روش های تبدیل فیلم ویدیو به سی دی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

روش های تبدیل فیلم ویدیو به سی دی

در این مقاله به تبدیل فیلم‌های VHS به دی وی دی می‌پردازد.
این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه از تبدیل فرمت VHS به دیجیتال استفاده کنیم تا هم کیفیت آن‌ها بهتر شود و هم بتوانیم هر زمان که بخواهیم آن‌ها را مرور کنیم.

مقاله بررسی می‌کند که دستگاه VHS منسوخ شده است و نمی‌توان آن را به راحتی پیدا کرد.
اما با استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل فرمت، می‌توانیم خاطراتمان را بر روی سی دی یا دی وی دی بریزیم و همیشه با خود همراه داشته باشیم.

گذشته‌ای از زمانی که تنها راهی برای پخش فیلم‌های VHS یافتن پخش‌کننده VHS بوده است و امروزه با استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل فرمت می‌توانیم به راحتی فیلم‌ها را تبدیل به فرمت دیجیتال کرده و در کامپیوتر و لپ‌تاپ ماهیت آن‌ها را مشاهده کنیم.
همچنین مقاله در مورد ابزار و آماده‌سازی‌های اولیه برای تبدیل فیلم‌ها به دی وی دی نیز توضیح می‌دهد.

اگر دستگاه VHS خود را بررسی کنیم و مطمئن شویم که صحیح کار می‌کند و قطعات آن درست حرکت می‌کنند، می‌توانیم آن را با کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل فرمت فیلم‌ها را ضبط کنیم.
در انتها، مقاله به معرفی تعدادی از نرم‌افزارهای تبدیل فیلم‌های VHS به دی وی دی می‌پردازد و ویژگی‌های هر کدام را شرح می‌دهد.

این نرم‌افزارها امکانات مختلفی برای تبدیل ویدیوها به فرمت دی وی دی ارائه می‌دهند و می‌توانند به راحتی قابل استفاده باشند.

خلافی

همانطور که بیان شد ممکن است تمامی خاطرات ما در آن زمان ضبط شده بر روی همین فیلم های VHS باشد و قطعا با پیشرفت تکنولوژی امروز خواستار تبدیل آن ها به دیسک های دیجیتال باشیم تا علاوه بر ارتقای کیفیت آن ها هر زمان که نیازی به مرور خاطراتمان داشتیم از طریق لپ تاپ یا پلیر های تصویری بتوانیم به مرور آن ها بپردازیم چون قاعدتا دستگاه ویدئو VHS که تنها پخش کننده فیلم های VHS می باشد منسوخ و در دسترس نمی باشد.

امروزه مبدل های نرم افزاری در هر زمینه ای مانند تبدیل فرمت عکس ، فیلم ، اسناد نوشتاری و .
.
.
کار را برای ما آسان نموده است که در مقالاتی در شبکه استعلام مانند آموزش تبدیل فرمت ویدیو به Mp4 ، آموزش تبدیل فایل ورد به پاورپوینت ، آموزش تبدیل عکس به کارتون و .
.
.
در خدمت شما بوده ایم ، خبر خوب این که این امکان وجود دارد که با تبدیل ویدئو های VHS به سی دی یا دی وی دی خاطرات خود را همیشه با خود همراه داشته باشید.
با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تبدیل فیلم های VHS به DVD آشنا شوید.

ابزار و آماده سازی اولیه برای تبدیل فیلم های VHS به DVD

قبل از هر اقدامی لازم است یک دستگاه ویدیو پلیر یا وسیله ای که می تواند این فیلم ها را با آن مشاهده کرد در اختیار و در دسترس داشته باشید ، البته ذکر این نکته ضروری می باشد توجه کنید بسته به نوع فیلم VHS می بایست دستگاهی را که تهیه می نمایید قابلیت خواندن آن فیلم را داشته باشد به طوری که فیلم VHS بزرگ درون دستگاه ویدیو متناسب با آن و  فیلم های کوچک VHS درون دستگاه ویدیو متناسب با آن قرار گیرد.
همچنین توجه داشته باشید دوربینی های قدیمی که قادر است این فیلم ها را بخواند نیز به کار شما خواهد آمد.

 

دستگاه کپچر مورد بعدی مورد نیاز شما می باشد که از آن برای تبدیل کابل های آنالوگ به دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد ، البته توجه داشته باشید این دستگاه می تواند به دو صورت کارت کپچر درون سیستم و یا دستگاه خارجی باشد.
دستگاه خارجی با کابل USB می باشد که سر دیگر آن به کابل های ویدیویی متصل می شود.

قبل از شروع فرآیند تبدیل فرمت ، فیلم VHS خود را بررسی نمایید .
در صورتی که گرد و خاک دارند، سعی کنید تا حد ممکن آن را تمیز کنید.
همچنین اطمینان حاصل نمایید که قسمت های چرخان داخل نوار خراب نباشند و در صورتی که به راحتی حرکت نمی کنند ، تلاش کنید با دست آن ها را به حرکت درآورید.

 

 

پس از آماده سازی مراحل بالا می بایست پخش کننده VHS را با استفاده از کابل مخصوص یا همان کپچر به کامپیوتر وصل کنید ، یک سرکپچر که USB می باشد به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل نمایید و سر دیگر کابل ها که سه رنگ قرمز، سفید و زرد می باشد را به پخش کننده VHS متصل می کنیم.

