خلاصه مقاله
تازه کارها:
- مقدمه
- روشهای تحقیق:
- ۱.
تحلیل دادهها - ۲.
آزمایشها
- ۳.
مصاحبهها
- ۱.
- نتایج:
- اهمیت مسئله
- راهحلهای پیشنهادی
- تحلیل اثربخشی هر راهحل
- نتیجهگیری
سری بازیهای Armored Core و شاهکارهای دیگر این استودیو، توانستند موفقیت بزرگی را کسب کنند.
استودیوی فرام سافتور با عرضه بازیهایی نظیر Demon's Souls و Dark Souls، شهرت بینالمللی به دست آورد.
همچنین، در حال حاضر در حال کار بر روی بازی جدیدی به نام Sekiro: Shadows Die Twice هستند.
تاریخچه استودیو و سابقه حرفهای رییس این شرکت، هیدتاکا میازاکی، نیز در این مقاله بررسی میشود.
بازی King’s Field در آمریکای شمالی هرگز منتشر نشد
بازی King's Field اول هرگز در آمریکای شمالی منتشر نشد و تنها شماره دوم و سوم این سری بازی در این منطقه عرضه شدند.
این بازیها با استفاده از دید اولشخص و در مناطق تاریک و ترسناک طرفداران خود را به خود جذب کردند.
اما این سری بازیها هرگز به محبوبیت بازیهای فانتزی نهایی و دیگر بازیهای نقشآفرینی ژاپنی نرسیدند.
اما با عرضه دیسکهای CD و کنسول پلیاستیشن توسط سونی، این استودیو تصمیم گرفت بازی نقشآفرینی مناسبی برای این کنسول تولید کند.
در نتیجه، بازی King's Field عرضه شد و با استفاده از دید اولشخص، بازیکنان را به سفری در سیاهچالها و سرزمینهای نفرین شده میفرستاد.
بازیهای فرام سافتور همیشه برای گیمپلی سخت و چالشبرانگیزشان شناخته شده اند.
اگر علاقهمند به بازیهای ساخته شده توسط استودیوی ژاپنی فرام سافتور (From Software) هستید و بازیهای مانند Dark Souls، Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice را دوست دارید، حتماً مقالهی زیر را بخوانید.
در این مقاله به بررسی جزئیاتی از استودیوی بازیسازی ژاپنی فرام سافتور خواهیم پرداخت.
استودیویی که تنها در سبک و نحوهی ارائهی بازیهایش، علامتماندگی را به دست آورده است.
از این رو، بازیکنانی که به دنبال تجربهای چالشبرانگیز، مرموز و اصیل هستند، نباید این مقاله را از دست بدهند.
همانطور که میدانید، فرام سافتور تا کنون چند بازی فوقالعاده موفق تولید کرده است که از جمله میتوان به بازیهای Dark Souls، Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice اشاره کرد.
این بازیها با سبک ویژهی خود، به لطف تفکر عمیق و تهیهی طرح ریزی دقیق، جذابیت بیشتری برای بازیکنان خود به ارمغان آوردهاند.
بنابراین، در صورتی که به عنوان یک گیمر اهل چالشهای سخت و جذاب هستید، به هیچ وجه نباید این مقاله را از دست بدهید.
در این مقاله، به همراهی شما به زبان ساده، در مورد مشخصات و ویژگیهای منحصر به فرد استودیوی فرام سافتور صحبت خواهیم کرد.
قطعاً بعد از خواندن این مقاله، دلایلی محکم و قاطع برای اینکه چرا نباید به این مجموعه فوقالعاده علاقهمند نباشید، ذهن شما را تسخیر خواهد کرد.
در این مقاله، با شرح تجربهی ساخت بازیهای سخت و مرموز این استودیو، با قدرتی از داستانهای برگرفته از اساطیر ژاپنی، چالشهایی که در طول بازی میان شما و پیروزی فوریتانهی خود قرار میگیرند و همچنین موارد بسیار دیگر، آشنا میشوید.
