معرفی همه نسخه های غیررسمی تلگرام

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

معرفی همه نسخه های غیررسمی تلگرام

نسخه‌های غیررسمی تلگرام به نرم افزارهای جانبی این پیام رسان اطلاق می شود که در کنار قابلیت‌های اصلی تلگرام، قابلیت‌های دیگری نیز ارائه می دهند.
این نسخه‌ها قابلیت‌هایی مانند قابلیت روح شدن، ارائه مطالب جالب در زبانه‌ی جداگانه، جداسازی گروه ها، کانال ها و چت ها در زبانه‌های مختلف، قابلیت ساختن تم دلخواه و ترکیب رنگ ها، زمان بندی دانلود و.

.
.

را ارائه می دهند.
باید توجه داشت که از آنجایی که اطلاعات در این نسخه‌ها ارسال و دریافت می شود، نیاز به امنیت است.

بنابراین، قبل از استفاده از این نسخه‌ها باید از امنیت آنها مطمئن شد و به دستورالعمل هایی که برای حذف اکانت در این برنامه‌ها وجود دارد، عمل نمود.
معرفی نسخه‌های غیررسمی تلگرام شامل نسخه موبوگرام و نسخه تلگرام ایکس می شود.

موبوگرام یکی از اولین نسخه‌های غیررسمی برای کاربران فارسی زبان بوده و پشتیبانی از زبان فارسی را ایجاد کرد.
مواردی همچون حالت روح، زمان بندی دانلود، ایجاد تم دلخواه و رنگارنگ و.

.
.

در این نسخه مشاهده می شود.
تلگرام ایکس همچنین یکی دیگر از نسخه‌های غیررسمی تلگرام است که برخی از افراد به آن را نسخه غیررسمی خارجی می نامند.

این نسخه قابلیت‌هایی مانند حالت روح، چت همزمان، باز شدن صفحه چت بصورت پاپ آپ و.
.

.
را ارائه می دهد.

در نهایت، قبل از استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام، به امنیت آنها پرداخته شود و از منابع موثق استفاده شود.

خلافی

از آنجایی که تلگرام در بین رقبای خود بسیار خوش درخشید و کاربران زیادی را به خود جذب کرد ، رفته رفته نرم افزارهای جانبی این نرم افزار نیز تولید و عرضه شدند که در مجموع به آنها نسخه های غیررسمی تلگرام گفته می شود.
این نرم افزارها در کنار کارهایی که می توان در تلگرام انجام داد مانند تشکیل کانال ، گروه ، چت های خصوصی و .
.
.
 ، قابلیت های دیگری را نیز ارائه دادند که بتوانند کاربران را به سمت خود جلب کنند مانند قابلیت روح شدن ، ارائه مطالب جالب در زبانه ای جدا گانه ، جدا کردن گروه ها ، کانال ها ، چت ها و .
.
.
در زبانه های مختلف ، قابلیت ساختن تم دلخواه و ترکیب رنگ ها ، زمان بندی دانلود و .
.
.
.
.
بعد از مدتی استفاده از تلگرام ، یکی از دغدغه های کاربران این نرم افزار این بود که چطوری بتوانند آخرین بازدید و زمان آنلاین بودنشان را مخفی کنند و نکته دیگر اینکه چطوری بدون اینکه دیگران متوجه شوند پیام هایی که برای ما ارسال کرده اند را بخوانیم ؟ قابلیت روح شدن، پاسخ این سوال بود که توسط این نسخه های غیر رسمی تلگرام تامین و باعث جذب بیشتر کاربران به استفاده از این برنامه ها شد.
اپلیکیشن های هاتگرام ، تلگرام طلایی ، موبوگرام ، موبوگرام دو ، تلگرام ایکس نمونه هایی از این نسخه های غیر رسمی هستند که موضوع صحبت امروز ما در گروه مشاوره شبکه استعلام است.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین نسخه تلگرام غیر رسمی و اینکه حذف اکانت در این برنامه ها چگونه انجام می شود ، مطالعه مقالات امنیت برنامه موبوگرام ، دور زدن حالت روح تلگرام ، دیلیت اکانت تلگرام ، حذف اکانت تلگرام طلایی را از دست ندهید.

