خلاصه مقاله
باید تاکید کرد که Belmont’s Revenge نسخه بهبود یافته ای نسبت به Adventure قبلی خود (بازی Castlevania روی NES) است.
در حالی که بازی اکشنهای زیادی وجود دارد، اما با محدودیتهای کنسول گیم بوی مشکل دارد.
ممکن است شما با بسیاری از بازیهای گذشته که با شبیهساز بازی کردهاید آشنا باشید، اما گرافیک در گیم بوی بسیار کمرنگ و نازیبا بود و حرکت کردن «کریستوفر بلمونت» بسیار طنزآمیز به نظر میرسید.
شاید بازی ماجراجویی در زمان خودش بد نباشد، اما دلیل قانعکنندهای وجود دارد که هیچکس به آن یاد نمیکند.
متأسفانه یک جاهایی در همینجا، لحظههای خوب و شیرین بازی به پایان میرسند.
هنگام بازی در قلعهی تسخیرشده، به شدت سخت است به حدی که برای به پایان رساندن تمام بازی، فقط یک جان در اختیار دارید.
اما این همه محدودیت و سختی، علیرغم آن، چارهٔ جالبی را برای تجربهی بازی ارائه میدهد.
با اضافه کردن عناصر بدی به بازی و در نهایت به ایجاد یک محیطی که عملاً نامناسب برای بازی است، میتوانید چالش خارقالعادهای را تجربه کنید.
شاید باورش کمی سخت باشد، اما سریال کاستلوانیا در ابتدا با ترکیب دو فیلم کنان جنگجو و ایندیانا جونز به دنیایی خلق شد که قهرمانانی برای مبارزه با هیولاهای مختلف را به تصویر میکشید.
اما پس از گذشت 30 سال، این سریال به یکی از معروفترین و داستانمحورترین فرنچایزها تبدیل شد.
داستان درباره خانوادهای از شکارچیان و دشمنان نامیرشان است که اگرچه کمی کلیشهای به نظر میرسد، اما حماسههایی در مورد شلاقهای جادویی، قلعههایی که پر از موجودات مختلف میباشند، و بازسازی مدرن از داستان دراکولا را شامل میشود.
همچنین، این سریال با طراحی یک دنیای جانبی عجیب و غریب، Castlevania را به یکی از کلاسیکترین الگوهای ژانر هک اند اسلش تبدیل کرد.
در این مطلب قصد داریم به طور جامع به تاریخ 30 ساله فرنچایز محبوب «کسلوانیا» (Castlevania) و تمامی بازیهای ارائه شده از این سری به ترتیب ارزشمندی بپردازیم.
"شاید باورش کمی سخت باشد، اما سریال کاستلوانیا در ابتدا با ترکیب دو فیلم کنان جنگجو و ایندیانا جونز به دنیایی خلق شد که قهرمانانی برای مبارزه با هیولاهای مختلف را به تصویر میکشید.
اما پس از گذشت 30 سال، این سریال به یکی از معروفترین و داستانمحورترین فرنچایزها تبدیل شد.
داستان درباره خانوادهای از شکارچیان و دشمنان نامیرشان است، که اگرچه کمی کلیشهای به نظر میرسد، اما حماسههایی در مورد شلاقهای جادویی، قلعههایی که پر از موجودات مختلف میباشند، و بازسازی مدرن از داستان دراکولا را شامل میشود.
همچنین، این سریال با طراحی یک دنیای جانبی عجیب و غریب، Castlevania را به یکی از کلاسیکترین الگوهای ژانر هک اند اسلش تبدیل کرد.
"
با وجود 32 بازی مختلف در اطراف هسته این فرنچایز، میتوان گفت که Castlvania خیلی اشتباهاتی داشته است.
با توجه به انتشار فصل دوم سریال انیمه Castlvania در دو تا سه ماه آینده، میتوانیم کمی تاریخچه این فرنچایز را مرور کنیم و همه عناوین سری را از بدترین تا بهترین رتبهبندی کنیم.
