بورسیه تحصیلی در کانادا

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 بورسیه تحصیلی در کانادا

زندگی و تحصیل درشرایط ایده‌آل، از جمله اصلی‌ترین خواسته‌های هر فردی است.
کشور کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، شرایطی بسیار ایده‌آل و مناسب را برای زندگی و تحصیل فراهم آورده است و به همین علت در طول سال، بسیاری از مردم از سراسر نقاط جهان برای مهاجرت به کانادا جهت کار، زندگی، تحصیل و.

.
.

اقدام می‌کنند.

کشور کانادا
دارای نظام آموزشی بسیار عالی و بی‌نقصی بوده که بسیاری از افراد را مجاب کرده تا برای اخذ بورسیه‌ تحصیلی این کشور اقدام نمایند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی ابتدا لازم است از شرایط دریافت آن مطلع بوده و سپس رشته‌های دارای بورسیه را مطالعه نماییم.
به همین دلیل برای آشنایی با جزئیات بورسیه تحصیل در کانادا قصد داریم در این مقاله اطلاعات جامع درباره‌ اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا را به شکل کاملاً دقیق و ریزبینانه تحت بررسی قرار دهیم.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

به طور گسترده، نظام آموزشی بی‌نقص و برتر کانادا، جامعه جهانی را به گونه‌ای ترغیب می‌کند که بورسیه‌های تحصیلی این کشور را جستجو کنند.
هر ساله، افراد زیادی از کشورهای مختلف برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی در کانادا تلاش می‌کنند.

حال سؤال اصلی این است که برایمهاجرت به کانادا چه شرایطی برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد؟

در ابتدا باید اشاره کرد که به دلیل حجم زیاد درخواست‌هایی که برای اخذ بورسیه از کشور کانادا می‌شود، بسیاری از افراد نمی‌توانند به خواسته‌ خود دست پیدا کنند، چرا که تعداد ظرفیتی که برای پذیرش درخواست دهندگان وجود دارد، محدود می‌باشد.
بنابراین لازم است که افراد شرایط و کفایت لازم را برای اخذ بورسیه این کشور داشته باشند، تا برای پذیرش شدن از سمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا امید داشته باشند و در نهایت موفق به دریافت این بورسیه شوند.

نکته‌ دیگر این است که با توجه به نوع بورسیه‌ای که افراد خواستار دریافت آن هستند، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا متفاوت می‌باشد.

به طور کلی متقاضیان می‌توانند از سه طریق متفاوت برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنند:

  1. اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دولتی: برخی از بورسیه‌های تحصیلی از سوی دولت کانادا ارائه می‌شوند.

    افراد می‌توانند از طریق وزارت آموزش و یا سفارتخانه کانادا در کشور خود درخواست بورسیه دهند.
    یکی از راه‌های اعمال این درخواست، تکمیل و ارسال فرم‌های مورد نیاز است.

    همچنین، برخی از بورسیه‌ها نیازمند آیلتس یا تافل هستند.

  2. اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه: بسیاری از دانشگاه‌ها در کانادا بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.

    افراد می‌توانند با مراجعه به وبسایت‌های دانشگاه‌ها و بخش بورسیه و امور بین‌الملل آنها، اطلاعات لازم را دریافت و درخواست خود را ثبت کنند.
    همچنین، می‌توانند نمرات تحصیلی خود و اطلاعات ضروری دیگر را به همراه درخواست بورسیه ارائه کنند.

  3. اعمال برای بورسیه‌های منابع خارجی: در بعضی موارد، موسسات و منابع خارجی می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی کشور کانادا را ارائه کنند.
    برای این منابع، متقاضیان باید به موسسه یا سازمان مربوطه مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند.

    همچنین، ممکن است نیاز به ارائه مدارک، ارزیابی تحصیلات و مصاحبه باشد.

اطلاعات کامل در مورد هر یک از این روش‌ها و شرایط مورد نیاز برای بورسیه‌های تحصیلی ممکن است در سایت‌های رسمی دولت کانادا، دانشگاه‌ها و منابع خارجی قابل دریافت باشد.

