خلاصه مقاله
در ویدیو بالا میتوانید داستان ساخت بازی پابجی را ببینید.
سازنده این بازی، برندان گرین نام دارد و زیر نام اینترنتی او PlayerUnknown است.
در ادامه، اسامی و توضیحاتی در مورد عکسهای او آورده شده است.
همچنین، فصلبندی کتاب "گالری عکس سازنده پابجی" شامل فصلهای مفهوم اصلی، روشهای مختلف، مطالعه موردی و تحلیل نتایج است.
پیشنهاد میشود دستورالعملها را همیشه دنبال کنید.
در تاریخچه بازی پابجی، فعالیت در زمینه توسعه بازی با گروه ۳۵ نفری آغاز شده و تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۷۰ نفر افزایش یافت.
در ماه مارس ۲۰۱۹، برندان گرین اعلام کرد که از تدوین بازی کنارهگیری میکند اما همچنان به عنوان مشاور فعالیت خواهد کرد.
شرکت سازنده بازی PUBG یک زیرمجموعه از شرکت Bluehole در کره جنوبی است.
سبک بتل رویال که در بازی پابجی استفاده میشود، از دههی ۲۰۰۰ میلادی در بازیهای ویدئویی محبوبیت یافته است.
میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد بازی پابجی و نحوهی دانلود آن در سایت رسمی این بازی بیابید.
بازی پابجی با همراهی بتل رویال، توانسته است در صنعت بازیهای موبایل موفقیتهای بزرگی را کسب کند.
شرکت سازنده بازی موبایل پابجی، با ایجاد عنوان جدید خود، استانداردی جدید از بازیهای ویدئویی را در صنعت پرطرفدار و بزرگ وارد کرده است.
این سبک جدید، که با نام بتل رویال شناخته میشود، دارای یک تاریخچه جذاب است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.
همچنین، در این متن به معرفی سایت رسمی بازی پابجی نیز خواهیم پرداخت.
تاریخچه بتل رویال:این سبک خاص بازی، در دههی ۲۰۰۰ میلادی به وجود آمده و بین بازیکنان به سرعت محبوبیت یافت.
برخلاف سبکهای قبلی که به صورت تیمی یا تک به تک میبودند، بتل رویال اجازه میدهد تا تعداد زیادی بازیکن در یک محیط بزرگ به طور همزمان بازی کنند.
هدف اصلی در این نوع بازی، بقا در محیطی پر از رقبا است.
در طول بازی، بازیکنان برای کسب امتیازات و تسلط بر بازی، در حال جمع آوری سلاحها و تجهیزات مختلف هستند.
با گذشت زمان و رسیدن به مراحل پیشرفتهتر بازی، محدودیتها و قوانین دیگری به بازی اضافه میشود.
سایت رسمی بازی پابجی:برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازی پابجی و نحوهی دانلود آن، میتوانید به سایت رسمی این بازی مراجعه کنید.
در این وبسایت، میتوانید دستورالعملها و راهنماهای مفید درباره پابجی را بیابید.
همچنین، از طریق این وبسایت میتوانید با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کرده و در تیمهایی با آنها همکاری کنید.
در کل، پابجی با به ارمغان آوردن بتل رویال، توانسته است بازیهای ویدئویی را به سبک جدیدی تغییر دهد و در صنعت بازیهای موبایل جای خود را بیابد.
تقریبا همهی افراد با نام بازی PlayerUnknown's Battlegrounds، پابجی، آشنا هستند.
این بازی یک بتل رویال بوده و در آن بازیکنان باید با استفاده از هواپیما و چتر نجات، به جزیرهای فرود آیند و با دستخالی آغاز کنندهی جستجوی اسلحه و مهمات شوند و سایر بازیکنان را از بین ببرند.
پابجی توانست با سبک بتل رویال خود وارد بازیهای محبوب جهان شود.
در این مطلب، ما به بررسی شرکت سازندهی بازی پابجی و داستان ساخت این بازی میپردازیم.
برای آموزش نحوهی دانلود بازی PUBG و مروری بر نکات مربوط به بازی کردن آن، میتوانید به این مطلب مراجعه نمایید.
همچنین، با استفاده از این لینک میتوانید به سایت رسمی بازی پابجی دسترسی یابید.
در ادامه جزئیات را میبینید:پیروی کنید:
بازی پابجی ساخت کدام کشور است؟
این سوالی است که بسیاری از گیمرها به ذهنشان خطور میکند.
بازی PUBG کدام کشور را نمایندگی میکند؟ برای پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که شرکت سازنده بازی PUBG یعنی PUBG Corporation ، یک زیرمجموعه از شرکت Bluehole در کشور کره جنوبی است.
