منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

لینک صفحه اینستاگرام Masterexam«یمن مستر امتحان»مستر امتحان تلگرامضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی 1403 برای داوطلبان این کنکور بسیار مهم می باشد.
داوطلبان می توانند با اطلاع از این ضرایب به دروسی که از ضرایب بالا تری بر خوردار هستند توجه بیشتری داشته باشند و آنها را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه نمایند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیشبکه استعلام نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلامبرنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند.
به عبارت دیگر، پس از انتخاب رشته /گرایش مورد علاقه خود، دروسی که ضرایب بالاتری دارند و تاثیر بیشتری بر روی رتبه و تراز خواهند گذاشت را انتخاب کرده و منابع همان دروس را مطالعه نمایید.

معمولا منابع دروسی که ضریب تاثیر 4 را دارند، تاثیر بسیار زیادی در قبولی ارشد داوطلبان دارد.
مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی شامل گرایش‌های مختلفی است که در سه کد ضریب مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

متقاضیان برای ثبت نام در رشته‌ی تحصیلی خود، باید به ضرایب دروس هر گرایش مربوطه که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده، توجه کنند و بر اساس آن برنامه‌ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند.
با توجه به اینکه متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می‌کند، شرکت می‌کنند، این منابع برای این داوطلبان نیز بسیار مفید و قابل استفاده خواهد بود.

جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  • زبان عمومی: زبان عمومی به زبان مورد استفاده در ارتباطات روزمره و در جمعیت گسترده از افراد اشاره دارد.
    انگلیسی، به عنوان یکی از زبان‌های عمومی، در جوامع بین المللی و در تجارت جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    این زبان استاندارد برای مذاکرات، مکاتبات و ارتباطات خارجی به شمار می‌رود.

  • زبان تخصصی: زبان تخصصی به زبان مورد استفاده در حوزه‌های خاص و تخصصی مانند پزشکی، حقوق، مهندسی، علوم کامپیوتر و غیره اشاره دارد.

    در این حوزه‌ها، کلمات، عبارات و مفاهیم خاصی به کار می‌رود که نیاز به تدوین و تبیین دقیق دارند تا درست و شفاف به افراد متخصص و آموزش دیده انتقال داده شوند.

  • بنابراین، آشنایی با این دو نوع زبان، به ما کمک می‌کند تا در ارتباطات روزمره و در زمینه‌های تخصصی و فنی به طور موثر عمل کنیم.

    آمار به عنوان یک علم متداول در جامعه و محققان مختلف به منظور جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به کار می‌رود.
    این فرایند می‌تواند با استفاده از انواع مختلفی از روش‌ها صورت بگیرد.

    در واقع، روش تحقیق نقش اساسی در استخراج اطلاعات آماری از داده‌ها دارد.
    بخش‌های مختلفی در زمینه آموزش و توسعه شخصی وجود دارد که با استفاده از وسایل ارتباط جمعی (مانند کتاب‌ها، تحلیل‌گران و نیروهای انسانی) به دست می‌آیند.

    این وسایل تأثیرات بسیاری در رشد و توسعه افراد و جوامع دارند.
    تاریخ معاصر ایران و جهان و مسائل بین‌المللی مهم معاصردر تاریخ معاصر، اتفاقات بسیاری در ایران و جهان رخ داده است که از تأثیرات بسیاری بر جوامع و سیاست‌های بین‌المللی برخوردار بوده‌اند.

    1. جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ - ۱۹۱۸): در این جنگ بزرگ، قدرت‌های جهانی از جمله اتریش-مجارستان، آلمان، بریتانیا و فرانسه درگیر شدند.
      جنگ نتایج ارتجاعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری را بر جوامع جهان به همراه داشت.

    2. انقلاب ایران (۱۹۷۹): با سقوط حکومت شاه، ایران تبدیل به جمهوری اسلامی شد و رهبری کشور به دستیت الله خمینی رسید.
      این انقلاب باانفجار فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ایران همراه بود.

    3. جنگ سرد (۱۹۴۷ - ۱۹۹۱): این تنش‌های سیاسی و نظامی بین قدرت‌های غربی و شوروی، دنیا را به دو قطب استقرار داد و پیامدهای اقتصادی و سیاسی گسترده ای داشت که تاکنون تأثیر آن را مشاهده میکنیم.
    4. بحران سوریه (۲۰۱۱ - کنونی): در پی شورش‌های عربی در خاورمیانه، جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، که تأثیرات گسترده ای روی منطقه و جوامع بین‌المللی داشته است.

      این بحران همچنان ادامه دارد و تداوم بحرانهای بین‌المللی را باخود به همراه دارد.

    نظریه‌های ارتباطات:
    نظریه رابطه‌ای:
    این نظریه فرض می‌گذارد که افراد در روابط بر اساس تعاملات و ارتباطاتشان با یکدیگر تشکیل می‌شوند.

