آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری روانشناسی تربیتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری روانشناسی تربیتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

لینک به صفحه Instagramرشته روانشناسی تربیتی یکی از زیرمجموعه های گروه علوم انسانی می باشد و همانند سایر رشته های آزمون دکتری شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.
داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی حاضر هستند تا دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون را بررسی کنند، می‌توانند با بهره‌گیری از تراز دعوت به مصاحبه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی سال گذشته، به تخمینی از درصد دروس امتحانی و تراز آزمون دکتری خود دست پیدا کنند.

این افراد می‌توانند با مطالعه حد نصاب و تراز دعوت به مصاحبه در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در دانشگاه‌های سراسری، به شانس محدوده دعوت به مصاحبه خود آگاه شوند.
نتایج بدین شرح است که هر چقدر تراز کسب شده توسط داوطلب به محدوده تراز بدبینانه نزدیک تر یا بالاتر باشد، شانس قبولی داوطلب بالاتر است.

همچنین هر چقدر تراز متقاضی از محدوده تراز خوشبینانه دورتر یا پایین تر باشد، شانس وی برای قبولی در آن دانشگاه پایین تر است.
البته این نتایج تقریبی است و نتیجه قطعی آزمون دکتری با اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1402 مشخص می شود.
در دومین مرحله از

خلافی

رشته روانشناسی تربیتی یکی از زیرمجموعه های گروه علوم انسانی می باشد و همانند سایر رشته های آزمون دکتری شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

بعد از پایان زمان برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه، برای تمامی داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری شرکت کرده‌اند، کارنامه‌ای حاوی درصد دروس امتحانی، رتبه، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب در تمامی دوره‌های رشته روانشناسی تربیتی (روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و.
.
.
) مشخص می‌شود و بر این اساس امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری برای داوطلبان مجاز فراهم می‌شود.
هر داوطلب می‌تواند با استفاده از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه دکتری، کارنامه اولیه خود را مشاهده و دریافت نماید.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی ​​به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ را به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده و بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون تراز آزمون کتبی، فرم اینترنتی انتخاب رشته را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.
org
تکمیل کنند.
این داوطلبان در صورت دسترسی به آخرین حدنصاب و تراز دعوت به مصاحبه دکتری سال گذشته و مقایسه تراز خود با آن ها، چینش انتخابهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد.
در ادامه این مقاله نحوه محاسبه و جدول حدنصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را برای علاقه‌مندان آورده‌ایم.

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری روانشناسی تربیتی ​۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

در دومین مرحله از

سوالات پر تکرار

  • رشته مدیریت فناوری اطلاعات یکی از زیر مجموعه های گروه علوم انسانی می باشد.
  • این رشته شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
  • پس از پایان زمان برگزاری آزمون دکتری، کارنامه‌ای حاوی اطلاعاتی مانند درصد دروس امتحانی و رتبه، برای داوطلبان ثبت نام شده در دوره‌های مختلف رشته مدیریت فناوری اطلاعات مشخص می‌شود.
  • داوطلبان می‌توانند با استفاده از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه دکتری، کارنامه اولیه خود را مشاهده و دریافت نمایند.
  • علاقمندان می‌توانند از نرم افزار انتخاب رشته دکتری شبکه استعلام که به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار گرفته، به عنوان ابزار کمکی در این مرحله استفاده کنند.
  • داوطلبان می‌توانند سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی شبکه استعلام پرسیده و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام استفاده کنند.
  • در انتخاب رشته دکتری، تراز قبولی سال جاری اعلام می‌شود و حدنصاب‌ها و ترازها ممکن است با سال گذشته متفاوت باشد.
  • لیست دانشگاه‌ها که ظرفیت پذیرش دانشجو ندارند، در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ ارائه شده است.

به این ترتیب، داوطلبان می‌توانند با استفاده از اطلاعات و منابع مناسب، در انتخاب رشته دکتری مدیریت فناوری اطلاعات بهترین تصمیم را بگیرند.

نتیجه گیری

  • لینک به صفحه Instagram
  • رشته روانشناسی تربیتی یکی از زیرمجموعه های گروه علوم انسانی می باشد و همانند سایر رشته های آزمون دکتری شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.
  • داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی حاضر هستند تا دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون را بررسی کنند، می‌توانند با بهره‌گیری از تراز دعوت به مصاحبه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی سال گذشته، به تخمینی از درصد دروس امتحانی و تراز آزمون دکتری خود دست پیدا کنند.

    این افراد می‌توانند با مطالعه حد نصاب و تراز دعوت به مصاحبه در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در دانشگاه‌های سراسری، به شانس محدوده دعوت به مصاحبه خود آگاه شوند.

  • نتایج بدین شرح است که هر چقدر تراز کسب شده توسط داوطلب به محدوده تراز بدبینانه نزدیک تر یا بالاتر باشد، شانس قبولی داوطلب بالاتر است.

    همچنین هر چقدر تراز متقاضی از محدوده تراز خوشبینانه دورتر یا پایین تر باشد، شانس وی برای قبولی در آن دانشگاه پایین تر است.

  • در دومین مرحله از