معرفی آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

معرفی آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید

استفاده‌ی گسترده از گوشی‌های هوشمند باعث نگرانی درباره‌ی امنیت اطلاعات شخصی و کاری شده است.
خبرهایی از هک شدن گوشی‌های افراد مشهور و نامدار نیز منتشر شده است که باعث نگرانی افراد شده و آن‌ها را به نصب آنتی‌ویروس موبایل می‌کشاند.

اما آیا نصب آنتی ویروس واقعاً ضروری است؟ آیا می تواند گوشی ما را از خطر ویروس و هک شدن نجات دهد؟ این مقاله به بررسی و تحلیل استفاده از آنتی ویروس در گوشی‌های اندروید می‌پردازد.
این مقاله می‌تواند به کاربران کمک کند تا امنیت اطلاعات خود را حفظ کنند.

مقاله ضمن توضیح اینکه نصب آنتی ویروس نیازمندی کامل نیست و تضاد میان امنیت کامل و عدم نصب آنتی ویروس وجود دارد، به توضیح میان‌جویی میان این دو و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که استفاده از یک بسته امنیتی کامل به همراه رعایت رفتارهای امنیتی در اینترنت بهترین راه برای حفظ امنیت گوشی هوشمند است.
مقاله همچنین نصب آنتی ویروس برای موبایل‌های اندروید را بررسی می‌کند و ضمن توضیح قابلیت‌ها و محدودیت‌ها، نرم‌افزارهای ضد ویروس قوی را معرفی می‌کند.

این نرم‌افزارها با ارائه قابلیت‌های مانند ضد سرقت و مسدود کردن تماس‌ها، سیستم عامل اندروید را در مقابل بدافزارها و ویروس‌ها حفظ می‌کنند.
در ضمن همچنین بیان می‌شود که تحریم‌های ایران موجب می‌شود تا خریداری آنتی ویروسهای معتبر از فروشگاه‌های قانونی دشوار شود و از این رو برخی آنتی ویروس‌هایی که در بازار اندروید موجود است، قابل اعتماد نیستند و برای استفاده از امکانات آنها باید آنها را به صورت قانونی خریداری کرد.

در نهایت، نصب انتی ویروس موبایل می‌تواند حفره‌های امنیتی در سیستم عامل را پوشش دهد و از دستگاه در معرض حملات بدافزار قرار ندهد.

خلافی

استفاده گسترده از گوشی های هوشمند به دلیل سهولت جا به جایی اطلاعات شخصی و کاری، مسئله امنیتی مهمی را برای کاربران ایجاد کرده است.
به طور مداوم، خبرهایی در رسانه ها منتشر می شود که افراد مشهور و نامدار نیز مورد هک گوشی قرار گرفته اند.
این موضوع باعث نگرانی بسیاری از افراد می شود و آنها را وادار به نصب آنتی ویروس موبایل می کند.
اما آیا نصب این نرم افزارها واقعا ضروری است؟ آیا می توانند گوشی ما را از خطر ویروسی شدن و هک شدن نجات دهند؟گروه مشاوره شبکه استعلام در این مقاله قصد دارد استفاده از آنتی ویروس گوشی‌های اندروید را بررسی و تحلیل کند.
اگر شما هم به دنبال راه حلی برای حفظ امنیت و امانت اطلاعات خود هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند.
شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه گروه مشاوره شبکه استعلام مراجعه کنید: گروه مشاوره شبکه استعلام

این مقاله را نیز بخوانید: آموزش بکاپ گیری از اندروید و کلیه اطلاعات گوشی

آیا نیاز به آنتی ویروس برای موبایل خود دارم ؟

سوالی که همیشه کاربران گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند، این است که آیا نیاز به نصب آنتی ویروس بر روی موبایل خود دارند یا خیر؟ به عبارت دیگر، آیا تنها با نصب یک برنامه آنتی ویروس می‌توانند اطمینان حاصل کنند که گوشی هوشمندشان تماماً ایمن است؟پاسخ به این سوال، یکمی پیچیده است.
همانطور که از نصب آنتی ویروس می‌توان به امنیت کامل گوشی نرسید، نیز نمی‌توان ادعا کرد که با نداشتن آن قطعاً در خطر قرار دارید.
در واقع، هکرها و بدافزارها می‌توانند از راه‌های مختلفی به گوشی شما نفوذ کنند، از جمله از طریق شبکه‌های وای‌فای و استفاده از برنامه‌های جذاب و غیرقابل تشخیص، مانند نرم‌افزارهای هک تلگرام و.
.
.
تشکیل‌دهنده مسئله این است که حتی با نصب آنتی ویروس مطمئن نیستید که به طور کامل امنیت را به گوشی خود ارائه کرده‌اید.
اما با نداشتن آن، احساس امنیت در مقابل حملات هکرها و بدافزارها را نیز نخواهید کرد.
در نهایت، باید توجه داشت که استفاده از یک بسته امنیتی کامل به همراه مراقبت از رفتارهای خطرناک در اینترنت، نقطه آغازی خوبی برای حفظ امنیت گوشی هوشمندتان است.