    نظریه گفتمان:
    این نظریه اهمیت تفاوت‌ها و مفاهیم زبانی را در ارتباطات بین افراد برجسته می‌کند.
    نظریه تأثیرگذاری اجتماعی:
    این نظریه بر این اصل تاکید دارد که انسان‌ها بر اساس تأثیرگذاری اجتماعی و نمونه‌برداری از دیگران رفتار می‌کنند.

    نظریه پنج عضو ارتباطی:
    این نظریه پنج عضو کلیدی را در ارتباطات شناسایی می‌کند: فرستنده، پیام، رسانه، گیرنده و تأثیر.
    نظریه فرهنگ پژوهی:
    این نظریه بر روی ارتباط فرهنگی بین افراد تمرکز دارد.

    مبانی کلی ارتباط جمعی به شناخت و تحلیل وسایل ارتباط جمعی، نظریه‌های ارتباط اجتماعی و ارتباطات بین المللی مخاطبان ارتباطات جمعی و آثار اجتماعی ارتباطات می‌پردازد.
    استفاده از وسایل ارتباط جمعی در جامعه های مدرن امروزی بسیار رایج است و تأثیرات بسیاری را بر جوامع و فرهنگ‌ها دارند.

    نظریه‌های ارتباط اجتماعی به تحلیل چگونگی ارتباطات در جامعه و تأثیر آنها بر رفتار و دیدگاه افراد می‌پردازند.
    همچنین، ارتباطات بین المللی مخاطبان ارتباطات جمعی بررسی می‌شود که چگونه ارتباطات بین افراد و جوامع مختلف در سطح جهانی شکل می‌گیرد و چطور با هم تعامل دارند.

    آثار اجتماعی ارتباطات جمعی نیز با استفاده از مبانی کلی ارتباط جمعی مورد بررسی قرار می گیرد و شامل تأثیرات روانی، فرهنگی و اجتماعی است که ارتباطات جمعی در جوامع ما می‌توانند ایجاد کنند.

    خلافی

    انتخاب منابع مناسب و آشنایی با نحوه مطالعه آن‌ها اولین قدم برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ۱۴۰۳ است.
    در هر یک از گرایش‌ها و با توجه به کد ضریب های هر مجموعه، منابع درسی متنوع دست‌یافتنی است.
    برای انتخاب منابع مناسب، داوطلبان باید ضرایب دروس کنکور ارشد علوم ارتباطات اجتماعی را مطالعه کرده و سپس با توجه به اهمیت و تاثیر هر یک، کتاب‌های آموزشی را خریداری نمایند.

    علوم ارتباطات اجتماعی یکی از رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی است.
    داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند در یکی از رشته‌گرایش‌های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند.

    گرایش های کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ۱۴۰۳

    مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی شامل گرایش‌های مختلفی است که در سه کد ضریب مختلف دسته‌بندی شده‌اند.
    متقاضیان برای ثبت نام در رشته‌ی تحصیلی خود، باید به ضرایب دروس هر گرایش مربوطه که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده، توجه کنند و بر اساس آن برنامه‌ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند.

    به عبارت دیگر، پس از انتخاب رشته /گرایش مورد علاقه خود، دروسی که ضرایب بالاتری دارند و تاثیر بیشتری بر روی رتبه و تراز خواهند گذاشت را انتخاب کرده و منابع همان دروس را مطالعه نمایید.
    معمولا منابع دروسی که ضریب تاثیر 4 را دارند، تاثیر بسیار زیادی در قبولی ارشد داوطلبان دارد.

    با توجه به اینکه متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می‌کند، شرکت می‌کنند، این منابع برای این داوطلبان نیز بسیار مفید و قابل استفاده خواهد بود.
    جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی 1403
    می توانند برای اطلاع از لیست رشته های کنکور ارشد، مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار داده ایم مطالعه نمایند.

    منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ۱۴۰۳

    متقاضیان قبل از تهیه منابع درسی کنکور علوم ارتباطات اجتماعی، باید دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 را به دقت مطالعه کرده و بر اساس کد ضریب ارشد مورد نظر خود اقدام به تهیه کتب و منابع آموزشی نمایند.
    در ادامه به معرفی منابع ارشد علوم ارتباطات اجتماعی می‌پردازیم.

    کلیه علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در هریک از این رشته‌های گرایشیبدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می‌توانند منابع کارشناسی‌ارشد علوم ارتباطات اجتماعی را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی‌ارشد این رشته شرکت نمایند.