در ادامه، فهرستی از تمام Castlvania هایی که تا به حال ساخته شدهاند آمده است:
رتبه بندی تمام بازی های سری Castlevania
undefined(Vampire Killer (1986
بیش از هرچیز دیگری، طراحی هوشمندانهِ مراحل آن در بازی کستلوانیا اصلی برای کنسول NES، آن را به صورتی بسیار زیبا تراژیکولر ساخت.
این بازی، به طور همزمان با تقسیم شدن به مراحل جداگانه، توانست یک حالت یکپارچهای را حفظ کند و حتی اینکه هر دشمن در کجا قرار گرفته است، به خلق یک تجربهی لذت بخش کمک میکرد.
بدون اینگونه تفکر، مطمئناً نتوانستیم یک بازی عالی را بسازیم.
در حالی که این سری بعدها متوجه شد تمرکز روی جست و جو و مکاشفه عامل اصلی موفقیتش خواهد بود، دومین قسمت از ماجرای خاندان بلمونت با محوریت چرخ زدن در مراحل تکراری تا پیدا کردن کلید برای پیشروی ساخته شد.
Vampire Killer شاید مثال بدترین بازی Castlvania نباشد، اما بدون شک خسته کنندهترینش خواهد بود که به نظر من این گناهی نابخشودنی است.
(Hunted Castle (1998
بازسازی/پورت نسخه اصلی بازی Castlevania نیز مزایای خاص خود را دارد.
این بازی در مقایسه با رقبای هم نسل خود پشت سر نمیزند و به عنوان یک بازی بد تلقی میشود (با توجه به مقیاس بندی، شخصیت "سیمون بلمونت" نصف انسان است).
همچنین، در زمان خود، گرافیک بازی Hunted Castle مورد توجه قرار گرفته است.
تصاویری که خونی به چشم میخورد، چراغی که در زمین میافتد و چالشهای پلتفرمری راجعه را ایجاد میکند و همچنین، اجزای تعاملی محیطی زیادی در نبرد قصر دراکولا هیجان انگیز را فراهم میکند.
متأسفانه یک جاهایی در همینجا، لحظههای خوب و شیرین بازی به پایان میرسند.
هنگام بازی در قلعهی تسخیرشده، به شدت سخت است به حدی که برای به پایان رساندن تمام بازی، فقط یک جان در اختیار دارید.
اما این همه محدودیت و سختی، علیرغم آن، چارهٔ جالبی را برای تجربهی بازی ارائه میدهد.
با اضافه کردن عناصر بدی به بازی و در نهایت به ایجاد یک محیطی که عملاً نامناسب برای بازی است، میتوانید چالش خارقالعادهای را تجربه کنید.
(Castlevania: Order of Shadows (2007
اگر تا به حال با نام "سفارش تاریکی" آشنایی ندارید، دلیل اصلی وجود دارد.
در گذشته نه چندان دور، یک دوره کوتاه وجود داشت که اپیزودهایی از این سری در گوشیهای همراه منتشر میشدند و… اما درباره یکی از بهترین بازیهای موبایل چه چیزی انتظار دارید؟ توجه: اگر تاکیدی بر نام "سفارش تاریکی" دارید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که آن برکه برای اطلاع دادن به شما در مورد مزایا و خصوصیات منحصربفرد این بازی وجود دارد.
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، لطفا بازی موبایل را امتحان کنید.
سفارش سایه در حالیکه خودش را ادامهی موفق Symphony of the Night میدانست (که اگر کنسولهای قابل حمل نینتندو را گوشیهای موبایلی تصور کنیم، گزینههای بهتری خواهیم داشت)، از جادوی بازی فقط دریافت کردندن فهرست بیشماری از اسلحههای غیرضروری بود.