 

تلگرام غیر رسمی چیست ؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره کردیم ، تلگرام یکی از بهترین پیام رسان ها در فضای مجازی محسوب می شود که هم اکنون نیز کاربران زیادی دارد و گروه ها ، کانال ها و .
.
.
هم در آن تشکیل شد و کاربران با اهداف مختلفی چون ایجاد سرگرمی ، ارائه مطالب آموزشی ، گروه های کاری و .
.
.
به آن پیوستند.
از آنجایی که این نرم افزار محبوبیت زیادی داشت ، بعد از فیلتر شدن این برنامه و اعمال محدودیت ها ، بازار تولید نسخه های غیر رسمی تلگرام داغ شد و گروه های مختلفی اقدام به ساخت نرم افزارهای جانبی و جایگزین این برنامه کردند که علاوه بر قابلیت ها و خدمات این برنامه ، یعنی نسخه رسمی ، قابلیت های دیگری را نیز به همراه داشته باشد و محدودیت ها و فیلتر تلگرام هم روی آنها اعمال نشده باشد.
گروه های برنامه نویسی برای تولید نسخه های غیر رسمی تلگرام نکات زیر را در نظر داشته اند :

1.
سرعت دسترسی مناسب و کند نبودن برنامه در اجرا

2.
ارائه قابلیت های جدید و جذاب تر نسبت به نسخه اصلی تلگرام

3.
امکان نفوذ در برنامه و مباحث امنیتی

4.
عدم محدودیت و فیلترینگ

حال نکته مهم و سوالی که کاربران زیادی مطرح کرده اند این است که آیا این نرم افزارها امنیت هم دارند یا خیر؟ با توجه به اینکه از این پیام رسان ها برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می شود آیا می توان به آنها اعتماد کرد یا نه؟ اگر بخواهیم اکانت این نسخه های غیر رسمی را پاک کنیم باید چه کاری انجام دهیم ؟ آیا نسخه رسمی تلگرام نظارتی بر روی این نسخه های غیر رسمی تلگرام دارد یا خیر ؟ بهترین نسخه غیر رسمی تلگرام چیست و .
.
.
 

معرفی نسخه های غیر رسمی تلگرام

از جمله قابلیت هایی که نرم افزارها و نسخه های غیر رسمی تلگرام ، ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

پشتیبانی از زبان فارسی ، حالت روح ، زمان بندی دانلود ، ایجاد تم دلخواه از طریق ترکیب رنگ ها و .
.
.

موبوگرام

موبوگرام اولین بار برای کاربران فارسی زبان طراحی شد و در واقع اولین نسخه غیر رسمی تلگرام است که پشتیبانی از زبان فارسی را ایجاد کرد.
در این نرم افزار هم می توان کانال ، گروه و چت های خصوصی داشت ، البته در این نرم افزار هر کدام از این ها در زبانه ای جداگانه و تفکیک شده قرار گرفته است ، البته می توان همه آنها را در یک صفحه هم مشاهده کرد مانند نسخه اصلی تلگرام.

حالت روح یکی دیگر از ویژگی های این برنامه است که با استفاده از این قابلیت دیگران متوجه آنلاین بودن و فعالیت شما در موبوگرام نشده و اگر برای شما پیامی ارسال شود و شما آن را مشاهده کنید ، تیک دوم که بیانگر خوانده شدن مطلب است زده نمی شود و طرف مقابل شما نمی تواند متوجه شود که آیا پیام ارسال خوانده شده است یا خیر؟ این قابلیت خیلی مورد استقبال قرار گرفت و جز یکی از مم ترین دلایل کاربران برای استفاده از موبوگرام بود.