    #
    عناوین دروس امتحانیمنابع
    زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی )عمومی : ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
    ۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
    ۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
    تخصصی : ۱- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته روزنامه نگاری و علوم ارتباطات، تالیف سیدمحمد ضیاء حسینی ، فهیمه معرفت، انتشارات سمت.
    ۲- کتاب زبان انگلیسی، ویژه ارتباطات، تالیف کاظم مزینانی و احمد مرادی، انتشارات آسوریک.
    ۳- کتاب زبان تخصصی پیشرفته (ارتباطات اجتماعی و علوم ارتباطات)، تالیف سیدوحید عقیلی، انتشارات ثانیه.
    مبانی کلی ارتباط جمعی ( شناخت وسائل ارتباط جمعی ، نظریه های ارتباط اجتماعی ، ارتباط بین المللی مخاطبان ارتباطا ت جمعی و آثار اجتماعی ارتباطات )1 - وسایل ارتباط جمعی، دکتر کاظم معتمدنژاد 2 - ارتباط شناسی : ارتباطات انسانی (میان فردی، گروهی، جمعی)، دکتر مهدی محسنیان راد 3 - مبانی ارتباطات جمعی، دکتر سید محمد دادگران 4 - مبانی کلی ارتباطات جمعی، دکتر داود زارعیان 5 - ارتباطات انسانی (مبانی)، دکتر علی اکبر فرهنگی 6 - مبانی ارتباطات (مبانی کلی ارتباط جمعی)، دکتر علی اکبر فرهنگی، دکتر غلامرضا آذری 7 - جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، ژان کازنو 8 - حقوق مطبوعات، دکتر کاظم معتمدنژاد 9 - جامعه شناسی ارتباطات، دکتر باقر ساروخانی 10 - شناخت ارتباطات جمعی، ملوین دفلور، اورت ای، دنیس 11 - تکنیکهای روابط عمومی، دکتر رحمان سعیدی 12 - مقدمه ای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی، د کتر هرمز مهرداد 13 - نظریه های ارتباطات، ورنر سورین، جیمز تانکارد، ترجمه دکتر علیرضا دهقان 14 - کاربرد نظریه های ارتباطات، سون ویندال، بنوسیگنایزر، جین اولسون 15 - درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، دنیس مک کوئیل، ترجمه دکتر پرویز اجلالی 16 - یک جهان، چندین صدا، شن مک براید، 17 - نظریه های جامعه اطلاعاتی، فرانک وبستر ، ترجمه اسماعیل قدیمی 18 - جامعه اطلاعاتی: اندیشه های بنیادی، دیدگاه های انتقادی و چشم اندازهای جهانی، دکتر کاظم معتمدنژا د 19 - کاربرد نظریه های ارتباطات، تألیف سورین ویندال و همکاران، ترجمه دکتر علیرضا دهقان 20 - درآمدی بر مطالعات ارتباطی، جان فیسک، ترجمه مهدی غبرایی 21 - مخاطب شناسی تألیف مک کوئیل 22 - افکار عمومی، ژودیت لازار، ترجمه مرتضی کتبی 23 - درك رادیو، اندروکرایسل 24 - درك تئوری رسانه ها کوین ویلیامز، ترجمه قاسمیان 25 - نظریه سواد رسانه ای، جیمز پاتر
    اصول روزنامه نگاری ( خبرنویسی ، گزارش خبری و شیوه نگارش فارسی ) 1 - تاریخ ادبیات و مطبوعات ایران در دوران مشروطه، ادوارد براون 2 - سرگذشت رادیو در ایران، ادوارد براون 3 - نگاهی به مطبوعات و جراید ایران، ج 4 4 - روزنامه نگاری با فصلی جدید در بازنگری روزنامه نگاری معاصر، دکتر کاظم معتمدنژ اد با همکاری دکتر ابوالقاسم منصفی 5 - روزنامه نگاری نوین، دکتر نعیم بدیعی، حسین قندی 6 - مقاله نویسی در مطبوعات، حسین قندی 7 - روزنامه نگاری الکترونی، مایک وارد 8 - خبر، دکتر یونس شکرخواه 9 - رو شهای مصاحبه خبری، دکتر مهدی محسنیان راد 10 - روزنامه نگاری حرفه ای، سید فرید قاسمی، 11 - آیین روزنامه نگار ی و خبرنویسی 12 - شیوه نگارش فارسی در مطبوعات، شادروان حسین عمادافشار 13 - آیین روزنامه نگاری و خبرنویسی، فریبا صیاد، دکتر علی اکبر فرهنگی 14 - مجموعه مقالات روزنامه نگاری حرفه ای، سید فرید قاسمی 15 - خبرنویسی مدرن، یونس شکرخواه 16 - شیوه های مصاحبه در مطبوعات سوزان دان، ترجمه علی ایثاری کسمایی 17 - ویراستاری و مدیریت خبر، علی اکبر قاضی زاده 18 - نگارش رسانه ای، مهدخت بروجردی
    تاریخ معاصر ایران و جهان و مسائل بین المللی مهم معاصر1 - تاریخ مطبوعات جهان، آلن پیر 2 - تا ریخ احزا ب سیاسی ایران ، جلد ( 2) محمد تقی بهار 3 - از صبا تا نیما ، جلد (3) یحیی آریان پور 4 - از سید ضیا تا بختیار، مسعود بهنود 5 - مطبوعا ت سیاسی ایران در عصر مشروطیت، عبدالرحیم ذاکر حسین 6 - تا ریخ سانسور درمطبوعات ایران، جلد ( 2) ، گوئل کهن 7 - تا ریخ انقلاب مشروطیت جلدهای ( 7و 6 و 3 و 2 و 1 ) 8 - قدرت های جهان مطبوعات، مارتین واکر ترجمه محمد قائد شرفی 9 - ایران بین دو انقلاب (از مشروطه تا انقلاب اسلامی) یرواند آبراهامیان 10 - پادشاهان قاجار، بهروز رحمانی، نشر یادداشت 11 - تا ریخ تحلیلی مطبوعات ایران، استا د محیط طباطبایی 12 - ایران در چهار کهکشان ارتباطی، مهدی محسنیان راد 13 - تاریخ ایران مدرن، یرواند آبراهامیان 14 - تاریخ ایران در عصر قاجار، علی اصغر شمیم 15 - تاریخ جهان نو، روزول پالمر
    نظریه های ارتباطات1 - نظریه رسانه، دکتر سید محمد مهدی زاده 2 - نظریه های ارتباطات، ورنر فورین و گینس تانگهارد
    مفاهیم ارتباط جمعی در رسانه1 - نظریه های رسانه، دکتر مهدی زاده 2 - فصل نامه رسانه (ویژه نامه ارتباطات و توسعه) 3 - عصر اطلاعات، ظهور جامعه شبکه ای، مانوئل کاستلز 4 - فصل نامه رسانه (ویژه نامه ارتباطات) 5 - نظریه های ارتباطات، تانکاردو سورین
    کاربرد آمار و روش تحقیق1 - احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی دکتر علی دلاو ر 2 - رو شهای تحقیق در علوم اجتماعی، ارل ببی 3 - روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دکتر علی دلاور 4 - رو شهای تحقیق در علوم اجتماعی، ساروخانی 5 - پیمایش در تحقیقات اجتماعی، داوس 6 - نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، بیکر 7 - راهنمای سنجش و تحقیقات اجتماعی، میلر 8 - طراحی پژوهش های اجتماعی، بلیکی 9 - درآمدی بر تحقیق کیفی، اووه فلیک 10 - روش تحقیق با تاکید بر رهیافت عقلانیت انتقادی، علی ساعی
    دانش مدیریت1 - اصول مدیریت (دکتر الوانی و دکتر سعادت) 2 - رفتار سازمانی (دکتر الوانی) 3 - مبانی سازمانی و مدیریت دکتر علیرضاییان 4 - رفتار سازمانی دکتر علیرضاییان 5 - مدیریت عمومی دکتر مهدی الوانی 6 - مدیریت منابع انسانی دکتراسفندیار سعادت 7 - رفتار سازمانی رابینز 8 - تئوری های مدیریت رابینز 9 - تئوری مدیریت دو جلدی دکترسید جوادین 10 - جامعه شناسی سازمانی دکتر قلیپور
    زبان فارسی1 - برگزیده متون ادب فارسی ( 5 استاد) مرکز نشر دانشگاهی تهران 2 - کتب ادبیات فارسی دبیرستان رشته علوم انسانی
    اخلاق و معارف اسلامی1 - تألیف، آیت الله سبحانی و محمد رضایی (انتشارات نهاد مقام معظم رهبر ی) 2 - اخلاق و تربیت اسلامی، محمد تقی رهبر و محمد حسین رحیمیان، انتشارات سمت 3 - مبانی اندیشه 2، حسن یوسفیان، انتشارات معارف