در هر صورت، متقاضیان باید دقت و هوشیاری لازم را در انتخاب راه‌های مناسب داشته باشند و اطلاعات لازم را به دقت تکمیل کنند.

برای صدور بورسیه اسکالرشیپ، دانشگاه‌های کشور کانادا و یا مراکز خصوصی فعال در این کشور به معدل متقاضی در مقاطع تحصیلی مختلف، داشتن مدرک زبان معتبر با نمره‌ مناسب و همچنین پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات علمی معتبر و متنوعی که متقاضی تهیه کرده و ارائه داده است، توجه می‌کنند.

یک نکتهٔ دیگر این است که اگر شما می‌خواهید برای تحصیل کارشناسی در کانادا درخواست اخذ بورسیه را بدهید، در مقایسه با سایر انواع بورسیه‌ها مسیری سخت‌تر را در پیش دارید.

با این حال، شما می‌توانید با تهیهٔ ویزای تحصیلی کانادا، چند ترم را در این کشور پیشرفته گذرانده و سپس با تلاش و کسب نمرهٔ مناسب و داشتن معدل بالا، بورسیهٔ کارشناسی این کشور را به‌دست آورید.

در صورتی که مایل به اخذ بورسیه کارشناسی ارشد کشور کانادا هستید، لازم است که پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بسیار با کیفیتی که دارای اعتبار علمی کافی در سطح جهان هستند را، در کارنامه‌ تحصیلی خود داشته باشید.

علاوه بر آن باید مدرک زبان معتبر با نمره‌ای بالا داشته باشید.
با ارائه‌ یک توصیه‌نامه معتبر که توسط اساتید مطرح دانشگاهی صادر شده‌است، می‌توانید اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های کشور کانادا را امری تضمین شده بدانید.

افراد در صورت تمایل به اخذ بورسیه‌ تحصیلی کشور کانادا در مقطع دکترا، می‌توانند به عنوان استادیار در دانشگاه‌ها فعالیت کرده و برای اخذ این بورسیه اقدام کنند.

بهترین رشته‌ها برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

از جمله بهترین رشته‌های تحصیلی که افراد می‌توانند برای تحصیل در کانادا به اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یا هر کشور دیگری درخواست بدهند، رشته پرستاری است که در هر گوشه‌ای از جهان به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شود.

بنابراین، بنیاد پرستاران در کانادا برای متقاضیانی که مایل به اخذ بورس تحصیلی در رشته‌ی پرستاری هستند، بورسیه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

مبلغ بورسیه‌های تحصیلی از طریق این بنیاد، بسته به مقطع تحصیلی داوطلبان در کانادا متفاوت است.

علاوه براین، دانشگاه آلبرتا در کانادا، بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای رشته روانشناسی برای علاقمندان به تحصیل در آن ارائه می‌دهد.

از میان رشته‌های برتر تحصیلی در کانادا که متقاضیان می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا یا هر کشور دیگری برای این رشته‌ها اقدام کنند، می‌توان به رشته‌های مختلفی اشاره کرد.
این رشته‌ها شامل عمران، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شهرسازی، نفت، رباتیک و برق هستند.

رشته‌ی حقوق نیز، از جمله رشته‌های برتری است که می‌توان برای اخذ بورسیه انتخاب کرد؛ چرا که کشور کانادا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه‌ بیشتر بوده و به همین دلیل به مهندسانی متخصص و حرفه‌ای نیاز دارد و از این جهت بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی را برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی مختلف در نظر گرفته است.

یکی از رشته‌های برتر که می‌توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یا سایر کشورهای جهان انتخاب کنید، رشته ام‌بی‌اِی است.

این رشته برای تحصیل هزینه‌های بالایی دارد، اما آینده درخشانی دارد که هزینه‌های سنگین پرداختی را جبران می‌کند.
علاوه بر این، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف در کشور کانادا، بورسیه‌های تحصیلی مناسب و متنوعی را برای متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته‌هایی همچون مدیریت دارایی، بانکداری، حسابداری و مدیریت سرمایه‌گذاری دارند، در نظر گرفته است.

رشته‌های دارای بورسیه تحصیلی در کانادا

حالا که با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا به شیوه‌ی دقیق‌تری آشنا شدیم و همچنین رشته‌های برتری که برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف جهان گزینه‌ای مناسب هستند و می‌توانند در هر گوشه‌ی جهان آینده‌ی خوبی برای ما بسازند را شناختیم، بهتر است رشته‌هایی که می‌توان برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یا سایر کشورهای جهان برای این رشته‌ها اقدام کنیم را نیز بشناسیم تا بتوان به شکلی بهتر و با دیدی‌ بازتر برای انتخاب یک رشته و اخذ بورسیه‌ از دانشگاه‌های دارای بورسیه در کانادا اقدام کنیم.

از جمله رشته‌های دارای بورسیه در کانادا که افراد می‌توانند برای اخذ بورسیه آن از دانشگاه‌های کشور کانادا درخواست دهند، می‌توان به رشته‌های پرستاری اشاره کرد که سالانه تعداد بی‌شماری از افراد از سایر نقاط جهان برای اخذ بورسیه پرستاری کشور کانادا درخواست می‌دهند.

در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد نیروها و کادر درمانی در سراسر جهان کاهش یافته است و نیاز کشورها به پرستاران و کادر درمانی ماهر و متخصص بیشتر شده است.
بنابراین، شانس متقاضیان برای اخذ بورسیه در تحصیل رشته‌های پزشکی در کانادا، مانند پرستاری، افزایش یافته است.

از بین متنهای تحصیلی پرطرفدار و مناسب برای ورود به دانشگاههای معتبر کانادا، رشته روانشناسی بسیار مورد توجه قرار دارد.
همچنین رشته مدیریت MBA نیز از رشته‌های محبوب و با طلبکاری بالاست، که با داشتن شرایط لازم، می‌توانید در کشور کانادا یا سایر کشورهای جهان، آینده‌ی درخشانی را برای خود مهیا کنید.

تغییر کامل این متن به زبان فارسی:

برای مشاهده بیشتر، به اینجا مراجعه کنید.

مقدار هزینه بورسیه تحصیلی کانادا

موضوعی مهم وجود دارد که به آن باید توجه کرد و آن اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا است.

یکی از جوانب این موضوع، هزینه‌ی پرداختی برای دریافت بورسیه است.
به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی در کانادا و وجود دانشگاه‌های با کیفیت در این کشور، هزینه‌های مورد نیاز برای تحصیل در این کشور پیشرفته، بسیار بالا است.

به همین دلیل، بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند، ترجیح می‌دهند بورسیه را برای پوشش هزینه‌ها به جای پرداخت آنان انتخاب کنند.

افرادی که مایل به تحصیل در مقطع لیسانس هستند، برای ورود به مراکز آموزشی کانادا می‌بایست حدود 30 هزار دلار کانادا را هزینه کنند.

همچنین با افزایش سطح تحصیلی، هزینه‌های تحصیل در مراکز آموزشی کشور کانادا نیز افزایش می‌یابد.
برخی از رشته‌ها نیز مانند داروسازی در کانادا، با هزینه‌های بالایی همراه هستند.

بورسیه تحصیلی در کانادا برای رشته پرستاری که توسط یک سری مراکز و نهادهای پرستاری برای دانشجویان رشته پرستاری صادر می‌شود، برای تحصیل در مقطع لیسانس بین 1000 دلار تا 3000 دلار است و برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس و دکترا به ترتیب به 5000 و 10000 دلار نیز می‌رسد.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا برای متقاضیانی که جهت اخذ بورسیه‌ تحصیلیرشته‌ روانشناسی درخواست می‌دهند، بورسیه‌ ای با هزینه‌2000 دلار را صادر می‌کنند.

یکی از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا یعنی دانشگاه یورک، بورسیه‌تحصیلی با مبلغی که حداکثر به 10 هزار دلار می‌رسد را برای دانشجویان برتر که واجد شرایط هستند صادر می‌کند.
بورسیه‌ ای که توسط دانشگاه ونیر کانادا برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌شود مبلغی بسیار بالا در حدود 50 هزار دلار را ساپورت می‌کند.

دانشگاه واترلو کانادا نیز بورسیه‌ ای 3 ساله را به مبلغ 5 هزار دلار برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌کند.

کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام می توانند علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کشور کانادا را راهنمایی کرده و شرایط لازم برای دریافت بورسیه را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام ارائه می‌نمایند.

خلافی

زندگی و تحصیل در شرایط ایده‌آل، از جمله اصلی‌ترین خواسته‌های هر فردی است.
کشور کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، شرایطی بسیار ایده‌آل و مناسب را برای زندگی و تحصیل فراهم آورده است و به همین علت در طول سال، بسیاری از مردم از سراسر نقاط جهان برای مهاجرت به کانادا جهت کار، زندگی، تحصیل و.
.
.
اقدام می‌کنند.

کشور کانادا
دارای نظام آموزشی بسیار عالی و بی‌نقصی بوده که بسیاری از افراد را مجاب کرده تا برای اخذ بورسیه‌ تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
برای دریافت بورسیه تحصیلی ابتدا لازم است از شرایط دریافت آن مطلع بوده و سپس رشته‌های دارای بورسیه را مطالعه نماییم.
به همین دلیل برای آشنایی با جزئیات بورسیه تحصیل در کانادا قصد داریم در این مقاله اطلاعات جامع درباره‌ اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا را به شکل کاملاً دقیق و ریزبینانه تحت بررسی قرار دهیم.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

به طور گسترده، نظام آموزشی بی‌نقص و برتر کانادا، جامعه جهانی را به گونه‌ای ترغیب می‌کند که بورسیه‌های تحصیلی این کشور را جستجو کنند.
هر ساله، افراد زیادی از کشورهای مختلف برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی در کانادا تلاش می‌کنند.
حال سؤال اصلی این است که برای مهاجرت به کانادا چه شرایطی برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد؟

در ابتدا باید اشاره کرد که به دلیل حجم زیاد درخواست‌هایی که برای اخذ بورسیه از کشور کانادا می‌شود، بسیاری از افراد نمی‌توانند به خواسته‌ خود دست پیدا کنند، چرا که تعداد ظرفیتی که برای پذیرش درخواست دهندگان وجود دارد، محدود می‌باشد.
بنابراین لازم است که افراد شرایط و کفایت لازم را برای اخذ بورسیه این کشور داشته باشند، تا برای پذیرش شدن از سمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا امید داشته باشند و در نهایت موفق به دریافت این بورسیه شوند.
نکته‌ دیگر این است که با توجه به نوع بورسیه‌ای که افراد خواستار دریافت آن هستند، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا متفاوت می‌باشد.

به طور کلی متقاضیان می‌توانند از سه طریق متفاوت برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنند:

  1. اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دولتی: برخی از بورسیه‌های تحصیلی از سوی دولت کانادا ارائه می‌شوند.
    افراد می‌توانند از طریق وزارت آموزش و یا سفارتخانه کانادا در کشور خود درخواست بورسیه دهند.
    یکی از راه‌های اعمال این درخواست، تکمیل و ارسال فرم‌های مورد نیاز است.
    همچنین، برخی از بورسیه‌ها نیازمند آیلتس یا تافل هستند.
  2. اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه: بسیاری از دانشگاه‌ها در کانادا بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.
    افراد می‌توانند با مراجعه به وبسایت‌های دانشگاه‌ها و بخش بورسیه و امور بین‌الملل آنها، اطلاعات لازم را دریافت و درخواست خود را ثبت کنند.
    همچنین، می‌توانند نمرات تحصیلی خود و اطلاعات ضروری دیگر را به همراه درخواست بورسیه ارائه کنند.
  3. اعمال برای بورسیه‌های منابع خارجی: در بعضی موارد، موسسات و منابع خارجی می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی کشور کانادا را ارائه کنند.
    برای این منابع، متقاضیان باید به موسسه یا سازمان مربوطه مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند.
    همچنین، ممکن است نیاز به ارائه مدارک، ارزیابی تحصیلات و مصاحبه باشد.
اطلاعات کامل در مورد هر یک از این روش‌ها و شرایط مورد نیاز برای بورسیه‌های تحصیلی ممکن است در سایت‌های رسمی دولت کانادا، دانشگاه‌ها و منابع خارجی قابل دریافت باشد.
در هر صورت، متقاضیان باید دقت و هوشیاری لازم را در انتخاب راه‌های مناسب داشته باشند و اطلاعات لازم را به دقت تکمیل کنند.

