دانلود اپلیکیشن شاد آموزش پرورش

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

دانلود اپلیکیشن شاد آموزش پرورش

در این مقاله، معرفی شده است که آموزش اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا اهمیت زیادی پیدا کرده است.
سامانه شاد، یک سامانه آموزشی است که توسط وزارت آموزش و پرورش به منظور آموزش دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس ایجاد شده است.

با استفاده از این سامانه، مدیران، معلمان و دانش آموزان می توانند به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت کنند و مطالب درسی را بیاموزند.
برای استفاده از سامانه شاد، ابتدا باید اپلیکیشن روبیکا را در گوشی خود نصب کنید و عضو شوید.

سپس می توانید اپلیکیشن شاد را از وب سایت وزارت آموزش و پرورش یا از طریق لینک مربوطه دانلود کنید.
پس از نصب اپلیکیشن، با وارد کردن شماره تلفن همراه و احراز هویت، می توانید عضو شود و از مطالب آموزشی استفاده کنید.

مدیران مدارس، قبل از اینکه دانش آموزان و معلمان را به عضویت در سامانه دعوت کنند، باید اطلاعات معلمان را در سامانه سناد ثبت کنند.
با انتخاب نقش مدیر و تعیین مدرسه، مدیران می توانند لیست کلاس ها و گروه های کلاسی را مشاهده کنند و معلمان را به عضویت در اپلیکیشن دعوت کنند.

معلمان نیز باید با وارد کردن نقش معلم و احراز هویت، به سامانه وارد شوند و کلاس ها و گروه های کلاسی خود را مشاهده کنند.
با استفاده از این سامانه، آموزش دربستر آنلاین برای دانش آموزان در سراسر کشور امکان پذیر می شود و این می تواند در کنترل ویروس کرونا و استمرار آموزش تاثیر گذار باشد.

خلافی

در مقاله امروز شبکه استعلام قصد داریم شما را با نحوه دانلود اپلیکیشن شاد و همچنین نحوه استفاده از آن آشنا نماییم.
 بحران شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در تمامی عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار بوده است.
 در امر آموزش نیز با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان در هر پیش آمدی مانند این ویروس ، اهمیت این موضوع پر رنگ تر می باشد.
امروزه سامانه های اینترنتی به خوبی توانسته اند نقش خود را در پیاده سازی دولت الکترونیک ایفا نمایند.
در ایران نیز هر یک از وزارت خانه ها ماموریت یافته اند با ایجاد سامانه های اینترنتی ، نقش خود را در دور کاری کارکنان خود و همچنین کاهش مراجعات مردمی داشته باشد، تا بتوان با فاصله گذاری اجتماعی هر چه سریع تر این ویروس را کنترل نمود.
وزارت آموزش و پرورش نیز با ایجاد سامانه شاد برای مدیران ، معلمان و دانش آموزان بستر مناسبی را ایجاد نموده تا خللی در امر مهم آموزش در زمان تعطیلی مدارس ایجاد نگردد و با استفاده از سایت شاد و از طریق کلاس‌ های مجازی دانش‌ آموزان را در سراسر کشور آموزش داد.

در مقاله راهنمای ورود به سامانه شاد به تفصیل در خصوص نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه صحبت کردیم که مطالعه این مقاله را برای آشنایی بیشتر با سامانه شاد به شما پیشنهاد می نماییم.
 زمان بهره برداری از این سامانه به منظور صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌ آموزان و حصول اطمینان از امن بودن بستر ارتباطی این شبکه از 16 فروردین سال 99 به تعویق افتاد تا بالاخره با رونمایی از اپلیکیشن شاد در 22 فروردین ماه سال 99 که با پیگیری‌ های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات ، پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش به نام SHADAP در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.
 از ۲۲ فروردین ماه ورود  مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش آغاز شده و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
در این مقاله به نحوه دانلود و استفاده از این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.
با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.
 در شبکه استعلام با توجه به شیوع این ویروس و اهمیت اطلاع رسانی اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات با انتشار مقالات ذیل در خدمت شما بوده ایم.
 

