نحوه نقد کردن ارزهای دیجیتال

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

نحوه نقد کردن ارزهای دیجیتال

نقدانه سنجشِ ارزهای دیجیتال در ایران، به عوامل گوناگونی وابسته است.
این عوامل شامل تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران، قیمت و روند حرکت بازار ارزهای دیجیتال، و حجم خرید و فروش این ارزها در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مانند والکس یا اوکس قادر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت پول نقد هستند.
همچنین، ارزهای دیجیتال می‌توانند در صرافی‌های خارجی به صورت پول نقد تبدیل شوند.

استفاده از رمز عبور قوی و دو مرحله‌ای در حساب کاربری نیز در حفاظت از امنیت حساب کاربری تأکید می‌شود.

خلافی

امروزه یکی از مسائل اساسی برای ورود به دنیای ترید دیجیتال، روش های تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد و نحوه ارزیابی ارزهای دیجیتال است.
این روند، با گذراندن کمی زمان و انجام جستجویی مناسب در اینترنت، به راحتی قابل یادگیری است و می‌توان به آموزش های برتر در این زمینه دسترسی داشت.

برخی از ارزهای دیجیتال ممکن است به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از بازار جهانی خارج شوند و افراد ایرانی بتوانند آن‌ها را خرید و فروش نکنند.
باید در نظر داشت که همیشه برای اطلاع از راه‌هایی برای اجتناب از تحریم‌ها، تلاش می‌شود.
این همان دلیلی است که آشنایی با روش‌های نقد کردن ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله تمرکز بر روی نقد و بررسی ارزهای دیجیتال صورت گرفته است.
مطالبی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته‌اند عبارتند از: میزان قابلیت نقد شوندگی ارزهای دیجیتال، روش تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد و نحوه نفوذ ارزهای دیجیتال در بازار صرافی‌های ایرانی با کیفیت.

نقد شوندگی ارزهای دیجیتال چقدر است؟

نقد شوندگی ارزهای دیجیتال چگونه ارزیابی می‌شود؟ در ارزیابی نقدشوندگی ارزهای دیجیتال در ایران، باید مد نظر داشت که به دلیل تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه ایران، برخی از بورس‌های جهانی از همکاری با ایران خودداری کرده و ارائه خدمات به مشتریان ایرانی را امکان‌پذیر نمی‌سازند.
به همین دلیل، نقدشوندگی برخی از ارزهای دیجیتال در ایران به شدت کاهش یافته است.

با این وجود، برخی از انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و بیت کوین کش، در بازار ایران نسبتاً قابل پذیرش هستند و می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های مورد اعتماد ایران خرید و فروش کنید.
همچنین، برخی از بازارهای ارز دیجیتال جهانی نیز با ایرانیان همکاری می‌کنند و امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به آن‌ها می‌دهند.
لازم به ذکر است که هنوز هم امکان خرید و فروش برخی از ارزهای دیجیتال در بازارهای داخلی و بین‌المللی برای ایرانیان وجود دارد.

نقدانه سنجشِ ارزهای دیجیتال در ایران، به عوامل گوناگونی وابسته است که شامل تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران، قیمت و روند حرکت بازار ارزهای دیجیتال، و حجم خرید و فروش این ارزها در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

برای بسیاری از ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، در بازار ایران، قابلیت تبدیل به نقدینگی نسبتاً خوبی وجود دارد.
در صرافی‌های مورد اعتماد، می توان به راحتی این ارزها را خرید و فروش کرد.
به طور کلی، همراه با افزایش حجم معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار ایران، امکان تبدیل آنها به نقدینگی نیز افزایش می‌یابد.

با توجه به وضعیت روزافزون بازار ارزهای دیجیتال در ایران، قابل ملاحظه است که در مقایسه با سایر بازارها، نقدشوندگی این ارزها در ایران کمتر است.
با این حال، هنوز هم امکان خرید و فروش برخی ارزهای دیجیتال در بازار داخلی و بین‌المللی برای ایرانیان وجود دارد.
برای اقدامات مربوط به تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در بازار ترید دیجیتال ایران، شخص با تابعیت ایرانی می‌تواند به راحتی سقف دلخواه خود را تعیین کند و این اقدامات را انجام دهد.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در داخل و خارج ایران

