چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟

این مقاله به روشن نشدن لپ تاپ می‌پردازد و راه حل‌های مختلفی را برای حل این مشکل ارائه می‌دهد.
مقدمه‌ای کوتاه شرایطی را توصیف می‌کند که فرد مداوماً با لپ‌تاپ کار می‌کند و بعد از یک مدت متوجه می‌شود که دیگر لپ‌تاپ روشن نمی‌شود.

سپس علت‌های متفاوتی را بررسی می‌کند که ممکن است باعث عدم روشن شدن لپ‌تاپ شود.
یکی از دلایل می‌تواند خرابی در سیم برق یا آداپتور باشد که باعث نمی‌شود لپ‌تاپ روشن شود.

همچنین، باتری لپ‌تاپ نیز می‌تواند علت روشن نشدن آن باشد.
در نهایت، در مورد مشکلاتی که ممکن است به دلیل وجود کارت حافظه یا USB در پورت‌های لپ‌تاپ به وجود آید نیز صحبت می‌کند.

به طور کلی، این مقاله توصیه می‌کند که قبل از اینکه به تعمیرگاه مراجعه کنید، ابتدا از راه‌حل‌های ساده و کم هزینه استفاده کنید تا مشکل را حل کنید.

خلافی

تصور کنید افرادی را که مداوم با لپ تاپ سر و کار دارند و برای انجام پروژه ها ، تحقیقات ، انجام خرید های آنلاین و بررسی محصولات تازه به بازار آمده ، انجام کارهای مالی و سرکشی به حساب های بانکی و .
.
.
استفاده می کنند.
اگر شما بعد از آخرین باری که لپ تاپ تان را مورد استفاده قرار داده اید ، متوجه شوید که دیگر روشن نمی شود ، اولین سوالی که در ذهن شما نقش می بندد این است که چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟ ممکن است به سراغ آداپتور و پریز برق بروید تا از سالم بودن و اتصال برق مطمئن شوید ، اما اگر در این مورد مشکلی وجود نداشته باشد ، باید چه کار دیگری برای رفع مشکل و بررسی علت های روشن نشدن لپ تاپ در نظر گرفت؟ برخی از کاربران تصور می کنند برای حل مشکلات مربوط به کامپیوتر و لپ تاپ حتما باید مهارت ، تخصص یا تحصیلات دانشگاهی در این زمینه داشت و اگر در این خصوص دانش کافی نداشته باشند سریعا به مراکز تعمیرات مراجعه کرده و پرداخت هزینه های گزاف را متحمل می شوند.
اما همیشه اینجور نیست و در بیشتر مواقع با استفاده از ترفندهای آموزش داده شده در مقالات مختلف گروه مشاوره شبکه استعلام  ، می توانید مشکل را در اسرع وقت و با هزینه کمتری برطرف نمایید همانطور که در مقالات شارژ نشدن کامل باتری لپ تاپ ، روشن نشدن وای فای لپ تاپ ، کاهش مصرف باتری لپ تاپ در ویندوز 10 و .
.
.
ترفندهایی در جهت کار و استفاده از لپ تاپ به شما آموزش داده ایم ، در این مقاله هم راه های حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ را معرفی خواهیم کرد و امیدواریم با استفاده از این ترفندها بتوانید به راحتی مشکل تان را رفع و به کار و فعالیت بپردازید.

 

دلایل روشن نشدن لپ تاپ

در قسمت مقدمه سعی کردیم شرایطی را تصور کنیم که فرد با حجم کار زیاد و مشغله فراوان برای انجام کار مهمی یا حتی یک کار ساده و پیش پا افتاده تمایل به استفاده از لپ تاپ خود دارد و آخرین باری که از آن استفاده کرده بدون هیچ مشکلی ، آن را خاموش کرده و حال دوباره می خواهد از آن استفاده کند ولی متوجه می شوند که لپ تاپ روشن نمی شود! اولین چیزی که به سراغ هر کاربری می آید ، استرس و نگرانی است ، هم از جهت اتلاف وقت و از دست دادن زمان و هم از این جهت که ممکن است دیتا و اطلاعات موجود روی لپ تاپ را از دست بدهید ، اما توصیه می کنیم اگر در این شرایط هستید ، یک نفس عمیق بکشید و با ما همراه باشید تا موارد مورد نیاز برای حل مشکل و علت روشن نشدن لپ تاپ را باهم بررسی کنیم.

