لواط به عنف چیست

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

لواط به عنف چیست

سلام به شما.
اگر هر دو فاعل و مفعول نابالغ باشند، دادگاه می‌تواند تا تادیب یا اقدامات تامینی را برای آن‌ها ابلاغ کند.

مطابق با ماده ۳۰۶ اصلاحی قانون آیین دادرسی کیفری، تصرف لازم است در قضاوت مورد جنایات زنا، لواط و سایر جرائمی که عفت را تضعیف می‌کنند، دادگاه مناسب رسیدگی کند.
عبارت "عنف" به معنای استفاده از قدرت و تسلط بر دیگر فرد است.

این واقعه زمانی رخ می‌دهد که فرد مقابل نشانه‌های مقاومت داشته باشد اما نتواند جلوی این وقوع را بگیرد، بدون اینکه خواستاری دیگری داشته باشد.
تبصره ۲ - احصان به معنای داشتن همسر دائمی و بالغ است و شرط آن این است که مرد، در زمانی که خود بالغ و عاقل است، با همسر خود که تازه بلوغ یافته، از طریق جماع یا آمیزش جنسی رابطه برقرار کرده باشد و همسر وی همیشه در دسترس بوده و تمایلی به جماع با او داشته باشد.

قاعدتا، در صورتی که فردی جوان، غایب از اراده و قادر به مسئولیت پذیری باشد، و افراد بالغ و هوشمند در فرایند مشارکت داشته باشند، مجازات و تدابیری برای اصلاح و تضمین سلامت فرد جوان در نظر گرفته می شود و در مقابل برای فرد بالغ حد اعدام قابل اجرا خواهد بود.
اما یک نکته مهم که باید به آن توجه کنیم، این است که اگر فردی مرتکب جرم "لواط به عنف" شود و فقط ادعای توبه کند، این کافی نخواهد بود تا او از مجازات جلوگیری کند.

بلکه باید حتماً اصلاح و پندارناکی مرتکب جرم "لواط" در دادگاهی که حکم "لواط" را صادر می‌کند، مورد بررسی قرار گیرد.
همانطور که اشاره شد، در عملیاتی به نام "لواط"، دو مرد حضور دارند که یکی فاعل و دیگری مفعول است.

این عمل با هدف ارضای جنسی از طریق ورود عضو تناسلی مرد به دبر مرد دیگر انجام می‌شود.
قوانین جرم و جزایی برای این دو مرد مجازاتی قائل می‌شوند.

طبق ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی، "لواط" به معنای ورود عضو تناسلی مرد به صورتی مشابه ختنه‌گاه به دبر مرد است.
همانطور که ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی عمل لواط را تعریف می‌کند، ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی جرایم مرتبط را به شرح زیر تنظیم کرده است: (حکم قانونی برای افراد مجرم لواط، در صورت وقوع عنف، اکراه یا وجود شرایط احصان، اعدام است و در غیر این صورت، صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

حکم قانونی برای مفرد متاثر، در هر شرایطی وجود یا عدم احصان، اعدام است.
) "لواط" به معنی رابطه جنسی مقعدی بین مردان است.

حتی اگر این رابطه به میزان کمی صورت گیرد، باز هم این عمل شنیع، از مجازات آن کاسته نمی‌شود.
این عمل به شدت توسط خدا منع شده است و در قانون اسلامی نیز برای آن مجازات سختی در نظر گرفته شده است.

طبق ماده ۲۳۳ قانون مجازات، لواط به معنای دخول اندام تناسلی مرد به اندازه طول ختنه در دبر (پشت) انسان مذکر است.
شهادت شاهدان: برای اثبات جرم لواط، نیاز به شهادت چهار شاهد عادل وجود دارد که با توجه به امکان آن، این روش قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

زیرا اگر فردی عادل باشد، در لحظه‌ای که این جرم در حال انجام است، تنها ناظر نخواهد بود و قطعاً از وقوع چنین عمل حرامیانه‌ای جلوگیری خواهد کرد.
برای افزایش شفافیت در مورد این موضوع، ابتدا نیاز است تا به معنای کلمه "عنف" پرداخت کنیم.

