آموزش ارسال فایل بزرگ و حجیم از طریق ایمیل

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

آموزش ارسال فایل بزرگ و حجیم از طریق ایمیل

در این مقاله، مورد بررسی قرار داده شده است که راه‌های ارسال فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل یاهو و Gmail چیستند و چه روش‌هایی وجود دارد.
در آغاز مقاله اشاره شده است که حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل عموما 25 مگابایت است.

اما با توجه به نیاز به ارسال فایل‌های حجیم تحقیقاتی، ویدئوها و فتوشاپ، لازم است راه‌های دیگری برای این امر استفاده شود.
روش‌هایی که در مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شامل تقسیم و فشرده سازی فایل‌ها و ارسال آن‌ها به صورت تکه تکه و همچنین استفاده از سرویس‌های ابری مانند Google Drive و Dropbox است.

سپس با معرفی چند سرویس ابری مختلف، که فضای ظرفیت آن‌ها بر حسب گیگابایت است، به توصیه استفاده از این سرویس‌ها پرداخته شده است.
در ادامه معرفی روش‌های ارسال فایل‌های حجیم با استفاده از Gmail به مخاطبان گفته می‌شود.

سرویس Google Drive که قابلیت پیوست کردن فایل‌ها با حجم 15 گیگابایت را داراست، معرفی شده است.
از مزایای این سرویس می‌توان به امکان استفاده در تلفن همراه، امکان چت با کاربرانی که در حال ارسال اطلاعات برای شما هستند، استفاده در مرورگر کروم، جستجوی پیشرفته و تخصصی و بررسی فایل‌های ارسالی تا یک ماه بعد اشاره کرد.

در نهایت، مقاله به توصیه استفاده از مقاله آموزشی درباره استفاده از گوگل درایو برای ارسال و مدیریت فایل‌ها پرداخته و لینک آن به منظور مطالعه بیشتر فراهم شده است.

خلافی

اگر تا کنون ، فایل های با حجم زیاد را به ایمیل خود الصاق کرده باشید ، حتما می دانید که امکان ارسال فایل های حجیم و اکثرا بیشتر از 25 مگابایت وجود ندارد.
در واقع 25 مگابایت استانداری است که عموما تمام سرورها آن را رعایت کرده و به کاربران اجازه ارسال فایل های بیش تر از این حجم را نمی دهند.
حال سوال اینجاست که ارسال فایل حجیم با ایمیل یاهو یا ارسال فایل حجیم با gmail چگونه انجام می شود؟ حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل یاهو چقدر است و .
.
.

پیش از این با تولید و انتشار مقالاتی مانند چگونه ایمیل فرستاده شده را پس بگیریم ؟ ، ساخت ایمیل یاهو ، حذف اکانت یاهو ، زمان بندی ارسال ایمیل ، آموزش عوض کردن رمز ایمیل و .
.
.
همراه شما بوده ایم.

حال ما در شبکه استعلام  ، تصمیم داریم تا با تولید مقاله ای دیگر در خصوص ارسال فایل بزرگ از طریق ایمیل  و حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم.

حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل یاهو و جیمیل چقدر است ؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره کردیم ، سرورهای ایمیل محدودیت 25 مگابایت برای فایل های پیوست در نظر می گیرند و در هر بار ارسال مجاز به پیوست 25 مگابایت فایل می باشند.
اما از آنجایی که امروزه ارسال فایل با حجم زیاد ، مانند فایل های تحقیقاتی ، ویدئویی ، فایل های فتوشاپ و .
.
.
نیز رایج شده است ، نیاز به ارسال فایل با حجم بالا از طریق یاهو و جیمیل داریم.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولا فایل هایی که به  ایمیل پیوست می کنید ، از حجمی که در ویندوز برای شما نشان می دهد حدود 33 درصد بیشتر است ، مثلا یک فایل 25 مگابایتی برای پیوست به ایمیل حدود 28 مگابایت محاسبه می شود.

 

چه روش هایی برای ارسال فایل بزرگ از طریق ایمیل یاهو وجود دارد ؟

حال که متوجه شدیم حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل چقدر است ، باید به دنبال راهی برای ارسال فایل های سنگین و حجیم باشیم.
اولین راهی که ذهن کاربران خطور می کند این است که فایل را تکه تکه یا فشرده و ارسال کنند.
، عموما افرادی که تمایل به استفاده از سرویس های ابری ندارند از این روش ها استفاده می کنند ، از برنامه Zip-7 برای تقسیم و فشرده سازی فایل خود به تکه هایی مثلا 10مگابایتی استفاده می کنند و یا فایل را خودشان به صورت دستی تقسیم و ارسال می کنند.
اما اصولا این روش بسیار زمان بر بوده و بروز اشتباه و خطا را هم بیشتر می کند.