این شرکت در سال 2009 با نام Ginno Games تأسیس شد و سپس نام خود را به PUBG Corporation تغییر داد.
PUBG Corporation یک فرانچایز جهانی است و کشور مازاد فعالیتهای خود را در 6 دفتر عملیاتی بینالمللی در آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و چین دارد.
هدف اصلی آن توسعه و گسترش بازی PUBG به عنوان یک فرانچایز جهانی است و رئیس فعلی این استودیو چانگهان کیم (Changhan Kim) میباشد.
فعالیت استودیوی بلوهول در زمینه توسعه بازیهای رایگان بر روی پلتفرم موبایل متمرکز است.
این استودیو قبلاً بازی Devilion Online را در سال 2015 برای کامپیوترهای شخصی عرضه کرده است.
این بازی ساخته شده توسط شرکت سازنده مشهور بازی موبایل پابجی می باشد.
در ویدیوی بالا، داستان ساخت بازی پابجی را تماشا کنید.
داستان ساخت و تاریخچه شرکت سازنده بازی پابجی
سازنده بازی محبوب پابجی موبایل، زیر نام اینترنتی "PlayerUnknown"، برندان گرین نام دارد.
اگر علاقهمند به مشاهده گالری عکسهای او هستید، در زیر آن را بیابید:
ماد DayZ بازی ARMA 2، توجه گرین را به دلیل شبیهسازی واقعگرایانه نظامی و سبک گیم پلی خود جلب کرد.
گرین اعتقاد داشت که بازیهای اول شخص مولتی پلیر به سرعت تکراری میشوند، در حالی که نقشههای آنها کوچک و قابل حفظ هستند.
طراح بازی پابجی به دنبال ساخت یک بازی بود که دارای جنبههای اتفاقی باشد، به طوری که بازیکنان نتوانند حدس بزنند چه چیزی در انتظار آنهاست و بازی قابلیت تجربه مجدد را داشته باشد.
این امر با استفاده از ساخت نقشههای بسیار بزرگ، که حفظ آنها به سختی امکانپذیر است، به همراه قرار دادن آیتمهای تصادفی در سراسر آن انجام میشود.
در ابتدا، گرین در طراحی بازی، ایده گرفتن از سری داستانهای بازیهای گرسنگی را در نظر داشت و میخواست بازیکنان را تشویق کند که اسلحه خود را از یک مکان مرکزی در نقشه بدست آورند.
اما بعدها، به منظور افزایش فرصت زنده ماندن بازیکنان و جلوگیری از مشکلات کپیرایت، از انجام این کار خودداری شد.
بازی ساز پابجی موبایل در آینده برنامه داشت با الهام از فیلم Battle Royale، در بازی مناطق امنی را ایجاد کند.
اما به دلیل کمبود تجربه در زمینه برنامهنویسی، به جای مناطق امن به صورت مربعی، از مناطق امن به شکل دایرهای استفاده کرد.
نهایتاً تلاشهای او به نتیجهای منجر شد و مودی به نام DayZ: Battle Royale به وجود آمد.
هنگامی که بازی DayZ به طور جداگانه از ARMA 2 منتشر شد، علاقه بازیکنان به نسخه بتل رویال او کاهش یافت و به همین دلیل او تصمیم گرفت مود خود را به بازی ARMA 3 منتقل کند.
در این زمان، تعدادی شرکت نشان از علاقه خود به همکاری با مشاوران در زمینه کار خود نشان دادند.
از این شرکتها، یکی شرکت گیمینگ کرهای به نام "جینو گیمز" بود که تاکنون تجربه تولید بازیهای MMO کرهای برای رایانههای شخصی را داشت.
رئیس این شرکت به نام چنگهان کیم به خوبی میدانست که تولید بازیهای موفق در کره جنوبی به این معنی است که این بازیها در سطح جهانی نیز مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
بنابراین، او تصمیم گرفت یک بازی موفق برای رایانههای شخصی تولید کند که با مدل تجاری بازیهای موبایلی که بلوهول منتشر میکند، هماهنگی داشته باشد.
او پس از تجربه بازی DayZ، ایده ای برای ساخت یک نوع بازی بتل رویال به ذهن خود آورد.
او متوجه شد که این فرمت بازی تاکنون در کشور سازنده بازی پابجی، یعنی کره جنوبی، معرفی نشده است.
همچنین، او میخواست بازی خود را از طریق مدل دسترسی سریع (Early Access) به بازیکنان ارائه دهد و تا حد امکان زودتر آن را در دسترس قرار دهد.
