دریافت رمز پویا بانک های مختلف

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

دریافت رمز پویا بانک های مختلف

رمز دوم پویا یا OTP، یک رمز است که تنها یکبار استفاده میشود و به صورت موقت توسط نرم افزارهای بانکی ارائه میشود.
این رمز از 30 تا 60 ثانیه قابل استفاده است و بعد از آن نامعتبر میشود.

تاکنون، روش استفاده از یک رمز دوم ثابت در بانک ها رایج بود اما امروزه رمز دوم پویا مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از این رمز دوم پویا باعث کاهش سرقت و دزدی اطلاعات حساب و پول میشود.

بانک های مختلف روش های متفاوتی برای دریافت رمز دوم پویا دارند.
به طور مثال، بانک ملت از برنامه رمزنگار ملت استفاده میکند که باید در دستگاه خودپرداز بانک ملت کد فعال سازی را دریافت کرده و در برنامه وارد کنید.

بانک سامان نیز از برنامه رمزینه استفاده میکند که باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کرده و کد فعال سازی را دریافت کنید.
بانک ملی نیز از برنامه شصت(60) استفاده میکند که میتوانید آن را از لینک دانلود کنید.

همچنین، بانک کشاورزی از برنامه ریما و بانک پارسیان از برنامه پارسیان من استفاده میکنند.
در نهایت، انتظار میرود که بانک ها تا پایان سال رمزهای دوم ثابت را لغو کنند و تنها استفاده از رمز دوم پویا مجاز باشد.

استفاده از رمز دوم پویا باعث کاهش ریسک سرقت و دزدی پول از حساب بانکی شما میشود.

خلافی

همانطور که می دانید انجام تراکنش بانکی و پرداخت قبوض ، واریز وجه به حساب با کارت دیگران ، خرید اینترنتی و .
.
.
از طریق اینترنت ، همه نیازمند داشتن رمز دوم است، تاکنون روال بدین صورت بوده است که هر شخص با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک ها اقدام به دریافت یک رمز دوم ثابت میکرد و می توانست امور خود را با وارد کردن آن رمز در درگاه های بانکی مختلف انجام دهد.
اما این روزها موضوعی مطرح است تحت عنوان ' رمز دوم پویا '.

امروز در گروه مشاوره شبکه استعلام می خواهیم در خصوص نحوه دریافت رمز دوم پویا و این این رمز چیست صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را تولید و در اختیار شما قرار دهیم.
مزایای این رمز کاهش سرقت و دزدیده شدن اطلاعات حساب و پول از حساب بانکی شماست ، حتما شما هم هشدارهای پلیس فتا را در خصوص سرقت های اینترنتی و چگونگی مراقبت از رمز بانکی و .
.
.
را در رسانه های اجتماعی مانند رادیو و تلویزیون شنیده و دیده اید ، از این رو در پی کاهش این موارد سواستفاده ها شرایطی برای گرفتن رمز دوم پویا فراهم شده است که امروز در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

البته دریافت رمز دوم پویا یکی از اقداماتی است که شما باید در راستای حفظ اطلاعات بانکی خود بردارید و علاوه بر آن باید موارد دیگری را هم در نظر داشته و رعایت کنید که در مقالات زیر آنها را بیان کرده ایم :

کم شدن پول از حساب بانکی شبکه استعلام

رمز یکبار مصرف بانک

روش های مقابله با فیشینگ شبکه استعلام

رمز دوم پویا چیست ؟

همانطور که بیان شد موضوع صحبت امروز ما به گرفتن رمز دوم پویا ، اختصاص دارد، اما قبل از آن خوب است بدانیم این رمز چیست و چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که اخیرا کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی ناشی از عدم دقت و ناآگاهی مردم ، رواج زیادی داشته و روزانه افراد زیادی شکایات خود را به دفاتر پلیس فتا ارجاع  می دهند ، برای جلوگیری از این ضرر و زیان ها راه کاری تحت عنوان دریافت رمز دوم پویا مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

رمز دوم پویا یا OTP که مخفف عبارت One Time Password است ، رمزی است که تنها یکبار قابلیت مصرف دارد و از سوی یک نرم افزار بانکی ارائه می شود و بسته به نوع بانک بین 30 تا 60 ثانیه مهلت استفاده دارد و بعد از آن دیگر کاربردی ندارد و قابل استفاده نیست و اگر شما نیاز به رمز دوم پویا داشته باشید ، این بار نرم افزار رمز دیگر و جدیدی را در اختیار شما قرار خواهد داشت.

به این ترتیب سو استفاده گران و سارقان اینترنتی از هرگونه دزدی و سرقت ناکام مانده و پولی از حساب شما کم نخواهد شد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی بیش از 30 بانک در حال حاضر فعال سازی و امکان گرفتن رمز دوم پویا را برای مردم فراهم کرده اند و اجباری شدن استفاده و دریافت رمز دوم پویا تقریبا تا دی ماه زمان برده و بعد از آن دیگر رمزهای دوم ثابت کارا نخواهند بود.