در لغت، "عنف" به معنای اجبار دیگران و فراگیری اراده شخص دیگر است.
برای وقوع "عنف" و اجبار در همجنس‌گرایی، دو عنصر باید وجود داشته باشد: حکمرانی (Domination): یعنی یک فرد بر دیگری غلبه کند و قدرت و سلطه‌ای بر وی داشته باشد.

اطاعت زورآزمایانه (Coercive Compliance): یعنی فرد مجبور شود تحت فشار فیزیکی یا روانی به انجام رفتارهای جنسی بپردازد.
نیازمند استفاده از برچسب‌های html مانند و در متن داده شده هستیم.

شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور، در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۷۴، حکمی صادر کرد که در آن دربارهٔ زنا و اجبار زن به رابطه جنسی، آمده است که می‌توان به آن با تزریق آمپولی زن را به بیهوشی درآورده و سپس با او رابطه جنسی داشتن را انجام داد.
براساس این حکم، می‌توان به این مورد را مصداق زنا به اجبار نامید.

همینطور، می‌توان این حکم را برای تجاوز به اجبار و لواط نیز به کار برد و می‌توان گفت که این حکم به موردی از تجاوز یا لواط به اجبار نیز اشاره دارد.
اگر دو فرد، با اختیار کامل و در کمال سلامت و عقلانیت، به صورت آزاد با یکدیگر ارتباطی جنسی برقرار کنند، در مورد این کار، جریمه های سنگینی برای ارتکاب کننده وجود دارد.

برای فاعل، صد ضربه شلاق تعیین می‌شود و برای مفعول، حکم اعدام اعمال خواهد شد.
مثال: اگر دو نفر به صورت آزاد و با اختیار کامل، با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار کنند، می توانند با مجازات سختی مواجه شوند.

فرد ارتکاب کننده ممکن است به صد ضربه شلاق محکوم شود و ممکن است مفعول نیز حکم اعدام دریافت کند.
تبصره ۳: برای جرائمی که در این ماده ذکر شده، در صورتی که فرد متضرر محبور یا محجور شده باشد، هر چند نایب قانونی حق تقدم در ارائه شکایت را دارد.

در مورد فرد بزه‌دیده‌ی بالغ که سن او زیر ۱۸ سال است، همچنین نایب قانونی او نیز حق تقدم در ارائه شکایت دارد.
هنگامی که از محبور یا محجور صحبت می‌کنیم، منظور از فردی است که به عقلانیت، بالغی و یا رشد پیدا نکرده است.

با توجه به این موضوع، در قانون علاوه بر جرایم حدی، در رابطه با روابط جنسی بین زوج نامحرم نام‌های دیگری از این نوع روابط به صورت رسمی ذکر نشده است.
تعیین اینکه یک عمل جنایی در دسته جرایم منافی عفت و رابطه نامشروع از جنس زنا و لواط است، همچنین تعیین میزان مجازات آن، با واجدین صلاحیت، یعنی قاضی مسئول رسیدگی به پرونده، است.

مطابق ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری، تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد.
در این صورت، تعقیب و تحقیق تنها به محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضائی محدود خواهد شد.

همچنین، در صورتی که در جرائم منافی عفت شاکی وجود نداشته باشد و متهم اقرار داشته باشد، قاضی وی را توصیه می‌کند که جرم را پوشش داده و اقرار نکند.
همچنین قاضی مکلف است به شاهدان تذکر دهد که عواقب شهادت بدون شرایط قانونی را در پی دارند.

شیوه‌ی معرفی شکایت در قبال ارتکاب جرم "لواط به عنف" به صورت زیر است: در ابتدا، باید به طور جدی و محترمانه از وقوع این جرم مطلع شوید.
سپس، در نام خداوند متعال شکایت خود را شروع کنید.

در قالب شکایت، توضیح دهید که کدام شخص یا اشخاص به شما به صورت نامشروع و خشونت‌آمیز تجاوز کرده‌اند.
همچنین، تصاویر و مدارک مربوط به وقوع جرم را ارائه کنید تا اثبات واقعه و تمامیت دادگاه را تضمین کنید.