او در فرآیند تحقیقات خود درباره این سبک بازی، با مادهای ساخته شده توسط گرین آشنا شد و با او تماس برقرار کرد.
سپس ایده های جدیدی در مورد بتل رویال به گرین پیشنهاد داد.
در طی یک هفته، معین به سفر به کشور کره جنوبی برای مذاکرات با مرکز شرکت بلوهول پرداخت.
پس از گذشت چند هفته، ایشان به عنوان مدیر نوآوری استودیو بلوهول انتخاب شدند.
معین نقل مکان به کره جنوبی کرد تا بتوانند فرآیند توسعه بازی را به خوبی نظارت کنند.
به طور همزمان، خود کیم به عنوان تهیهکننده اجرایی پروژه شروع به کار بر روی ساخت بازی کرد.
فرآیند ساخت بازی در اوایل سال 2016 آغاز شد و در ماه ژوئن همان سال، از آن رونمایی شد.
برنامه ریزی شد که بازی تا پایان سال آماده شود.
در نهایت، در ماه مارس سال 2017، بازی به صورت مرحلهای در دسترس کاربران قرار گرفت.
با توجه به اینکه بازی در تاریخ 20 دسامبر 2017 (29 آذر 1396) به فاز Early Access رسید، سال ساخت بازی PUBG هم به عنوان سالی که پس از اتمام این مرحله آغاز شده است، در نظر گرفته میشود.
در پیوستن به تاریخچه برنامه "پابجی"، فعالیت در زمینه توسعه بازی توسط یک گروه ۳۵ نفری آغاز شد و تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۷۰ نفر افزایش یافت.
به گفته گرین، بسیاری از توسعه دهندگان با اراده خود و بدون هیچ گونه اجباری، وقت بیشتری را برای توسعه بازی اختصاص دادند.
استودیوی بوهمیا اینتراکتیو، که توسعه دهندگان ARMA و DayZ هستند، همچنین از طریق استودیوی پراگ خود در تولید عملکردهای حرکتی بازی کمک کرده است.
با عرض سلام و احترام، در ابتدای عرضهی بازی، توجه فراوانی به آن شده و در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، استودیوی بلوهول جینو گیمز تغییر نام داد و به شرکت پابجی مشغول شد.
کیم نیز به عنوان مدیر اجرایی ارشد در شرکت فعالیت کرد.
در ماه آگوست سال ۲۰۱۸، سازندگان پابجی، با تأیید آنکه نسخهی بازی هنوز دارای باگهایی است، یک کمپین به طور رسمی به نام «تعمیر پابجی» را آغاز کردند.
این کمپین در ماه نوامبر همان سال به پایان رسید و سازندگان آن را به عنوان یکی از موفقترین پروژهها خود به حساب آوردند.
در پایان تاریخچه بازی محبوب "پابجی"، در ماه مارس 2019 (اسفند 1397)، جرج گرین (با نام مستعار گرین) اعلام کرد که از تدوین بازی به عنوان طراح ارشد آن کنارهگیری میکند.
اما به هر حال به عنوان مشاور در فرآیند ساخت بازی همچنان فعال خواهد بود.
گرین به تیم انتشار آمستردام، که بازی "پابجی" را توسعه میدهد، منتقل شد.
او اعتقاد داشت که این تیم توانایی تدوین بازی را به شکلی که گرین میخواست، خواهد داشت.
او همچنین اعلام کرد که قصد دارد روی یک بازی چندنفره کار کند که خصوصیات بتل رویال را نداشته باشد.
موفقیت و آینده شرکت سازنده بازی پابجی موبایل
تنها یک سال و نیم پس از انتشار بازی، PUBG Corporation که شرکت سازنده آن است، اعلام کرده است که تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی، بازی PUBG Mobile موفق شده است ۵۰ میلیون نسخه را برای رایانههای شخصی و کنسول Xbox One به فروش برساند.
نتیجه گیری
نتیجه:
- شرکت سازنده بازی پابجی با ایجاد عنوان جدیدی از بازیهای ویدئویی به صنعت پرطرفدار و بزرگ ورود کرده است
- سبک بتل رویال با شروع در دهه ۲۰۰۰ میلادی به سرعت در بین بازیکنان محبوبیت یافت
- هدف اصلی در بتل رویال، بقا در محیطی پر از رقبا است و بازیکنان باید در حال جمع آوری سلاحها و تجهیزات مختلف باشند
- سایت رسمی بازی پابجی میتواند منبعی برای دستورالعملها و راهنماهای مفید درباره این بازی باشد
- بازی پابجی توانسته است با سبک بتل رویال وارد بازیهای محبوب جهان شود و جای خود را در صنعت بازیهای موبایل بیابد