معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌هایی است که در بازار کار محبوبیت خوبی دارد.
این رشته به دلیل نکته امروزی جامعه ما در حوزه بهداشت و سلامت، بدون شک بدون داشتن آزمایشگاه‌های پزشکی نمی‌تواند سلامتی جامعه را حفظ کند و از شیوع بیماری‌های عفونی، آلرژی‌ها یا مبارزه با بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری کند.

بخش مهمی از انتخاب رشته تحصیلی، تأثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد و مربوط به موقعیت شغلی و بازارکار آن رشته در دانشگاه است.
برخی دانشجویان، امیدوارند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های با شهریه بالا، توانایی پیدا کرده و شغلی دریافت کنند تا بتوانند هزینه شهریه پرداخت شده را جبران کنند.

کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص رشته علوم آزمایشگاهی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام راهنمایی نمایند.
همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی شبکه استعلام و یا اینستاگرامی شبکه استعلام می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

رشته علوم آزمایشگاهی:

یکی از رشته‌های موجود در دفترچه‌ی انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته علوم آزمایشگاهی است.

اکثر داوطلبانی که رتبه و تراز مناسب برای انتخاب رشته این مجموعه کسب کرده‌اند، به دنبال یافتن اطلاعاتی در این خصوص هستند که رشته علوم آزمایشگاهی چیست؟ شامل چه مباحثی شده و بازار کار آن پس از فارغ‌التحصیلی چیست؟ برای پاسخ به این دسته از سوالات در ادامه مقاله به معرفی رشته علوم آزمایشگاهی می‌پردازیم.

پس از معرفی رشته علوم آزمایشگاهی و چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می‌رسد.

ممکن است برخی از داوطلبان متقاضی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری، به رشته علوم آزمایشگاهی علاقه داشته باشند، اما درس‌های موجود در طول تحصیل دانشگاه را دوست نداشته و همین امر در آینده سبب ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل آن‌ها شود.
بخشی از فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد رشته‌ی هورمون‌شناسی یا ایمونولوژی عبارت است از:

  • انجام آزمایش‌های تخصصی هورمون‌شناسی یا ایمونولوژی
  • مسئولیت در بخش‌های مختلف آزمایشگاه تشخیص طبی، از جمله:
    • بخش نمونه‌برداری
    • بخش انگل‌شناسی و ادرار
    • بخش هورمون‌شناسی
    • بخش ایمونولوژی
  • نظارت بر روش کار و آزمایش‌های کاردانان علوم آزمایشگاهی و تأیید کار آنان
کنکور ایکس یک ربات تلگرامی است که به شما کمک می‌کند تا برای آزمون کنکور بهتر آماده شوید.

با استفاده از کنکور ایکس، شما می‌توانید با یادگیری و تمرین روزانه دروس مختلف، در کنکور بهتر عمل کنید.
پلتفرم تدریس کنکور ایکس دارای محتوایی کامل و جامع است که بر اساس سرفصل‌های درسی کنکور تهیه شده است.

با استفاده از نمونه سوالات و تست‌های تشریحی کنکور ایکس، شما می‌توانید تمرین کنید و سعی کنید تا به سوال‌های کنکور به درستی پاسخ دهید.
با عضویت در گروه تلگرامی کنکور ایکس می‌توانید از تجربیات دیگران بهره‌برداری کنید و سوالات خود را با دیگر اعضا مطرح کنید.

پس برای حضور در کنکور ایکس و ارتقای مهارت‌های خود در کنکور، حتما به لینک ما مراجعه کنید.

خلافی

انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود که برخی از آنها نحوه انتخاب راه درست می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیرگذار است.
انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی‌توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت.
انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است.

یکی از رشته‌هایی که داوطلبان کنکور می‌توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته علوم آزمایشگاهی می‌باشد.
داوطلبان علاقه‌مند به علوم آزمایشگاهی می‌بایست پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اطلاعات کافی در خصوص این رشته، درس‌های عمومی و اختصاصی و بازارکار آن داشته باشند.
به همین دلیل در این مقاله قصد داریم رشته علوم آزمایشگاهی را معرفی کرده و در خصوص موقعیت شغلی و بازارکار آن توضیحاتی ارائه دهیم.

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی​

داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری را با موفقیت گذرانده اند، اکنون به دنبال اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کنکور می‌باشند.