در ادامه، به‌صورت دقیق و متعجبانه به جزییات جرم پرداخته و زبانی واضح و معتبر استفاده نمایید تا هیچگونه ابهامی در فهم آن وجود نداشته باشد.
در این میان، از الفاظ قوی و توهین‌آمیز خودداری کنید و از واژه‌های قویتری مانند "لواحق" و "جناب اعظم" بهره ببرید.

در پایان، شکایت خود را به طور صریح و قاطعانه به مسئولین قضایی اعلام کنید و تا آخرین لحظه به حقوق و امتیازات حقوقی خود پایبند باشید.
در مورد هر گونه انتقام‌جویی یا خشونت، از درگیر شدن در آن‌ها خودداری کنید و به عدالت اعتماد کنید تا اداره این پرونده به بهترین شکل ممکن انجام شود.

ضمناً با استفاده از تگهای HTML مانند و می‌توانید بخش‌های مهم و تاکیدی از متن خود را بیان کنید.

خلافی

از آنجا که ما در جامعه‌ای با اسلام به عنوان دین رسمی زندگی می‌کنیم و قوانین ما براساس اصول اسلامی تنظیم شده است، بنابراین در بسیاری از موارد، اقداماتی که در اسلام حرام و گناهان بزرگ محسوب می‌شوند و نیز منافات با اراده خداوند دارند، در قانون نیز به عنوان جرم شناخته شده و مجازاتی برای آن تعیین شده است.
این اقدامات شامل زنا و لواط است که همچنان که در اسلام، جرم شناخته می‌شوند، در قانون نیز به عنوان جرم تلقی می‌شوند و مجازاتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

"لواط" به معنی رابطه جنسی مقعدی بین مردان است.
حتی اگر این رابطه به میزان کمی صورت گیرد، باز هم این عمل شنیع، از مجازات آن کاسته نمی‌شود.
این عمل به شدت توسط خدا منع شده است و در قانون اسلامی نیز برای آن مجازات سختی در نظر گرفته شده است.
طبق ماده ۲۳۳ قانون مجازات، لواط به معنای دخول اندام تناسلی مرد به اندازه طول ختنه در دبر (پشت) انسان مذکر است.

«لواط» از جمله جرایمی است که تحت قانون پیگیری می‌شود و معاقبتی مشخص دارد.
دراین جرم، قاضی اجازه تغییر میزان مجازات یا آمرزش آن را ندارد و مجازات از سوی خداوند مشخص شده است بنابراین در هر حالت اعمال می‌شود.

اگرچه ممکن است سوالی در ذهن شکل گیرد که چرا با توجه به اینکه مجازات اعمال شده برای جنحه لواط، اعدام است، در صورت رخ دادن تجاوز و لواط اجباری، آیا همچنان مجازات اعدام بر روی مجرم صادر خواهد شد؟ در این مقاله، علاوه بر تعریف لواط به شکل خشونت یا تجاوز به مردان (همان لواط اجباری)، به بیان مجازات با استفاده از خشونت در لواط، و همچنین روش‌های رسیدگی و شکایت از جرم لواط با خشونت خواهیم پرداخت.

لواط به عنف چیست

همانطور که اشاره شد، در عملیاتی به نام "لواط"، دو مرد حضور دارند که یکی فاعل و دیگری مفعول است.
این عمل با هدف ارضای جنسی از طریق ورود عضو تناسلی مرد به دبر مرد دیگر انجام می‌شود.
قوانین جرم و جزایی برای این دو مرد مجازاتی قائل می‌شوند.
طبق ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی، "لواط" به معنای ورود عضو تناسلی مرد به صورتی مشابه ختنه‌گاه به دبر مرد است.

برای افزایش شفافیت در مورد این موضوع، ابتدا نیاز است تا به معنای کلمه "عنف" پرداخت کنیم.
در لغت، "عنف" به معنای اجبار دیگران و فراگیری اراده شخص دیگر است.
برای وقوع "عنف" و اجبار در همجنس‌گرایی، دو عنصر باید وجود داشته باشد: 1.
حکمرانی (Domination): یعنی یک فرد بر دیگری غلبه کند و قدرت و سلطه‌ای بر وی داشته باشد.
2.
اطاعت زورآزمایانه (Coercive Compliance): یعنی فرد مجبور شود تحت فشار فیزیکی یا روانی به انجام رفتارهای جنسی بپردازد.
نیازمند استفاده از برچسب‌های html مانند و در متن داده شده هستیم.

