معرفی مدارک ثبت نام سامانه ثنا

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

معرفی مدارک ثبت نام سامانه ثنا

مقاله‌ای با عنوان "مدارک ثبت نام سامانه ثنا" به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این سامانه می‌پردازد.
سامانه ثنا یا عدل ایران یک سامانه آنلاین است که به منظور ثبت شکایات و دعاوی آنلاین ایجاد شده است.

برای ثبت نام در این سامانه، مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، قبض آب، برق، گاز یا تلفن محل سکونت و یک عکس مورد نیاز است.
برای تکمیل ثبت نام، باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و کد رهگیری که پس از ثبت نام اولیه در سامانه دریافت می‌کنید را به همراه داشته باشید.

این سامانه به افراد حقیقی و حقوقی امکان می‌دهد تا شکایات و دعاوی خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.
این مقاله توضیح مراحل ثبت نام اولیه در سامانه ثنا را به شکل مفصلی شرح داده است و نکاتی نیز برای تسریع و سهولت در این مراحل ارائه کرده است.

از این رو، برای افرادی که قصد ثبت شکایت یا دعوا آنلاین را دارند، این مقاله می‌تواند منبعی مفید باشد.

خلافی

سایت ثنا یا عدل ایران را ممکن است بارها و بارها شنیده باشید یا جز افرادی باشید که به دلایلی نیاز به ثبت نام و ورود به این سامانه داشته باشید و حال به دنبال یافتن پاسخ این سوال باشید که مدارک مورد نیاز برای ثبت نام چیست ؟ ازآنجایی که کاربران زیادی طی تماس های تلفنی با مرکز مشاور شبکه استعلام در این خصوص سوالاتی را مطرح کرده اند ، لذا در این مقاله تصمیم داریم تا در خصوص مدارک ثبت نام سامانه ثنا  اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

یش از این با انتشار مقالاتی نظیر ثبت شکایت اینترنتی ، مشاهده ابلاغیه ثنا ، شناسه قضایی ثنا و .
.
.
را منتشر و همراه شما بوده ایم.

این بار در شبکه استعلام  تصمیم داریم تا با تولید و انتشار مقاله ای دیگر در خصوص مدارک ثبت نام ثنا در خدمت شما همراهان گرامی شبکه استعلام باشیم.

آشنایی با مدارک ثبت نام ثنا

علاوه بر اینکه برای طرح دعوا و شکایت به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک نیاز به عضویت در سایت هست ، امروزه بسیاری از افرادی که برای دریافت وام بانکی به یانک مهر اقتصاد مراجعه می کنند متوجه شده اند که علاوه بر ارائه مداکر و اطلاعات ، نیاز به ارائه شناسه قضایی هم دارند که دسترسی به این شناسه مستلزم ثبت نام در سامانه ثنا و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای بررسی و احراز هویت و ارائه شناسه قضایی است ، لذا افرادی که می خواهند از این طریق اقدام به ثبت دادخواست یا شکواییه و دریافت شناسه قضایی برای وام نمایند باید در سامانه ثنا به آدرس sana.
adliran.
ir مراجعه کرده و مطابق دستوراالعمل های موجود در مقاله مراحل ثبت ثنا ، پس از مشخص کردن نوع هویت حقیقی یا حقوقی بودن ، در گام اول اشخاص حقیقی با وارد کردن شماره ملی ، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه و اشخاص حقوقی با وارد شناسه ملی وارد سایت شوند.

در گام بعدی اطلاعات شناسنامه ای خود مانند نام پدر ، محل تولد ، دین ، جنسیت ، وضعیت تاهل و .
.
.
را مشخص کنند.

سپس باید اطلاعات تماس و پست الکترونیک را وارد کنند.
اگر  شما پست الکترونیک ندارید ، جای نگرانی نیست ، زیرا شما می توانید با بررسی و مطالعه مقاله چگونه جیمیل بسازیم در اسرع وقت و سریع ترین زمان ممکن یک حساب کاربری در جیمیل ایجاد کرده و مراحل ثبت نام ثنا را ادامه دهید.

در مرحله بعدی از شما اطلاعات محل اقامت تان خواسته می شود که باید در وارد کردن آن نهایت دقت را داشته و اطلاعات را به صورت کامل و واقعی درج کنید.

در نهایت هم از شما سایر اطلاعات پرسیده می شود که این اطلاعات شامل اسکن فایل عکس پرسنلی ، رشته تحصیلی ، شغل و در صورت وجود نام مستعار شماست.

طی کردن همه مراحل بیان شده ، به منزله انجام ثبت نام اولیه است و شما برای تکمیل کردن ثبت نام تان باید به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه فرمایید.

مدارک ثبت نام سامانه ثنا

طیق آموزش های داده شده و توضیحات قسمت قبل برای انجام ثبت نام اولیه شما نیاز به مدارک زیر دارید :

1.
شناسنامه

2.
کارت ملی

3.
قبض آب ، برق ، گاز یا تلفن محل سکونت : به جهت وارد کردن آدرس دقیق پستی و کد پستی

4.
یک قطعه عکس

البته در نظر داشته باشید ، عکس شما باید حتما اسکن شود ، زیرا در قسمت سایر اطلاعات از شما فایل اسکن شده عکس تان خواسته می شود و باید آن را آپلود نمایید.

مدارک ثبت نام سامانه ثنا در دفاتر قضایی

همانطور که می دانید برای تکمیل ثبت نام و انجام عملیات احراز هویت باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید ، ما در ادامه آدرس این دفاتر را برای شما آورده ایم.
حال برخی از کاربران در خصوص مدارک مورد نیاز سوال داشتند که در ادامه آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

پس از انجام ثبت نام اولیه سامانه به شما یک کد رهگیری می دهد که شما هنگام مراجعه به دفاتر قضایی باید آن را همراه داشته باشید ، در واقع مدارک ثبت نام ثنا مورد نیاز  ،کارت ملی و کد رهگیری شماست ، البته توصیه میکنیم جهت اطمینان اصل شناسنامه خود را نیز همراه داشته باشید.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران

سوالات پر تکرار

  • مدرک شناسنامه
  • کارت ملی
  • قبض آب ، برق ، گاز یا تلفن محل سکونت : برای آدرس دقیق پستی و کد پستی
  • یک قطعه عکس (باید اسکن شود)
  • کد رهگیری

نتیجه گیری

مقاله‌ای که مورد بحث قرار گرفته است درباره مدارک ثبت نام در سامانه ثنا و مراحل ثبت نام در این سامانه است.
در این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ثنا در اختیار خواننده قرار داده شده است.

برای ثبت نام در سامانه ثنا، کاربران باید مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی، قبض آب، برق، گاز یا تلفن محل سکونت و یک قطعه عکس را به صورت اسکن شده آماده کنند.
همچنین برای تکمیل ثبت نام، باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و کد رهگیری که پس از ثبت نام اولیه در سامانه به شما داده می‌شود را به همراه داشته باشید.

از اهمیت این مقاله می‌توان به اطلاع‌رسانی درباره مدارک ثبت نام سامانه ثنا، امکان ورود به سامانه و انجام عملیات احراز هویت، نیاز به ایجاد حساب کاربری در جیمیل و توصیه‌ی همراه داشتن اصل شناسنامه اشاره کرد.
همچنین ارائه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران نیز در مقاله ذکر شده است.

کل‌‌‌امتیاز مقاله به این شرح است که با ارائه اطلاعات کاربردی و آموزشی، به خواننده کمک می‌کند تا مراحل ثبت نام در سامانه ثنا را به درستی انجام دهد و مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشد.