معرفی برنامه آفیس برای اندروید

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

معرفی برنامه آفیس برای اندروید

مقاله‌ای با عنوان "معرفی آفیس اندروید و برنامه‌های همراه" درباره مجموعه نرم‌افزارهای آفیس (Office) شرکت مایکروسافت می‌باشد.
این مجموعه نرم‌افزارها شامل برنامه‌های Word، Excel، Access، PowerPoint و Outlook است.

آفیس برای اموری مانند تایپ کردن، ایجاد و ویرایش اسناد، محاسبات ریاضی، ارائه مطلب و سخنرانی، مدیریت پایگاه داده و ارسال و دریافت اطلاعات از ایمیل استفاده می‌شود.
در ادامه مقاله، نسخه اصلی برنامه آفیس برای اندروید معرفی می‌شود.

آفیس اندروید ترکیبی از برنامه‌های Word، Excel و PowerPoint است و قابلیت‌های جدیدی مانند ایجاد و ویرایش اسناد، کار هم‌زمان با دیگران و ذخیره سازی اسناد در فضای ابری را دارا می‌باشد.
همچنین، با قابلیت Office Lens، می‌توانید بهبود یافته‌های خودکار از تخته یادداشت و اسناد ایجاد کنید.

به عنوان یک پیشنهاد، استفاده از نسخه رسمی آفیس برای اندروید توصیه می‌شود.
اما در صورت دنبال کردن نسخه‌های کم حجم، برنامه‌های غیر رسمی موجود نیز معرفی شده‌اند.

با این مقاله و برنامه‌های معرفی شده، می‌توانید به راحتی اقدام به مشاهده، ویرایش و ذخیره اسناد آفیس بر روی گوشی همراه خود کنید.
همچنین، معرفی برنامه‌های مرتبط با آفیس نیز انجام شده است که ویژگی‌هایی مانند کم حجم بودن را دارند.

خلافی

 

 

همانطور که می دانید آفیس ( Office ) نام مجموعه نرم افزارهای اداری شرکت مایکروسافت می باشد که کارایی بسیار زیادی برای کاربران دارد و برای اموری مانند تایپ کردن، ایجاد و ویرایش اسناد، محاسبات ریاضی، ارائه مطلب و سخنرانی، مدیریت پایگاه داده و ارسال و دریافت اطلاعات از ایمیل و … استفاده می‌شوند.
نرم افزار های اصلی این مجموعه شامل Word که برای تایپ کردن و تولید یک پروندۀ متنی کاربرد دارد ، Excel که همان صفحه گسترده می باشد و عملیات ریاضی و همچنین مرتب کردن داده‌ ها را در جداول، بر روی اعداد و دیگر مقادیر انجام می‌دهد.
Access که نرم افزار پایگاه داده است و اطلاعات را به صورت ساختاربندی شده برای کاربران ذخیره می‌کند ، Power Point که برنامۀ ساخت ارائه مطلب است و Outlook که نرم افزاری برای دریافت و ارسال ایمیل می باشد.
لازم به ذکر است برنامه های فرعی دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند.
آفیس به علت کاربرد بیشتر آن در کامپیوتر و لپ تاپ در نسخه ویندوز از دهه 90 میلادی قرار گرفت ، با گسترش روز افزون گوشی های هوشمند موبایل بالاخره در سال 2014 مایکروسافت نسخه اندرویدی و آی او اس مجموعه آفیس را منتشر نمود زیرا نیاز کاربران استفاده از امکانات این نرم افزار کاربردی بر روی گوشی های تلفن همراه بود.
در مقاله امروز شبکه استعلام قصد داریم شما را با نسخه اصلی برنامه آفیس برای اندروید و برنامه های مشابه که امکان کار کردن با نرم افزار های مجموعه آفیس را دارند آشنا نماییم.
با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی برنامه های آفیس برای اندروید با نحوه دانلود آفیس اندروید کم حجم آشنا شوید.
اهمیت برنامه های آفیس مشاوران شبکه استعلام را به انتشار سری مقالاتی ترغیب نمود که برخی از آن ها عبارتند از :

معرفی آفیس 2019 و امکانات آن

فارسی کردن اعداد در ورد و اعداد فارسی در اکسل

راست چین کردن در اکسل و راست به چپ کردن نمودار در اکسل

آموزش رفع مشکل برعکس شدن و بهم ریختن فونت در پاورپوینت

معرفی برنامه اصلی آفیس اندروید

در ابتدا به معرفی نرم افزار رسمی مایکروسافت آفیس می پردازیم ، همانطور که می دانید علاوه بر نسخه های اصلی بلافاصله نسخه های غیر رسمی منتشر می شوند که در بخش بعدی نیز به معرفی بهترین نسخه های غیر رسمی که مرتبط با آفیس می باشند خواهیم پرداخت.
Microsoft Office Mobile نام نسخه نرم افزار رسمی مایکروسافت آفیس مخصوص اندروید و آیفون می باشد ، با استفاده از این نرم افزار آفیس می توانید به راحتی هرچه تمام تر به مشاهده و ویرایش تمامی اسناد مایکروسافت ورد، مایکروسافت اکسل و اسناد مایکروسافت پاورپوینت بپردازید.