وقتی آلت تناسلی یک آقا به پشت یک آقای دیگری که فاعل این عمل است، وارد می‌شود.

شخصی که این عمل وحشتناک بر بدن او انجام شده است، هرگز رضایتی در انجام این کار نداشته و این عمل به صورت اجباری انجام شده باشد.

لفظ "لواط" به معنای تجاوز جنسی به صورت عنف آشکار و با استفاده از زور و اجبار از سوی فردی است که این عمل شوم را انجام می‌دهد.
در این حالت، فرد متضرر نیز در برابر این تجاوز از خود مقاومت نشان می‌دهد، اما قادر نیست فرد مورد تجاوز را متوقف کند.
باید توجه داشت که تعریف عنف و اکراه در اینجا به معانی مختلفی است و نمی‌توان آن‌ها را با هم مترادف دانست.

عبارت "عنف" به معنای استفاده از قدرت و تسلط بر دیگر فرد است.
این واقعه زمانی رخ می‌دهد که فرد مقابل نشانه‌های مقاومت داشته باشد اما نتواند جلوی این وقوع را بگیرد، بدون اینکه خواستاری دیگری داشته باشد.

اکراه زمانی رخ می‌دهد که فرد، به خواست فاعل یا دستوردهنده، کاری را انجام می‌دهد، اما تمایلی به آن ندارد و به نوعی مجبور است آن را انجام دهد.
در اکثر مواقع، فرد مورد اکراه، به دلیل ترسی که به وی وارد شده، عملی را انجام می‌دهد که فاعل یا دستوردهنده از وی خواسته است.
به عنوان مثال، شخصی ممکن است به شدت تهدید شده و به خاطر اجبار (بدون توانمندی انتخاب)، دستورات دیگری را اجرا کند.

شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور، در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۷۴، حکمی صادر کرد که در آن دربارهٔ زنا و اجبار زن به رابطه جنسی، آمده است که می‌توان به آن با تزریق آمپولی زن را به بیهوشی درآورده و سپس با او رابطه جنسی داشتن را انجام داد.
براساس این حکم، می‌توان به این مورد را مصداق زنا به اجبار نامید.
همینطور، می‌توان این حکم را برای تجاوز به اجبار و لواط نیز به کار برد و می‌توان گفت که این حکم به موردی از تجاوز یا لواط به اجبار نیز اشاره دارد.

مجازات لواط به عنف

همانطور که ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی عمل لواط را تعریف می‌کند، ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی جرایم مرتبط را به شرح زیر تنظیم کرده است: (حکم قانونی برای افراد مجرم لواط، در صورت وقوع عنف، اکراه یا وجود شرایط احصان، اعدام است و در غیر این صورت، صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند.
حکم قانونی برای مفرد متاثر، در هر شرایطی وجود یا عدم احصان، اعدام است.
)

تبصره ۱: در صورتی که شخصی که عمل جرمی را انجام داده است (فاعل) غیر مسلمان و شخصی که به آن عمل تحت تأثیر قرار گرفته (مفعول) مسلمان باشد، حدِ اعمال پیش‌بینی شده برای فاعل، می‌تواند شامل اعدام باشد.

تبصره ۲ - احصان به معنای داشتن همسر دائمی و بالغ است و شرط آن این است که مرد، در زمانی که خود بالغ و عاقل است، با همسر خود که تازه بلوغ یافته، از طریق جماع یا آمیزش جنسی رابطه برقرار کرده باشد و همسر وی همیشه در دسترس بوده و تمایلی به جماع با او داشته باشد.

