اولویت بندی خودرو

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

اولویت بندی خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افرادی که به خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی به قیمت بازار علاقه‌مند هستند، سامانه یکپارچه خودرو را راه‌اندازی کرده است.
از طریق این سامانه، متقاضیان می‌توانند در طرح پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در این طرح از طریق حساب وکالتی صورت می‌گیرد و یکی از شرایط لازم برای ثبت‌نام در طرح، بلوکه شدن وجه پیش پرداخت خودرو در حساب وکالتی است.
در این مقاله به توضیحاتی درباره نحوه اولویت‌بندی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت‌بندی موعد تحویل خودرو پرداخته می‌شود.

متقاضیان باید در فرآیند انتخاب طرح در سامانه و انتخاب اولویت خودرو دقت کنند.
هنگام بلوکه شدن وجه پیش پرداخت خودرو، زمان ثبت نام در طرح برای واجدین شرایط فراهم می‌شود و آنها می‌توانند پنج اولویت خود را انتخاب کنند.

بعد از ثبت نام در طرح، زمان تحویل خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی مشخص می‌شود.
اما معرفی مشتری در فهرست افراد واجد شرایط برای شرکت خودروسازی تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی‌کند و تا تایید ثبت نام و پرداخت وجه، قرارداد فروش خودرو تایید نمی‌شود.

اعلام زمان تسویه حساب از طریق پیامک یا اطلاعیه‌ها در سایت‌های مشخص شده توسط شرکت خودروسازی صورت می‌گیرد.
متقاضیان می‌توانند بر اساس قیمت روز خودرو در سایت‌های مشخص شده، برای تسویه حساب اقدام کنند یا از لیست انتظار خارج شوند.

در هر مرحله از طرح، شرایط خرید خودرو را باید رعایت کرد.
در صورت نقض شرایط فروش خودرو یا خرید خودرو از یک شرکت خودروسازی دیگر، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو می‌شود.

در سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان می‌توانند بر اساس زمان تکمیل واریز وجه خودرو اقدام به ثبت نام کنند.
در سامانه یکپارچه فروش خودرو سایپا، نیز افرادی که در لیست اولویت بندی خودرو ثبت نام کرده‌اند، باید در بازه زمانی مشخص شده، وجه خودرو را تکمیل کنند.

در صورت عدم تکمیل واریز وجه در زمان مقرر یا مشاهده تضاد در شرایط لازم، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو می‌شود و وجه بلوکه شده آزاد می‌شود.
با استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌توانید به راحتی خودرو مدنظر خود را خریداری کنید.

اما حتما باید شرایط لازم را رعایت کرده و به موقع وجه خودرو را پرداخت کنید.

خلافی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو نموده است تا متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی به قیمت بازار را دارند، با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام در طرح پیش فروش خودرو نمایند.
ثبت نام در این طرح از طریق حساب وکالتی که به کارگزاری های بورس متصل است، انجام می شود که یکی از شرایط لازم جهت ثبت نام این است که وجه پیش پرداخت خودرو در این حساب بلوکه شده باشد.

اما در این میان ممکن است برای متقاضیانی که اقدام به ایجاد حساب وکالتی کرده و قصد ثبت نام در طرح فروشخودرو از سامانه یکپارچه خودرو را دارند، سوالاتی از قبیل اینکه آیا فقط می بایست در این طرح یک خودرو انتخاب نمایند یا امکان انتخاب چند اولویت در سامانه یکپارچه خودرو وجود دارد ؟ و یا اینکه نحوه انتخاب طرح در سامانه یکپارچه خودرو به چه صورتی است، پیش آید.
با توجه به این ابهامات برای متقاضیان، در مقاله پیش رو تصمیم داریم به توضیحات جامعی در خصوص نحوه اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت بندی موعد تحویل خودرو بپردازیم تا متقاضیان در هنگام انتخاب طرح در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت بندی خودرو با مشکل مواجه نشوند.

