آموزش تنظیم كردن ساعت و تاریخ گوشی ها

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

آموزش تنظیم كردن ساعت و تاریخ گوشی ها

از این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که تنظیم ساعت و تاریخ گوشی های هوشمند بسیار اهمیت دارد.
استفاده از گوشی های هوشمند در جایگاه ساعت معمولی قرار گرفته است و کاربران با استفاده از آلارم گوشی از خواب بیدار می شوند و زمان را از روی صفحه گوشی خود بررسی می کنند.

تنظیم صحیح ساعت و تاریخ گوشی مهم است زیرا اگر صحیح تنظیم نشود، ممکن است بازی ها و برخی از اپلیکیشن ها اختلال داشته باشند.
در این مقاله، شبکه استعلام به روش های مختلف تنظیم ساعت و تاریخ گوشی برای اندروید، آیفون و ویندوزفون پرداخته است.

در بخش اندروید، با رفتن به تنظیمات و انتخاب "تنظیمات عمومی" و سپس "تاریخ و ساعت"، می توان ساعت و تاریخ را به صورت خودکار یا دستی تنظیم کرد.
در آیفون نیز می توان این کار را انجام داد، با انتخاب "تنظیمات" و سپس "عمومی" و در بخش "تاریخ و زمان"، ساعت و تاریخ را به صورت خودکار یا دستی تنظیم کرد.

خلافی

امروزه با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند بیشتر کاربران به جای نگاه کردن به ساعت های خود زمان را از صفحه گوشیهایشان چک می کنند و صبح ها با آلارم گوشی از خواب بیدار می شوند.
به همین جهت دقیق بودن ساعت گوشی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
لازم به ذکر است که اگر زمان گوشی شما به درستی تنظیم نشده باشد ممکن است در عملکرد برخی بازی ها و همچنین اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام اختلال ایجاد شود.
در همین راستا در این مقاله شبکه استعلام قصد داریم به روش های مختلف تنظیم ساعت و تاریخ گوشی بپردازیم و نحوه تنظیم کردن ساعت گوشی در اندروید ، آیفون و ویندوزفون را به شما عزیزان آموزش دهیم.
همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر ، رفع مشکل بهم ریختن ساعت و تاریخ کامپیوتر و مشکل پیغام تاریخ و ساعت اشتباه در واتساپ مطالعه فرمایید.

راهنمای تنظیم ساعت و تاریخ گوشی های اندروید

برای تنظیم کردن ساعت و تاریخ اندروید، به قسمت Settings گوشی خود بروید و از قسمت General management، گزینه Date and time را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید ساعت و تاریخ گوشی شما به صورت خودکار تنظیم شود، گزینه Automatic date and time را فعال کنید.
در غیر این صورت، این گزینه را غیرفعال کنید و به ترتیب به بخش‌های Set date و Set time بروید تا تاریخ و ساعت را به دلخواه خود تغییر دهید.

تنظیم کردن ساعت و تاریخ گوشی های آیفون

برای تنظیم ساعت گوشی آیفون، ابتدا به تنظیمات آیفون خود مراجعه کنید.
سپس گزینه General را انتخاب کنید.
در بخش Date & Time، با فعال کردن گزینه Set Automatically، ساعت و تاریخ گوشی شما به صورت خودکار از طریق اینترنت تنظیم خواهد شد.
اما اگر تمایل دارید این موارد را به صورت دستی تنظیم کنید، باید این گزینه را غیرفعال کنید.
سپس بر روی نمای ساعت و تاریخ فعلی گوشی تپ کنید و آنها را به دلخواه خود تغییر دهید.

سوالات پر تکرار

  • چرا دقت در تنظیم ساعت گوشی مهم است؟
  • چه مشکلاتی ممکن است در صورت تنظیم نادرست ساعت گوشی به وجود بیاید؟
  • روش‌های تنظیم ساعت و تاریخ گوشی اندروید چیست؟
  • از کجا باید برای تنظیم ساعت و تاریخ اندروید شروع کنیم؟
  • چگونه ساعت و تاریخ گوشی اندروید را به صورت خودکار تنظیم کنیم؟
  • چگونه ساعت و تاریخ گوشی اندروید را به صورت دستی تنظیم کنیم؟
  • نحوه تنظیم ساعت گوشی آیفون چگونه است؟
  • از کجا باید برای تنظیم ساعت آیفون شروع کنیم؟
  • چگونه ساعت و تاریخ گوشی آیفون را به صورت خودکار تنظیم کنیم؟
  • چگونه ساعت و تاریخ گوشی آیفون را به صورت دستی تنظیم کنیم؟

نتیجه گیری

مقاله‌ای به بررسی روش‌های تنظیم ساعت و تاریخ در گوشی‌های هوشمند اندروید، آیفون و ویندوزفون می‌پردازد.
این مقاله به دلایل اهمیت دقیق بودن ساعت گوشی برای عملکرد برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، نحوه تنظیم ساعت و تاریخ گوشی در سیستم‌عامل اندروید، آیفون و ویندوزفون پرداخته و در این رابطه آموزش‌هایی ارائه می‌دهد.

از طریق قسمت تنظیمات گوشی اندروید می‌توان به مسیر General management > Date and time رفته و گزینه Automatic date and time را فعال یا غیرفعال کرد و در صورت عدم فعال کردن آن، ساعت و تاریخ را به دستی تغییر داد.
در گوشی‌های آیفون نیز با رفتن به تنظیمات و انتخاب گزینه General و سپس Date & Time، می‌توان ساعت و تاریخ گوشی را به صورت خودکار از طریق اینترنت تنظیم کرد یا به صورت دستی تغییر داد.

مقاله به معرفی بقیه مقالات مرتبط درباره تنظیم ساعت و تاریخ کامپیوتر و رفع مشکل بهم ریختن ساعت و تاریخ کامپیوتر نیز اشاره کرده است و پیشنهاد می‌دهد آن‌ها را نیز مطالعه کنید.