نحوه تغییر کارگزاری بورس

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

نحوه تغییر کارگزاری بورس

در این مقاله در مورد تفاوت‌هایی که در ارائه خدمات توسط کارگزاری‌ها به مشتریانشان وجود دارد صحبت شده است.
بعضی سهامداران به دنبال راه‌هایی برای تغییر کارگزاری خود هستند.

در این مقاله نحوه تغییر کارگزاری به روش آنلاین، مراحل پس از تغییر کارگزاری و مفهوم کارگزار ناظر و تغییر آن توضیح داده شده است.
در شرکت اوراق بهادار جدید اهرام هویت به سهامداران ارائه می‌شود تا از سامانه آنلاین استفاده کنند.

سهامداران می‌توانند با ورود به پنل کاربری از امکاناتی که شرکت اوراق بهادار جدید در اختیار آنان قرار داده است، استفاده کنند.
سرمایه‌گذاران می‌توانند نوع کارگزاری خود را برای شرکت در بورس و اوراق بهادار انتخاب کنند.

تفاوت اصلی بین کارگزاری‌ها در ارائه خدمات به مشتریان است.
یکی از خدمات مهمی که هر کارگزاری می‌تواند ارائه دهد، امکان خرید و فروش آنلاین است.

همچنین، ارائه اطلاع‌رسانی به‌موقع، بسته‌های آموزشی و باشگاه مشتریان نیز از خدمات ارزشمندی هستند که ارائه می‌شود.
برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، به سرعت بروزرسانی قیمت سهام و راحتی استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تحت وب آنها توجه کرد.

همه سهامداران برای خرید و فروش سهام خود در یکی از شرکت‌های کارگزاری باید ثبت‌نام و هویت خود را تأیید کنند.
اما اگر سهامدار با امکانات شرکت کارگزاری که عضو آن است راضی نباشد و خواهان تغییر کارگزاری باشد یا به منظور اطمینان از انجام معاملات خود در صورت قطع سیستم آنلاین شرکت کارگزاری، امکان ثبت‌نام و هویت‌سنجی همزمان در یک یا چند شرکت کارگزاری دیگر را داراست.

خلافی

سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به شرکت در بورس و اوراق بهادار هستند، می‌توانند به‌صورت آزادانه نوع کارگزاری بورس خود را انتخاب کنند.
بعد از دریافت کد سجام، آن‌ها می‌توانند در هر یک از کارگزاری‌های رسمی و تأییدشده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت‌نام کنند.
اصلی‌ترین تفاوت بین کارگزاری‌ها، در ارائه امکانات به مشتریان خود است.

یکی از خدمات مهمی که هر کارگزاری می‌تواند ارائه دهد، امکان خرید و فروش آنلاین می‌باشد.
همچنین، ارائه اطلاع‌رسانی به‌موقع، بسته‌های آموزشی و باشگاه مشتریان نیز از خدمات ارزشمندی هستند که ارائه می‌شود.
برای انتخاب یک کارگزاری مناسب، می‌توان به سرعت بروزرسانی قیمت سهام و راحتی استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تحت وب آنها توجه کرد.

تفاوت‌هایی که در ارائه امکانات توسط کارگزاری‌ها به مشتریانشان وجود دارد، باعث می‌شود برخی سهامداران به دنبال راه‌هایی برای تغییر کارگزاری خود باشند.
به همین دلیل در این مقاله، نحوه تغییر کارگزاری به روش آنلاین، مراحل پس از تغییر کارگزاری و مفهوم کارگزار ناظر و تغییر آن بیان شده است.

تغییر کارگزاری بورس

طبعا همه سهامداران بازار بورس و فرابورس می‌بایست برای خرید و فروش سهام خود در یکی از شرکت‌های کارگزاری مجاز ثبت‌نام و هویت خود را تأیید کنند.
اما اگر سهامدار با امکانات شرکت کارگزاری که عضو آن است راضی نباشد و خواهان تغییر کارگزاری باشد یا به منظور اطمینان از انجام معاملات خود در صورت قطع سیستم آنلاین شرکت کارگزاری، امکان ثبت‌نام و هویت‌سنجی همزمان در یک یا چند شرکت کارگزاری دیگر را داراست.

برای انجام عملیاتی مانند ثبت نام در یکی از کارگزاری‌ها یا تغییر کارگزاری، می‌توانید بدون نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه سجام، به راحتی اقدام کنید.
اگر قبلاً برای دریافت کد بورسی در سامانه ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید فقط با ثبت نام در کارگزاری جدید، تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

بیشتر کارگزاری‌ها در هنگام ثبت‌نام، از کد پیگیری سجام استفاده می‌کنند.
با تأیید این کد توسط کاربر، اطلاعات سهامدار از سامانه سجام دریافت می‌شود و از این راه مراحل ثبت نام آسان‌تر می‌شود.
با تأیید کد پیگیری سجام که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود، می‌توانید به سریعترین شکل کارگزاری تغییر دهید و در کارگزاری جدید ثبت نام کنید.

