ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی

با توجه به ماده 10 قانون تجارت، دفتر کپی یک دفتر است که وظیفه تاجر است که تمام مراسلات، مخابرات و صورت حساب های صادره خود را به ترتیب تاریخ در آن ثبت کند.
سامانه ثبت شرکت ها یکی از زیرمجموعه های سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و خدماتی مانند ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی و .

.
.

را به کاربران ارائه می دهد.
تاجرها باید هر سال درخواست پلمپ دو دفتر روزنامه و کل دفتر خود را به مرجع ثبت شرکت ها ارسال کنند.

خلافی

سامانه ثبت شرکت‌ها یکی از زیرمجموعه‌هایسایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
این سامانه، کلیه‌ی خدمات مربوط به تاسیس شخصیت حقوقی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
این خدمات شامل ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی، تغییرات صورت جلسه، پذیرش واگذاری و پلمپ دفاتر قانونی، اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، ثبت تجاری دفتر ثبت، دریافت کد فراگیر، همچنین پیگیری و انصراف از درخواست می‌شوند.

یکی از فرصت‌های برنامه‌ثبت شرکت، تحویل اظهارنامه پیمانکاری اداری می‌باشد.
با توجه به قوانین تجارت، کسب‌وکارها مکلف هستند هر ساله دو عدد اظهارنامه مربوط به روزنامه و کلیه فعالیت‌های خود را به سازمان مختص در برنامه‌ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند.
کارشناس مربوطه پس از بررسی تعداد صفحات و شماره‌گذاری کامل آن‌ها، اطلاعات تاجر و کل صفحات را در صفحه اول و آخر ثبت کرده و پس از تایید آن، اظهارنامه مورد نظر را به آدرس تاجر ارسال می‌کند.

از آنجا که در حاضر، ثبت درخواست‌های پلمپ دفاتر تجاری از طریق وب‌سایت ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود، در این مقاله به معرفی سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی پرداخته خواهد شد.
سپس نحوه ورود به وب‌سایت مذکور و روند ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی را توضیح خواهیم داد.

سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

انجام کارهایی مربوط به ارجاعات در قسمت‌های مختلفی از ثبت اسناد و املاک که شامل راجع به ثبت سند و امتیاز، ثبت شرکتها و همچنین امور مربوط به آن‌ها از جمله ثبت آنلاین اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و ثبت مرتبط با حقوق مالکیت معنوی در کشور ما، بخشی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
در گذشته، درخواست راجع به هر یک از این مسائل به صورت کتبی و با حضور درخاوتگر در دفتر ثبت شرکت به آن دفتر ارائه می‌شد و تمام مراحل ثبت هم به صورت حضوری پیگیری می‌شدند.

با ظهور مفهوم دولت الکترونیک در کشورمان و تلاش برای پیاده‌سازی آن در همه ساختارها و قسمت‌های دولت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز هماهنگ با این تغییرات، تلاش کرد تا با ایجاد سامانه‌ها و وب سایت‌های الکترونیکی، خدماتی همچون ثبت شرکت را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی برای متقاضیان خود ارائه دهد.

یکی از سرویس‌ها زیرمجموعه سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثبت شرکت‌ها بوده است که برای دسترسی به آن می‌توان به آدرس irsherkat.
ssaa.
ir مراجعه کرد.
این سامانه به طور کلی 8 خدمت را برای کاربران خود فراهم می‌کند.
این خدمات شامل ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ثبت اینترنتی درخواست اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، درخواست کد فراگیر، پیگیری درخواست و ثبت اینترنتی انصراف از درخواست در سایت اداره ثبت شرکت‌ها می‌شود.

همانگونه که مشاهده می‌شود، یکی از ویژگی‌های سیستم ثبت شرکت، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفترهای قانونی است.
افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از طریق ورود به سامانه ثبت آنلاین پذیرش اظهارنامه پلمپ دفترهای قانونی، برای پلمپ دفترهای قانونی خود اقدام کنند.
بنابراین، ابتدایی‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود، این است که چه مفهومی پشت پلمپ دفترهای قانونی وجود دارد؟ و همینطور دفترهای قانونی که بر اساس قوانین نیاز به پلمپ دارند، مربوط به چه نوع دفترهایی هستند؟ بنابراین، قبل از بحث در مورد سیستم آنلاین پذیرش اظهارنامه پلمپ دفترهای قانونی، مناسب است که کمی درباره دفترهای قانونی و روش پلمپ آن‌ها توضیح دهیم.