مجازات برای عمل همجنس‌گرایی از نوع مجازات حدی است.
این به این معنی است که شرع و قانونگذار مجازات را تعیین می‌کند و قاضی حق تغییر یا تخفیف این مجازات را ندارد، بلکه باید مجازاتی که در شرع مقدس یا قرآن کریم برای این عمل در نظر گرفته شده است را به طور قطع اجرا کند.
به وجود مواد مختلف قانونی و همچنین نظر شرع مقدس ، می‌توان انواع مختلفی از مجازات برای عمل همجنس‌گرایی را برشمرد که به صورت زیر است:- حبس تا مدت مشخص- شلاق زدن- اعداماز این رو، مجازات بر اساس شرع و قانونگذار تعیین می‌شود و قاضی مجازات معین شده را اجرا می‌کند.

اگر دو فرد، با اختیار کامل و در کمال سلامت و عقلانیت، به صورت آزاد با یکدیگر ارتباطی جنسی برقرار کنند، در مورد این کار، جریمه های سنگینی برای ارتکاب کننده وجود دارد.
برای فاعل، صد ضربه شلاق تعیین می‌شود و برای مفعول، حکم اعدام اعمال خواهد شد.
مثال:اگر دو نفر به صورت آزاد و با اختیار کامل، با یکدیگر ارتباط جنسی برقرار کنند، می توانند با مجازات سختی مواجه شوند.
فرد ارتکاب کننده ممکن است به صد ضربه شلاق محکوم شود و ممکن است مفعول نیز حکم اعدام دریافت کند.

اگر کسی با کیفیت فکری و رشد روحی مناسب خود، به عمل شنیع و لواط دست بزند و شخصی که در اثر این عمل آسیب دید غیربالغ باشد (روزی که برای پسران به سن بلوغ تمامی 15 ساله قمری می‌رسد)، حکم اعدام برای فاعل و حکم تادیب برای مفعول این قضیه صادر می‌شود.

اگر هر دو فاعل و مفعول نابالغ باشند، دادگاه می‌تواند تا تادیب یا اقدامات تامینی را برای آن‌ها ابلاغ کند.

قاعدتا، در صورتی که فردی جوان، غایب از اراده و قادر به مسئولیت پذیری باشد، و افراد بالغ و هوشمند در فرایند مشارکت داشته باشند، مجازات و تدابیری برای اصلاح و تضمین سلامت فرد جوان در نظر گرفته می شود و در مقابل برای فرد بالغ حد اعدام قابل اجرا خواهد بود.

طبق احکام و قوانین مقدس، برخی از مجازات‌های حدی با توبه از بین می‌روند و اجرا نمی‌شوند.
حالا سوال این است که آیا توبه برای افرادی که اقدام به رفتار لواط کننده یا لواط با استفاده از عنف می‌کنند قابل قبول است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال، می‌توان گفت که ماده 13 از قانون آیین دادرسی کیفری تنها موارد سقوط دعوای کیفری و صدور قرار موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرا را مشمول توبه می‌کند.

اما یک نکته مهم که باید به آن توجه کنیم، این است که اگر فردی مرتکب جرم "لواط به عنف" شود و فقط ادعای توبه کند، این کافی نخواهد بود تا او از مجازات جلوگیری کند.
بلکه باید حتماً اصلاح و پندارناکی مرتکب جرم "لواط" در دادگاهی که حکم "لواط" را صادر می‌کند، مورد بررسی قرار گیرد.

در صورتی که متهم جرمی مرتکب به لواط شده باشد، می‌تواند قبل از برگزاری دادگاه، توبه کند.
اما برای اثبات صحت توبه، باید نشان داد که توبه او واقعیت دارد و به دلیل فریب قاضی برای اجتناب از مجازات نیست.
در چنین شرایطی، مجازات متهم لغو و کاهش خواهد یافت.

اگر کسی به اتهام لواط اقدام کند و خود را متهم اعتراف کند و این اعتراف در محضر قاضی قابل اثبات باشد و پس از ثابت شدن جرم، او توبه کند، دادگاه می‌تواند از مقام معظم رهبری، از طریق رئیس قوه قضائیه، درخواست عفو او را بکند.

