ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی

در مقاله حاضر، لینکی به محض اعلام زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار می‌دهیم.
پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان می‌بایست در زمان معین شده، ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود را انجام دهند.

در صورتی که ظرفیت پذیرش یک رشته کمتر از تعداد ثبت نام‌کنندگان باشد، با برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد این کمبود جبران می‌شود.
داوطلبانی که در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد پذیرفته نشده یا از رشته محل قبولی خود ناراضی هستند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

تفاوتی بین پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد و تکمیل ظرفیت وجود ندارد و هر دو مدرک دارای اعتبار هستند.
برای شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲، حضور در جلسه آزمون ارشد سال ۱۴۰۲ و صدور کارنامه اولیه کارشناسی ارشد شرط اصلی است.

برای اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، مقاله زیر را مطالعه کنید.
در انتظار اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هستیم.

خلافی

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان می‌بایست در بازه زمانی معین شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام کنند.
معمولاً زمانیکه تعداد افرادی که در یک رشته ثبت نام می‌کنند، از ظرفیت پذیرش آن رشته کمتر باشد، با برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد این کمبود جبران می‌شود.

داوطلبانی که در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد پذیرفته نشده یا از رشته محل قبولی خود ناراضی هستند می‌توانند شانس خود در مرحله تکمیل ظرفیت بیازمایند.
شاید بتوان مهم‌ترین دلیل خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی را ارجحیت دانشگاه‌های سراسری نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی بیان کرد.

ظرفیت خالی دانشگاه‌های غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در صورت صلاحدید وزارت علوم از طریق تکمیل ظرفیت پر می‌شود.
به دلیل اهمیت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۲ در این مقاله به بررسی زمان، نحوه و شرایط شرکت در ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است که راهنمای مناسبی برای داوطلبان خواهد بود.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی ۱۴۰۲

داوطلبان پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، در زمان تعیین شده برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲، باید به وبسایت sanjesh.
org مراجعه کنند.
در این وبسایت می‌توانند لیست رشته‌های محل ارائه شده را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت نام خود را انجام دهند.
تاریخ برگزاری دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲، در بازه زمانی ۳ هفته تا ۲ ماه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان می‌توانند در نیمسال دوم سال ۱۴۰۲، در این دوره تحصیلی شرکت کنند.

متقاضیان شرکت در

سوالات پر تکرار

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سنجش، نوبت اول آزمون کنکور سراسری سال 1403 در تاریخ‌های 6 و 7 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.
همچنین نوبت دوم آزمون کنکور سال 1403 در تاریخ‌های 7 و 8 تیر ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

از سال ۹۲، ثبت نام برای کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به یکدیگر ادغام شده است و یک آزمون جامع برای ورود به دانشگاه برگزار می‌شود.
پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌های دولتی، اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، از طریق این آزمون انجام می‌شود.
لذا کلیه داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در کنکور سراسری، می‌بایست در زمان برگزاری نوبت اول (اردیبهشت) این آزمون، در جلسه حضور یابند.

با توجه به ورود شما در مهلت قانونی، لازم است که فرم اینترنتی را تکمیل کرده و تمامی تدابیر لازم را برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری انجام دهید.

نکات مهم برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از مهمترین نکات برای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ این است که قبل از روز آزمون، تمام وسایل لازم برای شرکت در آزمون را آماده سازی کنید.

این وسایل شامل مواردی مثل:

  • کارت ورود به جلسه
  • کارت ملی یا شناسنامه
  • ساعت مچی
  • مداد نرم
  • تراش
  • پاک کن
  • سوزن ته گرد
  • خوراکی
  • و موارد دیگر

این وسایل را آماده کنید تا در روز آزمون همراهتان باشد.

کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.
کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد.
براساس تقویم زمانی سنجش، ثبت نام برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از ۲۱ تا ۲۷ آبان و ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از ۷ تا ۱۲ فروردین انجام می‌شود.
جزئیات زمان دقیق برگزاری نوبت اول و دوم آزمون در جدول زیر بیان شده است:

  • نوبت اول: زمان دقیق برگزاری آزمون نوبت اول
  • نوبت دوم: زمان دقیق برگزاری آزمون نوبت دوم

نتیجه گیری

  • لینک به محض اعلام
    زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی
    ۱۴۰۲
    ، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
  • پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان می‌بایست در بازه زمانی معین شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام کنند.

  • معمولاً زمانیکه تعداد افرادی که در یک رشته ثبت نام می‌کنند، از ظرفیت پذیرش آن رشته کمتر باشد، با برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد این کمبود جبران می‌شود.
  • داوطلبانی که در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد پذیرفته نشده یا از رشته محل قبولی خود ناراضی هستند می‌توانند شانس خود در مرحله تکمیل ظرفیت بیازمایند.

  • شاید بتوان مهم‌ترین دلیل خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی را ارجحیت دانشگاه‌های سراسری نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی بیان کرد.
  • در صورت عدم قبولی داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد در رشته های مختلف مانند روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، و پردیس خودگردان، اگر تکمیل ظرفیت برای کارشناسی ارشد غیرانتفاعی انجام شود، آن‌ها می‌توانند در این مرحله از پذیرش در دانشگاه‌هایی که شهریه می‌پردازند شانس خود را امتحان کنند.

  • برای اطمینان از قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد غیرانتفاعی، باید نسبت به انتخاب رشته‌ی مناسب و دقیق اقدام کنید.
  • مشتاقانه منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هستیم.