سوالات پر تکرار

اینجا به پروفایل اینستاگرام ما مراجعه کنید.
به منظور به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره مصاحبه دکتریصفر تا صد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای که می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید را مطالعه کنید.
لطفا توجه فرمایید که ترازهای مذکور در جدول بالا، حدنصاب تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری را نمایان می‌سازند و درصورتی که فرد مورد نظر توانایی کسب حدنصاب یک دانشگاه را داشته باشد، این به معنی قبولی وی در آن دانشگاه نیست و فقط به این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهد شد.
هر داوطلبی می تواند با دریافت کارنامه اولیه خود در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، از ترازی که در آزمون کتبی کسب کرده است با خبر شود و مطابق با تراز قبولی رشته مشاوره در دانشگاه‌های سراسری، انتخاب رشته خود را انجام دهد.
حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مشاوره در دانشگاه‌های سراسری به شرح زیر است:
رشته مشاوره
- تراز قبولی: [عدد تراز قبولی در رشته مشاوره] - حد نصاب: [عدد حد نصاب در رشته مشاوره]
اگر تراز شما از محدوده ای که در هر رشته محل تحت عنوان تراز قبولی خوشبینانه ذکر کرده ایم پایین تر باشد به این معنی است که شانس قبولی پایینی در آن رشته محل دارید.
اگر به حدنصاب و تراز قبولی دکتری همچنان سوال دارید، می توانید با استفاده از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی شبکه استعلام، سوالات خود را مطرح کنید.
برای این منظور، از خدمات مشاوره تلفنی شبکه استعلام استفاده کنید و با عضویت در کانال تلگرام دکتری تخصصی شبکه استعلام، اطلاعات لازم را از جمله نتایج آزمون دکتری دریافت کنید.
برای این منظور، از تگهایمانند ، ، ، استفاده کنید.
جدول زیر حاوی فهرستی از محدوده دعوت به مصاحبه دکتری در سال گذشته را نشان می‌دهد.
این جدول قابلیت بروزرسانی دارد و هرگونه تغییر در این بخش به‌طور مستقیم اعمال خواهد شد.
جدول محدوده دعوت به مصاحبه دکتری در سال گذشته:
  • رشته تحصیلی 1: 10 تا 15 نفر
  • رشته تحصیلی 2: 5 تا 10 نفر
  • رشته تحصیلی 3: 8 تا 12 نفر
  • رشته تحصیلی 4: 3 تا 6 نفر
در این جدول، تعداد محدودی از متقاضیان با رشته‌های تحصیلی مختلف برای مصاحبه دکتری در نظر گرفته شده است.
با بروزرسانی این جدول، تعداد افراد مدعو به مصاحبه در هر رشته تحصیلی قابل تغییر است.
ما به شما توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دکتری، مقاله زیر را مطالعه کنید:عنوان:قدم‌هایی برای انتخاب رشته دکتریخلاصه:در این مقاله به چند مرحله مهم در انتخاب رشته دکتری پرداخته می‌شود.
در ابتدا نیاز است اهداف و علاقه‌مندی‌های شخصی خود را به خوبی مشخص کنید.
سپس فرصت‌های شغلی و پیشرفت در رشته مورد علاقه را بررسی کنید.
سوما، با مشاوره اساتید، افراد موفق در رشته مورد نظر و همکاران صحبت کنید.
در انتها، برنامه‌ریزی دقیقی برای ورود به دوره دکتری انجام دهید.
مرجع:نام نویسنده، نام مجله، سال انتشارمطالعه مقاله فوق می‌تواند به شما در انتخاب درست رشته دکتری کمک کند.
قبل از انتشار کارنامه آزمون دکتری، داوطلبان دکتری می‌توانند با دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری و پاسخنامه آزمون دکتری مربوط به رشته خود، درصد دروس را محاسبه کرده و بعد از وارد نمودن درصد‌ها در نرم افزار تخمین رتبه دکتری، تراز تقریبی خود را مشاهده کنند.
سپس با مقایسه تراز خود با ترازهای ارائه شده در جدول زیر از محدوده شانس قبولی و نحوه چینش رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته دکتری، مطلع گردند.
مزایای استفاده از نرم افزار تخمین رتبه دکتری:
  • دریافت دفترچه سوالات آزمون دکتری
  • دریافت پاسخنامه آزمون دکتری
  • محاسبه درصد دروس
  • تخمین تراز تقریبی
  • مقایسه تراز با ترازهای ارائه شده
  • شناخت محدوده شانس قبولی
  • آشنایی با نحوه چینش رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته دکتری
  • نتیجه گیری

    رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌های محبوب در بازار کار است.
    بهداشت و سلامت جامعه نیازمند آزمایشگاه‌های پزشکی قوی است و بدون آن، نمی‌توان سلامتی را حفظ کرد.

    انتخاب رشته علوم آزمایشگاهی تأثیر بزرگی بر آینده فرد دارد و مرتبط با موقعیت شغلی و بازار کار است.
    کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده انتقال اطلاعات لازم درباره رشته علوم آزمایشگاهی به داوطلبان هستند و همچنین از طریق کانال تلگرامی و اینستاگرامی شبکه استعلام، آخرین اخبار مرتبط را ارسال می‌کنند.

    رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌هایی است که در بازار کار محبوبیت خوبی دارد.
    این رشته به دلیل نکته امروزی جامعه ما در حوزه بهداشت و سلامت، بدون شک بدون داشتن آزمایشگاه‌های پزشکی نمی‌تواند سلامتی جامعه را حفظ کند و از شیوع بیماری‌های عفونی، آلرژی‌ها یا مبارزه با بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری کند.

    بخش مهمی از انتخاب رشته تحصیلی، تأثیر مستقیمی بر آینده داوطلب دارد و مربوط به موقعیت شغلی و بازارکار آن رشته در دانشگاه است.
    برخی دانشجویان، امیدوارند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های با شهریه بالا، توانایی پیدا کرده و شغلی دریافت کنند تا بتوانند هزینه شهریه پرداخت شده را جبران کنند.

    کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده انتقال اطلاعات لازم درباره رشته علوم آزمایشگاهی به داوطلبان هستند و همچنین از طریق کانال تلگرامی و اینستاگرامی شبکه استعلام، آخرین اخبار مرتبط را ارسال می‌کنند.