سامانه سما لایو علمی کاربردی چیست ؟

سامانه ثبت نام اصناف و مشاغل کم خطر

نحوه دانلود اپلیکیشن شاد و نصب اپلیکیشن شاد مدارس

همانطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردیم ، در روز جمعه 22 فروردین وزارت آموزش و پرورش با وقفه شش روزه نسبت به وعده قبلی بهره برداری از سامانه شاد با معرفی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش به نام SHADAP در مرحله بهره برداری قرار داده است.

قبل از این قرار بود پیش نیاز لازم برای استفاده از این سامانه نصب یکی از نرم‌ افزارهای سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا باشد.
اما در اطلاعیه جدید تنها همکاری با روبیکا ذکر شده است و شما نیازی به نصب اپلیکیشن های دیگر نخواهید داشت.
بنابراین لازم است با اپلیکیشن روبیکا کاملا آشنا باشید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله روبیکا اپلیکیشنی همه کاره میباشد.
همکاری روبیکا و همراه اول با وزارت آموزش پرورش موجب بوجود آمدن این پلت فرم و البته با همیاری دانشگاه صنعتی شریف امنیت شبکه‌ اجتماعی شاد تضمین شده است.

 

اما زمان پاسخ به سوال اپلیکیشن شاد را از کجا دانلود کنیم ؟ فرا می رسد .
از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش یا مستقیما از طریق این لینک می توانید این برنامه را دانلود نمایید.
 دانش آموزان ، مدیران و معلمان پس از نصب اپلیکیشن شاد مدارس ابتدا باید در این پیام رسان عضو شده تا بتوانند از مطالب درسی کانال خود استفاده نمایند که در ادامه به نحوه عضویت و استفاده از این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

نحوه عضویت در اپلیکیشن شاد برای مدیران ، معلمان و دانش آموزان

پس از دانلود اپلیکیشن شاد نوبت به عضویت در این اپلیکشن به منظور استفاده از آن می رسد.
ابتدا می بایست اپلیکیشن شاد را پس از دانلود در گوشی خود نصب نمایید.
پس از نصب اپلیکیشن شاد مدارس را اجرا نمایید.
در صفحه اصلی بر روی گزینه ورود به برنامه تاچ کنید.
در صفحه بعد می بایست شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و گزینه ورود را انتخاب کنید.
( ذکر این نکته ضروریست که شماره همراه دانش آموز ، مدیر مدرسه و یا معلم همان شماره تلفنی باشد که در سامانه سناد و یا همگام مدارس ثبت شده است )

 

 

 

نکته: سامانه دانش آموزی سناد که از سال ۱۳۹۰ و به منظور طرح تحول آموزش و پرورش راه اندازی شد ، ماموریت جمع آوری اطلاعات دانش آموزان در ۳۱ استان کشور را دارد.
سامانه سناد از طریق این لینک قابل دسترس می باشد و برای هر دوره تحصیلی آدرس های متفاوتی خواهد داشت که در صفحه اصلی سناد قابل دسترس می باشند.

حال کدی جهت احراز هویت برای شما پیامک می شود که پس از وارد نمودن کد و تاچ بر روی ورود وارد صفحه بعدی می شوید که لازم است نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید .

با طی کردن مراحل گفته شده وارد صفحه بعدی می شوید که در آن می توانید با انتخاب گزینه ورود مدیر / معلم / دانش آموز و انتخاب گزینه ثبت اطلاعات نقش خود را انتخاب نمایید .

 

 

 

مدیران مدرسه ابتدا در صورتی که اطلاعات معلمان شامل کد ملی و شماره همراه ، کلاس ها و دانش آموزان در سامانه دانش آموزی یا سناد ثبت نشده یا ناقص است ، لازم است نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام نماید .
️در صورت صحت اطلاعات و ثبت آن نقش مدیر را انتخاب کرده و پس از احراز هویت در کادر بازشده ، مشاهده لیست مدارس را انتخاب کنید و سپس ، مدرسه خود را تعیین نمایید .
سپس  گروه های کلاسی مدرسه شما ایجاد شده اند و برای معلمین قابل دسترسی خواهند بود.
در کادر باز شده ، با انتخاب گزینه مشاهده لیست گروه های کلاسی می توانید فهرست آن ها را مشاهده کنید و یا به داخل کلاس ها مراجعه نمایید .
️همچنین شما صاحب همه گروه های کلاسی هستید و همواره در آن ها عضو خواهید بود .
در تاریخ اعلام شده در شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش ، معلمان مدرسه خود را به عضویت در اپلیکشین شاد دعوت کنید و پس از اتمام ثبت نام معلمان ، در تاریخ اعلام شده در شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش ، دانش آموزان مدرسه خود را به عضویت در اپلیکیشن شاد دعوت کنید .