بنابراین، توصیه میشود که این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید و با حضور دائمی در جهان فوقالعادهی استودیوی فرام سافتور و بازیهایش، موفق به پیدا کردن خوشبختی و سرگرمی بینظیری بشوید.
اگر دنبال ادامه داستان هیجانانگیزی هستید، حتماً این مقاله را به آخرین نوشتهی خود اضافه کنید.
در روزهای اخیر، نام استودیوی فرام سافتور بسیار شنیده میشود.
این شرکت که با ساخت بازیهایی نظیر Demon's Souls و Dark Souls به شهرت جهانی دست یافته است، هم اکنون با بازی جدید خود به نام Sekiro: Shadows Die Twice توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده است.
همچنین، به نظر میرسد که این شرکت در حال حاضر در حال کار بر روی دو بازی جدید میباشد.
در این مقاله، قصد داریم تاریخچه استودیوی فرام سافتور را مورد بررسی قرار داده و روند پیشرفت آن از زمان تأسیس تا به امروز را بررسی کنیم.
همچنین، به تعدادی از مهمترین بازیهای این استودیو اشاره خواهیم کرد و سابقه حرفهای رییس این شرکت، یعنی هیدتاکا میازاکی را نیز بررسی خواهیم نمود.
پس همراه ما باشید.
تازه کارها:
- مقدمه
- روشهای تحقیق:
- ۱.
تحلیل دادهها - ۲.
آزمایشها - ۳.
مصاحبهها
- ۱.
- نتایج:
- اهمیت مسئله
- راهحلهای پیشنهادی
- تحلیل اثربخشی هر راهحل
- نتیجهگیری
نگاهی به تاریخچه و بازی های استودیوی فرام سافتور
اولین بازیهای نقشآفرینی فرام سافتور
استودیوی فرام سافتور، به عنوان یک شرکت تولید کننده نرمافزارهای اداری، در سال 1986 تأسیس شد.
این شرکت برای چند سال در همان زمینه فعالیت داشت تا در سال 1994 شرایط تغییر کرد.
با عرضه دیسکهای CD بهجای کارتریجها و عرضه کنسول پلیاستیشن توسط کمپانی سونی، این کنسول توسط توسعهدهندگان نرمافزار و بازی بسیار مورد توجه قرار گرفت.
در روزهای اول عمر پلیاستیشن، یک بازی نقشآفرینی مناسب وجود نداشت، بنابراین فرام سافتور تصمیم گرفت برای این کنسول یک بازی نقشآفرینی تولید کند.
در نتیجه، بازی King's Field چند هفته پس از انتشار پلیاستیشن، به بازار عرضه شد.
این بازی با نمای دید اولشخص، بازیکنان را به سفری در سیاهچالها و سرزمینهای نفرین شده میفرستاد تا با دشمنانی بدون رحم مبارزه کنند.
King's Field گیمپلی سختی داشت و این ویژگی را فرام سافتور در بازیهای بعدی خود نیز حفظ کرد.
بازی King’s Field در آمریکای شمالی هرگز منتشر نشد
اولین بازی King’s Field هرگز در آمریکای شمالی منتشر نشد.
اما شماره دوم این سری بازی در سال 1995 در این منطقه منتشر شد.
به طور سنتی و مشابه بازیهای فانتزی نهایی، King’s Field II در آمریکا با نام King’s Field شناخته میشد و بلافاصله بعد از آن، شماره سوم این سری بازی نیز با نام King’s Field II در آمریکای شمالی عرضه شد.
دنبالههای این سری بازی داستانهای پیچیدهتر و مبارزات جذابتری را در بر میگرفتند.
با این حال، همچنان از زاویه دید اولشخص استفاده میکردند و در مناطق تاریک و ترسناک رقم میزدند.
این سری بازیها توانست به خود طرفدارانی جمع کند، اما هرگز به محبوبیت بازیهای فانتزی نهایی و دیگر بازیهای نقشآفرینی ژاپنی نرسیدند.