در جدیدترین ورژن ، این برنامه ترکیبی از برنامه‌های ورد،‏ اکسل و پاورپوینت ارائه داده و دارای قابلیت‌های جدیدی می باشد که عبارتند از این که می توان اسناد را ایجاد و ویرایش کنید و با دیگران به‌ طور هم‌ زمان بر روی آن ها کار کنید و اسناد را در فضای ابری ذخیره کنید ، ضمن این که به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید و از شیوه‌ های منحصر به‌ فرد که ایجاد اسناد در تلفن همراه را آسان‌ تر می‌ کند استفاده نمایید ، مانند این که عکسی از سند گرفته و آن را با فشردن دکمه‌ای به فایل قابل ویرایش Word تبدیل کنید یا عکسی از جدول را به صفحه گسترده Excel تبدیل تا بتوانید با داده‌ های آن کار کنید.
می توانید تصاویری را که مایل به استفاده از آن ها هستید، از گوشی انتخاب تا به PowerPoint امکان دهید به شما در طراحی ارائه کمک کند.
همچنین با قابلیت‌ های Office Lens تصاویر دیجیتال بهبود یافته خودکار از تخته یادداشت و اسناد ایجاد کنید.

 

 

 

در کل وظایف معمول تلفن همراه را بااستفاده از این نرم افزار می توانید به‌ سرعت انجام دهید مانند ایجاد سریع PDF از عکس‌ها یا اسناد Word، ‏Excel و PowerPoint و به‌راحتی فایل‌ ها را بین تلفن و رایانه خود منتقل کنید یا بلافاصله با دستگاه‌ های تلفن همراه مجاور به اشتراک بگذارید و در نهایت کد های QR را برای باز کردن فایل‌ ها و پیوند ها اسکن کنید.
در نظر داشته باشید هر کسی می‌تواند برنامه آفیس را به‌ صورت رایگان دانلود و بدون نیاز به ورود به سیستم ، از آن استفاده کند.
با این حال، کافی است وارد حساب کاربری Microsoft خود شوید تا امکان دسترسی به اسناد و ذخیره آنها در OneDrive و SharePoint را نیز داشته باشید.

پیشنهاد ما استفاده از این نرم افزار نسخه رسمی آفیس می باشد که بسیار از قابلیت های گفته شده را در آخرین نسخه تا ابتدای سال 2020 ارائه داده است.
ولی در صورتی که به دنبال دانلود آفیس اندروید کم حجم می باشیدبا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
ضمن این که می توانید با مطالعه مقاله تایپ فارسی در ورد و رفع مشکل برعکس تایپ شدن در ورد اطلاعات خود را در خصوص تایپ فارسی در ورد کامل کنید.

 

معرفی برنامه های مرتبط با آفیس اندروید

پس از آشنایی با نسخه اصلی نوبت به برنامه های غیر رسمی اندروید فرا می رسد ، این برنامه ها شاید غیر رسمی باشند اما در برخی از آن ها ویژگی هایی از قبیل کم حجم بودن یا سریع بودن کار با آن ها کاربران موبایلی زیادی را به سمت از این برنامه ها به جای نسخه رسمی سوق داده است ، چند مورد از آن ها عبارتند از :

سوالات پر تکرار

  • آفیس نام چه مجموعه ای از نرم افزار هاست؟
  • کارایی آفیس چیست؟
  • نرم افزار های اصلی آفیس چیستند؟
  • آفیس در کدام سیستم عامل قرار گرفته است؟
  • کی و از طریق چه راهی نسخه آندرویدی آفیس منتشر شده است؟
  • نحوه دسترسی به اسناد ذخیره شده در آفیس به چه صورتی است؟
  • آیا استفاده از برنامه آفیس بر روی تلفن همراه رایگان است؟
  • مزایای استفاده از برنامه آفیس غیر رسمی چیست؟
  • برخی برنامه های غیر رسمی مرتبط با آفیس چه ویژگی هایی دارند؟

نتیجه گیری

مقاله حاضر درباره نرم افزار آفیس (Office) شرکت مایکروسافت است که یک مجموعه نرم افزار اداری است.
آفیس شامل برنامه های Word، Excel، Access، Power Point و Outlook می باشد.

این نرم افزارها برای اموری مانند تایپ کردن، ایجاد و ویرایش اسناد، محاسبات ریاضی، ارائه مطلب و سخنرانی، مدیریت پایگاه داده و ارسال و دریافت اطلاعات از ایمیل استفاده می شوند.
نسخه اصلی آفیس برای کامپیوتر و لپ تاپ در دهه 90 میلادی منتشر شد و در سال 2014 نسخه های اندرویدی و آی او اس نیز عرضه شدند تا کاربران بر روی گوشی های تلفن همراه هم بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.

برنامه اصلی آفیس اندروید توسط مایکروسافت توسعه داده شده است و قابلیت مشاهده و ویرایش اسناد Word، Excel و Power Point را در گوشی ها و تبلت ها فراهم می کند.
همچنین امکان ایجاد اسناد، ذخیره آنها در فضای ابری و به اشتراک گذاری آنها با دیگران نیز وجود دارد.

علاوه بر نسخه اصلی آفیس، برنامه های غیر رسمی دیگری نیز برای اندروید وجود دارند که قابلیت های مشابهی را ارائه می دهند.
این برنامه ها با ویژگی هایی مانند کم حجم بودن و سرعت عملکرد بیشتر کاربران را جذب کرده اند.

پیشنهاد می شود از نسخه اصلی آفیس برای استفاده در گوشی ها و تبلت ها استفاده شود.
اما در صورتی که به دنبال دانلود نسخه کم حجم آفیس هستید، می توانید از برنامه های غیر رسمی استفاده کنید.

با این حال، مراقب باشید که از منابع معتبر و امن برای دانلود این برنامه ها استفاده کنید.