بهترین راه استفاده از سرویس های ابری است ، شما می توانید فایل مدنظرتان را در این سرویس های ابری آپلود کرده و لینک آن را برای افرادی که می خواهید از طریق ایمیل ارسال نمایید .
نمونه ای از سرویس ابری را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

Shared

 اگر به دنبال سایتی برای آپلود آلبوم های تصاویر و فیلم های خودتان هستید تا بتوانید از طریق آن به انتقال و اشتراک اطلاعات خود بپردازید ، توصیه می کنیم از این وب سایت استفاده نمایید.
فضای آزادی 100 گیگابایتی ای که این وب سایت در اختیار شما قرار می دهد ، در هر بار ارسال تا سقف 2 گیگابایت برای شما قابل استفاده خواهد بود.

DropCanvas

DropCanvas ، پلتفرم اشتراک فایل است و فضای 5 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می دهد ، برای استفاده از این پلتفرم کافی است اطلاعات خود را روی یک Canvas آپلود و به اشتراک بگذارید ، همچنین می توانید چند فایل را در آن Drag نمایید.
امکان اشتراک لینک فایل ها از طریق فیس بوک ، توییتر و .
.
.
هم وجود دارد.

Minus

به وب سایت Minus.
com مراجعه کنید و به راحتی فایل های خود را به اشتراک بگذارید ، این برنامه برای سیستم عامل های مختلف طراحی شده و با نصب برنامه 50 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.
قبل از ثبت نام 250 مگابایت فضا در اختیار شما قرار دارد و پس از ثبت نام و عضویت ، این حجم به 2 گیگابایت افزایش می یابد.

GE.
TT7

یک سرویس آنلاین ، جهت آپلود و اشتراک فایل مانند عکس ، موسیقی ، ویدئو ، داکیومنت و .
.
.
می باشد.
ثبت نام در این سایت رایگان است و می توانید فایل های آپلود شده را مدیریت ، Rename ، Delete و .
.
.
کنید.

روش های ارسال فایل حجیم با gmail

سرویس های ابری با اختلاف بسیار زیادی امکان پیوست کردن فایل های حجیم را فراهم می کند و از این طریق می توانید به راحتی فایل های خود را بارگذاری کرده و آن را برای مخاطبان خود ارسال نمایید.
سرویس های ابری برای ارسال فایل با حجم بالا به شرح ذیل می باشند :

گوگل درایو – Google Drive

اکثر افراد تجربه کار با گوگل درایو را دارند و یا نام آن را شنیده اند ، این سرویس ، 15 گیگابات فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و پس از اتمام این حجم ، برای دریافت حجم اضافی ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود.
این سرویس مزایایی دارد از جمله :

1.
دارای اپلیکشن جهت استفاده در تلفن همراه است.

2.
امکان چت با کاربرانی که در حال ارسال اطلاعات برای شما هستند وجود دارد.

3.
امکان استفاده در مرورگر کروم را دارد.

4.
امکان جستجوی پیشرفته و تخصصی دارد.

5.
امکان بررسی فایل های ارسالی تا یک ماه وجود دارد.

در حوزه‌ای که در آن می‌خواهید کسب و کار خود را پیشبرد کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله آموزشی درباره استفاده از گوگل درایو را مطالعه کنید.
این مقاله می‌تواند به شما راهنمایی کند و با استفاده از آن می‌توانید از امکانات گوگل درایو بهره‌برداری کنید.
برای مطالعه این مقاله بیشتر، به لینک زیر مراجعه کنید.
استفاده از گوگل درایو