منبع تغذیه یا محافظ برق را کنترل کنید

این یکی از شایع ترین مشکلاتی است که باعث روشن نشدن لپ تاپ می شود ، قبل از هر چیزی این مورد را یادآوری میکنیم که ممکن است به علت قطع بودن برق ، پریدن فیوز ، مشکل در محافظ برق از جملگی سوختگی ، خراب شدن و .
.
.
لپ تاپ شما روشن نشود پس قبل از هر اقدامی از سالم و وصل بودن برق مطمئن شوید.

اگر از بابت محافظ برق تان مطمئن نیستید ، می توانید مستقیما شارژر لپ تاپ را به برق بزنید.
طبق تجربه بیان می کنم که بهتر است مطمئن شوید که شارژر لپ تاپ خودتان را در دست دارید و اشتباهی در انتخاب شارژر نکرده اید!

کابل یا آداپتور برق را بررسی کنید

کابل برق یا آداپتور در صورت هرگونه خرابی مثل له شدگی ، پاره و قطع شدن ، سوختن و .
.
.
مانع از روشن شدن لپ تاپ می شود و شما را به دردسر می اندازد  ، پس از سالم بودن آن هم اطمینان حاصل کنید و در صورت امکان با کابل دیگری هم تست کنید.

باتری لپ تاپ را چک کنید

اگر لپ تاپ شما بدون باتری روشن می شود ، بیانگر این نکته است که باتری لپ تاپ شما شارژ ندارد یا اگر از شارژ داشتن آن مطمئن هستید ، ممکن است به درستی شارژ نشده باشد یا مشکل کم شارژ شدن و خالی شدن سریع را داشته باشد.
اگر لپ تاپ شما باتری متحرک ندارد ، موارد بعدی را نیز می توانید بررسی کنید.
اگر حدس می زنید ، باتری مشکل دارد ، مقاله مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ بیشتر از 60 درصدرا بررسی و برای کاهش مصرف آن هم مقاله کاهش مصرف باتری لپ تاپ را مطالعه کنید.

گاهی اوقات برخی کاربران طی تماس تلفنی با مرکز مشاوره ، بیان میکنند که خطا plugged in not charging را دریافت می کنند ، برای حل این مشکل هم توصیه می کنیم از دستورالعمل های مقاله مشکل باتری plugged in not charging را از دست ندهید.

صفحه نمایش را بررسی کنید

سعی کنید همه صفحه نمایش های خارجی مانند مانیتور ، پروژکتور و .
.
.
را جدا کنید تا مطمئن شوید که مانع از بالا آمدن ویندوز و روشن شدن لپ تاپ نمی شود.
اگر چراغ پاور روشن می شود و می توانید صدای فن ها یا هارد دیسک را بشنوید اما روی صفحه نمایش هیچ تصویری وجود ندارد ، توصیه می کنم نور اتاق را تیره کنید و مطمئن شوید که تصویری روی صفحه نمایش نشان داده می شود یا خیر؟ گاهی اوقات اشکال در صفحه نمایش و تصویر ندادن آن باعث می شود که فکر کنیم لپ تاپ روشن نمی شود.

اگر با صفحه لمسی لپ تاپ تان مشکل دارید و می خواهید آن را غیر فعال کنید ، مقاله غیر فعال کردن صفحه لمسی لپ تاپ هارا مطالعه کنید.

کارت حافظه یا USB را خارج کنید

سوالات پر تکرار

  • چرا لپ تاپ روشن نمی‌شود؟
  • دلایل روشن نشدن لپ تاپ
  • منبع تغذیه یا محافظ برق را کنترل کنید
  • کابل یا آداپتور برق را بررسی کنید
  • باتری لپ تاپ را چک کنید
  • صفحه نمایش را بررسی کنید
  • کارت حافظه یا USB را خارج کنید

نتیجه گیری

این مقاله به بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ می پردازد.
تمام افرادی که برای انجام امور مختلف از لپ تاپ استفاده می کنند، ممکن است با این مشکل مواجه شوند.

صفحه روشن نمی شود و این موضوع باعث نگرانی شده و به مراکز تعمیرات مراجعه می کنند.
اما با استفاده از ترفندهای آموزش داده شده در مقالات مختلف می توانند مشکل را با هزینه کمتری حل کنند.

در این مقاله، علت های روشن نشدن لپ تاپ را معرفی کرده و راه حل های آن را توضیح می دهد.
اولین کار بررسی منبع تغذیه و محافظ برق است.

اگر برق به درستی وصل شده باشد، کابل و آداپتور برق را چک کنید.
سپس باتری لپ تاپ را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اگر مشکل حل نشد، صفحه نمایش را چک کنید و در نهایت کارت حافظه یا USB را خارج کنید.
با اعمال این ترفندها، می توانید به راحتی مشکل روشن نشدن لپ تاپ را حل کنید.