برای صدور بورسیه اسکالرشیپ، دانشگاه‌های کشور کانادا و یا مراکز خصوصی فعال در این کشور به معدل متقاضی در مقاطع تحصیلی مختلف، داشتن مدرک زبان معتبر با نمره‌ مناسب و همچنین پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات علمی معتبر و متنوعی که متقاضی تهیه کرده و ارائه داده است، توجه می‌کنند.

یک نکتهٔ دیگر این است که اگر شما می‌خواهید برای تحصیل کارشناسی در کانادا درخواست اخذ بورسیه را بدهید، در مقایسه با سایر انواع بورسیه‌ها مسیری سخت‌تر را در پیش دارید.
با این حال، شما می‌توانید با تهیهٔ ویزای تحصیلی کانادا، چند ترم را در این کشور پیشرفته گذرانده و سپس با تلاش و کسب نمرهٔ مناسب و داشتن معدل بالا، بورسیهٔ کارشناسی این کشور را به‌دست آورید.

در صورتی که مایل به اخذ بورسیه کارشناسی ارشد کشور کانادا هستید، لازم است که پروژه‌های علمی و تحقیقاتی بسیار با کیفیتی که دارای اعتبار علمی کافی در سطح جهان هستند را، در کارنامه‌ تحصیلی خود داشته باشید.
علاوه بر آن باید مدرک زبان معتبر با نمره‌ای بالا داشته باشید.
با ارائه‌ یک توصیه‌نامه معتبر که توسط اساتید مطرح دانشگاهی صادر شده‌است، می‌توانید اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های کشور کانادا را امری تضمین شده بدانید.

افراد در صورت تمایل به اخذ بورسیه‌ تحصیلی کشور کانادا در مقطع دکترا، می‌توانند به عنوان استادیار در دانشگاه‌ها فعالیت کرده و برای اخذ این بورسیه اقدام کنند.

بهترین رشته‌ ها برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا

از جمله بهترین رشته‌های تحصیلی که افراد می‌توانند برای تحصیل در کانادا به اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یا هر کشور دیگری درخواست بدهند، رشته پرستاری است که در هر گوشه‌ای از جهان به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی شناخته می‌شود.
بنابراین، بنیاد پرستاران در کانادا برای متقاضیانی که مایل به اخذ بورس تحصیلی در رشته‌ی پرستاری هستند، بورسیه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

مبلغ بورسیه‌های تحصیلی از طریق این بنیاد، بسته به مقطع تحصیلی داوطلبان در کانادا متفاوت است.
علاوه براین، دانشگاه آلبرتا در کانادا، بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای رشته روانشناسی برای علاقمندان به تحصیل در آن ارائه می‌دهد.

از میان رشته‌های برتر تحصیلی در کانادا که متقاضیان می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا یا هر کشور دیگری برای این رشته‌ها اقدام کنند، می‌توان به رشته‌های مختلفی اشاره کرد.
این رشته‌ها شامل عمران، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شهرسازی، نفت، رباتیک و برق هستند.

رشته‌ی حقوق نیز، از جمله رشته‌های برتری است که می‌توان برای اخذ بورسیه انتخاب کرد؛ چرا که کشور کانادا روز به روز در حال پیشرفت و توسعه‌ بیشتر بوده و به همین دلیل به مهندسانی متخصص و حرفه‌ای نیاز دارد و از این جهت بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی را برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی مختلف در نظر گرفته است.

یکی از رشته‌های برتر که می‌توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یا سایر کشورهای جهان انتخاب کنید، رشته ام‌بی‌اِی است.
این رشته برای تحصیل هزینه‌های بالایی دارد، اما آینده درخشانی دارد که هزینه‌های سنگین پرداختی را جبران می‌کند.
علاوه بر این، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف در کشور کانادا، بورسیه‌های تحصیلی مناسب و متنوعی را برای متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته‌هایی همچون مدیریت دارایی، بانکداری، حسابداری و مدیریت سرمایه‌گذاری دارند، در نظر گرفته است.

رشته‌ های دارای بورسیه تحصیلی در کانادا

حالا که با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا به شیوه‌ی دقیق‌تری آشنا شدیم و همچنین رشته‌های برتری که برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف جهان گزینه‌ای مناسب هستند و می‌توانند در هر گوشه‌ی جهان آینده‌ی خوبی برای ما بسازند را شناختیم، بهتر است رشته‌هایی که می‌توان برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های مورد تایید کانادا اقدام کرد را نیز بشناسیم تا بتوان به شکلی بهتر و با دیدی‌ بازتر برای انتخاب یک رشته و اخذ بورسیه‌ از دانشگاه‌های دارای بورسیه در کانادا اقدام کنیم.

از جمله رشته‌های دارای بورسیه در کانادا که افراد می‌توانند برای اخذ بورسیه آن از دانشگاه‌های کشور کانادا درخواست دهند، می‌توان به رشته‌های پرستاری اشاره کرد که سالانه تعداد بی‌شماری از افراد از سایر نقاط جهان برای اخذ بورسیه پرستاری کشور کانادا درخواست می‌دهند.

در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد نیروها و کادر درمانی در سراسر جهان کاهش یافته است و نیاز کشورها به پرستاران و کادر درمانی ماهر و متخصص بیشتر شده است.
بنابراین، شانس متقاضیان برای اخذ بورسیه در تحصیل رشته‌های پزشکی در کانادا، مانند پرستاری، افزایش یافته است.

از بین متنهای تحصیلی پرطرفدار و مناسب برای ورود به دانشگاههای معتبر کانادا، رشته روانشناسی بسیار مورد توجه قرار دارد.
همچنین رشته مدیریت MBA نیز از رشته‌های محبوب و با طلبکاری بالاست، که با داشتن شرایط لازم، می‌توانید در کشور کانادا یا سایر کشورهای جهان، آینده‌ی درخشانی را برای خود مهیا کنید.

تغییر کامل این متن به زبان فارسی:برای مشاهده بیشتر، به اینجا مراجعه کنید.

مقدار هزینه بورسیه تحصیلی کانادا

موضوعی مهم وجود دارد که به آن باید توجه کرد و آن اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا است.
یکی از جوانب این موضوع، هزینه‌ی پرداختی برای دریافت بورسیه است.
به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی در کانادا و وجود دانشگاه‌های با کیفیت در این کشور، هزینه‌های مورد نیاز برای تحصیل در این کشور پیشرفته، بسیار بالا است.
به همین دلیل، بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند، ترجیح می‌دهند بورسیه را برای پوشش هزینه‌ها به جای پرداخت آنان انتخاب کنند.

افرادی که مایل به تحصیل در مقطع لیسانس هستند، برای ورود به مراکز آموزشی کانادا می‌بایست حدود 30 هزار دلار کانادا را هزینه کنند.
همچنین با افزایش سطح تحصیلی، هزینه‌های تحصیل در مراکز آموزشی کشور کانادا نیز افزایش می‌یابد.
برخی از رشته‌ها نیز مانند داروسازی در کانادا، با هزینه‌های بالایی همراه هستند.

بورسیه تحصیلی در کانادا برای رشته پرستاری که توسط یک سری مراکز و نهادهای پرستاری برای دانشجویان رشته پرستاری صادر می‌شود، برای تحصیل در مقطع لیسانس بین 1000 دلار تا 3000 دلار است و برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس و دکترا به ترتیب به 5000 و 10000 دلار نیز می‌رسد.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا برای متقاضیانی که جهت اخذ بورسیه‌ تحصیلیرشته‌ روانشناسی درخواست می‌دهند، بورسیه‌ ای با هزینه‌ 2000 دلار را صادر می‌کنند.
یکی از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا یعنی دانشگاه یورک، بورسیه‌تحصیلی با مبلغی که حداکثر به 10 هزار دلار می‌رسد را برای دانشجویان برتر که واجد شرایط هستند صادر می‌کند.
بورسیه‌ ای که توسط دانشگاه ونیر کانادا برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌شود مبلغی بسیار بالا در حدود 50 هزار دلار را ساپورت می‌کند.
دانشگاه واترلو کانادا نیز بورسیه‌ ای 3 ساله را به مبلغ 5 هزار دلار برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌کند.

کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام می توانند علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کشور کانادا را راهنمایی کرده و شرایط لازم برای دریافت بورسیه را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام ارائه می‌نمایند.

سوالات پر تکرار

  • سوال: تحصیل و زندگی در شرایط ایده‌آل در کانادا چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • پاسخ: شرایط زندگی و تحصیل در کانادا بسیار ایده‌آل و مناسب است و به همین علت بسیاری از مردم از سراسر دنیا برای مهاجرت به کانادا جهت کار، زندگی و تحصیل اقدام می‌کنند.
  • سوال: برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا باید چه شروطی را رعایت کرد؟
  • پاسخ: برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا باید از شرایط دریافت بورسیه مطلع شده و رشته‌های دارای بورسیه را مطالعه کرد.
    همچنین، مطالعه کامل درباره‌ اقدامات و مراحل اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بسیار مهم است.
  • سوال: چه سه راه متفاوتی برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد؟
  • پاسخ: افراد می‌توانند از طریق اخذ بورسیه‌های تحصیلی دولتی، بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه و بورسیه‌های منابع خارجی در کانادا برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کنند.
  • سوال: رشته‌های برتری که می‌توان برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا انتخاب کرد، چیست؟
  • پاسخ: رشته‌هایی همچون پرستاری، روانشناسی، MBA، مهندسی (عمران، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شهرسازی، نفت، رباتیک و برق)، حقوق و ام‌بی‌اِی می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا انتخاب شوند.
  • سوال: مقدار هزینه بورسیه تحصیلی در کانادا چقدر است؟
  • پاسخ: هزینه بورسیه تحصیلی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است و برای مقطع لیسانس حدود 30 هزار دلار کانادا و برای مقاط فوق‌لیسانس و دکترا به ترتیب به حداکثر 5000 و 10000 دلار می‌رسد.

نتیجه گیری

  • زندگی و تحصیل در شرایط ایده‌آل، از جمله اصلی‌ترین خواسته‌های هر فردی است.
  • کشور کانادا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، شرایطی بسیار ایده‌آل و مناسب را برای زندگی و تحصیل فراهم آورده است.

  • در طول سال، بسیاری از مردم از سراسر نقاط جهان برای مهاجرت به کانادا جهت کار، زندگی، تحصیل و.
    .

    .
    اقدام می‌کنند.

  • کشور کانادا دارای نظام آموزشی بسیار عالی و بی‌نقصی بوده که بسیاری از افراد را مجاب کرده تا برای اخذ بورسیه تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
  • به همین دلیل برای آشنایی با جزئیات بورسیه تحصیل در کانادا قصد داریم در این مقاله اطلاعات جامع درباره‌ اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا را به شکل کاملاً دقیق و ریزبینانه تحت بررسی قرار دهیم.

  • شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا بسته به نوع بورسیه‌ای که افراد خواستار دریافت آن هستند، متفاوت می‌باشد.
  • متقاضیان می‌توانند از سه طریق متفاوت برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنند: اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دولتی، اعمال برای بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه، اعمال برای بورسیه‌های منابع خارجی
  • افراد برای اخذ بورسیه لازم است شرایط و کفایت لازم را داشته باشند، تا برای پذیرش شدن از سمت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور کانادا امید داشته باشند و در نهایت موفق به دریافت این بورسیه شوند.

  • افراد باید دقت و هوشیاری لازم را در انتخاب راه‌های مناسب و تکمیل اطلاعات لازم داشته باشند.
  • بهترین رشته‌های تحصیلی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا شامل پرستاری، روانشناسی، عمران، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شهرسازی، نفت، رباتیک، برق می‌باشند.

  • هزینه‌های تحصیل در کانادا بسیار بالا است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بورسیه را برای پوشش هزینه‌ها به جای پرداخت آنان انتخاب کنند.
  • هزینه‌های بورسیه تحصیلی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است.