واقعیت این است که نصب ضد ویروس اندروید روی گوشی چندان ضرورتی ندارد.
سیستم عامل اندروید خود دارای برخی از قابلیت های امنیتی آنتی ویروس ها است و از گوشی شما در مقابل بسیاری از بد افزارها حفاظت می کند.
به عنوان مثال، برنامه ها در Google play  اسکن امنیتی می شوند و در صورتی که رفتاری مشابه اپلیکیشن های مخرب داشته باشند، جلوی آن اپلیکیشن گرفته می شود.
البته سیستم عامل اندروید محدودیتی برای نصب اپلیکیشن های آزاد ندارد و شما می توانید هر اپلیکیشنی را از هر جایی نصب کنید، اما در این صورت از قابلیت های امنیتی اندروید محروم خواهید شد.
بنابراین تا زمانی که برنامه های اندروید خود را از فروشگاه های معتبری مثل Google play تهیه می نمایید، نیازی به نصب آنتی ویروس بر روی گوشی اندروید ندارید و با نصب آنتی ویروس فقط حافظه گوشی خود را اشغال می کنید.

در شرایطی که تحریم ایران وجود دارد و خریداری آنتی ویروسهای معتبر از فروشگاه‌های معتبر امکان‌پذیر نیست، بسیاری از آنتی ویروسهایی که در بازار اندروید موجود است، قابل اعتماد نیستند و برای استفاده از قابلیت‌های آنها باید آنها را به صورت قانونی خریداری کنید.
اما به هر حال، تعداد زیادی شرکت تصمیم به تولید آنتی ویروسها می‌گیرند.
دلیل اصلی این امر، سود قابل توجهی است که فروش آنتی ویروسهای موبایل برای این شرکت‌ها به همراه دارد.
به منظور تشویق مشتریان به استفاده از تولیدات خود، این شرکت‌ها امکانات و قابلیت‌های جدیدی مانند پیدا کردن موقعیت مکانی گوشی شما در صورت دزدیده شدن یا گم شدن را در آنتی ویروسهای خود گنجانده‌اند.
نکته دیگری که باید توجه کنید، این است که برخی افراد گوشی خود را روت می‌کنند، یعنی آگاهانه برخی از مکانیزم‌های امنیتی سیستم عامل را غیرفعال کرده تا قابلیت‌هایی را که قبل از روت کردن در دسترس نبود، بهره‌برداری کنند.
این اقدام باعث ایجاد حفره‌های امنیتی در سیستم عامل می‌شود و دستگاه این افراد را در معرض حملات بدافزار قرار می‌دهد.
نصب آنتی ویروسهای موبایل می‌تواند این حفره‌های امنیتی را پوشش دهد.

معرفی آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید

همانطور که گفته شد ، اندروید رایج ترین سیستم عامل در جهان و دارای کاربران زیادی است ، با توجه به محدودیت های آیفون که جدیدا اعمال شده است و نقص هایی که این دستگاه های از قبل هم داشتند ، میزان استفاده از دستگاه های اندروید به میزان زیادی افزایش یافته است.
از این رو داشن بهترین برنامه های امنیتی و ابزارهای آنتی ویروس بسیار ضرورس است زیرا سیستم عامل اندروید همان قدر که محبوب است همان قدر هم توسط نرم افزارهای مخرب هدف قرار گرفته شده و انگیزه لازم را برای هکرها ایجاد کرده است تا برنامه هی مخرب را طراحی و توزیع کنند.
بیشتر این ویروس ها از طریق برنامه های کاربردی و جانبی منتقل می شود.

بهتر است قبل از نصب هرگونه نرم افزار با تلفن همراه یا تبلت تان ، آن اپلیکیشن را تحت نظر یک آنتی ویروس یا برنامه امنیتی قرار دهید تا به طور کامل آن را اسکن و در صورت وجود ویروس شما را مطلع نماید.
از این رو می خواهیم تعدادی از آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید را معرفی کنیم.
البته بسیاری از آنها خیلی بیشتر از یک اسکنر خودکار آنتی ویروس هستند و در مقابل ویروس های صفحات وب و فایل های مخرب هم از دستگاه شما محافظت می کنند.

Avast Mobile Security

این آنتی ویروس دارای قابلیت هایی نظیر مسدود کردن تماس ، فایروال ، و یک ضد سرقت است که به شما اجازه می دهد از راه دور قفل ، یا پاک کنید.
برنامه در حال حاضر رایگان است اما پرداخت درون برنامه دارد تا از قابلیت های بیشتر آن استفاده کنید .
یکی از ویژگی های فوق العاده این برنامه این است که قفل درون برنامه هم دارد و شما با انجام تظیمات مربوط به آن ، قبل از ورود به برنامه باید Pin Code را وارد کنید.
شما می توانید این برنامه را از لینک داده شده دانلود کنید.

