نحوه محاسبه تراز و ظرفیت قبولی کنکور نظام جدید و نظام قدیم 98

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 نحوه محاسبه تراز و ظرفیت قبولی کنکور نظام جدید و نظام قدیم 98

اینجا را کلیک کنیدانتخاب نهایی بر اساس نمره کل نهایی در زیرگروه مربوطه و سایر شرایط و ضوابط آزمون سراسری به صورت رقابتی انجام خواهد شد و برای داوطلبان نظام سالی واحدی، ترمی واحدی، نظام قدیم و یا نظام جدید 3-3-6 ظرفیت مجزا اختصاص داده نمی‌شود.
با وجود اینکه دو مجموعه سوال برای نظام های آموزشی قدیم و جدید طراحی‌ شده و نوع سوالات در دو نظام متفاوت است، اما میزان دشواری سوالات دو شیوه به صورت یکسان در نظر گرفته شده است.

بنابراین برای محاسبه تراز هر داوطلب، نمرات خام آزمون در هر درس و گروه، به‌ صورت کلی محاسبه خواهد شد و نمرات هر نظام آموزشی به‌ صورت جداگانه تراز نمی‌شود.
تراز نمرات با استفاده از روش‌های آماری انجام میشود و برای تعیین نمره تراز شده، تمامی نمرات خام داوطلبان حاضر در جلسه هر گروه آزمایشی و هر درس مورد نیاز است.

به طور مثال: برای به دست آوردن نمره تراز شده درس زیست شناسی: نمره خام همه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید کنکور سراسری تجربی در درس زیست شناسی با هم سنجیده و مقایسه میشود.
مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی شبکه استعلام علاوه بر خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی، به شما برای محاسبه رتبه تحصیلی خود با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری شبکه استعلام کمک می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور ۹۸، می‌توانید عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری شبکه استعلام شوید.

کنکور سراسری ۹۸ وقوعی است که پس از تغییرات نظام آموزشی بر مبنای کتاب های درسی جدید و قدیم در دو گروه نظام قدیم و نظام جدید برگزار شد.
این موضوع سوالات زیادی را برای شرکت کنندگان در کنکور ۹۸ به وجود آورد.

یکی از سوالات مشترک این است که آیا

خلافی

کنکور سراسری ۹۸ وقوعی است که پس از تغییرات نظام آموزشی بر مبنای کتاب های درسی جدید و قدیم در دو گروه نظام قدیم و نظام جدید برگزار شد.
این موضوع سوالات زیادی را برای شرکت کنندگان در کنکور ۹۸ به وجود آورد.
یکی از سوالات مشترک این است که آیا

سوالات پر تکرار

  1. قوانین و ضوابط ورود به سامانه و استخدام نیروی انتظامی بسیار دقیق و واضح است.
    شرایط اختصاصی و عمومی برای ثبت نام و استخدام درجه داری نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ مشخص شده است.
    برای ورود به سامانه و تکمیل ثبت نام باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
    از جمله شرایط عمومی این استخدام، داشتن سلامت کامل فیزیکی و روانی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، تمام کرده بودن خدمت محکومیت های قضایی و عدم داشتن سوابق کیفری مخدوش است.
    همچنین سن مجاز برای ثبت نام باید بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشد.
    شرایط اختصاصی برای ثبت نام شامل شرایطی مانند قد و وزن مناسب، عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و مزمن و داشتن قوام بدنی و استقامت مناسب است.
    برای اینکه به اهداف امنیتی کشور دستیابیم، جوانانی که دارای این شرایط هستند و تمام شرایط عمومی و اختصاصی را تکمیل کرده‌اند، می‌توانند در مراحل ثبت نام و استخدام درجه داری نیروی انتظامی شرکت کنند.
    به منظور افزایش امنیت و رعایت قوانین در کشور، لازم است دقت و دقت بیشتری در ثبت نام و همچنین در حفظ شرایط پایه همچون سلامتی جسمانی و روانی و رعایت شرایط قانونی و مقررات را داشته باشیم.

نتیجه گیری

مرکز مشاوره تحصیلی شبکه استعلام با ارائه خدمات مشاوره تلفنی و نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری شبکه استعلام به شما در محاسبه رتبه تحصیلی خود کمک می‌کند.
با عضویت در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری شبکه استعلام می‌توانید از آخرین اخبار کنکور ۹۸ مطلع شوید.

کنکور سراسری ۹۸ پس از تغییرات نظام آموزشی برگزار شد و مسائلی مانند سختی و آسانی سوالات و تقسیم ظرفیت دانشگاه‌ها و محاسبه تراز در دو نظام برای شرکت کنندگان در کنکور ۹۸ پیش آمد.
سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای به تاریخ ۲۰/۴/۹۸ به این سوالات پاسخ داده است و در مقاله حاضر با استناد به اطلاعیه مذکور توضیحاتی در خصوص ظرفیت قبولی داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم ۹۸ و محاسبه تراز در کنکور سراسری ۹۸ ارائه شده است.