 

 

معلمان می بایست با انتخاب نقش معلم و احراز هویت و با انتخاب مدرسه از گزینه مشاهده لیست مدارس و مشاهده کلاس ها که مدیر مدرسه آن را ایجاد کرده و با انتخاب گزینه مشاهده لیست گروه های کلاسی ، تمامی کلاس های خود را مشاهده نمایند.
پس از اتمام ثبت نام از روز بعد  دانش آموزان مدرسه خود ر به عضویت در اپلیکیشن شاد دعوت می شوند.
 

سوالات پر تکرار

  • چرا بحران ویروس کرونا اهمیت استفاده از سامانه های اینترنتی در آموزش را بیشتر کرده است؟
  • چگونه می توان اپلیکیشن شاد را برای مدیران ، معلمان و دانش آموزان دانلود کرد و نصب کرد؟
  • به چه صورت می توان در اپلیکیشن شاد عضو شد و از آن استفاده کرد؟
  • کدام نرم افزارها می توانند برای استفاده از اپلیکیشن شاد استفاده شوند؟
  • آیا نصب سایر اپلیکیشن ها برای استفاده از اپلیکیشن شاد ضروری است؟
  • اپلیکیشن شاد چه ویژگی هایی دارد؟

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نحوه دانلود و استفاده از اپلیکیشن شاد پرداخته می‌شود.
بحران شیوع ویروس کرونا در تمامی عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیر گذار بوده است و در آموزش هم اهمیت خاصی دارد.

سامانه‌های اینترنتی در پیاده سازی دولت الکترونیک نقش مهمی داشته‌اند و هر وزارتی با ایجاد سامانه‌های اینترنتی، کارکنان خود را در خانه نگهداشته و مراجعات مردمی را کاهش داده است تا فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتری رعایت شود.
وزارت آموزش و پرورش نیز با ایجاد سامانه شاد، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان را در فرآیند آموزش در زمان تعطیلی مدارس یاری کرده است.

دانلود اپلیکیشن شاد برای استفاده از آن لازم است یکی از نرم‌افزارهای سروش، آی‌گپ، بله، گپ یا روبیکا را داشته باشید.
پس از دانلود و نصب اپلیکیشن شاد، بابت عضویت در آن، شماره تلفن همراهتان را وارد کنید و یک کد تأیید دریافت کنید.

سپس، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و نقشتان (مدیر، معلم یا دانش‌آموز) را انتخاب کنید.
سپس می‌توانید لیست مدارس، کلاس‌ها و گروه‌های کلاسی را مشاهده کنید و از مطالب درسی کانال خود استفاده کنید.

به منظور استفاده قابلیت‌های این اپلیکیشن، ابتدا محتواهای آموزشی مورد نیاز به وسیله‌ی معلمان در این سامانه آماده می‌شود و سپس دانش‌آموزان مدرسه به اپلیکیشن دعوت می‌شوند.
با بهره‌گیری مناسب از این ابزار، آموزش به صورت آنلاین و با استفاده از کلاس‌های مجازی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

این سامانه با همکاری شرکت روبیکا و همراه اول و با تمرکز بر امنیت شبکه‌های اجتماعی، امکان استفاده از بستر ارتباطی شاد را فراهم می‌کند.
دانلود اپلیکیشن شاد به منظور استفاده از گزینه‌های مختلف سامانه مربوطه ضروری است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این سامانه، می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید: - سامانه سما لایو علمی کاربردی چیست؟- سامانه ثبت نام اصناف و مشاغل کم خطر.