ثبت نام سرباز ماهر چگونه است

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

ثبت نام سرباز ماهر چگونه است

مقاله‌ای که به تحلیل و بررسی سامانه سرباز ماهر می‌پردازد را مطالعه کرده‌ام.
این سامانه در نیمه دوم سال ۹۸ رونمایی شده است و در هشت استان کشور اجرا می‌شود.

در این سامانه، یازده تک پودمان مطابق با علاقه، امکانات حوزه‌ها و نیاز به نیروهای کار معرفی شده‌اند.
هدف اصلی این سامانه، آموزش مهارت‌های فنی به سربازان وظیفه است تا بتوانند پس از انجام خدمت، با توجه به مهارت‌هایی که فرا گرفته‌اند، به بازار کار وارد شوند.

برنامه‌های درسی مرتبط با این سامانه در سایت دانشگاه علمی کاربردی در دسترس قرار دارد.
ثبت‌نام در این سامانه نیز بسیار ساده است و می‌توان کلیه اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را به صورت آنلاین وارد کرد.

این سامانه امکان ثبت نام از تاریخ ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن را فراهم می‌کند.
با توجه به تحلیل مقاله، این سامانه می‌تواند برای جوانان کشور به عنوان یک گام مهم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فنی و توانمندی های خود برای ورود به بازار کار مطلوب باشد.

خلافی

در مقاله امروز شبکه استعلام قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام طرح سرباز ماهر آشنا کنیم.
در مقاله آشنایی با سامانه سرباز ماهر سعی کردیم شما را به صورت کامل با سامانه سرباز ماهر آشنا نماییم.
این طرح در نیمه دوم سال 98 رونمایی و در مرحله اول به صورت آزمایشی در هشت استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران اجرا می‌ گردد .
در این مرحله یازده عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب متناسب با علاقه، امکانات حوزه‌ها در استان‌ها و نیاز به نیروی کار ارائه می‌شود.
قرار شده است که در آن کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فرا گرفته تا زمینه اشتغال آن‌ ها پس از پایان خدمت هموار تر شود.
در سال 98 با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه ریزی ‌های لازم برای تحقق این مهم صورت گرفته است.
همچنین در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه ‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با به کارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی ‌نامه تخصصی هستند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.
 

با انجام این طرح جوانان دیگر دغدغه تلف شدن وقت در دو سال سربازی را نداشته و می توانند پس از خدمت سربازی با مهرت های فرا گرفته جذب بازار کار شوند.
 سامانه های اینترنتی کار را برای مشمولان سربازی راحت کرده به صورتی که دیگر برای هر کار نیازی به مراجعه حصوری ندارند ، ثبت نام سرباز ماهر نیز با استفاده از سامانه سرباز ماهر از جمله این سامانه ها می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
در مقالات قبلی شبکه استعلام تلاش کرده ایم با توجه به اهمیت خدمت سربازی شما را با سامانه های ایجاد شده آشنا نماییم که از جمله این مقالات که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می نماییم عبارتند از :

پیگیری وضعیت نظام وظیفه و ورود به سامانه سخا

راهنمای مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی

آشنایی با سامانه سرباز ماهر

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم در این مرحله یازده عنوان تک پودمان ( آموزش پودمانی ، آموزشی است که طی آن کل برنامه درسی به بخشها و یا واحدها وگام های کوچکی تقسیم می شود که این امر به رغم آن که پودمان را به عنوان جزئی از برنامه درسی مطرح میکند و در عین حال ، آن را در رابطه با مهارت و یا شغل خاصی، مستقل و کامل نیز تلقی می کند ) برای سربازان داوطلب متناسب با علاقه، امکانات حوزه‌ها در استان‌ها و نیاز به نیروی کار ارائه می‌شود.
در بخش آموزش این سامانه نیز می توانید از مقالات متعدد آموزشی در نظر گرفته شده استفاده نمایید.
در بخش پژوهش مقالات نیز می توانید به پژوهش ها و مقالات متعدد دسترسی داشته و از آن ها استفاده نمایید.

 

 

 

برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و برنامه‌های درسی که ارائه خواهد شد بر روی سایت دانشگاه علمی کاربردی در بخش سامانه ساتب قابل رؤیت است.
لازم است که سربازان به این سامانه مراجعه کرده و بخشی را که مشخص شده تکمیل کرده و پرینت آن را به مراکز علمی کاربردی ناجا که مشخص شده است برای ثبت نام ارائه کنند.
امکان ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ الی ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ از طریق سامانه ساتب فراهم بوده و متعاقبا برای اعزامی های تیر ماه مجددا از طریق این سامانه علمی کاربردی برقرار خواهد بود.
 

ثبت نام طرح سرباز ماهر

خبر خوب این است که ثبت ‌نام و ورود در سامانه سرباز ماهر بسیار ساده می باشد.
کافیست مطابق دستور العمل ذیل در صورتی که شرایط سرباز ماهر را دارید عمل نمایید :

- از طریق این لینک وارد سامانه سرباز ماهر شوید.

- از پنل سمت راست گزینه ثبت نام را انتخاب کنید و شماره تلفن همراه خود را به عنوان نام کاربری و پس از آن رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید.
توجه فرمایید که شماره تلفن همراه خود را می بایست بدون صفر اول وارد کنید.

- پس از این اقدام ، وارد صفحه دیگری خواهید شد که می بایست در آن کدی که به شماره همراه شما ارسال می شود را ثبت کرده و وارد سامانه شوید.