نرم افزار ضبط کردن فیلم را از روی کامپیوتر اجرا و فیلم VHS خود را از روی دستگاه پخش کننده Play نمایید و حتما در انتهای ویدیو نرم افزار و نوار VHS را متوقف نمایید.
در صورتی که قصد دارید ویدیو ضبط شده خود را بر روی دی وی دی کپی کنید، یا نرم افزار شما می بایست این قابلیت را داشته باشد و در صورت نداشتن این قابلیت می توان از یک تبدیل کننده ویدیو استفاده نمایید.
در ادامه این مقاله به معرفی نرم افزار های تبدیل فیلم ویدیو به سی دی خواهیم پرداخت.

در صورتی که در خصوص تبدیل فرمت یا ویرایش فیلم در گوشی های اندروید سوالی دارید مطالعه مقاله های معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم اندروید و آموزش ویرایش فیلم در اندروید را به شما پیشنهاد می نماییم.

نرم افزارهای تبدیل فیلم های VHS به DVD

امروزه با استفاده از نرم افزار های مبدل جذاب و با امکانات بالا می توانید از تبدیل فرمت فیلم و عکس و .
.
.
بهره ببرید ، برای تبدیل فیلم های VHS به DVD می توانید از نرم افزار های ذیل کمک بگیرید :

 

نرم افزار Honestech VHS to DVD :

با کمک این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا تصاویر و ویدیو های موجود بر روی VHS را به DVD تبدیل نمایید .
برای این کار کافیست همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد دستگاه ویدئو خود را توسط کپچر به کامپیوتر متصل نموده و قاعدتا یک DVD Writer نیز بر روی سیستم خود داشته باشید .
سپس با استفاده از این نرم افزار به راحتی قادر به تبدیل فیلم می باشید.
در این نرم افزار می توانید بر روی تصاویر منوهایی را نیز قرار داد تا بر روی دیسک DVD شما به راحتی بتوان به کنترل تصاویر پرداخت.
از ویژگی های این نرم افزار می توان به تنظیم زمان ضبط تصاویر ، افکت های متنوع در منوسازی برای DVD ، پشتیبانی از دیسک های CD-R/RW, DVD+/-R, DVD+/-RW, DVD+RW DL برای کپی بر روی سی دی یا دی وی دی و دارا بودن ابزار ضبط صدا اشاره نمود.

نرم افزار Avanquest VHS to DVD Converter : 

با کمک این نرم افزار کاربردی شما قادر خواهید بود خاطرات قدیمی خود را زنده نگاه داشته ! و ویدیو های قدیمی خود را به دی وی دی تبدیل نمایید.
 برای این کار کافیست همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد دستگاه ویدئو خود را توسط کپچر به کامپیوتر متصل نموده و قاعدتا یک DVD Writer نیز بر روی سیستم خود داشته باشید .
 برخی از قابلیت های این نرم افزار عباتند از تبدیل به فرمت های مختلف سی دی یا دی وی دی ، رابط کاربری راحت و کارامد ، امکان اضافه کردن موزیک متن ، استفاده از فیلم ها به صورت اشتراکی که می توانید از این قابلیت ها به خوبی استفاده نمایید.

 

نرم افزار Golden Videos VHS to DVD Converter :

سوالات پر تکرار

  • آیا می توان خاطرات روی فیلم های VHS را به دی وی دی تبدیل کرد؟
  • چه ابزارهایی برای تبدیل فیلم های VHS به DVD نیاز است؟
  • چگونه می توان فیلم های VHS را به کامپیوتر منتقل کرد؟
  • نرم افزار Honestech VHS to DVD چه قابلیت هایی دارد؟
  • نرم افزار Avanquest VHS to DVD Converter چه قابلیت هایی دارد؟
  • نرم افزار Golden Videos VHS to DVD Converter چه قابلیت هایی دارد؟

نتیجه گیری

تبدیل فیلم های VHS به دی وی دی و سی دی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.
پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه بتوانیم با استفاده از نرم افزارهای مبدل، فیلم ها و خاطرات قدیمی خود را به دیجیتال تبدیل کرده و همیشه با خود داشته باشیم.

برای تبدیل فیلم های VHS به دی وی دی و سی دی، ابتدا نیازمند دستگاه ویدئو پلیر و یک کپچر می‌باشیم.
سپس با استفاده از نرم افزارهای مناسب که در این مقاله معرفی شده‌اند، می‌توانیم به راحتی فیلم های خود را تبدیل کنیم.

نرم افزارهایی مانند Honestech VHS to DVD، Avanquest VHS to DVD Converter و Golden Videos VHS to DVD Converter از جمله نرم افزارهایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این نرم افزارها قابلیت‌های مختلفی از جمله تنظیم زمان ضبط تصاویر، افکت های متنوع در منوسازی برای DVD، پشتیبانی از انواع دیسک ها و ابزار ضبط صدا را دارا می‌باشند.

با استفاده از این نرم افزارها می‌توانید به راحتی خاطرات خود را زنده نگه داشته و فیلم های قدیمی خود را به دی وی دی تبدیل کنید.