مراحل بعد از تغییر کارگزاری بورس

سهامداران بورس با ثبت نام در کارگزاری نو فقط یک مرحله با تعویض کارگزاری دارند، و آن احراز هویت در کارگزاری جدید است.
اغلب احراز هویت در کارگزاری‌ها به صورت حضوری سهامدار با همراه داشتن مدارک الزامی برای احراز هویت، در یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری‌ها انجام می‌شود، اما برخی کارگزاری‌ها احراز هویت را با ارسال نماینده آن کارگزاری به محل سکونت سهامدار انجام می‌دهند.

با اهرام هویت در شرکت اوراق بهادار جدید ، نام کابری و رمز عبور برای استفاده از سامانه آنلاین (آنلاین) به سهامداران ارائه می شود.
با ورود به پنل کاربری ، سهامداران می توانند از امکاناتی که شرکت اوراق بهادار جدید در اختیار آنان قرار داده است ، استفاده کنند.

مفهوم کارگزار ناظر و نحوه تغییر آن

پس از تغییر کارگزاری، سهامدار می‌تواند به وسیله پنل کاربری کارگزاری جدید خود کلیه سهام‌هایی که قبلاً در سبد سهام خود داشته است را مشاهده نماید.
همچنین توانایی خرید سهام جدید یا سهام‌هایی که قبلاً داشته را دارد.
اما برای فروش سهمی که با استفاده از پنل کاربری کارگزاری قبلی خریداری کرده است یا مشاهده آن، باید ابتدا درخواست تغییر کارگزار را به صورت آنلاین ارسال کند.

برای انجام تغییر کارگزار ناظر در صورتی که سهام قبلاً توسط سهامدار در یک کارگزاری قبلی خریداری شده است، روند زیر را دنبال کنید.
ابتدا سهم مورد نظر را در کارگزاری جدید خریداری کنید.
سپس با استفاده از گزینه "تغییر کارگزار ناظر"، نماد بورسی سهم را جستجو نموده و با توجه به آخرین معامله در این کارگزاری، درخواست تغییر ناظر برای سهم مورد نظر را ثبت کنید.

سوالات پر تکرار

  1. الف) مالیات بر واردات: به منظور حمایت از تولید داخلی و تحقق سایر اهدافی که دولت مدنظر خود قرار داده است، کالاهای وارداتی مشمول مالیات خواهند شد.
    مفهوم مالیات به اقسام مختلفی تقسیم می‌شود.
    تقسیم بندی کلی برای مالیات‌ها وجود دارد که شامل دو دسته‌بندی اصلی است، یعنی مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم.
    مالیات یک پرداخت اجتماعی است که شهروندان یک جامعه برای استفاده از خدمات و امکانات موجود، و فراهم کردن جایگزینی این امکانات، هزینه می‌دهند.
    مالیات بر دارایی شامل دسته‌بندی‌های مختلفی می‌شود که توسط عبارت‌هایی مانند زیر به آنها اشاره می‌شود:
  2. درآمد‌های عادی
  3. سپرده‌های بانکی
  4. سهام و اوراق بهادار
  5. ملکی که به صورت اجاره واگذار شده است
  6. فروش ملک
  7. درآمد از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها
  8. قرض‌الحسنه و درآمدهای غیرعادی

نتیجه گیری

نتیجه‌ی قوی: با توجه به تفاوت‌هایی که در ارائه امکانات توسط کارگزاری‌ها به مشتریانشان وجود دارد، برخی سهامداران تمایل دارند که کارگزاری خود را تغییر دهند.
اما هر کارگزاری می‌تواند با ارائه امکاناتی مانند خرید و فروش آنلاین، اطلاع‌رسانی به‌موقع و بسته‌های آموزشی، سهامداران را جذب کند.

همچنین، راحتی استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تحت وب نیز می‌تواند عامل تاثیرگذاری در انتخاب یک کارگزاری مناسب باشد.
از طرفی، برای اطمینان از انجام معاملات در صورت قطع سیستم آنلاین، سهامداران می‌توانند در چند شرکت کارگزاری ثبت‌نام و هویت‌سنجی همزمان انجام دهند.

در نهایت، انتخاب یک شرکت کارگزاری مطابق با نیازها و تمایلات شخصی سهامداران امری بسیار حائز اهمیت است.