در برخی موارد که عمل جنسی به زور و اجبار و یا با فریب کردن فرد دیگری اتفاق می‌افتد و تجاوز از طرف فرد انجام دهنده اتفاق می‌افتد و شخص متهم به جرم این عمل توبه کند، مجازات اعدام که توسط دادگاه صادر شده است لغو خواهد شد.
اما فرد انجام دهنده این جرم به مجازات زندانی یا شلاق درجه شش یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
اما اگر این معتدی در آینده ثابت شود که واقعاً توبه کرده است، مجازاتی که به دلیل توبه از بین رفته است، دوباره برای او اجرا خواهد شد و تحمل آن مجازات لازم خواهد بود.

نحوه رسیدگی و شکایت از جرم لواط به عنف

با توجه به تعاریفی که از جرم "لواط" و مجازات آن وجود دارد، حال به توضیح در مورد رسیدگی و شکایت از این جرم می‌پردازیم.
بر اساس قانون آینده دادرسی کیفری، رسیدگی به شکایت از جرایم منافی عفت، از جمله "لواط" یا "لواط به عنف"، مستقیماً در دادگاه انجام می‌شود.
به همین دلیل، برای تحقیقات اولیه نیز نیازی به ارجاع به دادسرا نخواهد بود.

مطابق با ماده ۳۰۶ اصلاحی قانون آیین دادرسی کیفری، تصرف لازم است در قضاوت مورد جنایات زنا، لواط و سایر جرائمی که عفت را تضعیف می‌کنند، دادگاه مناسب رسیدگی کند.

گفته شده است که لواط همچنین به عنوان یکی از جرائم نابخشودنی در قانون جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.
بنابراین، رسیدگی و پیگیری این جرم به طور مستقیم در دادگاه کیفری صورت می‌گیرد و ارجاع شکایت به دادسرا مورد قبول نمی‌باشد.
جرائم نابخشودنی بر اساس دین حاکم بر جامعه و معمولاً بر پایه قوانین دینی، سنت‌ها و عرف جامعه تعریف می‌شوند.

با توجه به این موضوع، در قانون علاوه بر جرایم حدی، در رابطه با روابط جنسی بین زوج نامحرم نام‌های دیگری از این نوع روابط به صورت رسمی ذکر نشده است.
تعیین اینکه یک عمل جنایی در دسته جرایم منافی عفت و رابطه نامشروع از جنس زنا و لواط است، همچنین تعیین میزان مجازات آن، با واجدین صلاحیت، یعنی قاضی مسئول رسیدگی به پرونده، است.

جرایمی که عفت را خلاف می‌کنند، عنوانی است که شامل تعداد زیادی از جرایم مختلف می‌شود، و نمی‌توان آن را به موارد خاصی محدود کرد.
از جمله این جرایم می‌توان به جرم‌های مرتبط با رابطه جنسی اشاره کرد که در ماده 637 قانون مجازات اسلامی تعزیرات جرمی آمده است.
در این ماده آمده است: زمانی که زن و مردی که بینشان عقد ازدواج وجود ندارد، در روابط غیرمجاز یا اقداماتی که عفت را خلاف می‌کنند به جز زنا، مانند تقبیل یا مضاجعه، دست بدهند، به تعزیر شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد.
اما اگر اقدام با اجبار و زور باشد، تنها اجبارکننده تعزیر خواهد بود.

مطابق ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری، تعقیب و تحقیق در جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست، مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان ‌یافته باشد.
در این صورت، تعقیب و تحقیق تنها به محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضائی محدود خواهد شد.
همچنین، در صورتی که در جرائم منافی عفت شاکی وجود نداشته باشد و متهم اقرار داشته باشد، قاضی وی را توصیه می‌کند که جرم را پوشش داده و اقرار نکند.
همچنین قاضی مکلف است به شاهدان تذکر دهد که عواقب شهادت بدون شرایط قانونی را در پی دارند.

تبصره ۳: برای جرائمی که در این ماده ذکر شده، در صورتی که فرد متضرر محبور یا محجور شده باشد، هر چند نایب قانونی حق تقدم در ارائه شکایت را دارد.
در مورد فرد بزه‌دیده‌ی بالغ که سن او زیر ۱۸ سال است، همچنین نایب قانونی او نیز حق تقدم در ارائه شکایت دارد.
هنگامی که از محبور یا محجور صحبت می‌کنیم، منظور از فردی است که به عقلانیت، بالغی و یا رشد پیدا نکرده است.