 

 

 

- در این قسمت می بایست وارد گزینه اطلاعات فردی متقاضی شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید ، همچنین باید اطلاعات شخصی و عکس خود را در فرمت JPEG و با حجم نهایتاَ ۲۰۰ کیلوبایت وارد کنید.

- سپس در این قسمت آدرس و لوکیشن آدرس خود را مشخص و ثبت کنید در مرحله بعدی می بایست فایل عکس از پشت و روی کارت ملی و شناسنامه خود را با فرمت JPEG و با حجم ۱۰۰۰ کیلوبایت وارد کنید.

- سپس لازم است اطلاعات تحصیلی خود را در این مرحله ثبت کنید.
نام دانشگاه سال تحصیل و مدرک تحصیلی از جمله گزینه هایی می باشد که می بایست کامل شوند.

 

 

 

- مرحله بعدی از اطلاعات فردی متقاضی ، تعریف سوابق شغلی شما می باشد که در آن کد بیمه و کد گارگاه نیز خواسته شده است و دومین قسمتی که باید اطلاعات شما وارد شود مهارت ‌‌های فرا گرفته شده است.

- در گزینه مهارت چند انتخاب برای شما وجود دارد که البته تا این لحظه تمامی بخش‌ های آن فعال نشده است.
می ‌توانید گزینه سایر مهارت ‌ها را انتخاب کنید و در توضیحات، نام و توضیحات مهارت خود را وارد و سپس ثبت نمایید .
پس از ثبت شدن نام مهارت، نام و کد ملی شما در جدول نمایش داده می‌شود.

- توجه داشته باشید این امکان برای شما وجود دارد که اطلاعات بیشتری از مهارت ‌های خود را ثبت یا آن‌ ها را حذف و ویرایش کنید چون برای هر کدام از این موارد گزینه ‌ای وجود دارد.
برای وارد کردن اطلاعات بیشتر باید گزینه‌ دوره‌ های گذرانده شده و پس از آن اضافه کردن را انتخاب کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق‌ تری از دوره‌ های مهارتی خود را ثبت نمایید .

- در صورتی که موسسه صادر کننده مدرک، در فهرست انتخابی وجود نداشته باشد، می بایست تیک مربوط به گزینه موسسه صادر کننده مدرک در فهرست انتخابی پایین وجود ندارد را زده و سپس نام موسسه ، نام دوره ، از تاریخ ، تا تاریخ ، طول دوره ، توضیحات و تصویر مدرک را وارد کنید.

- در صورتی که مسلط به چندین مهارت هستید می‌ توانید تمامی آن ها را با جزئیات وارد کنید.
برای این کار باید عبارت اضافه کردن را انتخاب کرده و دوباره همین مراحل را طی کنید.
توجه کنید که با کلیک روی لینک آبی نام مهارت در بالای صفحه، دوباره وارد صفحه مهارت‌ های متقاضی می ‌شوید.
 

 

 

- پس از آن که تمام مهارت ‌های خود را وارد کردید ، می ‌توانید به صفحه اول برگردید و درصورتیکه به حرفه و مهرات خاصی علاقه دارید وارد قسمت علاقمندی‌ ها شوید و آن را اعلام کنید.

سوالات پر تکرار

  • چه طوری می توان ثبت نام طرح سرباز ماهر را انجام داد؟
  • آیا ثبت نام در سامانه سرباز ماهر سخت است؟
  • آیا نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام در سامانه سرباز ماهر هست؟

نتیجه گیری

دراین مقاله به طریقه ثبت نام در طرح سرباز ماهر پرداخته شده است.
سامانه سرباز ماهر که در سال ۹۸ راه اندازی شده است، برای جلوگیری از تلف شدن وقت در دوران سربازی و ایجاد اشتغال پس از آن طراحی شده است.

در این سامانه، یازده عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب ارائه می‌شود.
سربازان با انتخاب تخصص‌های متنوع در این پودمان‌ها و گذراندن آموزش مهارت آموزی، مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند تا پس از پایان خدمت به راحتی در بازار کار اشتغال یابند.

برای ثبت نام در سامانه سرباز ماهر، متقاضیان به سایت شبکه استعلام مراجعه کرده و بر اساس دستورالعمل‌های موجود، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنند.
سپس اطلاعات فردی و تحصیلی خود را وارد می‌کنند و مدارک و مهارت‌های خود را آپلود می‌کنند.

همچنین، در صورت داشتن توانایی در حرفه‌ها و مهارت‌های خاص دیگر، این اطلاعات را نیز وارد می‌کنند.
این سامانه به جهت سهولت و دسترسی آسان به مشمولان سربازی ایجاد شده است.

ثبت نام در طرح سرباز ماهر با استفاده از این سامانه، متقاضیان را قادر می‌سازد تا از طریق سایت سامانه سرباز ماهر وارد شوند و اطلاعات خود را ثبت کنند.
با انتخاب مهارت‌های مورد نیاز و گذراندن آموزش‌های لازم، متقاضیان می‌توانند به راحتی در صورت تمایل در بازار کار فعالیت کنند.

در نهایت، سامانه سرباز ماهر برای کاهش نگرانی‌ها و دغدغه‌های مربوط به تلف شدن وقت در دوران سربازی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای سربازان، بسیار مفید و موثر است.
نیاز است که متقاضیان به طور دقیق دستورالعمل‌های ثبت نام را دنبال کنند تا به بهترین نحو ممکن در سامانه ثبت نام کنند و از مزایای این طرح استفاده کنند.