پس از عرضه سومین شمارهی "King’s Field"، شرکت فرام سافتور به مدت چند سال، این مجموعه را در حال خویش رها کرد و به ساخت بازیهای دیگر مشغول شد.
"Echo Night"، بازی سال ۱۹۹۸ آنها بود که باز هم از زاویه نگاه شخص اول استفاده میکرد.
این بازی داستانی فانتزی داشت و گیمپلی آن بر اساس جستجو، تعامل با شخصیتها و حل معما بود.
این بازی نیز دنبالهای داشت که در سال بعد عرضه شد.
پس از آن، فرام سافتور تا سال ۲۰۰۴ نسخهی جدیدی از این مجموعه را منتشر نکرد، تا اینکه بازی "Echo Night: Beyond" به دست ما رسید و محتوای این مجموعه را به سمت نیمنگاهی علمی-تخیلی سوق داد.
فرام سافتور، شرکتی که برنامههای کامپیوتری تولید میکند، در تلاش بود تا روح بازی King's Field را در اکثر بازیهای خود حفظ کند.
هنگامی که نگاهی به نقشآفرینیهای بعدی این شرکت میاندازیم، این امر به وضوح آشکار میشود.
استودیوی فرام بازی Shadow Tower را در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلیاستیشن عرضه کرد.
این بازی کاملاً دنبالهروی بازی King's Field بود و از دوربین اولشخص استفاده میکرد.
اما برخی از منتقدان ایرادات زیادی را درباره این بازی نسبت به ویژگیهای آن بیان کردند، در حالی که اکثر طرفداران King's Field از آن راضی بودند.
با شروع دورهی پلیاستیشن 2، بازیهای فرام سافتور به یک مرحلهی جدید وارد شدند.
بازی اول این استودیو برای کنسول جدید سونی، با نام "حلقهی ابدی" بود که شباهتهای اساسی با بازی "زمین شاهان" نیز داشت.
در "حلقهی ابدی" علاوه بر استفاده از دوربین اولشخص و گیمپلی مبتنی بر جستجوی محیطها، شاهد یک سیستم شخصیسازی بودیم که با استفاده از حلقههای مختلف، میتوانستیم به قابلیتهای جدید دست پیدا کنیم.
نقشآفرینی در فرام سافتور و پلیاستیشن 2
در شرکت فرام سافتور، نقشآفرینی بازیهای جدیدی برای پلیاستیشن 2 را پدید آورد.
یکی از این بازیها، با نام "Evergrace" بود، که یک بازی اکشن نقشآفرینی بود و از زاویه دوربین سومشخص مانند بازی "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" طراحی شده بود.
این بازی داستان پیچیدهتری نسبت به بازیهای قبلی شرکت داشت، اما سیستم شخصیسازی آن تفاوت زیادی با بازی "Eternal Ring" نداشت.
در دوران پلیاستیشن 2، استودیو معروف فرام سافتور همچنان با انتشار نقشآفرینیهای متنوع خود فعالیت داشت.
برخی از عناوین منتشر شده توسط این استودیو شامل Evergrace II و King's Field IV بودند.
همچنین، بازی Shadow Tower: Abyss نیز یکی از عناوینی بود که برای پلیاستیشن 2 عرضه شد.
لازم به ذکر است که در سال 2002، استودیو فرام سافتور توانست بازی بسیار محبوبی به نام Lost Kingdoms را برای کنسول گیمکیوب منتشر کند.
این بازی بر اساس استفاده از کارتهای مختلف طراحی شده بود و مبارزات در آن بر اساس این کارتها بود.
دنباله این بازی نیز در سال 2003 منتشر شد و موفقیت بسیاری کسب کرد.
گفتگوی درباره بازیهای فرام سافتور
البته برخی بازیهای فرام سافتور از نظر تجاری عملکرد قابل قبولی نداشتند و به همین خاطر دنبالهدار نشدند.
