راهنمای نصب نرم افزار دانلود منیجر IDM

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

راهنمای نصب نرم افزار دانلود منیجر IDM

این مقاله درباره نصب و استفاده از برنامه Internet Download Manager (IDM) برای مدیریت دانلود در کامپیوتر می باشد.
IDM یکی از بهترین برنامه های مدیریت دانلود است که قابلیت های متنوعی را ارائه می دهد.

با استفاده از این برنامه، سرعت دانلود شما تا چند برابر سرعت عادی می تواند افزایش یابد و همچنین فایل های دانلود شده به قطعات کوچکتر تقسیم شده و به بهترین شکل مدیریت می شوند.
همچنین IDM با انواع مرورگرها سازگاری دارد و از پروتکل های Http، Https، FTP و MMS استفاده می کند.

در این مقاله، نحوه نصب برنامه IDM توضیح داده شده است.
ابتدا برنامه را دانلود و سپس با استفاده از روش های کرک کردن برنامه، آن را فعال می کنیم.

در نهایت، برای استفاده از برنامه IDM، باید فایل زیپ آن را باز کنیم و برنامه را نصب کنیم.
با نصب و استفاده از برنامه IDM، مشکلات و محدودیت های دانلود با مرورگر اینترنت رفع می شود و سرعت دانلود بهبود می یابد.

همچنین، این برنامه قابلیت هایی نظیر مدیریت و سازماندهی فایل های دانلود شده، پشتیبانی از آنتی ویروس ها، توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت، برنامه ریزی و زمان بندی دانلود ها و .
.

.
را داراست.

در نهایت، این مقاله نکاتی را نیز برای نصب برنامه IDM به خوانندگان توضیح می دهد، مانند غیر فعال کردن آنتی ویروس و قطع اینترنت در هنگام نصب برنامه.

خلافی

 

 

در مقاله امروز شبکه استعلام قصد داریم شما را با نحوه نصب برنامه IDM برای کامپیوتر که بهترین برنامه مدیریت دانلود می باشد آشنا نماییم.
هر یک از ما روزانه در بازدید از سایت‌ های اینترنتی یا به اصطلاح وب‌گردی به دانلود انواع فایل‌های صوتی و تصویری یا متنی و .
.
.
بنا به نیازهای خود می پردازیم.
همانطور که می دانید دانلود فایل با مرورگر اینترنت، شما را با مشکلات و محدودیت‌ هایی مواجه می‌کند؛ زیرا مرورگر ها قادر به افزایش سرعت دانلود یا تقسیم کردن فایل‌ های پرحجم به قسمت‌های کوچک‌ تر، زمان‌ بندی و قابلیت توقف و ادامه دانلود از همان قسمت قطع شده نیستند.
به طور مثال هنگامی که بنا به هر دلیلی قصد دارید در ساعات خاصی از شبانه‌ روز دانلود کنید، قطعا به یک نرم‌افزار مدیریت دانلود نیاز خواهید‌ داشت.
همچنین افزایش سرعت دانلود با تکنیک به کار رفته در نرم افزار های دانلود امکان پذیر می باشد ، بنابراین در صورتی که از جمله کاربران اینترنتی هستید که موزیک‌ ها، فیلم‌ ها و بازی‌ های خود را از اینترنت دانلود می‌کنید یا به اصطلاح دانلودر حرفه ای ! هستید ، نیاز به یک نرم افزار مدیریت دانلود خواهید داشت ، که در مقاله امروز به معرفی و نحوه نصب برنامه IDM برای کامپیوتر که بهترین برنامه مدیریت دانلود می باشد می پردازیم.
در صورتی که دانلودر حرفه ای هستید مطالعه مقاله های قبلی شبکه استعلام که در قسمت ذیل مشاهده می کنید می تواند به شما در این زمینه کمک نماید.
با مطالعه این مقاله نیز با ما همراه باشید.

رفع مشکل دانلود نکردن در گوشی ها

چگونه مسیر دانلود ویندوز را تغییر دهیم

بهترین دانلود منیجر اندروید

آموزش ادامه دانلود قطع شده در IDM و اندروید

آشنایی با نرم افزار دانلود منیجر IDM

Internet Download Manager با علامت اختصاری IDM یکی از نرم‌ افزارهای پیشرفته مدیریت دانلود می باشد که مدیریت فایل‌ های دانلود شده شما را آسان‌ تر می‌ نماید.
این برنامه نرم‌ افزاری برای دانلود داده‌ های گوناگون از اینترنت می باشد که می‌تواند سرعت دانلود شما را تا چند برابر سرعت عادی با استفاده از تکنیک های به کار رفته در نرم افزار بالا ببرد.
Internet Download Manager با تقسیم بندی فایل هایی که قصد دانلود آن ها را دارید، این فایل ها را به قطعاتی تقسیم می کند تا عملیات دانلود با سرعت بهتری انجام گیرد.
 سازگاری با انواع مرورگرهای اینترنت از مشخصات بارز این نرم‌ افزار می باشد.
 همچنین ویژگی هایی نظیر پشتیبانی و سازگاری با آنتی‌ ویروس‌ های مختلف ، مدیریت و سازماندهی فایل‌های دانلود‌شده در فولدرهای خاص ، امکان صف‌بندی دانلودها ، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دانلودها برای دانلود شبانه ، توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت ، امکان ایجاد محدودیت در پهنای باند مصرفی برنامه ، رابط کاربری ساده و مناسب  ، پشتیبانی از زبان فارسی این نرم افزار را منحصر به فرد نموده است.