نحوه دریافت رمز دوم پویا

کاربر و مشتری هر بانک که هستد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نحوه دریافت رمز دوم پویا، از بانکی به بانک دیگر متفاوت است و باید طبق روش های اعلام شده توسط خود بانک اقدام به گرفتن رمز دوم پویا نمایید.
در ادامه نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

نحوه گرفتن رمز دوم پویا از بانک ملت

اپلیکیشن معرفی شده از سوی بانک ملت برای دریافت رمز دوم پویا ، رمز نگار ملت است که شما می توانید با مراجعه به لینک ارائه شده آن را دانلود نمایید ، اما نکته مهم و قابل توجه این است که تنها دانلود نرم افزار کافی نیست و شما باید به دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کرده و کد فعال سازی را دریافت کرده و در برنامه وارد کنید تا فعال شود.
در نظر داشته باشید این برنامه روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده است.

دانلود رمزنگار ملت

روش دریافت رمز دوم پویا از بانک سامان

برای دریافت رمز دوم پویا از بانک سامان باید نرم افزار رمزینه را دانلود و نصب کنید ، پس از نصب نیز باید به یکی از نزدیکترین شعب بانک سامان مراجعه کرده و به صورت حضوری کد فعال سازی را دریافت کرده و آن را در برنامه وارد کنید تا فعال شود.
برای دانلود این برنامه نیز می تواند به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

دانلود رمزینه

نحوه گرفتن رمز دوم پویا از بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای ارائه رمز دوم پویا به مشتریان خود استفاده از اپلیکیشن شصت(60) را توصیه کرده است و این برنامه را می توانید از طریق لینک ارائه شده در مقاله زیر دانلود کنید ، کد فعال سازی را هم می تواند از طریق سامانه بام ، دستگاه های خودپراز ، دستگاه های کیوسک یا کد دستوری #60*737* دریافت کنید.

دانلود شصت (60)

روش دریافت رمز دوم پویا از بانک کشاورزی

مشتریان بانک کشاورزی ، با دانلود و نصب اپلیکیشن ریما می توانند اقدام به دریافت رمز دوم پویا نمانید ، OTP این بانک تنها تا 60 ثانیه قابل استفاده است و پس از گذشت این مدت زمان منقضی شده و باید رمز دیگری را دریافت کنید.

دانلود ریما

نحوه گرفتن رمز دوم پویا از بانک پارسیان

جهت دریافت رمز دوم پویا از بانک پارسیان هم باید به لینکی که در ادامه معرفی شده است مراجعه کرده و یکی از نرم افزارهای پارسیان من را مطابق با سیستم عامل دستگاه هوشمند تلفن همراه خود دانلود کنید.
در نظر داشته باشید برای فعال سازی برنامه باید به یکی از دستگاه ها خودپرداز یا ATM بانک پارسیان مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار

  • رمز دوم پویا چیست؟
  • مزایای رمز دوم پویا چیست؟
  • نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک ملت
  • نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک سامان
  • نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک ملی ایران
  • نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک کشاورزی
  • نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک پارسیان

نتیجه گیری

مقاله حاضر در مورد رمز دوم پویا است که به تازگی به عنوان یک روش جدید برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت اینترنتی در تراکنش‌های بانکی معرفی شده است.
رمز دوم پویا یا OTP، رمزی است که تنها یکبار مصرف است و بسته به نوع بانک بین 30 تا 60 ثانیه مهلت استفاده دارد.

این رمز توسط نرم افزار بانکی ارائه می شود و هر بار که نیاز به رمز دوم دارید، نرم افزار رمز جدیدی را در اختیارتان قرار می دهد.
این روش باعث کاهش سرقت و دزدیده شدن اطلاعات حساب و پول از حساب بانکی می شود و از سواستفاده گران و سارقان اینترنتی جلوگیری می کند.

تعدادی از بانک‌ها مثل ملت، سامان، ملی ایران، کشاورزی و پارسیان این روش را برای مشتریانشان فعال ساخته‌اند.
هر بانک دارای روش خاص خود برای دریافت رمز دوم پویا است که باید طبق آن عمل کنید.

برای مثال، در بانک ملت باید ابتدا نرم افزار رمزنگار ملت را بر روی دستگاه خودپرداز نصب کنید و کد فعال سازی را دریافت کنید.
در بانک سامان، باید نرم افزار رمزینه را نصب کرده و کد فعال سازی را حضوری از یکی از شعبه‌ها دریافت کنید.

همچنین برای دانلود به لینک‌های ارائه شده در هر بخش رجوع کنید.
در کل، رمز دوم پویا به عنوان یک روش امنیتی برای انجام تراکنش‌های بانکی در اینترنت مطرح شده است و استفاده از آن می تواند از سرقت و خسارت‌های مالی جلوگیری کند.