چرا کامپیوتر روشن نمی شود ؟

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

چرا کامپیوتر روشن نمی شود ؟

این مقاله درباره مشکل روشن نشدن کیس کامپیوتر صحبت می‌کند.
مشکل روشن نشدن کیس ممکن است چندین دلیل داشته باشد که این مقاله برخی از این دلایل را بررسی می‌کند و راه حل‌های آن‌ها را معرفی می‌کند.

این دلایل شامل عدم قطع برق، مشکل در محافظ برق یا UPS، مشکل در کابل پاور، گرد و غبار روی قطعات سیستم و باتری CMOS خراب یا خالی شده است.
برای حل این مشکلات، این مقاله پیشنهاد می‌دهد محافظ برق و کابل پاور را بررسی کنید، گرد و غبار را از قطعات پاک کنید، باتری CMOS را تغییر دهید و در نهایت رم را تست کنید.

توصیه می‌شود برای اطلاعات بیشتر و در صورت نیاز به کمک فنی، از مراکز مشاوره مربوطه استفاده کنید.

خلافی

درباره‌ی یک موضوع امروز صحبت می‌کنیم که می‌تواند یکی از بدترین اتفاقات برای شروع یک روز باشد، به خصوص اگر آن روز یک روز پرکار باشد و آن اتفاق را طراحی کردنی روشن نشدن کیس کامپیوتر نام می‌بریم.
اولین سوالی که برای حل این مشکل‌، از خود پرسیده می‌شود این است که چرا کامپیوتر روشن نمی‌شود؟ در این مواقع چند بار دکمه پاور کامپیوتر را فشار می‌دهید، اما هیچ خروجی‌ای دریافت نمی‌کنید.
دلایل زیادی وجود دارد که موجب روشن نشدن کامپیوتر می‌شود.
در اینجا سرنخ‌هایی به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید این مشکل را خودتان حل کنید.

پیش از این مقالاتی نظیر مقابله با ویروس های کامپیوتری ، ارورهای نصب ویندوز ، ریموت دسکتاپ ویندوز و .
.
.
را منتشر و همراه شما بوده ایم.

حال این بار در شبکه استعلام  تصمیم داریم تا با تولید و انتشار مقاله ای دیگر در خصوص ایراد روشن نشدن كیس كامپیوتر اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم ، پس با ما همراه باشید.

چرا کامپیوتر روشن نمی شود؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد یکی از بدترین رویداد برای یک سیستم کامپیوتری که می تواند بسیار مشکل ساز باشد ، این است که یک سیستم قابل قبول ناگهانی متوقف شود.
ما با خیال راحت سیستم خود را خاموش می کنیم و باور داریم که دفعه بعد که به آن نیاز داریم می توانیم به راحتی آن را روشن کرده و استفاده کنیم ، اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و کیس روشن نمی شود.
یکی از مواردی که در وهله اول باید چک شود قطع نبودن برق و سالم بودن و اتصال دو شاخه به پریز برق است.

اگر شما نیاز فوری یا خیلی واجب به سیستم تان داشته باشید و یک روز شلوغ را شروع کرده باشید ، اولین چیزی که به سراغ تان می آید نگرانی و استرس است ، زیرا هم وقت را از دست می دهید و هم نگران فایل ها ( موسیقی ها ، فیلم ها ، تصاویر ، اسناد ، ایمیل ها و .
.
.
) خواهید بود.
درست است که رایج ترین دلیل اینکه یک کامپیوتر شروع به کار نمی کند این است که یک قطعه سخت افزاری خراب یا دچار مشکل شده است ، اما آن سخت افزار معمولا هارد دیسک نیست و خبر خوشی که برای شما داریم این است که اطلاعات شما در جایی امن قرار دارد و هیچ اتفاقی برای آن ها نمی افتد ، بنابراین یک نفس عمیق بکشید و با خیال راحت سعی کنید تا با مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد سعی در رفع ایراد روشن نشدن کیس کامپیوترتان نمایید.

اما فراموش نکنید که مرکز مشاوره شبکه استعلام با تولید مقالات مختلف و ضمن ارائه خدمات مشاوره تلفنی توسط کارشناسان آماده خدمت رسانی و یاری شما همراهان گرامی است.
در ادامه به معرفی و توضیح دلایل ایراد روشن نشدن کیس کامپیوتر خواهیم پرداخت.