 

 

برنامه IDM می تواند از پروتکل های Http و Https و FTP و MMS استفاده کرده و با کم ترین خطا فایل های شما را دانلود کند.
این برنامه به صورت افزونه قابل نصب بر روی مرورگرهایی مانند اینترنت اکسپلورر ،اپرا ، موزیلا فایرفاکس ، گوگل کروم  و سایر مرورگرهای مشابه کار می‌کند.
این افزون ها کمک شایانی به دانلود شما انجام می دهد زیرا هنگامی که فیلمی از مرورگر پخش می‌شود، به طور خودکار عبارتی را به نام Download this video در کنار صفحهٔ فیلم یا صدا ظاهر می‌شود که با کلیک بر آن می‌توان فیلم یا صدا را دانلود کنید.

برای استفاده از این نرم افزار ، اولین گام دانلود و سپس نصب برنامه IDM برای کامپیوتر می باشد ، برای دانلود این نرم افزار می توانید از مرکز دانلود شبکه استعلام که در صفحه اصلی شبکه استعلام می باشد کمک بگیرید.
این نرم افزار را دانلود و اجرا نمایید.
در قسمت بعد به آموزش نصب این برنامه خواهیم پرداخت ، در صورتی که در خصوص نحوه غیر فعال کردن آپدیت IDM سوالی دارید مطالعه مقاله غیر فعال کردن آپدیت idm را به شما پیشنهاد می نماییم.

آشنایی با نحوه نصب برنامه IDM برای کامپیوتر

ابتدا لازم است بدانید این نرم افزار به قیمت 30 دلار به بازار عرضه شده است و برای استفاده رایگان از آن نیاز به کرک کردن این نرم افزار دارید ، قبل از راهنمای نصب لازم است با مفاهیم کرک و پچ نرم افزار آشنا شوید :

Patch : برنامه‌ای عموما كوچك است كه برای از میان برداشتن قفل‌ های نرم‌ افزاری و محدودیت‌ های یك برنامه توسط رسوخگر  یا Cracker ها عرضه می‌شود.
این نوع برنامه‌ها معمولا بر روی فایل اصلی اجرایی یا دیگر فایل‌های برنامه تغییراتی را اعمال می نمایند.
از‌بین‌ رفتن محدودیت در این حالت بر خلاف روال قانونی نرم‌افزار می باشد.

Crack : گاهی برای از بین برداشتن محدودیت‌ های برنامه‌ ها، افراد خبره مستقیما فایل اجرایی برنامه را دستكاری کرده و آن فایل را به عنوان نسخه Crack شده عرضه میی كنند كه باید روی فایل اصلی برنامه رونوشت شود .
حجم این نوع فایل‌ ها معمولا به اندازه فایل اصلی برنامه است.

حال که با این مفاهیم آشنا شدیم نوبت به نصب نرم افزار فرا می رسد ، به منظور نصب برنامه IDM پس از دانلود لازم است ابتدا نرم‌افزار اینترنت دانلود منیجر را از حالت زیپ یا فشرده خارج کنید.
برای خارج کردن فایل زیپ بر روی آن کلیک راست کرده و در پنجره باز شده گزینه Extract here را انتخاب نمایید .

نکته : آنتی ویروس سیستم خود را کاملا غیر فعال نمایید و تا پایان فعال سازی نرم افزار آن را فعال نکنید.
بهتر است اینترنت نیز در هنگام نصب برنامه قطع باشد.

 

 

 

سوالات پر تکرار

  • مقاله امروز در مورد چه موضوعی است؟
  • بهترین برنامه مدیریت دانلود کدام است؟
  • مشکلات و محدودیت‌ هایی که در دانلود با مرورگرها وجود دارد چیست؟
  • افزایش سرعت دانلود با تکنیکی چگونه ممکن است؟
  • با کیست که نیاز به نرم افزار مدیریت دانلود دارد؟
  • چگونه می توان برنامه IDM را دانلود کرد؟
  • افزونه ها کمک چه می کنند؟
  • مفاهیم patch و crack چیست؟
  • چگونه برنامه IDM را نصب کنیم؟

نتیجه گیری

مقاله حاضر درباره‌ی نصب برنامه IDM (Internet Download Manager) برای کامپیوتر است.
ابتدا توضیح داده می‌شود که هر روزه ما نیاز داریم به دانلود فایل‌ها از اینترنت و مشکلاتی که با دانلود از مرورگر اینترنتی روبه‌رو می‌شویم، مانند محدودیت‌ها و عدم قابلیت تقسیم و تفکیک فایل‌های بزرگ و عدم ادامه‌پذیری دانلود بعد از قطع اتصال اینترنت.

سپس معرفی شده است که برای حل این مشکلات نیاز به یک نرم‌افزار دانلود منیجر حرفه‌ای است و IDM یکی از بهترین نرم‌افزارهای این دسته به شمار می‌رود.
برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار نیز ذکر شده که شامل افزایش سرعت دانلود، تقسیم فایل‌ها به قطعات کوچک‌تر، برنامه‌ریزی دانلودها و همچنین رابط کاربری ساده و مناسب است.

نصب این برنامه نیز در مقاله به طور مفصل توضیح داده شده و مهمترین نکته‌هایی که باید در نصب این برنامه رعایت کرد عبارتند از: خارج کردن فایل دانلود شده از حالت فشرده و غیر فعال کردن آنتی‌ویروس و قطع اتصال اینترنت در هنگام نصب.
در نهایت، مقاله به پیشنهاد مقالات دیگری درباره‌ی موضوعات مشابه نیز اشاره کرده است.