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

    لینک صفحه اینستاگرام Masterexam

    #

    ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ۱۴۰۳

    ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی 1403 برای داوطلبان این کنکور بسیار مهم می باشد.
    داوطلبان می توانند با اطلاع از این ضرایب به دروسی که از ضرایب بالا تری بر خوردار هستند توجه بیشتری داشته باشند و آنها را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه نمایند.

    تطبیق طرح‌ها و کارنامه قبولی در استعداد تحصیلی، می‌تواند به متقاضیان در سال‌های قبل، اطلاعات خوبی درباره درصدهای لازم برای ورود به دانشگاه‌های روزانه، شبانه و آزاد بدهد.
    در بعضی از رشته‌ها، احتمال قبولی در دانشگاه‌های روزانه با داشتن حداقل 30 درصد پاسخ‌های صحیح در دروس مهم ممکن است.
    لینک زیر را مطالعه کنید:کارنامه قبولی کنکور ارشددر این لینک می‌توانید اطلاعات جامعی درباره کارنامه قبولی در آزمون ارشد به دست آورید.
    توصیه می‌شود که دانشجویان سال‌های گذشته به طرح‌ها و روش‌های موفق خود برای قبولی توجه کنید.
    توجه به درصدهای لازم برای قبولی در رشته مورد نظر و حداقل تعداد پاسخ‌های صحیح در دروس کلیدی می‌تواند به شما در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه مناسب کمک کند.