نحوه اولویت بندی سامانه یکپارچه خودرو

بر اساس بخشنامه جدید صادر شده توسط وزارت صنعت، متقاضیانی که تمایل به ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه و خرید خودرو از برخی شرکت‌های خودروسازی را دارند، بایستی ابتدا حساب وکالتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در یکی از بانک‌های عامل افتتاح کنند و مبلغ پیش فروش خودرو را به این حساب واریز کنند.
فرآیند اخذ وکالت برای حساب می‌تواند به دو صورت حضوری با مراجعه به شعبه‌های بانک عامل یا به صورت آنلاین از طریق سامانه‌های مشخص شده انجام شود.

برای ثبت نام در این طرح، برخی از متقاضیان باید با نحوه اولویت‌بندی سامانه یکپارچه خودرو آشنا باشند.
این متقاضیان باید فرایند انتخاب طرح در سامانه و اولویت‌بندی خودرو را به درستی انجام دهند.
وقتی که مبلغ پیش فروش خودرو در حساب وکالتی ایجاد شده مسدود می‌شود، فرصتی برای واجدین شرایط ثبت نام در این طرح به وجود می‌آید.
آنها می‌توانند پنج اولویت مورد نظر را بر اساس شرایطی که در اطلاعیه اعلام شده است انتخاب کنند تا به احتمال بیشتری خودرو را تحویل بگیرند.

در اینجا، علاوه بر انتخاب ترتیب اولویت های مختلف، امکان دارد شما بیشترین فرصت را برای دریافت خودرو داشته باشید.
با این حال، باید توجه داشت که اگر شما اولویت کمتری در انتخاب خودرو خود قرار دهید یا اولویت را عوض نکنید، شانس دریافت خودرو کاهش خواهد یافت و تنها با توجه به نوبت اعلام شده، قادر به دریافت خودرو خود خواهید بود.

اولویت بندی موعد تحویل خودرو

بعد از اتمام فرایند ثبت نام خودرو، فهرستی از نام های متقاضیان واجد شرایط به ترتیب اولویت و زمان تحویل خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در آدرس esalecar.
ir مشخص می شود.
اما باید توجه داشت که معرفی مشتری در فهرست افراد واجد شرایط برای شرکت خودروسازی تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی کند و تا زمان تایید ثبت نام و پرداخت وجه، قرارداد فروش خودرو تایید نمی شود.

بعد از تعیین اولویت بندی تحویل خودرو، زمان تسویه حساب از طریق ارسال پیامک از شرکت های خودروسازی یا اعلان های منتشر شده در سایت ثبت نام خودروها ارائه می شود.
سپس متقاضیان می توانند بر اساس قیمت روز خودرو در سایت های مشخص شده توسط شرکت خودروسازی، برای تسویه حساب اقدام کنند و یا با ابلاغ انصراف و برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی، از لیست انتظار خارج شوند.

ضمن آگاهی به این نکته مهم، متقاضیان باید دقت کنند که در هر مرحله از طرح یکپارچه عرضه خودرو، باید شرایط خرید خودرو را رعایت کنند.
در صورتی که فرد متقاضی شرایط فروش خودرو را نقض کند یا در این مدت خودرو را از یک شرکت خودروسازی دیگر خریداری کند، دیگر واجد شرایط دریافت خودرو نمی‌باشد و ثبت نام و اولویت بندی خودرو او لغو می‌شود.

اولویت بندی ثبت نام ایران خودرو

با استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیانی که در دوره اول تصمیم به خرید خودروهای ایران خودرو را دارند، می‌توانند به منظور ثبت نام و خرید، به راحتی اقدام کنند.
برای اینکه این فرایند به خوبی پیش برود، به متقاضیان واجد شرایط، اعلام می‌شود که زمان تکمیل واریز وجه خریداری شده در پیامکی یا در قسمت اطلاعیه‌ها در سایت ایران خودرو، اعلام خواهد شد.