هر تاجر باید چهار دفتر را نگهداری کند.
این دفاتر عبارتند از: دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه.
مطابق ماده 6 قانون تجارت، تاجرهای حقیقی و حقوقی (مانند شرکت‌های تجاری) مکلفند این دفاتر را نگهداری کنند.
منظور از این دفاتر وظیفه‌های خاصی است که مواد 7، 8، 9 و 10 قانون تجارت به آنها اشاره کرده‌اند.

مطابق ماده 7 قانون تجارت، یک دفتر روزنامه‌دفتری وجود دارد که هر تاجر می‌بایست روزانه تمامی مطالبات، بدهی‌ها، معاملات و مبادلات تجاری و اوراق بهادار و همچنین وجوهی که برای مصارف شخصی خود برداشت می‌کند را در آن دفتر ثبت نماید.

با توجه به ماده 8 قانون تجارت، دفترکل دفتری است که تاجر موظف است هفته‌ای حداقل یک بار از روزنامه دفتر استخراج نماید و هر نوع معامله‌ای را در یک صفحه خاص در آن دفتر به طور خلاصه ثبت نماید.

"کتاب دارایی" در ماده 9 قانون تجارت تعریف شده است.
طبق این ماده: "کتاب دارایی" کتابی است که هر ساله تاجر موظف است گزارش کاملی از تمام دارایی‌های سال گذشته خود، شامل دارایی‌های انتقال‌پذیر و غیرانتقال‌پذیر، بدهی‌ها و طلبکاری‌ها را در "کتاب ثبت" مورد ثبت و امضاء قرار دهد.
.
.
".

براساس ماده 10 این قانون، "دفتر کپی" یک "دفتر" است که وظیفه تاجر این است که کلیه مراسلات، مخابرات و صورت حساب‌های صادره خود را به ترتیب تاریخ در آن ثبت کند.

به این سوال که چه دفاتری باید پلمپ شوند، در پاسخ باید گفت که مطابق قانون تجارت، با استثنای دفتر کپی، دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر دارایی باید هر ساله پلمپ شوند.
در حال حاضر، براساس رویه ثبتی، فقط دفتر روزنامه و کل می بایست پلمپ شوند و دفترهای دارایی و کپی از این قانون مستثنا هستند.

در پاسخ به یک سوال مهم دیگر درباره پلمپ دفاتر قانونی، لازم است توضیح داده شود که اشخاصی که به عنوان تاجر ها فعالیت می کنند، باید هر سال درخواست پلمپ دو دفتر روزنامه و کل دفتر خود را به مرجع ثبت شرکت ها ارسال کنند.
در حال حاضر، ثبت درخواست پلمپ دفاتر تجاری از طریق سایت ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.
ssaa.
ir امکان پذیر است.
برای انجام این کار، مامور مربوطه ابتدا صفحات دفتر را شمارش کرده و تمامی صفحات را شماره گذاری می کند.
سپس مشخصات تاجر و تعداد صفحات دفتر را در صفحه اول و آخر دفتر قرار می دهد و پس از پلمپ، دفتر پلمپ شده را به آدرس تاجر ارسال می کند.

ورود به سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

در بخش قبل به معرفی سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی پرداخته و توضیح داده شده است که بر اساس قوانین و مقررات، تنها برای پلمپ دو دفتر، یعنی دفتر روزنامه و دفتر کل، باید در این سامانه ثبت درخواست صورت گیرد.
این سامانه از زیرمجموعه های سایت ثبت شرکت ها است.

برای ثبت درخواست پلمپ دو دفتر روزنامه و کل، شما باید ابتدا در سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی ثبت نام کنید.
در اینجا نحوه ورود به سایت ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی را توضیح خواهیم داد.
ابتدا برای ورود به این سامانه، بر روی دکمه ورود کلیک کنید.
سپس فرم ورود را پر کنید.
در فیلد "نام کاربری" نام کاربری خود را وارد کنید و در فیلد "رمز عبور" رمز عبور خود را وارد کنید.
سپس دکمه "ورود" را برای ورود به سامانه فشار دهید.
با موفقیت وارد سامانه شده اید و می توانید درخواست پلمپ دو دفتر روزنامه و کل را ثبت نمایید.

می‌توانید مرورگر خود را باز کرده و به نشانی سایت کمپانی‌ها به آدرس irsherkat.
ssaa.
ir بروید.
پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ثبت شرکت‌ها، ۸ گزینه را که شامل ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، ثبت اینترنتی درخواست کد فراگیر، پیگیری درخواست و انصراف از درخواست می‌شود را ملاحظه خواهید کرد.
برای ورود به سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، بر روی سربرگ "پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی" کلیک کنید.

از این حالت کاملاً متفاوت استفاده کنید و متن را به زبان فارسی با استفاده از برچسب‌های HTML مثل تگ های em و strong بنویسید.