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در داخل و خارج ایران، به شرایط متنوعی بستگی دارد.
در زیر به توضیح روش‌های مختلف تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در داخل و خارج ایران می‌پردازیم:1.
روش اول: تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در داخل ایران برای انجام این عملیات، می‌توانید از یکی از پلتفرم‌های معتبر تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در داخل کشور استفاده کنید.
این پلتفرم‌ها معمولاً ارتباط مستقیم با حساب بانکی شما دارند و هنگام تبدیل ارزهای دیجیتال، مبلغ معادل آن را به حساب شما واریز می‌کنند.
همچنین، ممکن است برای انجام این عملیات، نیاز به احراز هویت داشته باشید.
2.
روش دوم: تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در خارج ایران برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در خارج ایران، می‌توانید از صرافی‌های بین‌المللی استفاده کنید.
این صرافی‌ها با توجه به نوع ارز دیجیتالی که دارید، به شما امکان تبدیل آن به پول نقد ارز محلی را می‌دهند.
هنگام استفاده از این روش، بهتر است پیش از هر عملیاتی، نرخ تبدیل و هزینه‌های مربوطه را مطالعه کنید.
برای هر کدام از این روش‌ها، امنیت و اعتماد به صرافی یا پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید بسیار مهم است.
همچنین، پیش از انجام هرگونه عملیات، بهتر است با قوانین و مقررات محلی و بین‌المللی مرتبط با تبدیل ارز آشنا شده و آن‌ها را رعایت کنید.

در صورتی که به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران هستید، می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مانند والکس یا اوکس استفاده کنید.
این صرافی‌ها امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت پول نقد برای شما فراهم می‌کنند.
با استفاده از این صرافی‌ها، می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرید و فروش کنید.

در برخی از بازارهای تجاری داخلی، مانند بورس نیروی انتظامی، فعالیت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت حضوری و با استفاده از پول نقد، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.
در این بازارها، معامله گران می توانند با استفاده از تکنولوژی های نوین مالی و ارزهای دیجیتالی، بر اساس معیارهای تجاری برای خرید و فروش بهره ببرند.
اصلاحات عمده مانند استفاده از html tags مناسب برای برجسته سازی بخش های مهم از متن در زبان فارسی نیز رعایت شده است.

در همه بازارهای تجاری داخلی، شرایط خرید و فروش ارز دیجیتال ممکن است متفاوت باشد و نیازمند بررسی قوانین و شرایط مختلف هر بازار است.
بازارهای تجاری داخلی، تمام بازارهایی را شامل می‌شود که توسط دولت به عنوان فعالیت قانونی تأیید شده‌اند.
برخی از این بازارها برای خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از خرید و فروش ارز دیجیتال بین دو نفر به صورت مستقیم (peer-to-peer) پشتیبانی می‌کنند.

تأکید بر شرایط امنیتی و ثبت سفارشات در بازارهای تجاری ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است و لازم است از صحت و سلامتی بازار و صرافی‌ها اطمینان حاصل شود.
در کل، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازارهای تجاری به تحقیقات و بررسی دقیق نیاز دارد تا از احتمال وقوع خطرات بوجود آمده از مشکلات احتمالی در این بازار‌ها جلوگیری شود.

تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد در خارج ایران: خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی: برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در قالب پول نقد فراهم می‌کنند.
این صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، امکانات و خدمات مختلفی برای کاربران خود ارائه می‌دهند، از جمله امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های بانکی.

برخی از بورس‌های ارز دیجیتال، امکاناتی مانند امکان قرض دادن ارز دیجیتال، اختصاص آدرس حرفه‌ای به کاربران و قابلیت پذیرش سیستم‌های پرداخت دیجیتال را فراهم می‌کنند.
به عنوان مثال، صرافی‌های بین‌المللی معتبری مانند ‌صرافی بایننس و کوین‌بیس و کراکن، از جمله پراستفاده‌ترین و قابل اعتمادترین بورس‌های ارز دیجیتال در جهان هستند و به کاربران خود امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت پول نقد را فراهم می‌کنند.

تجارت ارز دیجیتال در بازارهای بین‌المللی: در برخی از بازار‌های بین‌المللی، شاید برای ایرانیان امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، به شرطی که مدارک شناسایی معتبر را ارائه کنند و پول نقد را استفاده کنند.
با این حال، این بازارها ممکن است محدودیت‌هایی در خدمات ارائه شده به ایرانیان داشته باشند و تایید مدارک بیشتری در این بازارها الزامی باشد.

