دلیل نصب نشدن واتس اپ

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

دلیل نصب نشدن واتس اپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در دنیاست که بیش از 10 درصد جمعیت جهان به طور فعال هر ماه از آن استفاده می‌کنند.
مشکلات نصب این برنامه می‌تواند شامل عدم دریافت کد فعال‌سازی، عدم وصل شدن واتساپ، و کدهای خطای نصب مختلف باشد.

خلافی

واتساپ یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در دنیا است که بیش از 10 درصد جمعیت جهان به طور فعال هر ماه مشغول استفاده و ارسال و دریافت پیام از طریق واتساپ هستند ، این برنامه نیز مانند سایر اپلیکیشن ها نیاز به نصب ، آپدیت و .
.
.
دارد ، امروز ما در گروه مشاوره شبکه استعلام ، میخواهیم در مورد مشکلاتی که هنگام نصب واتساپ ممکن است برای کاربران پیش بیاید صحبت کنیم.
این مشکل می تواند دلایل مختلفی و به طبع آن راه حل های مختلفی هم داشته باشد ، برخی از کاربران طی تماس های تلفنی عمده این مشکلات را مطرح کرده اند و یک سری از آنها را هم ما به صورت تجربی کسب کرده ایم.

کاربران گاهی اوقات ، بعد از ریست فکتوری و هنگام نصب دوباره آن دچار مشکل می شوند ، بعضی از مواقع موفق به دریافت کد فعال سازی نمی شوند ، در مواردی اختلال در واتس اپ را گزارش کرده اند که واتساپ اصلا وصل نمی شود ، برخی کاربران نیز کدهای خطای نصب واتساپ را دریافت کرده اند و در نهایت هم یک سری مشکلات عمومی نصب نشدن واتساپ روی دستگاه های اندروید مانند ناکافی بودن فضای ذخیره سازی ، فایل های ناقص ، نصب نبودن کارت SD و .
.
.
توسط کارشناسان مشاوره شبکه استعلام مورد بررسی قرار گرفته است.
از این رو ما بر آن شدیم تاطی مقاله ای کلیه این خطاهای نصب واتساپ را بررسی کرده و راه حل های هر کدام را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در اسرع وقت و خیلی راحت مشکلات تان را برطرف نمایید.

چگونگی نصب واتساپ

نصب این اپلیکیشن روی موبایل به سادگی نصب سایر برنامه هاست ولی اگر اولین بار است که قصد نصب واتساپ را روی ویندوز دارید یا سوالاتی را هنگام نصب واتساپ در ذهن دارید ، در این بخش از مقاله می توانید در خصوص نصب واتساپ روی کامپیوتر یا لپ تاپ اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید  ، با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به چگونگی نصب واتساپ.

1.
وارد سایت واتساپ www.
whatsapp.
com
شوید.

2.
درصفحه باز شده روی Mac or Windows PC کلیک کنید .

3.
روی Download از پنل بالای صفحه کلیک کنید .

فایل را دریافت کرده و روی ویندوزتان نصب کنید.
اگر سوالی در این خصوص دارید یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب واتساپ دارید ، مقاله نسخه دسکتاپ واتساپ را بررسی فرمایید.

خطاهای نصب واتساپ

در این بخش از مقاله می خواهیم خطای نصب واتساپ را که با کد نمایش داده می شود و ممکن است برای کاربران گنگ باشد را بیان و توضیح دهیم .

کدهای خطای نصب واتساپ 413, 481, 491, 492, 505, 907, 910, 921, 927, 941 و DF-DLA-15

اگر جز کاربرانی هستید که یکی از کدهای خطای فوق را دریافت کرده اید برای حل مشکل اقدامات زیر را انجام دهید :

1.
با رفتن به تنظیمات گوشی خود روی Users and accounts ضربه بزنید.

2.
حال حساب گوگل تان را انتخاب کرده و Remove Account را انتخاب کنید ، پیغام بعدی را نیز با انتخاب Remove Account تایید کنید.

3.
مجدد گوشی خود را روشن یا خاموش کنید.

4.
دوباره حساب گوگل تان را با مراجعه به همان مسیر و انتخاب گزینه Add Account اضافه کرده و وارد آن شوید.

5.
سپس مسیر زیر را دنبال کنید :

Settings > Apps > Google Play Store > Storage > Clear Data

پس از انجام مراحل فوق مجددا امتحان کنید.

کدهای خطای نصب واتساپ 101 ، 498 ، 919

راه حلی که در این قسمت می خواهیم به شما آموزش دهیم را در صورتی که با مشکل کمبود حافظه روی دستگاه تان مواجه هستید ، هم امتحان کنید :

1.
اگر شما قادر به نصب WhatsApp به دلیل فضای کافی در گوشی خود نیستید، ابتدا حافظه کش Google Play Store را پاک کنید.

Settings > Apps > Google Play Store > Storage > Clear Cache

2.
بعد از اینکه Clear Cache را ok کرده و انجام شد ، حال روی Clear Data اشاره کنید تا این عملیات هم انجام شود.

3.
حالا مجددا تست کنید ، گر هنوز قادر به نصب WhatsApp نیستید، در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایجاد فضا بر روی گوشی شما وجود دارد:

الف ) پاک کردن کش و داده ها از مسیر Settings > Storage

ب ) انتقال داده ها و برنامه ها به کارت SD  ، مقاله تغییر حافظه پیش فرض در اندروید راهنمای خوبی در این زمینه خواهد بود.

ج ) حذف برنامه هایی که دیگر استفاده نمی کنید.

د ) به پوشه های موجود در فولدر واتساپ نگاهی بیندازید ، البته برای این کار نیاز به یک برنامه مدیریت فایل دارید که مقاله فایل منیجر اندروید این اپلیکیشن ها را به شما معرفی کرده است.

سوالات پر تکرار

  1. چگونه می‌توان واتساپ را بر روی ویندوز نصب کرد؟ پاسخ: برای نصب واتساپ روی ویندوز، ابتدا به سایت واتساپ مراجعه کنید، سپس روی "Mac or Windows PC" کلیک کنید و فایل را دانلود و نصب کنید.

  2. چطور می‌توان خطاهای نصب واتساپ را برطرف کرد؟ پاسخ: برای رفع خطاهای نصب واتساپ، می‌توانید اقداماتی از جمله حذف حساب گوگل، پاکسازی کش و داده‌های Google Play Store، و انتقال داده‌ها به کارت SD انجام دهید.

  3. چطور می‌توان فضای کافی را برای نصب واتساپ فراهم کرد؟ پاسخ: برای فراهم کردن فضای کافی برای نصب واتساپ، می‌توانید از اقداماتی مانند پاکسازی کش و داده‌ها، انتقال داده‌ها به کارت SD، حذف برنامه‌های غیرضروری، و بررسی پوشه‌های موجود در فولدر واتساپ استفاده کنید.

نتیجه گیری

این مقاله به ارائه راه حل‌هایی برای مشکلات مرتبط با نصب واتساپ می‌پردازد.
از جمله مشکلاتی که مطرح شده عدم دریافت کد فعال‌سازی، مشکلات وصل نشدن به واتساپ، و کدهای خطای نصب مختلف است.

این مقاله به کاربران راهکارهایی ارائه می‌دهد تا بتوانند این مشکلات را رفع کنند و از واتساپ بهترین استفاده را ببرند.