سایر اجزای بازی یک اکشن نقشآفرینی نیمهتمام و نیمهنیمه بودند، کنترل نامناسب و وجود دشمنانی با تنوع بسیار کم، به طوری که طبق بررسی وایرد که به بازی امتیاز ۳ از ۱۰ داده بود، تنها ۱۳ نوع مختلف از دشمنان وجود داشتند.
در دنیایی که آریا از غم وجود دارد، سفارش سایه احساس نمیشود.
(Castlevania: The Adventure (1989
در قرن بیستم، هنگامی که پلتفرمهای نسل بعدی در تلاش برای ساخت بازیهای سه بعدی بودند، کنسولهای دستی مانند نینتندو DS زمینه خوبی برای تجربه اکشنهای زیبای سری Castlevania فراهم کردند.
این کنسولها نه تنها عناوینی زیبا و کلاسیک را ارائه دادند، بلکه به طور اتفاقی به یادگاریهایی برای طرفداران این سری تبدیل شدند.
با انتشار بازی Castlevania: The Adventure در سال ۱۹۸۹، ثابت شد که تبدیل المانهایی که سری Castlevania را به موفقیت رسانده بود، به چیزی قابل حمل و قابل تجربه به راحتی تبدیل نمیشود که شما احتمالاً در نظر داشتید.
ممکن است شما با بسیاری از بازیهای گذشته که با شبیهساز بازی کردهاید آشنا باشید، اما گرافیک در گیم بوی بسیار کمرنگ و نازیبا بود و حرکت کردن «کریستوفر بلمونت» بسیار طنزآمیز به نظر میرسید.
شاید بازی ماجراجویی در زمان خودش بد نباشد، اما دلیل قانعکنندهای وجود دارد که هیچکس به آن یاد نمیکند.
(Castlevania II: Belmont’s Revenge (1991
باید تاکید کرد که Belmont’s Revenge نسخه بهبود یافته ای نسبت به Adventure قبلی خود (بازی Castlevania روی NES) است.
اما چه دیگران چاره ای داشتند؟
مینیامته مهمترین ویژگی بازی Mega Man میباشد.
این بازی ویژگی صفحه انتخاب مراحل را دارد که به بازیکنان اجازه میدهد قبل از ورود به قصر دراکولا برای نبرد نهایی، به طور اختیاری وارد مراحل مختلف شوند.
برای متأسفانه، این عنوان 15 سال پس از عرضه The Adventure اتفاق میافتد و آقای کریس خان بلمونت هنوز هم مثل یک آدم بدود نمیباشد.
اگر علاقهمند به گیم بوی هستید، Belmont's Revenge نیز میتواند مورد علاقهتان باشد، اما بازی در مقایسه با شاهکاری چون Castlevania III ارزش توجه بیشتری ندارد.
نتیجه گیری
با وجود تعداد زیادی از بازیهای اکشن، با محدودیتهای کنسول گیم بوی مواجه میشویم.
گرافیک بسیار کم رنگ و نازیبا بود و حرکت «کریستوفر بلمونت» طنزآمیز به نظر میرسید.
این بازی در زمان خودش میتوانست بهتر باشد، اما دلیل وجود ندارد که هیچکس به آن یاد کند.
در حالی که بازی در قلعه تیراندازی بسیار سختی است و تنها یک جان در اختیار دارید، اما به طور جالبی چارهای برای تجربهی بازی ارائه میدهد.
اضافه کردن عناصر بد به بازی و وجود محیطی نامناسب برای بازی، چالش خارقالعادهای را بوجود میآورد.
اما پس از گذشت 30 سال، این سریال به یکی از معروفترین و داستانمحورترین فرنچایزها تبدیل شده است.
داستان درباره خانوادهای از شکارچیان و دشمنان نامیرشان است که حماسههایی در مورد شلاقهای جادویی، قلعههایی که پر از موجودات مختلف هستند، و بازسازی مدرن از داستان دراکولا را شامل میشود.
همچنین، طراحی یک دنیای جانبی عجیب و غریب، Castlevania را به یکی از بهترین الگوهای ژانر هک اند اسلش تبدیل کرده است.