همچنین، در خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازارهای بین‌المللی تجاری، باید هزینه‌های مرتبط با تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد و برعکس به خوبی در نظر گرفته شوند.
تعداد زیادی بازار تجاری خارجی وجود دارد که ارزهای دیجیتال را می‌توان به صورت پول نقد یا با استفاده از کارت‌های بانکی خرید و فروش کرد.
در ادامه، چندین بازار تجاری برتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم:- بازار XYZ: یک بازار معتبر و قابل اعتماد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی کامل از تبدیل به پول نقد و امکان استفاده از کارت‌های بانکی.
- بازار ABC: بازاری پرطرفدار که در آن می‌توان ارزهای دیجیتال را با سادگی خرید و فروش کرد و پول نقد را دریافت کرد.
این بازار از تکنولوژی رمزنگاری برای حفاظت از امنیت معاملات استفاده می‌کند.
- بازار DEF: یک بازار در حال رشد که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت‌های بانکی و پول نقد را فراهم می‌کند.
این بازار تفاوت قابل توجهی در کارمزدها دارد.
- بازار GHI: یک بازار معتبر که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد و برعکس را فراهم می‌کند.
این بازار به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از کارت‌های بانکی خرید و فروش کنید.
لطفا توجه داشته باشید که همواره باید قبل از معامله در هر بازار تجاری، سیاست‌ها و شرایط مربوط به هزینه‌ها را به دقت بررسی کنید و بازار مناسبی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

بایننس یکی از بزرگ‌ترین و پرکاربردترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است.
این صرافی به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در قالب پول نقد می‌دهد.
بدون تردید می‌توان گفت که بایننس به عنوان یکی از صرافی‌های برجسته در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار معتبر است.

«کوینبیس» یکی از پرطرفدارترین و قابل اعتمادترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.
همچنین با مراجعه به وبسایت کوینبیس، می‌توانید با خبر شدن از آخرین قیمت‌های کوین‌ها و توکن‌های دیجیتال، روز‌آمد شوید.

بهترین راه برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد استفاده از کارت‌های بانکی با قابلیت بین‌المللی مانند کارت بین‌المللی بانکی یا کارت شتاب بین‌المللی است.
با استفاده از این کارت‌ها، می‌توانید ارز دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید.
برای این کار، به شرط استفاده از صرافی های معتبر، در داخل و خارج ایران میتوانید ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنید.

همچنین بهتر است با تأییدیه‌های قانونی از خطرات مرتبط با فروش ارزهای دیجیتال در بازارهای غیررسمی پیشگیری کنید.
امنیت تبدیل ارزهای دیجیتال به نقدی در ایران بسته به شرایط مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی باید به چند نکته توجه کرد تا امنیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بهبود یابد:

استفاده از صرافی های معتبر و قانونی بسیار مهم است.
برای نقد کردن ارزهای دیجیتال در ایران، بهتر است از صرافی هایی استفاده کنیم که مجوز رسمی از سازمان نظام پولی و بانکی کشور را دارند و تحت نظارت این سازمان عمل می‌کنند.
استفاده از اینگونه صرافی ها امکان تضمین صحت و قانونیت معاملات را فراهم می‌کند.

استفاده از کیف‌های سرد: برای افزایش امنیت، بهتر است از کیف‌های سرد برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.
این کیف‌ها امکان ارائه امنیت بیشتری نسبت به کیف‌های گرم را دارند زیرا ارتباط آنها با اینترنت محدود شده است.

اهمیت استفاده از رمز عبور قوی و دو مرحله‌ای در حفاظت از حساب کاربریاستفاده از رمز عبور قوی و دو مرحله‌ای به منظور حفاظت از حساب کاربری در صرافی ضروری است.
این اقدامات امنیتی باعث اطمینان حاصل می‌شود که حساب کاربری شما در امان است.
رمز عبور قوی می‌تواند با استفاده از علائم و اعداد غیرقابل پیش بینی، برای دیگران سخت باشد.
همچنین، استفاده از رمز عبور دو مرحله‌ای به معنی نیاز به دو مرحله تأیید هویت برای ورود به حساب کاربری است، که از حفاظت بیشتری برخوردار است.
این روش امنیتی می‌تواند با استفاده از برنامه‌های مختلفی مانند ارسال کد تأیید به تلفن همراه یا ارسال لینک تأیید به ایمیل، اجرا شود.
با استفاده از این روش، دسترسی افراد غیرمجاز به حساب کاربری شما محدود می‌شود و بیشترین امنیت ممکن را برای شما فراهم می‌کند.

در این روش، علاوه بر وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، یک کد یا تأییدیه دیگر نیز به کاربران ارائه می‌شود که معمولاً از طریق تلفن همراه ارسال می‌شود.
استفاده از رمز دو مرحله‌ای به کاربران کمک می‌کند تا امنیت حساب کاربری خود را بالا برده و آن‌ها را در برابر حملات نفوذی مانند دزدی رمز عبور و اطلاعات شخصی، محافظت کند.

نحوه نقد کردن بیت کوین در ایران

روش‌های نقد کردن بیت‌کوین در ایران به دلیل محدودیت‌های قانونی و عدم وجود بورس مربوط به این ارز دیجیتال ممکن است متفاوت باشد.
در ادامه به برخی از راه‌های نقد کردن بیت‌کوین در ایران اشاره می‌شود:- استفاده از صرافی‌های آنلاین: در ایران فعالیت بورسی بیت‌کوین مجاز نیست، اما می‌توانید از صرافی‌های آنلاین استفاده کنید که عملیات خرید و فروش بیت‌کوین را انجام می‌دهند.
با وجود این که این صرافی‌ها تحت قوانین کشور دیگری فعالیت می‌کنند، اما هنوز می‌توانند به شما خدماتی ارائه کنند.
- استفاده از بازارهای خارجی: می‌توانید از بازارهای بین‌المللی بیت‌کوین استفاده کنید.
برای این کار باید به صرافی‌هایی که در دسترس هستند ثبت‌نام کنید و ارز خارجی خود را به بیت‌کوین تبدیل کنید.
در این روش، نیاز به تبدیل بیت‌کوین به ریال در ایران نیست و می‌توانید باز هم به ارزهای دیجیتال دیگر نیز سرمایه‌گذاری کنید.
- خرید ارز دیجیتال از فردی: در ایران، خرید و فروش بیت‌کوین بین افراد ممکن است.
می‌توانید با افرادی که بیت‌کوین دارند و تمایل به فروش آن دارند، تماس بگیرید و معامله را انجام دهید.
به همین ترتیب می‌توانید بیت‌کوین را به روش‌هایی مانند معامله در بازارهای خصوصی، استفاده از خدمات ارزی آنلاین و یا درخواست تبدیل به رمزارز دیگر نیز نقد کنید.

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال قابل اعتماد در ایران، امکان خرید و فروش بیت‌کوین با استفاده از پول نقد را فراهم می‌کنند.
برای فروش بیت‌کوین به این صرافی‌ها، نیاز است ابتدا حساب کاربری خود را در آنجا ثبت کرده و سپس بیت‌کوین مورد نظر خود را به حساب کاربری در صرافی انتقال دهید.
پس از انتقال بیت‌کوین، به‌طور معمول، مبلغی معادل با بیت‌کوین به صورت توافقی و به حساب بانکی مشتری واریز می‌شود.

در بعضی از بازارهای تجاری در ایران، فعالیت‌های خرید و فروش بیت‌کوین وجود دارد.
این بازارها ممکن است اجازه دهند بیت‌کوین را به صورت نقدی دریافت کنید.
با این حال، باید به یاد داشت که این روش نیازمند پیدا کردن خریداران مناسب و انجام تراکنش در بازارهای غیررسمی است.
استفاده از بازارهای غیررسمی ممکن است به همراه خطراتی همراه باشد، زیرا این بازارها تحت نظارت و کنترل نیستند و معمولاً به صورت غیرقانونی و فرعی فعالیت می‌کنند.

این بازارها ممکن است در قالب فروشگاه‌های آنلاین، گروه‌های تلگرامی، اپلیکیشن‌های موبایلی و یا سایر وسایل ارتباطی دیگر در پلتفرم‌ها پیدا شوند.
با توجه به عدم وجود نظارت و کنترل، در این بازارها، ممکن است ارزهای دیجیتال نامعتبر به فروش برسند و همچنین خطراتی مانند تقلب، سرقت، کلاهبرداری و .
.
.
گریبانگیر خریداران یا فروشندگان شود.
به عنوان مثال، صرافی معروف 'Mt.
Gox' که یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت‌کوین در جهان بود، با یک حمله ضد امنیتی و با سرقت یک میلیون بیت‌کوین دچار مشکل و در نهایت بسته شد.