یکی از ویژگی‌های جدید سامانه ثبت شرکتها، اینترنتی بودن فرآیند تاسیس شخصیت حقوقی است.
این امکان برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات دقیقی در این زمینه بدست آورند، توصیه می‌شود که مقاله زیر را مطالعه کنند:امکان ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی

نحوه و مراحل ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

در بخش‌های قبل به معرفی سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی پرداخته و نحوه ورود به سایت مذکور را برای شما توضیح دادیم.
در اینجا، ما به توضیح نحوه و مراحل ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی مربوط به همه اقسام شرکت تجاری و اشخاص حقیقی می‌پردازیم.
در این راستا راهنمای تصویری زیر را مشاهده نمایید:در این بخش، نحوه و مراحل ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی مربوط به تمامی اقسام شرکت تجاری و اشخاص حقیقی را بررسی می‌کنیم.

بازگشایی مرورگر دستگاه خود را و در آن به سایت شرکت‌ها مراجعه کنید.
پس از ورود به صفحه اصلی سامانه ثبت شرکت‌ها، روی پیوند "پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی" کلیک کنید.

جهت ثبت اینترنتی اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ابتدا باید اطلاعات مربوط به متقاضی پلمپ را وارد نمایید.
این کار را با وارد کردن نوع شخص متقاضی، یعنی آیا شخص حقیقی یا شخص حقوقی است، آغاز کنید.
سپس، اطلاعات مربوطه را وارد کنید.
این اطلاعات شامل تقویم مالی، تابعیت، شماره همراه و شماره تلفن ثابت می‌شود.
در ادامه، استان و شهر خود را برای دریافت دفاتر پلمپ شده انتخاب کنید.
در پایان، با وارد کردن اطلاعات مربوط به حوزه ثبتی و کد امنیتی، دکمه گام بعدی را فشار دهید.

در مرحله بعد، باید با توجه به نوع فردی که در گام قبل تعیین کرده‌اید، اطلاعات هویتی او را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید.
با وارد کردن کد پستی و آدرس فرد، مشخص می‌شود که پس از پلمپ، دفاتر روزنامه و کل به کدام آدرس ارسال شوند.
به همین دلیل در وارد کردن این اطلاعات دقت فرمایید.

مرحله بعد از اتمام مراحل ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه اموال قابل پلمپ و تأیید قانونی، مرحله تکمیل اطلاعات برای پلمپ اظهارنامه مالی است.
در این مرحله باید تأیید شود که شخصی که درخواست پلمپ اموال را در سایت ثبت می‌کند، واقعاً صاحب اموال است، چه به عنوان تاجر یا نماینده او، مانند وکیل یا عضو هیئت مدیره شرکت تجاری.
پس از تشخیص هویت این فرد و وارد کردن اطلاعات لازم، دکمه "گام بعدی" را فشار دهید.

اگر قصد ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی را دارید و می خواهید این ثبت را برای یک شخص حقوقی یعنی شرکت انجام دهید، در این مرحله لازم است اطلاعات هویتی مربوط به هیات مدیره این شرکت را وارد کنید و سپس دکمه گام بعدی را کلیک کنید.

برای گام بعدی که مربوط به هیأت مدیره شرکت است، به اطلاعات مرتبط با هر یک از اعضا و مدت زمان تصدی آن‌ها پرداخته و سپس بر روی دکمه گام بعدی کلیک کنید.

در این قسمت از فرآیند ثبت آنلاین اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ابتدا نوع دفتر مورد نیاز برای پلمپ، مانند روزنامه یا کتاب حساب را مشخص کنید.
سپس تعداد دفتر و تعداد برگ‌های آن را تعیین کنید و در نهایت روی دکمه گام بعدی کلیک کنید.

در مرحله تایید صحت اطلاعات، با توجه به مشخصاتی که در مراحل قبل وارد کرده اید، به اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی توجه کنید.
اگر اطلاعات تایید شده است، دکمه پذیرش نهایی را فشار دهید.
همچنین در سربرگ مدارک مورد نیاز، در سامانه ثبت اینترنتی پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، مدارک لازم برای پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی به شما نمایش داده می شود.

