خلاصه مقاله
این بازی توسط استودیو کپکام (Capcom) در سال 2005 ساخته و منتشر شد.
این بازی ششمین نسخه از سری رزیدنت اویل است و در ابتدا برای کنسول گیم کیوب (Game Cube) منتشر شد.
تا چه اندازه با تاثیرگذاری و بزرگی بازی «رزیدنت اویل 4» آشنا هستید؟ در این مقاله، با هم تلاش میکنیم به بررسی یکی از شاهکارهای بزرگ و قدرتمند استاد شینجی میکامی، یعنی رزیدنت اویل 4، بپردازیم.
جهت اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.
این بازی توسط استودیو کپکام (Capcom) در سال 2005 ساخته و منتشر شد.
این بازی ششمین نسخه از سری رزیدنت اویل است و در ابتدا برای کنسول گیم کیوب (Game Cube) منتشر شد.
واکنش منتقدان به این بازی به شدت مثبت بود.
داستان، گیمپلی، صداپیشگان و شخصیتهای این بازی، حرفهای مثنوی منتقدان را برداشت میکرد.
در مراسم جوایز بازیهای ویدئویی اسپایک، این بازی توانست جایگاه بهترین بازی سال ۲۰۰۵ را بدست آورد.
سال ۲۰۰۸، سایت IGN این بازی را به عنوان بهترین بازی تمام دوران انتخاب کرد و در سایتهای مختلف نیز، در فهرست ۳ بازی برتر، درجات جدیدی برای توصیف این بازی ارائه شد.
رزیدنت اویل ۴ ارتقای بزرگی در تاریخ بازیهای ترسناک و سبک سوم شخص داشت و بهعنوان اولین بازی از زاویه دوربین روی شانه استفاده کرد.
در سال ۲۰۰۹، نسخه پیرو بازی با نام رزیدنت اویل ۵ و با تمرکز بر شخصیت کریس ردفیلد منتشر شد.
گیم پلی بازی رزیدنت اویل 4
پس از انتشار 5 نسخه از سری بازیهای «رزیدنت اویل» با دوربین ایزومتریک، بازی «رزیدنت اویل 4» با انتشار در سبک زاویه دید سوم شخص، تجربه بینظیری را برای گیمرها به ارمغان آورد.
در این بازی جذاب، شما کنترل لیان اس.
کندی را بر عهده دارید که با توجه به زاویه دوربین، آن را به یک تجربه متفاوت تبدیل کرده است.
هرچند در این نسخه از بازی، عناصر ترسناک کاهش یافتهاند، اما اکشن بازی بسیار پیشرفتهتر و هیجانانگیزتر از پیش میباشد.
زاویه دوربین در این بازی به صورت پشت سر لیان قرار دارد و در هنگام نشانهگیری، دوربین زاویه خود را تغییر میدهد و به پشت شانه لیان متمرکز میشود.
بازی «رزیدنت اویل 4» تجربهای جدید و بینظیر را به ارمغان میآورد که هیچکدام از طرفداران این سری محبوب از آن صرف نظر نخواهند کرد.
در این بازی جدید، برای نشانهگیری از دوربین استفاده نمیشود، بلکه از خط لیزر استفاده میکنیم.
این بازی قابلیتهای جدیدی را به شما ارائه میدهد که در بازیهای قبلی وجود نداشت.
بازیکن میتواند به هر جهتی که بخواهد هدف بگیرد، بالا و پایین نه فقط.
به عنوان مثال، میتوانید به پاهای دشمن شلیک کنید و او را به زمین بیفتانید.
همچنین میتوانید به دست حریف شلیک کنید و او را مجبور به رها کردن سلاح کنید.
علاوه بر این، میتوانید سلاحهایی مانند تبر که به سمت شما پرتاب میشوند را در هوا نابود کنید.
نتیجه گیری
مقاله حاضر بر روی بازی معروف و تأثیرگذار "رزیدنت اویل 4" تمرکز دارد.
این بازی، یکی از شاهکارهای استاد شینجی میکامی محسوب میشود و توانسته است با داستان، گیمپلی، صداپیشگان و شخصیتهای خارقالعاده خود، بازخورد بسیار مثبتی از منتقدان دریافت کند.
این بازی توانست در مراسم جوایز بازیهای ویدئویی اسپایک جایگاه بهترین بازی سال 2005 را از آن خود کند.
همچنین در سال 2008، سایت IGN این بازی را به عنوان بهترین بازی تمام دوران انتخاب کرد و در سایتهای مختلف نیز اعتبار بسیار بالایی داشت.
"رزیدنت اویل 4" بهعنوان یک ارتقاء بزرگ در تاریخ بازیهای ترسناک و سبک سوم شخص محسوب میشود و برای اولین بار، از زاویه دوربین روی شانه استفاده کرد.
نسخه پیروی از این بازی با نام "رزیدنت اویل 5" و با تمرکز بیشتر بر روی شخصیت کریس ردفیلد در سال 2009 منتشر شد.
به طور کلی، "رزیدنت اویل 4" یک بازی اکشن شوتر سوم شخص در سبک ترس و بقا است که توسط استودیو کپکام ساخته و منتشر شد.
این بازی نسخه ششم سری رزیدنت اویل است و در ابتدا برای کنسول گیم کیوب منتشر شد.
داستان بازی دربارهی لیان اسکات کندی است که به خاطر خدماتی که علیه شرکت آمبرلا انجام داده و تجربیاتی که به دست آورده، به عضویت نیروهای دولتی درآمد.
مأموریت لیان در این بازی، پیدا کردن دختر رئیس جمهوری است که توسط فرقهی مرموزی دزدیده شده است.