بررسی دلایل روشن نشدن کیس کامپیوتر و راه حل آنها

مسلما علاوه بر اینکه مطالعه این مقاله این است که باعث افزایش دانش و اطلاعات شما می شود ، هزینه هایی چون اتلاف وقت ، هزینه تعمیرات ، هزینه تهیه بکاپ از اطلاعات ، انتخاب یک مرکز سرویس تعمیر معتبر و .
.
.
را نیز حذف کرده و به شما بسیار کمک می کند تا با هزینه کمتر و در اسرع وقت بتوانید مشکل تان را برطرف نمایید.

محافظ برق یا UPS را بررسی کنید

اگر رایانه شما به یک محافظ برق یا منبع یو پی اس وصل شده است بهتر است در  ابتدای کار آنها را بررسی کنید.
اگر محافظ برق شما روی زمین قرار دارد ، دور از ذهن نیست که توسط کودکان یا حیوانات خانگی خاموش شده باشد ، اتفاق دیگری که می تواند رخ داده باشد سوختن محافظ است که در اثر قطع و وصل شدن برق ، پایان عمر مفید ، جذب ولتاژ بالا و .
.
.
ممکن است پیش بیاید.
همچنین ممکن است دکمه پاور آن دچار مشکل شده باشد و نتواند در حالت روشن قرار بگیرد.
اگر محافظ شما توسط کودکتان خاموش شده است توصیه می کنیم آن را جایی دور از دسترس اش قرار دهید زیرا علاوه بر بروز ایراد روشن نشدن کیس کامپیوتر ، خطر برق گرفتگی را نیز به همراه دارد.
البته بوی بد و سر و صدای زیاد در منبع تغذیه هم علائم خرابی یا بروز مشکل در منبع تغذیه است که باید به آن نیز توجه کنید.

کابل پاور را تست کنید

برای اطمینان بیشتر از سالم بودن کابل پاور ، آن را با کابل دیگری عوض کنید یا اگر کابلی در دسترس ندارید از خم یا له نشدن ، قطع نبودن کابل اطمینان حاصل کنید.

گردگیری و غبار روبی سیستم

شاید حتی نتوانید تصور کنید که گرد و غبار موجود در کیس شما و چسبیدن آنها به قطعات سخت افزاری موجود در کیس تا چه حد می تواند مشکل زا باشد، گرد و غبار مستقیما روی پردازنده و خنک کننده یا فن سی پی یو تاثیر می گذارد و باعث اختلال در بوت شدن سیستم شما می شود.
بهتر است با یک دستگاه باد یا دستمال تمیز ، گرد و غبار موجود روی قطعات را پاک کنید.

باتری CMOS را تغییر دهید

باتری مادر بورد ، به شکل سکه است و وظیفه اصلی آن حفظ تاریخ و ساعت حتی در زمان خاموشی دستگاه است ، یکی دیگر از مواردی که می تواند دلیل اینکه چرا کامپیوتر روشن نمی شود ، باشد ، خرابی یا پایان عمر مفید باتری CMOS است ف پیش از این در خصوص باتری CMOS یا باطری مادر بورد و وظیفه آن، در مقاله کاربردهای باتری مادربردبه طور کامل صحبت کرده ایم ، توصیه می کنم برای آشنایی بیشتر با این سخت افزار کامپیوتر ، مقاله را مطالعه و بررسی کنید.

رم را تست کنید

سوالات پر تکرار

  • چرا کامپیوتر روشن نمی شود؟
  • محافظ برق یا UPS را بررسی کنید
  • کابل پاور را تست کنید
  • گردگیری و غبار روبی سیستم
  • باتری CMOS را تغییر دهید
  • رم را تست کنید

نتیجه گیری

این مقاله درباره مشکلات روشن نشدن کیس کامپیوتر صحبت می‌کند و سعی دارد به دلیل‌ها و راه حل‌های این مشکلات پرداخت کند.
در این مقاله ابتدا به دلیل این مشکل می‌پردازد و سپس به توضیح دلایل و راه حل‌ها می‌پردازد.

مقاله به صورتی خلاصه و مستقیم به دلایل مختلف روشن نشدن کیس کامپیوتر می‌پردازد.
به علاوه، در قسمت پایانی مقاله به توصیه استفاده از مشاوره متخصصان و توصیه به خواندن مقالات دیگر نیز اشاره شده است.

مقاله با استفاده از تکنیک های نشانه گذاری متن مانند p ، strong و طراحی شده است.
این مقاله بهتر است برای کسانی که با مشکلات روشن نشدن کیس کامپیوتر جدیدی مواجه شده‌اند مناسب باشد.