سوالات پر تکرار

در مرحله حاضر، بایستی رمز موقتی که برای تلفن همراه شما ارسال شده است را وارد نموده و به مرحله بعدی هدایت گردید.
بعد از آن، باید انتخاب کنید که "اطلاع‌رسانی برای اشخاص حقیقی" را انجام دهید.
طلاق یک رویداد بین زوجین است که به دو نوع، طلاق حضوری و طلاق غیابی تقسیم می‌شود.
در مقایسه با طلاق حضوری، طلاق غیابی محدودتر است و به طور کلی طلاق‌هایی که در تعریف طلاق غیابی جای نمی‌گیرند، به عنوان طلاق حضوری شناخته می‌شوند.
اکنون، یک رمز موقت شش رقمی به شماره همراه شما ارسال می‌شود؛ این رمز را در صفحه جدید، که مطابق تصویر زیر است، در کادر مشخص شده وارد کرده و سپس دکمه ورود را کلیک کنید.
در مرورگر دستگاهتان، به‌جستجوی آدرس سایت سامانه عدل ایران با نشانی adliran.
ir بپردازید.
اگرچه در تصویر زیر قابل مشاهده است، پس از ورود به صفحه اصلی این سایت، در سمت راست صفحه و از بخش اطلاع رسانی، بر روی گزینه اول، یعنی "اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی" کلیک کنید.
به منظور ورود به سایت استعلام طلاق غیابی، نیاز است که کد ملی خود را در کادر اول، و رمز شخصی (کد ثنا) خود را در کادر دوم وارد کنید.
سپس، بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید.
پس از این مرحله، به شماره همراه شما یک رمز موقت شش رقمی ارسال می‌شود.
با وارد کردن این رمز می‌توانید برای استفاده از ویژگی استعلام طلاق غیابی با کد ملی، وارد سامانه شوید.
این بخش از سیستم عدل ایران یا سیستم ثنا، بخشی است که برای اطلاع‌رسانی به افراد حقیقی طراحی شده است و در صفحه اصلی وب‌سایت عدل ایران، به عنوان اولین گزینه در بخش اطلاع‌رسانی قرار دارد.
برای ورود به سیستم اطلاع‌رسانی برای افراد حقیقی وب‌سایت عدل ایران، باید اطلاعات مربوط به کد ملی و رمز شخصی (کد ثنا) کاربر وارد شود.
در قسمت قبلی ما با معرفی یک سامانه بسیار مفید برای استعلام طلاق غیابی با استفاده از کد ملی آشنا شدیم.
این سامانه، جزو زیرمجموعه های سایت عدل ایران است و به اشخاص حقیقی این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کد ملی خود، به اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا کنند.
استفاده از قسمت اطلاع رسانی میانجی و امکان بسیاری را به افراد منتقل می‌کند.
معنی حکم غیابی در رابطه با پرونده‌ی طلاق، یعنی صدور حکمی در پرونده‌ی طلاق که به صورت غیابی انجام گرفته است، برای تعریف طلاق غیابی، نیازمند تعریف حکم غیابی اولیه هستیم.
حکم غیابی به معنای صدور حکمی در پرونده‌ای است که: اولا، خوانده یا نماینده‌اش در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده است؛ ثانیا، به صورت کتبی دفاع نکرده است، به این معنی که لایحه دفاعی به دادگاه ارائه نداده است؛ و ثالثا، اخطاریه‌های دادگاه به آنها به صورت واقعی ارسال نشده است.
با این سه شرط، حکم صادره غیابی خواهد بود.
بعد از آشنایی با سیستم درخواست طلاق غیابی با استفاده از کد ملی و راهنمای ورود به این سیستم در بخش‌های قبل، در این قسمت به توضیح روش استعلام و پیگیری طلاق از طریق سیستم استعلام طلاق غیابی با استفاده از کد ملی می‌پردازیم که مطابق راهنمای تصویری زیر است.

نتیجه گیری

در نتیجه، با توجه به ماده 10 قانون تجارت، وظیفه تاجر است که کلیه مراسلات، مخابرات و صورت حساب‌های صادره خود را در دفتر کپی ثبت کند.
همچنین، براساس ماده 9 قانون تجارت، کتاب دارایی کتابی است که هر ساله تاجر موظف است گزارش کاملی از تمام دارایی‌ها، بدهی‌ها و طلبکاری‌های خود را در کتاب ثبت مورد ثبت و امضاء قرار دهد، و براساس ماده 6 قانون تجارت، تجار مکلف هستند چهار دفتر را نگهداری کنند.

سامانه ثبت شرکت‌ها از زیرمجموعه‌های سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و خدمات متنوعی ارائه می‌دهد، از جمله ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی و پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی.
همچنین، می‌توان با ورود به سایت irsherkat.

ssaa.
ir از سامانه ثبت شرکت‌ها استفاده کرد و خدمات دیگری نظیر تغییرات صورت جلسه و اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی را دریافت کرد.

در نتیجه، با توجه به این توضیحات، استفاده از سامانه ثبت شرکت‌ها برای انجام فرآیند ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی و دیگر خدمات مورد نیاز توصیه می‌شود.