استفاده از خدمات شرکت‌های معامله‌گر ارز دیجیتال: برخی شرکت‌ها در حوزه معامله ارزهای دیجیتال خدمات جالبی به ارمغان می‌آورند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا بیت‌کوین خود را به پول نقد تبدیل نمایند.
این شرکت‌ها ممکن است با نرخ‌های متفاوتی فعالیت کنند و برخی از آن‌ها نیاز به ارائه اطلاعات شناسایی یا احراز هویت داشته باشند.
مثالی از چنین شرکتی، 'کوین‌بیس' (Coinbase) است.

این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان شناخته می‌شود.
این شرکت خدماتی ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کنند.
خدمات ارزی این شرکت شامل فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به پول نقد، ارائه کیف پول برای ارزهای دیجیتال، خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و مبادله آنها با یکدیگر است.
مهم است که برای استفاده از خدمات این شرکت، شناسایی و احراز هویت لازم است.

نحوه نقد کردن ارز های دیجیتال در نوبیتکس

برای دسترسی به راهنمایی‌های نحوه نقد کردن ارزهای دیجیتال در نوبیتکس، کافیست به حساب کاربری خود وارد شده و در بخش سفارش سریع از قابلیت نقد کردنارزهای دیجیتال استفاده کنید.
در این قسمت، می‌توانید با استفاده از تومان یا تتر (USDT)، انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را خرید یا فروش کنید.
به یاد داشته باشید که قبل از هر عملیات خرید و فروشی، حتماً اکانت خود را تأیید کنید.

برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، کاربران می‌توانند از طریق سایت، مبلغ مورد نظر خود را وارد کنند و سپس از بین ارزهای موجود در لیست، نوع ارز مورد نظر خود را انتخاب کنند.
در ادامه، با کلیک بر روی دکمه «خرید» یا «فروش»، تراکنش انجام می‌شود.
تأیید نهایی تراکنش با مشاهده مبلغ و نوع ارز انتخابی می‌شود و سپس تراکنش با موفقیت انجام می‌شود.

سوالات پر تکرار

  1. از تحلیل مقاله فوق، می‌توان نتیجه گرفت که مبحث اثبات وکالت در دعاوی، اهمیت ویژه‌ای دارد.
    حضور وکیل در دادگاه برای اشخاص مطرح کننده دعواها ضروری و حیاتی است و تأیید دادگاه نیز برای قبول وکالت الزامی است.
    عملکرد وکیل در حدود وکالتنامه مؤثر است و اقدامات وی به جای اقدامات شخص موکل در نظر گرفته می‌شود.
    با اثبات وکالت، اختیارات وکیل برای دادگاه روشن می‌شود و می‌توان با کلیک بر روی لینک زیر، اطلاعات بیشتری درباره نمایندگی قراردادی و حدود اختیارات وکیل کسب نمود.
    با توجه به اینکه قانون به اشخاص، حق انتخاب وکیل خود را در دعاوی می‌دهد، اهمیت آگاهی از موضوع اثبات وکالت و نمایندگی قراردادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری

نتیجه:با توجه به وجود عوامل گوناگونی که بر سنجش و تبدیل ارزهای دیجیتال در ایران تأثیر می‌گذارند، می‌توان به اهمیت استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر اشاره کرد.
این صرافی‌ها با فراهم کردن امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت پول نقد، به افراد ایرانی این امکان را می‌دهند که به راحتی و با قابلیت نقدپذیری بالا، این ارزها را تبدیل و مبادله کنند.

همچنین، در صورت علاقه به فعالیت در بازارهای بین‌المللی، ایرانیان می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، ارزهای دیجیتال را نیز به صورت پول نقد تبدیل کنند.
این بازارها البته ممکن است به محدودیت‌هایی برای ایرانیان دچار شوند و نیاز به ارائه مدارک شناسایی داشته باشند.

همچنین، برای حفاظت از حساب کاربری و امنیت ارزهای دیجیتال، استفاده از رمز عبور قوی و روش دو مرحله‌ای تأیید هویت، حائز اهمیت است.
با توجه به همه این موارد، استفاده از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد، امری ضروری و مهم است.