    در ادامه ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ۱۴۰۳ را برای شما قرار داده‌ایم:
  • دروس حضوری:
    • ردیف ۱: رسانه شناسی - واحد درسی: ۲
    • ردیف ۲: روش‌شناسی تحقیقات ارتباطات - واحد درسی: ۳
    • ردیف ۳: روش‌شناسی تحلیل محتوا - واحد درسی: ۲
    • ردیف ۴: تاریخ و نظریه‌های ارتباطات - واحد درسی: ۳
    • ردیف ۵: روش‌شناسی پژوهش کیفی - واحد درسی: ۳
  • دروس اختیاری:
    • ردیف ۱: جامعه‌شناسی ارتباطات - واحد درسی: ۲
    • ردیف ۲: علم ارتباطات و نظریه‌های بین‌المللی - واحد درسی: ۳
    • ردیف ۳: تئوری‌های توسعه رسانه - واحد درسی: ۲
    • ردیف ۴: رسانه‌ها و فرهنگ - واحد درسی: ۳
    • ردیف ۵: رسانه‌ها و سیاست - واحد درسی: ۳
  • #

    زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  • زبان عمومی: زبان عمومی به زبان مورد استفاده در ارتباطات روزمره و در جمعیت گسترده از افراد اشاره دارد.
    انگلیسی، به عنوان یکی از زبان‌های عمومی، در جوامع بین المللی و در تجارت جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
    این زبان استاندارد برای مذاکرات، مکاتبات و ارتباطات خارجی به شمار می‌رود.
  • زبان تخصصی: زبان تخصصی به زبان مورد استفاده در حوزه‌های خاص و تخصصی مانند پزشکی، حقوق، مهندسی، علوم کامپیوتر و غیره اشاره دارد.
    در این حوزه‌ها، کلمات، عبارات و مفاهیم خاصی به کار می‌رود که نیاز به تدوین و تبیین دقیق دارند تا درست و شفاف به افراد متخصص و آموزش دیده انتقال داده شوند.
  • بنابراین، آشنایی با این دو نوع زبان، به ما کمک می‌کند تا در ارتباطات روزمره و در زمینه‌های تخصصی و فنی به طور موثر عمل کنیم.

    مبانی کلی ارتباط جمعی یک زمینه مطالعاتی است که به شناخت و تحلیل وسایل ارتباط جمعی، نظریه‌های ارتباط اجتماعی و ارتباطات بین المللی مخاطبان ارتباطات جمعی و آثار اجتماعی ارتباطات می‌پردازد.
    در این زمینه، ما شاهد پدیده‌هایی هستیم که تحت تأثیر وسایل ارتباط جمعی قرار می‌گیرند و تأثیرات مختلفی روی جامعه‌ها و فرهنگ‌ها دارند.
    امروزه، وسایل ارتباط جمعی در جامعه های مدرن بسیار متنوع هستند.
    از رسانه های سنتی مانند رادیو و تلویزیون تا رسانه های جدیدتر و تکنولوژی های ارتباطی مانند اینترنت، شبکه های اجتماعی و پلتفرم های رسانه ای دیجیتال، همه در ترویج ارتباطات جمعی و انتقال اطلاعات نقش مهمی ایفا می‌کنند.
    نظریه‌های ارتباط اجتماعی مدنظر ما، به تحلیل چگونگی ارتباطات در جامعه و نحوه تأثیر آنها بر رفتار و دیدگاه افراد می‌پردازند.
    این نظریه‌ها درک بهتری از ارتباطات جمعی و نقش آنها در شکل‌دهی به فرهنگ، هویت و قدرت در جامعه به ما می‌دهند.
    ارتباط بین المللی مخاطبان ارتباطات جمعی مورد توجه دیگری است که در این حوزه بررسی می‌شود.
    این بخش مورد توجه و مطالعه قرار می‌گیرد که چگونه ارتباطات میان مردمان و جوامع مختلف در سطح جهانی شکل می‌گیرد و چطور با هم تعامل دارند.
    در نهایت، آثار اجتماعی ارتباطات جمعی نیز با استفاده از این مبانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    این آثار شامل تأثیرات روانی، فرهنگی و اجتماعی هستند که ارتباطات جمعی در جامعه ما می‌توانند ایجاد کنند.
    این آثار می‌توانند شامل تغییر نگرش‌ها، شکل‌گیری اعتقادات جمعی، تغییرات در ساختار اجتماعی و تأثیرات سیاسی و اقتصادی باشند.
    با استفاده از مبانی کلی ارتباط جمعی، ما می‌توانیم فهم بهتری از نقش ارتباطات جمعی در جامعه داشته باشیم و تأثیرات آنها را در بررسی‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

    روزنامه نگاری سه اصل مهم در خبر نویسی، گزارش خبری و شیوه نگارش فارسی را دربردارد:

    اصول خبر نویسی:
  • قاعده اول خبر نویسی، حقیقت پیش بردن می باشد.
    اخبار باید بر مبنای حقایق و واقعیت‌ها ارائه شود و از افزودن تحریف‌ها و تغییرات فاصله‌ای خودداری شود.
  • اصل دوم خبر نویسی، جامعه محور بودن است.
    خبرها باید مطابق با نیازها و علاقه‌های جامعه باشند و بر مسائل عمومی و جامعه‌ی مردم تمرکز کند.
  • اصل سوم خبر نویسی، شفافیت و قابلیت فهم است.
    روشن و قابل فهم بودن هر خبر، برای خواننده ضروری است.
    استفاده از اصطلاحات فنی و مفاهیم پیچیده باید به حداقل ممکن برسد.
  • اصول گزارش خبری:
  • گزارش خبری باید به صورت منصفانه و بی‌طرفانه تهیه شود و هدف آن اطلاع‌رسانی برای خواننده است.
  • اصول تعادل و عدالت در گزارش‌های خبری بسیار اهمیت دارند.
    در گزارش‌ها باید تمام جنبه‌ها و نقاط نظرها را بررسی کرد و به صورت متعادل از آنها استفاده کرد.
  • استفاده از منابع معتبر و موثق در گزارش‌های خبری بسیار ضروری است و ارجاع به این منابع نیز از جمله اصول مهم آن است.
  • شیوه نگارش فارسی:
  • در نگارش فارسی، استفاده از علائم نگارشی صحیح و صفحه‌بندی مناسب بسیار اهمیت دارد.
    از نشانه‌های نگارشی مانند ویرگول، نقطه، انتهای خط و .
    .
    .
    به درستی استفاده کرده و جملات را به صورت منطقی و قابل فهم بنویسید.
  • در نگارش فارسی، به املا و اصول صوتی کلمات توجه کنید و از اشتباهات املایی خودداری کنید.
  • از استفاده از عناوین جذاب و جملات کوتاه و قوی در نوشته‌ها استفاده کنید تا توجه خواننده را به خود جلب کنید.
  • ۴ تاریخ معاصر ایران و جهان و مسائل بین‌المللی مهم معاصر

    1. جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ - ۱۹۱۸): در این جنگ بزرگ، قدرت‌های جهانی از جمله اتریش-مجارستان، آلمان، بریتانیا و فرانسه درگیر شدند.
      جنگ نتایج ارتجاعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری را بر جوامع جهان به همراه داشت.
    2. انقلاب ایران (۱۹۷۹): با سقوط حکومت شاه، ایران تبدیل به جمهوری اسلامی شد و رهبری کشور به دستایت الله خمینی رسید.
      این انقلاب باانفجار فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ایران همراه بود.
    3. جنگ سرد (۱۹۴۷ - ۱۹۹۱): این تنش‌های سیاسی و نظامی بین قدرت‌های غربی و شوروی، دنیا را به دو قطب استقرار داد و پیامدهای اقتصادی و سیاسی گسترده ای داشت که تاکنون تأثیر آن را مشاهده میکنیم.
    4. بحران سوریه (۲۰۱۱ - کنونی): در پی شورش‌های عربی در خاورمیانه، جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، که تأثیرات گسترده ای روی منطقه و جوامع بین‌المللی داشته است.
      این بحران همچنان ادامه دارد و تداوم بحرانهای بین‌المللی را باخود به همراه دارد.

    ۵ نظریه‌های ارتباطات:
    نظریه رابطه‌ای:
    این نظریه فرض می‌گذارد که افراد در روابط بر اساس تعاملات و ارتباطاتشان با یکدیگر تشکیل می‌شوند.
    به عبارت دیگر، برقراری ارتباط و ایجاد ارتباطات موثر بین افراد ضروری است.
    نظریه گفتمان:
    این نظریه اهمیت تفاوت‌ها و مفاهیم زبانی را در ارتباطات بین افراد برجسته می‌کند.
    آنها معتقدند که جهان ما از طریق گفتمان ایجاد می‌شود و ما درک دنیای اطراف خود را از طریق زبان بدست می‌آوریم.
    نظریه تأثیرگذاری اجتماعی:
    این نظریه بر این اصل تاکید دارد که انسان‌ها بر اساس تأثیرگذاری اجتماعی و نمونه‌برداری از دیگران رفتار می‌کنند.
    با تحلیل نیروهای اجتماعی، این نظریه سعی دارد تا تأثیرات اجتماعی بر رفتار فرد را توضیح دهد.
    نظریه پنج عضو ارتباطی:
    این نظریه پنج عضو کلیدی را در ارتباطات شناسایی می‌کند: فرستنده، پیام، رسانه، گیرنده و تأثیر.
    آنها با هم در ارتباطات و تفاوت‌های فرهنگی و جنسیتی نقش مهمی ایفا می‌کنند.
    نظریه فرهنگ پژوهی:
    این نظریه بر روی ارتباط فرهنگی بین افراد تمرکز دارد.
    آنها بر این باورند که فرهنگ‌ها تأثیر بسیاری در شکل‌دهی به ارتباطات افراد و برقراری نقش می‌کنند.

