راه های جلوگیری از هک شدن گوشی را بشناسید

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی را بشناسید

مقاله حاضر درباره جلوگیری از هک شدن گوشی می باشد.
در این مقاله به بررسی نگرانی های کاربران درباره هک شدن گوشی همراه، اهمیت امنیت گوشی، روش های مختلف هک کردن تلفن همراه و راه های پیشگیری از هک شدن پرداخته شده است.

نخستین نگرانی کاربران درباره هک شدن گوشی همراه این است که چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.
برخی افراد این مشکل را جدی نمی‌گیرند اما واقعیت این است که جلوگیری از هک گوشی یک هشدار است و باید به آن پرداخته شود.

در ادامه مقاله به بررسی راه های هک شدن گوشی می‌پردازد.
هک شدن می‌تواند به طرق مختلفی انجام شود از جمله هک شدن به مکالمه مستقیم یا پیام صوتی و هک کردن داده های ذخیره شده در گوشی هوشمند.

همچنین در مقاله به نکات اساسی جهت جلوگیری از هک شدن می‌پردازد.
این نکات شامل نگه داشتن مراقبت از گوشی، تغییر رمز عبور پیش فرض، مدیریت امنیت بلوتوث و محافظت از داده‌های پین و کارت اعتباری می‌باشد.

در انتهای مقاله روش‌های پیشرفته‌تری نیز برای جلوگیری از هک شدن گوشی مطرح می‌شود.
این روش‌ها شامل اجتناب از استفاده از وای فای عمومی، خاموش کردن ویژگی autocomplete، حذف سابقه مرور و کوکی ها و فعال کردن گزینه Find My iPhone در آیفون می‌باشند.

خلافی

از زمانی که استفاده از تلفن همراه به اوج خود رسید و پیشرفت چشم گیری کرد ، همواره یکی از نگرانی های کاربران این بوده است که چگونه می توان از هک شدن گوشی جلوگیری کرد  ، برخی از افراد گمان می کنند که این مشکل جدی ای نیست و خیلی از آنها هم میگویند اطلاعات خاصی در دستگاه مان نداریم که بخواهیم نگران باشیم یا اینکه اطلاعات ما به چه دلیل باید به درد کسی دیگر بخورد؟

واقعا چرا باید پیام های صوتی ما برای دیگران انقدر جذاب باشد که ساعت ها وقت بگذارند و آنها را گوش دهند ، اما واقعیت این است که جلوگیری از هک شدن گوشی یک هشدار است و باید امنیت را در هر شرایطی جدی گرفت و به آن پرداخت.

با وجود و گزارشاتی که روزانه در دنیا از حملات بدافزارها و سو استفاده داده ها منتشر می شود  ، برای هیچکس عجیب نیست که شما از تلفن همراه خود در برابر هکرها محافظت کنید ، برخی از افراد برای حفظ امنیت تلفن همراه تنها به تعیین رمز عبور اکتفا کرده و تصور می کنند که با این کار شانس هک شدن دستگاه را به طور چشم گیری کاهش داده و از داده ها محافظت می شود ، اما این تصور اشتباه است به دو دلیل اول اینکه تعیین رمز عبور یکی از راه های جلوگیری از هک شدن گوشی است و کافی نمی باشد و از طرف دیگر به راحتی هکرها می توانند رمز عبور را از روی دستگاه شما حذف کنند.

امروز در شبکه استعلام  ، قصد داریم تا در خصوص روش های جلوگیری از هک شدن گوشی صحبت کنیم و مقاله ای در این خصوص منتشر کرده و در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آن بتوانید ، با کمک جدیدترین روش های جلوگیری از هک شدن گوشی امنیت تلفن همراه خودتان را افزایش دهید.

سایر مقالات امنیتی که پیش از این برای شما تولید و منتشر کرده ایم :

بالا بردن امنیت اینستاگرام شبکه استعلام

هک شدن تلگرام

آنتی ویروس قوی برای گوشی های اندروید شبکه استعلام

خطرات امنیتی هک تلفن چیست ؟

روشهای مختلفی برای هک کردن تلفن وجود دارد ، از هک شدن به مکالمه مستقیم یا پیام صوتی شخصی گرفته تا هک کردن داده های ذخیره شده در تلفن هوشمند.

شخصی که احتمالاً مکالمه یا پیام صوتی شما را هک می کند شخصی خواهد بود که شما از قبل می شناسید و در دنیای تلفن همراه امروز ، هک کردن تلفنی بطور مداوم به عنوان یک مسئله امنیتی رشد می کند.
هرچه مردم به طور فزاینده داده های حساس را در دستگاه های تلفن همراه خود ذخیره می کنند ، فرصت هک شدن و به خطر افتادن حریم امنیتی دستگاه هم افزایش می یابد.
از آنجایی که امروزه خیلی از افراد برای انجام امور بانکی مانند چک کردتن صورتحساب ، پرداخت اقساط تسهیلات  ، انتقال و کارت به کارت کردن پول ، پرداخت قبوض و .
.
.
ترجیح می دهند از نرم افزارهای همراه بانک استفاده کنند ، لذا اطلاعات حساب های بانکی و مالی آنها هم در نتیجه این حملات به راحتی به دست هکرهای فرصت طلب می افتد و آنها می توانند با حذف داده ها یا نرم افزارهای  مخرب اطلاعات حساب های بانکی و ایمیل های تجاری محرمانه را جمع آوری کرده و هر طور که دلشان می خواهد از آن استفاده کنند ،  بنابراین ، موضوع جلوگیری از هک شدن گوشی را باید مهم شمرد و بررسی کرد که چگونه می توان اوضاع را برای هکرها سخت تر کرد.