دانلود Avaset

 Bitdefender Antivirus Free​

وقتی وارد سایت های عرضه کننده این ضد ویروس موبایل می شوید شاید اولین چیزی که مشاهده کنید این عبارت باشد : یک برنامه سبک از یک نام تجاری قابل اعتماد

این برنامه یک نام بزرگ در جامعه امنیتی است و یک آنتی ویروس رایگان با حجم بسیار کم است.
این برنامه در پس زمینه اجرا نمی شود و در نتیجه منایع سیستم را درگیر نمی کند و در عمر باتری هم صرفه جویی می کند.
یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که هیچ پیکره بندی اضافی ای لازم ندارد و شما باید برنامه را اجرا و دکمه اسکن را بزنید یا به صورت دستی برنامه های مد نظرتان را انتخاب و اسکن کنید.

این اپلیکیشن ، یک آنتی ویروس اساسی و محافظ برای گوگل کروم و ویژگی ضد سرقتی هم دارد.

دانلود Bitdefender

AVL

این برنامه نیز یکی دیگر از آنتی ویروس های موبایل و جز بهترین محافظت کننده ها از دستگاه تلفن همراه شما است.
این برنامه نه تنها یک پایگاه داده برای آنتی ویروس است بلکه یک اسکنر است که قادر به شناسایی هر نوع فایل اجرایی هم هست یکی دیگر از مزایای نصب این برنامه استفاده از قابلیت انسداد تماس است این برنامه همواره در حال مبارزه برای صرفه جویی در عمر باتری است.

دانلود AVL

 

سوالات پر تکرار

  • آیا نصب آنتی ویروس برای موبایل ضروری است؟
  • آیا آنتی ویروس می‌تواند گوشی را از خطر ویروسی شدن و هک شدن نجات دهد؟
  • آیا سیستم عامل اندروید دارای قابلیت‌های امنیتی خود است؟
  • آیا نرم افزارهای آنتی ویروس موبایل قابل اعتماد هستند؟
  • آیا نصب آنتی ویروس موبایل روی گوشی اندروید می‌تواند امنیت را به طور کامل ارائه کند؟
  • آیا تحریم ایران بر روی خرید آنتی ویروسهای معتبر تأثیر می‌گذارد؟
  • معرفی برخی از آنتی ویروسهای قوی برای گوشی‌های اندروید
  • چگونه می‌توان برنامه‌ها را قبل از نصب اسکن کرد؟

نتیجه گیری

این مقاله به بررسی استفاده از آنتی ویروس گوشی‌های اندروید می‌پردازد.
استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند، به دلیل سهولت جا به جا کردن اطلاعات شخصی و کاری، باعث ایجاد مسئله امنیتی برای کاربران شده است.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد و سوالاتی مثل آیا نصب آنتی ویروس بر روی گوشی‌های هوشمند ضروری است و آیا این نرم افزارها می‌توانند گوشی‌ها را از خطر ویروسی شدن و هک شدن نجات دهند، مطرح می‌کند.
با توجه به تحریم‌های ایران و محدودیت خریداری آنتی ویروسهای معتبر، استفاده از آنتی ویروسهای موجود در بازار اندروید ممکن است خطرناک باشد و برخی از این برنامه‌ها قابل اعتماد نیستند.

از طرفی، برنامه‌های آنتی ویروس می‌توانند از راه‌هایی مثل شبکه‌های وای‌فای و برنامه‌های جذاب و غیرقابل تشخیص، به گوشی شما نفوذ کنند.
در نهایت، توصیه می‌شود که با ترکیب استفاده از یک بسته امنیتی کامل همراه با رفتارهای خطرناک در اینترنت، امنیت گوشی هوشمند خود را تضمین کنید.

بهتر است همواره از فروشگاه‌های معتبر برای دریافت برنامه‌های اندروید استفاده کنید و نیازی به نصب آنتی ویروس بر روی گوشی ندارید مگر اینکه مطمئن باشید برنامه‌های خارج از فروشگاه‌های معتبر را نصب نمی‌کنید.
مقاله همچنین به معرفی تعدادی از آنتی ویروسهای قوی برای گوشی‌های اندروید می‌پردازد.

برنامه‌های معرفی شده شامل Avast Mobile Security، Bitdefender Antivirus Free و AVL است.
همه این برنامه‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند مسدود کردن تماس‌ها، فایروال و ضد سرقت هستند و به شما اجازه می‌دهند از راه دور گوشی خود را قفل یا پاک کنید.

همچنین، این برنامه‌ها قابلیت اسکن و شناسایی فایل‌های مخرب را نیز دارا هستند.
با توجه به محدودیت‌های آیفون و نقص‌هایی که این دستگاه‌ها دارند، استفاده از دستگاه‌های اندروید به میزان زیادی افزایش یافته است.

با توجه به شهرت اندروید و تمایل بالای هکرها برای طراحی و توزیع برنامه‌های مخرب برای این سیستم عامل، استفاده از برنامه‌های امنیتی و آنتی ویروس بسیار ضروری است.