مواردی که با وجود آن‌ها می‌توان جرم لواط را اثبات کرد، در ادامه آورده شده‌اند:شواهد مادی: این شامل اجسام، ادوار جنسی، اثر انگشت‌ها و هرگونه شواهد دیگری است که نشان دهنده وقوع لواط باشد.
شهود: شواهد شهودی نظیر شهادت شاهدان و عیانیت‌ها که به وقوع جرم لواط اشاره دارند.
اقرار: اگر فرد متهم به لواط اقرار کند، این نیز می‌تواند برای اثبات جرم مورد استفاده قرار بگیرد.
ادله اعتراضی: اگر شاکی به هر نحوی اعتراض خود را نسبت به لواط ابراز کند، این نیز ممکن است به عنوان شواهد مورد استفاده قرار گیرد.
خاک‌سپاری دام‌ها: در صورتی که دام‌ها به عنوان قربانی جرم لواط بر دسترسی به شواهد موجود در منطقه خاک‌سپاری گردند، این موضوع نیز می‌تواند به عنوان دلیل جهت اثبات جرم مورد استفاده قرار بگیرد.
تمام این موارد می‌توانند به شکل‌های مختلف در اثبات جرم لواط مؤثر باشند.

اقرار متهم: یکی از راه‌های ثابت کردن جرم، اقرار است.
در خصوص جرائمی که به عفت و اخلاق منافی هستند، به ویژه لواط به عنف، احتمال کمی وجود دارد که شخصی که این جرم ناپاک را انجام داده است، آماده باشد چهار بار در مقابل قاضی به جرم خود اقرار کند.
به‌ویژه اینکه اکثر افراد اطلاع دارند که جزای این جرم اعدام است.

شهادت شاهدان: برای اثبات جرم لواط، نیاز به شهادت چهار شاهد عادل وجود دارد که با توجه به امکان آن، این روش قابل قبول به نظر نمی‌رسد.
زیرا اگر فردی عادل باشد، در لحظه‌ای که این جرم در حال انجام است، تنها ناظر نخواهد بود و قطعاً از وقوع چنین عمل حرامیانه‌ای جلوگیری خواهد کرد.

چگونگی استفاده از علم قاضی در رسیدگی به پرونده‌های جنایی مد نظر است.
در ابتدا، علم قاضی بدون داشتن هیچگونه مدرک پزشکی قانونی یا شواهد شهودی، ارزش کمتری دارد.
با این حال، هنگام رسیدگی به پرونده و مطالعه گزارشات، هنگامی که قاضی به یقین خود از اسناد، شواهد و مدارک پزشکی قانونی مطلع می‌شود، می‌تواند بر اساس دانش خود حکم بدهد.

شیوه‌ی معرفی شکایت در قبال ارتکاب جرم "لواط به عنف" به صورت زیر است:در ابتدا، باید به طور جدی و محترمانه از وقوع این جرم مطلع شوید.
سپس، در نام خداوند متعال شکایت خود را شروع کنید.
در قالب شکایت، توضیح دهید که کدام شخص یا اشخاص به شما به صورت نامشروع و خشونت‌آمیز تجاوز کرده‌اند.
همچنین، تصاویر و مدارک مربوط به وقوع جرم را ارائه کنید تا اثبات واقعه و تمامیت دادگاه را تضمین کنید.
در ادامه، به‌صورت دقیق و متعجبانه به جزییات جرم پرداخته و زبانی واضح و معتبر استفاده نمایید تا هیچگونه ابهامی در فهم آن وجود نداشته باشد.
در این میان، از الفاظ قوی و توهین‌آمیز خودداری کنید و از واژه‌های قویتری مانند "لواحق" و "جناب اعظم" بهره ببرید.
در پایان، شکایت خود را به طور صریح و قاطعانه به مسئولین قضایی اعلام کنید و تا آخرین لحظه به حقوق و امتیازات حقوقی خود پایبند باشید.
در مورد هر گونه انتقام‌جویی یا خشونت، از درگیر شدن در آن‌ها خودداری کنید و به عدالت اعتماد کنید تا اداره این پرونده به بهترین شکل ممکن انجام شود.
ضمناً با استفاده از تگهای HTML مانند و می‌توانید بخش‌های مهم و تاکیدی از متن خود را بیان کنید.