سوالات پر تکرار

  • اگر تا کنون، فایل های با حجم زیاد را به ایمیل خود الصاق کرده باشید ، حتما می دانید که امکان ارسال فایل های حجیم و اکثرا بیشتر از 25 مگابایت وجود ندارد.
    در واقع 25 مگابایت استانداری است که عموما تمام سرورها آن را رعایت کرده و به کاربران اجازه ارسال فایل های بیش تر از این حجم را نمی دهند.
    حال سوال اینجاست که ارسال فایل حجیم با ایمیل یاهو یا ارسال فایل حجیم با gmail چگونه انجام می شود؟ حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل یاهو چقدر است و .
    .
    .
  • پیش از این با تولید و انتشار مقالاتی مانند چگونه ایمیل فرستاده شده را پس بگیریم ؟ ، ساخت ایمیل یاهو ، راهنمای حذف اکانت یاهو و بازیابی ایمیل یاهو ، زمان بندی ارسال ایمیل ، آموزش عوض کردن رمز ایمیل و .
    .
    .
    همراه شما بوده ایم.
  • حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل یاهو و جیمیل چقدر است ؟
    • همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره کردیم ، سرورهای ایمیل محدودیت 25 مگابایت برای فایل های پیوست در نظر می گیرند و در هر بار ارسال مجاز به پیوست 25 مگابایت فایل می باشند.
      اما از آنجایی که امروزه ارسال فایل با حجم زیاد ، مانند فایل های تحقیقاتی ، ویدئویی ، فایل های فتوشاپ و .
      .
      .
      نیز رایج شده است ، نیاز به ارسال فایل با حجم بالا از طریق یاهو و جیمیل داریم.
    • این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولا فایل هایی که به ایمیل پیوست می کنید ، از حجمی که در ویندوز برای شما نشان می دهد حدود 33 درصد بیشتر است ، مثلا یک فایل 25 مگابایتی برای پیوست به ایمیل حدود 28 مگابایت محاسبه می شود.
  • چه روش هایی برای ارسال فایل بزرگ از طریق ایمیل یاهو وجود دارد ؟
    • حال که متوجه شدیم حداکثر حجم ارسالی توسط ایمیل چقدر است ، باید به دنبال راهی برای ارسال فایل های سنگین و حجیم باشیم.
      اولین راهی که ذهن کاربران خطور می کند این است که فایل را تکه تکه یا فشرده و ارسال کنند.
      ، عموما افرادی که تمایل به استفاده از سرویس های ابری ندارند از این روش ها استفاده می کنند ، از برنامه Zip-7 برای تقسیم و فشرده سازی فایل خود به تکه هایی مثلا 10مگابایتی استفاده می کنند و یا فایل را خودشان به صورت دستی تقسیم و ارسال می کنند.
      اما اصولا این روش بسیار زمان بر بوده و بروز اشتباه و خطا را هم بیشتر می کند.
    • بهترین راه استفاده از سرویس های ابری است ، شما می توانید فایل مدنظرتان را در این سرویس های ابری آپلود کرده و لینک آن را برای افرادی که می خواهید از طریق ایمیل ارسال نمایید .
      نمونه ای از سرویس ابری را در ادامه معرفی خواهیم کرد.
  • روش های ارسال فایل حجیم با gmail
    • سرویس های ابری با اختلاف بسیار زیادی امکان پیوست کردن فایل های حجیم را فراهم می کند و از این طریق می توانید به راحتی فایل های خود را بارگذاری کرده و آن را برای مخاطبان خود ارسال نمایید.
      سرویس های ابری برای ارسال فایل با حجم بالا به شرح ذیل می باشند :
    • گوگل درایو – Google Drive
      • اکثر افراد تجربه کار با گوگل درایو را دارند و یا نام آن را شنیده اند ، این سرویس ، 15 گیگابات فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و پس از اتمام این حجم ، برای دریافت حجم اضافی ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود.
        این سرویس مزایایی دارد از جمله :
        • دارای اپلیکشن جهت استفاده در تلفن همراه است.
        • امکان چت با کاربرانی که در حال ارسال اطلاعات برای شما هستند وجود دارد.
        • امکان استفاده در مرورگر کروم را دارد.
        • امکان جستجوی پیشرفته و تخصصی دارد.
        • امکان بررسی فایل های ارسالی تا یک ماه وجود دارد.

نتیجه گیری

مقاله‌ای با عنوان "ارسال فایل بزرگ از طریق ایمیل یاهو و جیمیل" توسط شبکه استعلام منتشر شده است.
در ابتدای مقاله آمده است که ارسال فایل‌های حجیم به ایمیل امکان‌پذیر نیست و حداکثر حجم ارسالی توسط بیشتر سرورها 25 مگابایت است.

برای ارسال فایل‌های بزرگتر از این حجم، در مقاله روش‌های مختلف از جمله استفاده از سرویس‌های ابری مثل گوگل درایو، یا استفاده از سرویس‌های آنلاین نظیر Shared، DropCanvas و Minus آورده شده است.
در ادامه مقاله، روش‌های ارسال فایل بزرگ با استفاده از ایمیل یاهو و جیمیل نیز توضیح داده شده است.

برای ارسال فایل‌های حجیم با ایمیل یاهو، تقسیم و فشرده سازی فایل و یا استفاده از سرویس‌های ابری پیشنهاد شده است.
همچنین روش‌های ارسال فایل بزرگ با استفاده از گوگل درایو نیز معرفی شده است.

در انتهای مقاله، به توصیه برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از گوگل درایو اشاره شده است و لینکی به مقاله آموزشی در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار داده شده است.