تاثیر اصلی سهمیه را دارد.
    بنابراین، آشنایی با انواع این سهمیه‌ها و تاثیراتی که در ثبت نام افراد به وجود می‌آورند، اهمیت دارد.

    اشخاصی که واجد شرایط استفاده از این سهمیه‌ها هستند، می‌توانند با استفاده از امتیاز این سهمیه‌ها و در نهایت، ثبت نام بدون کنکور خود را انجام دهند.

    • به عبارت دیگر، همه افراد حق بهره‌برداری از تمام سهمیه‌ها را ندارند.

      سهمیه‌های مختلفی وجود دارند که در ثبت نام بدون کنکور دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مورد توجه قرار می‌گیرند.
      این سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه مناطق محروم و سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی است.

      در ثبت نام، افراد می‌توانند از این سهمیه‌ها استفاده کنند.

    تاثیر سهمیه مناطق در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    سهمیه مناطق از مواردی است که برای بررسی تاثیر آن در پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور نیاز است به آن توجه کنیم.

    در واقع، سهمیه مناطق در میزان تقاضای داوطلبان برای ورود به دانشگاه بدون کنکور اهمیت بیشتری دارد.
    هر یک از داوطلبان بر اساس شرایط و امکانات آموزشی که در دوران تحصیل بهره مند بوده اند، در یکی از مناطق ۱ تا ۳ قرار می‌گیرند.

    منطقه ۱ شامل شهرهایی با امکانات آموزشی پیشرفته است، منطقه ۲ شهرها و مناطق نیمه پیشرفته را شامل می‌شود و منطقه ۳ شهرهایی با امکانات آموزشی پایین را شامل می‌شود.

    مناطق سه گانه در کنکور سراسری
    اسامی سهمیه منطقه یک
    اسامی سهمیه منطقه دو
    اسامی سهمیه منطقه سه

    تمامی داوطلبانی که در نظام جدید آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دوره دوم متوسطه را در چه محلی اخذ کرده‌ اند از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

    در مقابل تمامی داوطلبانی که در نظام قدیم آموزشی تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی در سه سال پایانی دبیرستان را در چه محلی اخذ کرده‌ اند، از سهمیه مناطق 1 الی 3 بهره خواهند برد.

    داوطلبانی که در نظام ترمی-واحدی سالی-واحدی دوره آموزش متوسطه تحصیل کرده‌اند، با توجه به این که مدرک تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دو سال پایانی دبیرستان خود را در چه محلی اخذ کرده‌اند، از سهمیه مناطق ۱ الی ۳ بهره خواهند برد.

    اگر مدارک تحصیلی متقاضیان در محل‌های مختلفی اخذ شده باشد، داوطلبان مشمول سهمیه منظور شده برای مناطق مرفه خواهند بود.

    متقاضیانی که حداقل 2 سال از سال‌ های پایانی تحصیل خود را در کشورهای خارجی سپری کرده باشند، مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

    افراد معلول و ناتوان نیز مشمول سهمیه منطقه 3 خواهند بود.

    نمونه صفحه اینستاگرام

    نمونه صفحه اینستاگرام

    بازدید کنید از اینستاگرام من.

    تاثیر سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    یکی از موضوعات بسیار اساسی که برای بررسی تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید به آن پرداخت، بررسی اثرات سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

    هر یک از متقاضیانی که شرایط لازم برای بهره‌گیری از سهمیه رزمندگان را دارند، در دو گروه مختلف قرار می‌گیرند.

    متقاضیانی که حداقل 6 ماه (از تاریخ 31 شهریور ماه 59 تا 67) به طور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس حاضر بودند، می‌توانند با مراجعه به وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان بسیج مستضعفین به دریافت فرم سهمیه خود اقدام کنند.

    سپس با تکمیل این فرم و دریافت کد پیگیری 12 رقمی خود، می‌توانند برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود آماده شوند.

    دسته دوم از متقاضیان

    این دسته از متقاضیان شامل کارمندان ثابت، پیمانی و نیروهای نظامی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

  • اعضای این دسته برای مدت حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته (از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۶۷) به شکل داوطلبانه فعالیت های خود را در جریان دفاع مقدس در میدان نبرد انجام داده اند.
  • تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی که از سهمیه رزمندگان حاصل می‌ شود، توسط مقام ارشد هر یک از نهادهای نیروهای مسلح مورد تایید قرار می‌ گیرد.