مراجعه به یک پزشک قانونی برای افرادی که به طور ناخواسته و اجباری تجاوز شده اند و به قوانین مجرمانه خلاف اعمال شده است، امری الزامی است.
پس از آن ، باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و یک شکواییه جرم "لواط به نیرو" را تهیه کنید و اگر دارای سند، مدرک و شاهدی هستید، آنها را به نامه شکایت خود الصاق کنید.
همچنین ، اگر هویت افرادی که به شما اذیت کرده اند را می‌شناسید، آنها را در قسمت متشاکی عنه ذکر کنید ، تا برای رسیدگی به دادگاه مناسب ارسال شوند.

بعد از پر کردن قسمت بالای فرم نامه شکایت را تکمیل نمایید.
در این بخش نام شاکی، نام مشتکی (در صورت شناسایی)، نام وکیل (در صورت داشتن وکیل) و عنوان شکایت که در این مورد "لواط به عنف" است را وارد کنید.
سپس در قسمت توضیحات، می توانید به عنوان مثال اینگونه بنویسید:

سلام به شما

سوالات پر تکرار

  1. مقاله "سایر دعاوی کیفری به جز چک بدون راه حلی" به موضوع "خیانت در امانت" اختصاص دارد.
    این جرم به حالتی نسبت داده می‌شود که شخصی در اموال و موارد مالی خود که به امانت در اختیار دارد، خیانتکارانه عمل کند و باعث خسارت شود.
    این جرم در قانون مجازات اسلامی به صورت جدیدهمراه با جرم خیانت در امانت تعریف شده و پرونده در دادگاه کیفری بررسی می‌شود.
    در مقاله به توضیح مفهوم خیانت در امانت و نحوه دستگیری و رسیدگی به این جرم پرداخته شده است.
    همچنین، هزینه‌های مربوط به رسیدگی و دادرسی این پرونده مورد بررسی قرار گرفته و نحوه ارائه شکایت و مدارک مورد نیاز برای اثبات جرم توضیح داده شده است.
    در انتها، جرم خیانت در امانت بررسی شده و تنبیه‌های قانونی برای آن ذکر شده است.

نتیجه گیری

نتیجه قوی: این مقاله تصریح می‌کند که در قضایا مرتبط با جرم "لواط به عنف"، تادیب و اقدامات تامینی برای اجرای مجازات به دو فاعل و مفعول نابالغ قابل ابلاغ است.
همچنین، مقاله بر این موضوع تأکید دارد که در خصوص جنایاتی که عفت را تضعیف می‌کنند، دادگاه مناسب برای رسیدگی و قضاوت لازم است.

علاوه بر این، مطابق با قانون مجازات اسلامی، جرم "لواط به عنف" مجازات اعدام و در صورت وجود شرایط احصان، مجازات صد ضربه شلاق است.
در نتیجه، استدلال و شواهد وارد شده در مقاله تأیید می‌کنند که عمل "لواط به عنف" در قانون و اصول اسلامی جرم شناخته شده است و مجازاتی برای آن تعیین شده است.

بنابراین، نکته‌ای که به نظر می‌رسد، این است که عمل "لواط به عنف" با استفاده از زور و اجبار انجام می‌شود و در این حالت، فرد مورد تجاوز نمی‌تواند جلوی وقوع آن را بگیرد.
مقاله همچنین به توضیح مودیانه و دقیق ترجیح داده است و از برچسب‌های HTML مانند و استفاده کرده است تا تأکید و اهمیت بخش‌های خاصی از متن را مشخص کند.

در نتیجه، این مقاله به طور قاطع ادعا می‌کند که جرم "لواط به عنف"، با استفاده از زور و اجبار، در قانون و اصول اسلامی جرم شناخته شده است و مجازاتی شدید برای آن تعیین شده است.