    تصنیف زیر را به زبان پارسی با استفاده از تگ‌های html، از قبیل و، بازنویسی کنید.

    شش مفهوم ارتباط جمعی در رسانه:
  • تراکنش: ارتباط بین اندیشه‌ها، احساسات و اطلاعات میان اعضای جامعه را تشکیل می‌دهد.
  • پیام‌رسانی: انتقال افکار، اطلاعات و نظرات به روش‌های مختلف، مانند رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی.
  • هم‌افزایی: شبکه‌های ارتباطی که باعث تقویت و توسعه ارتباطات میان افراد و گروه‌ها می‌شوند.
  • توازن میان قدرت‌ها: قدرت و تأثیر رسانه‌ها و سازمان‌های قدرتمند در برابر مردم و سایر اعضای جامعه را تنظیم می‌کند.
  • نقش‌پذیری: تأثیر رسانه‌ها و جوامع مجازی بر شکل‌گیری عقاید و نگرش‌های افراد و جوامع را بررسی می‌کند.
  • مشارکت فعال: عضویت و مشارکت فعال در فرایندهای ارتباط جمعی را بررسی می‌کند.
  • کاربرد آمار و روش تحقیقآمار به عنوان یک علم متداول در جامعه و محققان مختلف به منظور جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به کار می‌رود.
    این فرایند می‌تواند با استفاده از انواع مختلفی از روش‌ها صورت بگیرد.
    در واقع، روش تحقیق نقش اساسی در استخراج اطلاعات آماری از داده‌ها دارد.
    برخی از کاربردهای آمار عبارت‌اند از:

    1. تحلیل داده‌های اقتصادی و تجاری برای بررسی وضعیت بازار و پیش‌بینی روند بازار
    2. ارزیابی اثربخشی درمان‌ها و داروها در پژوهش‌های پزشکی
    3. تحلیل داده‌ها در زمینه امنیت و جرم‌شناسی
    4. ارزیابی عملکرد سازمان‌ها و سیستم‌ها در مدیریت و برنامه‌ریزی
    5. تحلیل داده‌های اجتماعی برای بررسی رفتار افراد و جوامع
    در روش تحقیق، ابزارها و فرایندهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شوند.
    این شامل استفاده از فرمول‌ها، جدول‌ها، نمودارها و روش‌های آماری متنوع است.
    همچنین، تعیین نمونه‌گیری درست و حقیقی نیز بسیار مهم است تا نتایج به‌دست‌آمده قابل اعتماد و قابل استناد باشند.

    دانش مدیریت :

    ۸
  • دانش مدیریت به مجموعه ای از مهارت ها و دانش های لازم برای موفقیت در حوزه مدیریت اشاره دارد.
  • این دانش شامل آموزش و شناخت روش ها، مفاهیم و اصول دستیابی به اهداف سازمانی، برنامه ریزی، سازماندهی، راهبردگذاری و کنترل است.
  • اهداف دانش مدیریت عبارتند از:
    1. حسن استفاده از منابع و عامل های سازمانی: به منظور کاهش هدررفت منابع و افزایش بهره وری سازمان.
    2. توسعه مهارت های کارکنان: به منظور افزایش توانایی ها و کارایی اعضای سازمان برای دستیابی به اهداف.
    3. ایجاد محیط سازگار برای کار: به منظور تشویق همکاری، مشارکت و ارتباطات مؤثر در سازمان.
    4. توانمندسازی مدیران: به منظور بهبود مهارت های مدیریتی و ارتقاء قدرت تصمیم گیری در رهبران سازمان.

    9 زبان فارسی

    از آنجایی که زبان فارسی زبان مادری و رسمی مردم ایران است، به لطف تاریخچه‌ی بزرگ و هنرمندانه‌ی خود، جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.
    این زبان تشکیله‌ی مهمی از فرهنگ و هویت ملی ایران محسوب می‌شود.

    استفاده از حروف الفبای عربی در زبان فارسی، نشانه‌ای از تأثیر بزرگ زبان عربی بر زبان فارسی است.
    با این حال، زبان فارسی دارای صفات، قواعد گرامری و واژگانی خود است که آن را از سایر زبان‌ها متمایز می‌کند.

    منابع و حروف‌چینی
    1.
    شاعران و نویسندگان بزرگ
    فردوسی، حافظ، سعدی و مولوی از بزرگترین شاعران فارسی هستند.
    2.
    ادبیات فارسی
    اثر‌های بزرگ مانند شاهنامه و گلستان به ارزش زبان فارسی افزوده‌اند.
    3.
    زبان رسمی
    زبان فارسی به عنوان زبان رسمی و قانونی در ایران استفاده می‌شود.

    برخلاف تعداد زبان‌های جهان، کمتر از ۹۰ زبان به اندازه‌ی زبان فارسی مکان‌هایی دارند که در سطح جهانی شناخته شده‌اند.