به عنوان مثال، بازیهای Evergrace و Lost Kingdoms پس از دو شماره به حال خود رها شدند و تنها بازیهای King’s Field و عناوین مشابه آنها که به حیات خود ادامه دادند.
اما فرام سافتور تنها به بازیهای نقشآفرینی فکر نمیکرد و نگاهی هم به سایر سبکها داشت.
آغاز دوران رباتهای غولپیکر و بازیهای اکشن
فرام سافتور پس از عرضه و موفقیت بازی های نقش افرینی همچون King’s Field، تصمیم گرفت که به سمت سایر ژانرها نیز گام بردارد.
در سال ۱۹۹۷، با عرضه بازی Armored Core، تغییری در تم بازی های ژاپنی رخ داد.
این بار، منافسهای بزرگ فلزی و مکانیکی به صحنه آمدند.
این بازی، نخستین بازی سه بعدی متمرکز بر روبات ها نبود، و همچنین نخستین بازی که امکان سفارشی سازی روبات ها را فراهم می کرد نبود؛ اما با استفاده بهینه از این دو ویژگی به نحو احسن، تجربه ای منحصر به فرد را به تصویر کشید.
محیط های سه بعدی بازی بسیار فضای بزرگ و گسترده ای را ایجاد کرده بودند که خارج از مرزهای معمول و معیارهای پلی استیشن بودند.
علاوه بر این، قابلیت تغییر قطعات مختلف روبات ها (که در این بازی Core نام داشتند) نیز وجود داشت.
Armored Core و دنبالههایش با نام Project Phantasma و Master of Arena روی پلیاستیشن طرفداران زیادی پیدا کردند.
سپس این مجموعه به موفقیتهایش روی کنسول پلیاستیشن 2 نیز ادامه داد.
تعدادی از دنبالههای Armored Core جزو اولین بازیهای پلیاستیشن 2 بودند و با عملکرد خوبشان در بازار امریکای شمالی، فرام سافتور را به یکی از موفقترین استودیوهای بازیسازی در دوران پلیاستیشن 2 تبدیل کردند.
با استفاده از برچسبهای HTML مانند em، strong، dt ودر زبان فارسی، متن را به طور کامل دوباره بنویسید.
لطفاً در نتیجه، موارد نیازمندی هم درج نکنید.
در ترتیب مناسب، بازیهای مهم محور رباتی در استودیو فرام سافتور نقش آفرینی شدند.
Armored Core تنها مجموعهای نبود که این استودیو طراحی کرد.
Frame Gride نیز یکی از اولین بازیهای رباتی بود که در سال ۱۹۹۹ برای کنسول دریمکست منتشر شد و دارای المانهای تخیلی بسیاری بود.
در این بازی، همچنین، شخصیت بازیکننده میتوانست، مانند سری Armored Core، ربات خود را شخصیسازی نماید.
نتیجه گیری
- استودیو فرام سافتور با بازی های فرام سافتور روی کنسول های پلی استیشن و موفقیت های بزرگی کسب کرده است.
- این استودیو با بازی هایی مانند Armored Core، Demon's Souls و Dark Souls شهرت جهانی را به دست آورده است.
- تمامی بازی های فرام سافتور، شامل اصول و ویژگی های مشترکی هستند که حاکی از روح King's Field می باشند.
- فرام سافتور در حال حاضر همچنان روی توسعه بازی های جدید است و بازی Sekiro: Shadows Die Twice به شدت توجه کاربران را به خود جلب کرده است.
- شرکت فرام سافتور در سال 1986 تأسیس شد و در ابتدا به تولید نرم افزارهای اداری می پرداخت.
- از سال 1994، فرام سافتور به تولید بازی های نقش آفرینی برای کنسول های پلی استیشن متمرکز شد.
- اولین بازی معروف استودیو، King's Field بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف بازیکنان روبرو شد.
- استودیو فرام سافتور به عنوان یکی از موفق ترین استودیو های بازی سازی در دوره پلی استیشن 2 شناخته می شود.