 

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی چیست؟

حال که اهمیت حفظ حریم امنیتی تلفن همراه را بررسی کرده و بیان کردیم ، حال نوبت آن است که راه های جلوگیری از هک شدن گوشی را معرفی کنیم.

نکات اساسی برای جلوگیری از هک شدن گوشی

یک سری نکات اساسی برای حفظ امنیت تلفن همراه وجود دارد که برای کاربران تلفنی معمولی ، پایبند بودن به این اصول اولیه ، مکانی مناسب برای شروع مسدود کردن تلاش های ساده برای هک کردن است ،  نظیر :

1.
هرگز تلفن خود را بدون مراقبت رها نکنید.
نگه داشتن تلفن همراه خود در همه زمان ها مخصوصا زمانی که در یک مکان عمومی هستید اولین و بهترین قانونی است که باید از آن استفاده کنید.

2.
رمز عبور پیش فرض تلفن خود را تغییر دهید.
احتمالاً تلفن شما دارای یک رمزعبور پیش فرض ساده و قابل پیش بینی است و کسانی که می دانند می توانند از این مزیت به نفع خود استفاده کنند.
کد خود را به چیزی پیچیده تر تغییر دهید و در برابر کدهای معمول '1234' ، '0000' و '2580'  ، تاریخ تولد ، تلفن همراه و .
.
.
که معمولاً استفاده می شود مقاومت کنید.

3.
امنیت بلوتوث خود را مدیریت کنید.
از استفاده از شبکه های بلوتوث محافظت نشده خودداری کنید و هنگامی که از سرویس بلوتوث استفاده نمی کنید ، آن را خاموش کنید.

4.
از داده های پین و کارت اعتباری خود محافظت کنید.
از یک برنامه محافظت شده برای ذخیره شماره های PIN و کارت های اعتباری استفاده کنید یا بهتر آنکه ، آنها را به هیچ وجه در تلفن خود ذخیره نکنید.

راه های پیشرفته برای جلوگیری از هک شدن گوشی

اگر هنوز نگران هک شدن هستید ، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود استفاده کنید.

1.
از وای فای عمومی نا امن جلوگیری کنید.
هکرها اغلب مکان های مهمی مانند حساب های بانکی را از طریق WiFi عمومی هدف می گیرند که به دلیل ضعف ایمنی به راحتی امنیت آنها مورد سو استفاده قرار می گیرد.

2.
ویژگی خودکار یا autocomplete feature  را خاموش کنید.
با انجام این کار ، می توانید از دسترسی به اطلاعات شخصی مهم ذخیره شده جلوگیری کنید.

3.
مرتباً سابقه مرور ، کوکی ها و حافظه نهان خود را حذف کنید.
از بین بردن ردپای مجازی شما در به حداقل رساندن میزان داده هایی که با چشم کنجکاو می توان از آن ها سواستفاده کرد ، مهم است.

4.
اگر از کاربران آیفون هستید  ، گزینه Find My iPhone  را فعال کنید.
با فعال کردن این ویژگی در تنظیمات ، می توانید گوشی خود را از خطر نفوذ هکرها حفظ کنید.

سوالات پر تکرار

  • چرا استفاده از تلفن همراه به اوج خود رسید؟
  • بیانی در مورد نگرانی کاربران از هک شدن گوشی
  • چرا باید از هک شدن گوشی جلوگیری کرد؟
  • نقش تعیین رمز عبور در جلوگیری از هک شدن گوشی
  • روش های جلوگیری از هک شدن گوشی
    • نکات اساسی برای جلوگیری از هک شدن گوشی
    • راه های پیشرفته برای جلوگیری از هک شدن گوشی

نتیجه گیری

مقاله حاضر به بررسی مسئله هک شدن گوشی‌های همراه می‌پردازد.
در ابتدا اهمیت این موضوع برای کاربران تلفن همراه مورد بحث قرار می‌گیرد و به این نکته پرداخته می‌شود که تعیین رمز عبور اکتفا کردن به‌حفظ امنیت تلفن همراه نیست و نیاز به اقداماتی بیشتر است.

در ادامه راه‌های جلوگیری از هک شدن گوشی بررسی می‌شود.
توصیه می‌شود که تلفن همراه را هرگز بدون نظارت رها نکنید و رمز عبور پیش‌فرض آن را تغییر دهید.

همچنین توجه به امنیت بلوتوث، محافظت از داده‌های پین و کارت اعتباری و از استفاده از وای‌فای عمومی نا امن پرهیز کنید.
همچنین ویژگی‌های خودکار را خاموش کنید و سابقه مرور، کوکی‌ها و حافظه نهان را مرتباً حذف کنید.

در نهایت، اگر از کاربران آیفون هستید، فعال کردن گزینه "Find My iPhone" را توصیه می‌کند.
با فعال سازی این ویژگی می‌توانید گوشی خود را در صورت سرقت یا گم‌شدن پیدا کنید.

این مقاله به طور خلاصه به روش‌های دیگری از جمله استفاده از برنامه‌های محافظت شده و از هک شدن تلفن همراه بانکی پرداخت نمی‌کند، اما یک مقدمه‌ای کامل و اطلاعات کاربردی در این زمینه را ارائه می‌دهد.