بعد از آن، اشخاصی که در فهرست اولویت برنامه‌ریزی خرید خودروی ایران خودرو توسط وزارت صمت مشخص شده‌اند، باید در مدت زمانی مشخص شده، وجه خودرو را از طریق سایت ثبت نام ایران خودرو کامل کنند.
همچنین لازم به ذکر است که در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت خودرو در موعد مقرر و یا مشاهده هرگونه تضاد در شرایط لازم، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو می‌شود و وجه بلوکه شده ظرف مدت 20 روز آزاد می‌شود و متقاضی هر زمان که خواست می‌تواند فرآیند برداشت از حساب را انجام دهد.

اولویت بندی ثبت نام سایپا

برای افرادی که مایل به ثبت‌نام و خرید خودرو از طریق سامانه‌ی یکپارچه فروش خودرو هستند و شرایط لازم را دارا می‌باشند، اطلاع‌رسانی زمان تکمیل واریز وجه و خرید خودروی انتخاب شده به آن‌ها از طریق ارسال پیامک یا انتشار اطلاعیه در سایت سایپا صورت می‌گیرد.
طبق اطلاعیه‌ای که در سامانه‌ی یکپارچه فروش خودرو قرار گرفته است، تحویل برخی از محصولات مورد نیاز از جمله خودروهای سایپا در سال آینده خواهد بود.

در ابتدا، افرادی که در لیست "اولویت بندی خودرو" سایپا ثبت نام کرده‌اند وزارت صمت، برای تکمیل وجه خودرو از طریق سایت ثبت نام سایپا باید در بازه زمانی مشخص شده اقدام کنند.
باید توجه داشت که در صورت نامرحل کامل پیش پرداخت خودرو در موعد تعیین شده یا مشاهده هرگونه نقص در شرایط لازم، ثبت نام و اولویت بندی خودرو لغو خواهد شد و وجه بلوکه شده در طی 20 روز آزاد می شود و متقاضی می تواند در هر زمان که خواست فرآیند برداشت از حساب را انجام دهد.

سوالات پر تکرار

  1. ">

  2. چگونه می توان در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرد؟
  3. آیا تنها می بایست یک خودرو در طرح پیش فروش انتخاب کرد یا امکان انتخاب چند اولویت وجود دارد؟
  4. چگونه می توان نحوه انتخاب طرح در سامانه یکپارچه خودرو را درک کرد؟
  5. چگونه می توان نحوه اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو را درک کرد؟
  6. چگونه می توان اولویت بندی موعد تحویل خودرو را در سامانه یکپارچه خودرو درک کرد؟
  7. چگونه می توان زمان تسویه حساب و تحویل خودرو را دریافت کرد؟
  8. چه اطلاعاتی در فهرست اولویت برنامه‌ریزی خرید خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو قرار می گیرد؟
  9. در صورت عدم رعایت شرایط خرید خودرو، چه اتفاقی می‌افتد؟
  10. چگونه می توان با سایپا ثبت نام کرد و خودرو را خریداری کرد؟

نتیجه گیری

وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه یکپارچه خودرو را راه اندازی کرده است، تا متقاضیان خرید خودرو با ثبت نام در طرح پیش فروش، خودروی خود را با قیمت بازار تهیه کنند.
برای ثبت نام در این طرح، متقاضیان باید از طریق حساب وکالتی که به کارگزاری بورس متصل است، ثبت نام کنند و وجه پیش پرداخت خودرو را در این حساب قرار دهند.

اما برای متقاضیانی که قصد ثبت نام در این طرح را دارند، ممکن است ابهاماتی بوجود بیاید که در این مقاله به طور جامعی درباره نحوه اولویت بندی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو و اولویت بندی موعد تحویل خودرو توضیح داده شده است.
استفاده از این سامانه به متقاضیان امکان می دهد تا با انتخاب اولویت های مورد نظر، بیشترین فرصت برای دریافت خودرو را داشته باشند.

همچنین برای تحویل خودرو، زمان تسویه حساب از طریق ارسال پیامک یا اطلاعیه های منتشر شده مشخص می شود.
در صورت نقض شرایط خرید خودرو و یا دریافت خودرو از شرکت دیگری، ثبت نام و اولویت بندی لغو خواهد شد.