    • زبان آغازین
    • زبان ادبی
    • زبان آموزشی

    10 اخلاق و معارف اسلامی

    1. تقوا: تقوا به معنای تقویت و گردآوری جانبازی از خدا است و مورد تاکید قرآن قرار دارد.
    2. احترام و مدارا: به دیگران بر اساس احترام و مدارا نشان دهید و دستاوردهای آنان را قدردانی کنید.
    3. صداقت: دقت و صداقت در گفتار و رفتار با دیگران را رعایت کنید و هیچ گاه دروغ نگویید.
    4. عفت: عفت و پاکدامنی در رفتار نسبت به دیگران و حفظ حیثیت شخصی و جامعه ای بسیار ضروری است.
    5. انصاف: در تمامی روابط و رفتارها، انصاف را رعایت کنید و هیچ کس را به ناراحتی یا ظلم و ستم بیاندازید.
    6. خیرخواهی: به دیگران کمک کنید و در انجام اعمال خیر شریک شوید تا بهبود جامعه و افزایش رفاه اجتماعی برسید.
    7. تحمل و بردباری: در مواجهه با مشکلات و آزمایشات، تحمل و بردباری نشان دهید و به صبر در طاعات و عبادات ادامه دهید.
    8. مودت و دوستی: با دیگران رابطه دوستانه برقرار کنید و با مودت و محبت به آنان نزدیک شوید.
    9. احترام به محیط زیست: به درختان، حیوانات و طبیعت احترام بگذارید و منابع طبیعی را حفظ کنید.
    10. تواضع: به خود بالا نگیرید و تواضع در کلام و رفتار را رعایت کنید.
    #
    رشتهگرایشکد ضریبضرایب دروس امتحانی علوم ارتباطات اجتماعی
    عنوان درسی 1عنوان درسی 2عنوان درسی 3عنوان درسی 4عنوان درسی 5عنوا درسی 6عنوان درسی 7عنوان درسی 8عنوان درسی 9عنوان درسی 10
    علوم ارتباطات اجتماعی_11111001000
    مدیریت رسانه_23400002402
    روزنامه نگاری_32030322022
    ارتباطاتحج و زیارت11111001000
    مطالعات فرهنگی و رسانه_
    دین و رسانه_32030322022
    روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون_32030322022
    علوم شناختیرسانه11111001000

    مشاوران مرکز مشاوره تحصیلیشبکه استعلام نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلامبرنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند.

    «یمن مستر امتحان»با استفاده از تگ‌هایمانند تگ‌های و، با جملاتی متفاوت ترجمه کنید.

    مستر امتحان تلگرام

    #

    سوالات پر تکرار

    داشتن برنامه ریزی دکتری ویژه هر یک از رشته های تحصیلی و مشورت با مشاوران آگاه در این زمینه می تواند به موفقیت داوطلبان کمک زیادی نماید.
    معمولاً آزمون دکتری به گونه‌ای است که با زدن چند تست درست و نداشتن غلط می‌توان به راحتی در بهترین دانشگاه‌ها قبول شد.
    لازم به ذکر است که نقش مدرک زبان انگلیسی در آزمون دکتری بسیار پررنگ بوده و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید از دانش عمومی زبان انگلیسی برخوردار باشند.
    این که هر داوطلبی چه درصدی در درس زبان کنکور دکتری کسب می‌کند، تا حدودی به دانش زبان عمومی وی مربوط است.
    سازمان سنجش آموزش کشور، منابع آزمون دکتری را به صورت قطعی با معرفی کتاب‌ها و نویسنده‌های مختلف بیان نمی‌کند.
    به جای آن، لیستی از مواد امتحانی مهم در این آزمون را منتشر کرده و در دسترس داوطلبان قرار می‌دهد تا متقاضیان فرصت کافی برای مطالعه دروس مهم تا زمان برگزاری آزمون دکتری را داشته باشند.

    سازمان سنجش هر ساله اقدام به انتشار اطلاعیه منابع دکتری ویژه تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها می‌کند تا متقاضیانی که قصد شرکت در

    نتیجه گیری

    به طور کلی، نحوه ارتباط جمعی و تأثیر آن بر جامعه و فرهنگ مورد بررسی قرار گرفت.
    بررسی رابطه بین ارتباطات جمعی و رفتار و دیدگاه افراد به کمک نظریه‌های ارتباط اجتماعی صورت گرفت.

    همچنین، بررسی شد که چگونه ارتباطات میان مردمان و جوامع مختلف در سطح جهانی تشکیل می‌شود و چطور با هم تعامل دارند.
    علاوه بر این، آثار اجتماعی ارتباطات جمعی بررسی شدند که شامل تأثیرات روانی، فرهنگی و اجتماعی است.

    در نهایت، با استفاده از مبانی کلی ارتباط جمعی، فهم بهتری از نقش ارتباطات جمعی در جامعه و تأثیرات آنها در جوامع مختلف ممکن است.