سامانه هوشمند مدرسه استان فارس madreseh.farsedu.ir

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 سامانه هوشمند مدرسه استان فارس madreseh.farsedu.ir

سامانه هوشمند مدرسه استان فارس، به منظور کاهش مراجعه‌های حضوری و فراهم آوردن امکان پیش ثبت‌نام الکترونیکی برای دانش‌آموزان مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه راه‌اندازی شده است.
این سامانه به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا اطلاعات لازم را وارد کرده و ثبت نام اولیه خود را انجام دهند، سپس برای تکمیل ثبت‌نام باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنند.

سایر پایه‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت‌نام می‌شوند.

خلافی

برای کاهش مراجعه‌های حضوری به مدارس استان فارس، تصمیم گرفته شده است یک سامانه راه‌اندازی شود تا همه مراجعه‌کنندگان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، بوسیله سامانه هوشمند مدارس استان فارس به آدرس madreseh.
farsedu.
ir
وارد شوند و پیش ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.

بنابراین، دانش‌آموزان پایه اول دوره ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه استان فارس می‌توانند جهت پیش ثبت نام اولیه خود به سامانه هوشمند مدرسه مراجعه کرده و با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز پیش ثبت نام خود را انجام دهند.
سپس زمان بندی مشخصی از طریق سامانه پیامکی به والدین و دانش‌آموزان اعلام شده که می‌بایست به صورت حضوری به مدارس مراجعه و فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

برای سایر پایه‌ها نیاز به حضور در مدارس نبوده و همچنان مانند سال‌های قبل، پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی، ثبت نام در پایه بالاتر به وسیله خود مدرسه انجام می‌شود، مگر اینکه دانش آموزی از یک مدرسه بنابر ضرورت به مدرسه دیگر منتقل شود.
به منظور سهولت بیشتر دانش آموزان و والدین محترم، در این مقاله به زمانبندی پیش ثبت نام‌های الکترونیکی در سامانه هوشمند مدرسه استان فارس به همراه نحوه ورود به سایت ثبت نام و اعلام نتایج هوشمند مدرسه استان فارس پرداخته‌ایم.

زمان ثبت نام در سامانه هوشمند مدرسه استان فارس

پیش ثبت نام مدارس الکترونیکی پایه اول در سال تحصیلی گذشته از اواخر خردادماه آغاز شد و تا اواخر تیرماه ادامه پیدا کرد، لذا پیش بینی می شود روند ثبت نام مدارس در این سامانه برای سال تحصیلی به همین منوال انجام پذیرد.

همچنینپیش ثبت نام الکترونیکی پایه هفتم در سال گذشته از اواخر تیر تا اوایل مرداد در نظر گرفته شده بود که ممکن است برای سال تحصیلیجاری نیز در حدود همین تاریخ در نظر گرفته شود.
دانش آموزان در هر یک از مقاطع تحصیلی با مراجعه به این سامانه می توانند پس از ثبت نام، نتیجه پیش ثبت نام خود را پیگیری نمایند.

برخی سامانه‌های هوشمند، مخصوصاً سامانه‌های ثبت نام و مدیریت مدارس، در استان فارس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یکی از این سامانه‌ها، سامانه هوشمند مدرسه استان فارس می‌باشد.
آدرس این سامانه می‌تواند madreseh.
farsedu.
ir
باشد.
استفاده از این سامانه برای ثبت نام مدارس عادی و هیئت امنایی استان فارس امکان‌پذیر است.
علاوه بر این، مدارس و موسسات آموزشی دیگر نیز سامانه‌های مشابهی برای ثبت نام و مدیریت دارند.
به عنوان مثال، سامانه ثبت نام و اعلام نتایج آزمون برای مدارس تیزهوشان می‌تواند

سوالات پر تکرار

  1. سوال 1: آیا برای تمام پایه‌های تحصیلی نیاز به پیش ثبت‌نام الکترونیکی وجود دارد؟ پاسخ: خیر، پیش ثبت‌نام الکترونیکی فقط برای دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه لازم است.
    دانش‌آموزان سایر پایه‌ها به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت‌نام می‌شوند.

    سوال 2: چگونه می‌توان از نتیجه پیش ثبت‌نام الکترونیکی مطلع شد؟ پاسخ: دانش‌آموزان و والدین می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند مدرسه استان فارس و وارد کردن اطلاعات کاربری خود، نتیجه پیش ثبت‌نام را پیگیری کنند.
    زمانبندی مشخص برای اعلام نتایج از طریق سامانه پیامکی ارسال می‌شود.

    سوال 3: چه زمانی باید برای تکمیل ثبت‌نام حضوری به مدرسه مراجعه کرد؟ پاسخ: پس از انجام پیش ثبت‌نام و دریافت تأییدیه از سامانه، زمان بندی مشخصی برای مراجعه حضوری به مدرسه و تکمیل فرآیند ثبت‌نام از طریق پیامک به والدین و دانش‌آموزان اعلام خواهد شد.

نتیجه گیری

استفاده از سامانه هوشمند مدرسه استان فارس برای پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی خاص (پایه‌های اول، هفتم و دهم) نه تنها کاهش مراجعات حضوری را به دنبال دارد، بلکه سهولت دسترسی به خدمات آموزشی را افزایش می‌دهد.
این سامانه به والدین و دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا با کارایی بیشتری ثبت‌نام‌های لازم را انجام دهند و نتایج آن را پیگیری کنند.

استفاده موثر از تکنولوژی در سیستم آموزشی می‌تواند به تسریع فرآیندها و افزایش دقت اطلاعات کمک کند.