در این نرم افزار تنظیمات دو دسته است ، یکی همان تنظیمات نسخه اصلی تلگرام و دیگری تنظیمات موبوگرام است که می توان از طریق آن کارهایی نظیر تعیین و تنظیم تم دلخواه و رنگارنگ را تجربه کرد.
از دیگر امکانات این برنامه هم می توان به دایره سبز رنگ کنار آی دی افرادی که آنلاین هستند ، تغییر اندازه فونت ، آی دی یاب ، اعلان تغییر عکس پروفایل مخاطبین و .
.
.
اشاره کرد.

برای دانلود و نصب این برنامه می توانید به کافه بازار مراجعه کرد و بعد از خریداری نسخه برنامه ، آن را روی تلفن همراه یا تبلت تان نصب نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نسخه غیر رسمی تلگرام ، مقاله موبوگرام چیسترا بررسی فرمایید.

تلگرام ایکس

برخی گمان می کنند که تلگرام ایکس ،  تلگرام غیر رسمی خارجی است زیرا ، این نسخه غیر رسمی تلگرام ، با هدف جایگزین نسخه اصلی تلگرام طراحی و تولید شد ، اما از آنجایی که قابلیت های چشمگیر و مطلوب را نداشت  ، هنوز نتوانسته است جایگزین نسخه اصلی شود و آن را منسوخ نماید.
این برنامه نیز دارای قابلیت هایی نظیر :

حالت روح در تلگرام ایکس

قابلیت چت همزمان

باز شدن صفحه چت بصورت پاپ آپ

استیکرهای با کیفیت

تم های متنوع و جذاب

باز شدن عکس ها با عرض و ارتفاع کامل و مطلوب

امکان چت کردن به صورت مخفی

دسته بندی چت ها و تماس های صوتی

دسته بندی media به تفکیک فیلم ، عکس ، فایل و .
.
.

جداسازی تمام فایل ها در گروه ها

سرعت زیاد برنامه حتی در صورت کند بودن اینترنت

مصرف کمتر اینترنت نسبت به سایر نسخه های غیر رسمی تلگرام

امکان ارسال فیلم با حجم بسیار بالا

جهت آشنایی بیشتر با برنامه تلگرام ایکس ، توصیه می شود مقاله قابلیت های تلگرام x را بررسی و مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار

  • چرا نمی‌توان آخرین بازدید و زمان آنلاین بودن را در تلگرام مخفی کرد؟
  • چگونه می‌توان پیام‌های دریافتی در تلگرام را بدون مشاهده آنلاین شدن نشان داد؟
  • تلگرام غیر رسمی چیست؟
  • امکاناتی که نسخه‌های غیر رسمی تلگرام ارائه می‌دهند چیست؟
  • تلگرام ایکس چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

نتیجه گیری

نوع نرم افزار تلگرام غیر رسمی یکی از گزینه های موجود در بازار است که امکانات و قابلیت‌های بیشتری از نسخه رسمی تلگرام ارائه می‌دهد.
این نسخه‌های غیر رسمی تلگرام شامل اپلیکیشن هایی مانند هاتگرام، تلگرام طلایی، موبوگرام، موبوگرام دو و تلگرام ایکس است.

از قابلیت‌های این نسخه‌ها می‌توان به قابلیت روح شدن، ارائه مطالب جالب در زبانهای جداگانه، جداسازی گروه ها، کانال ها و چت های مختلف در زبانه های مجزا، قابلیت ساختن تم دلخواه و ترکیب رنگ ها، زمان‌بندی دانلود و .
.

.
اشاره کرد.

اما یکی از دغدغه های کاربران این نسخه‌ها امنیت آنها است.
هر چند که استفاده از این نسخه‌ها خطراتی را به همراه دارد، اما پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به این نسخه‌ها اعتماد کرد یا نه، بستگی به نیاز و سلیقه کاربر دارد.

همچنین، نکته‌ای که مطرح شده است این است که آیا برنامه‌های رسمی نظارتی بر روی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام دارند یا خیر.
در مورد حذف اکانت این نسخه‌ها نیز روش‌هایی وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین نسخه غیر رسمی تلگرام و روش‌های حذف اکانت در این نسخه‌ها، می‌توانید به مقالاتی که در گروه مشاوره شبکه استعلام منتشر شده است مراجعه کنید.