    گروه دوم نیز برای بهره بردن از سهمیه خود برای دریافت کد 12 رقمی سهمیه رزمندگان از ارگان خود اقدام نمایند؛ لازم به ذکر است که این کد 12 رقمی هر ساله تغییر می‌ کند.

    • ۱.

      طبق مصوبات و شرایط ثبت نام بدون کنکوردانشگاه‌ها، افراد زیر می‌توانند از سهمیه‌ای برابر با ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند شوند:

    ۱.

    همسر و فرزندان شهدا

    ۲.
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر
    ۳.

    جانبازانی که حداقل ۲۵ درصد جانبازی دارند، همراه با همسر و فرزندانشان

    ۴.
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان

    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد، به همراه همسر و فرزندانشان و همچنین همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند، از سهمیه‌ای برابر با 5 درصد از ظرفیت پذیرش داوطلبان برای هر کد رشته بهره‌مند خواهند بود.

    همچنین در صورتی که ظرفیت تعیین شده برای سهمیه 25 درصدی تکمیل نشود، مشمولین سهمیه 5 درصدی از میزان سهمیه باقی مانده بهره خواهند برد.

    درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
    همسر و فرزندان شهدا25 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگان مفقودالاثر25 درصد
    جانبازانی که حداقل 25 درصد جانبازی دارند به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    آزادگان به همراه همسر و فرزندانشان25 درصد
    جانبازانی که درصد جانبازی آن‌ها زیر 25 می‌باشد به همراه همسر و فرزندانشان5 درصد
    همسر و فرزندان رزمندگانی که برای حداقل 6 ماه به شکل داوطلبانه در جبهه حضور پیدا کرده‌اند5 درصد

    تلگرام یک پیام‌رسان اینترنتی است که می‌توانید از طریق آن با دیگران صحبت کنید و فایل‌های مختلف را به اشتراک بگذارید.

    با استفاده از برچسب می‌توانید بخش‌های مهم متن را برجسته کنید و با استفاده از

    تگ
    می‌توانید معانی واژه‌ها را تعریف کنید.
    همچنین با استفاده از
  • برچسب
  • می‌توانید لیست‌هایی از موارد را نمایش دهید.

    تاثیر سهمیه مناطق محروم در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    در بررسی پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، سهمیه‌ها و امتیازات مهمی وجود دارند.
    یکی از این عوامل تاثیرگذار، سهمیه مناطق محروم است که در پذیرش دانشگاه‌های مذکور نقش مهمی دارد.

    داوطلبانی که اهل استان‌های کرمانشاه، لرستان، بوشهر، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد هستند، می‌توانند از سهمیه مناطق محروم استفاده کنند و تا 40 درصد از ظرفیت ثبت نام بدون کنکور رشته‌های مختلف را در دست بگیرند.

    تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای این دسته از داوطلبان که از سهمیه مناطق محروم بهره‌ مند هستند نسبتا مناسب است و سالانه حداقل 500 نفر از افراد بومی این مناطق با استفاده از این سهمیه پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در مناطق مختلف ایران را اخذ می‌ نمایند.

    محدودیتی که برای این دسته از داوطلبان وجود دارد این است که پس از اخذ پذیرش یک رشته خاص در یک دانشگاه غیرانتفاعی، امکان انصراف یا تغییر رشته را نخواهند داشت.

    تاثیر سهمیه مناطق درگیر بلایای طبیعی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

    برای بررسی تأثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، به تأثیر سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی نیز نیازمندیم.

    طبق قوانین و مصوبات تعیین شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها، برای هریک از شهرها و مناطقی از کشور که به علت رخداد بلایا طبیعی مختلف نظیر سیل، زلزله، طوفان و سایر بلایا ممکن است خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشند، سهمیه مناطق درگیر با بلایا طبیعی در نظر گرفته شده است.

    در واقع، در صورتی که داوطلبان به همراه خانواده و یا به صورت فردی در زمان وقوع هر یک از بلایا در این مناطق حضور داشته باشند، از این سهمیه بهره می‌برند.

    داوطلبان برای بهره‌ گیری از سهمیه مناطق محروم، گواهی مربوط به این سهمیه را از فرمانداری منطقه آسیب دیده دریافت کرده و به دانشگاه مورد نظر خود برسانند.

    • کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سهمیه های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن‌ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام راهنمایی نمایند.

      همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامیشبکه استعلام می‌توانید آخرین اخبار مرتبط با این حیطه را دریافت نمایید.