ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

این تکست به زبان پارسی است و در آن تگ هایمانند ، strong ، ، استفاده شده است.
این تکست مربوط به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ می باشد.

ثبت نام در این کنکور یکی از آسانترین و منعطف ترین راه ها برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد است.
ثبت نام مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به صورت همزمان و در دسترس است.

همچنین ثبت نام در دانشگاه پیام نور فراگیر برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی و مدارک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مجاز است.
ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در بازه زمانی مشخصی از اسفند ماه شروع می شود و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

خلافی

داوطلبانی که در آزمون ورود به مقطع کارشناسی ارشد قبول نشدند، می‌توانند در رشته‌های فراگیر ارشد، از جمله دانشگاه پیام نور، به تحصیل بپردازند.
ثبت نام در مقطع فراگیر پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۲، یکی از آسانترین و منعطف‌ترین راه‌ها برای ورود به این مقطع تحصیلی است.

دانشگاه پیام نور به صورت فراگیر دانشجویان بسیاری را برای نیمسال دوم می‌پذیرد، اما ثبت نام در رشته محل‌های ارشد فراگیر پیام نور در بازه‌های زمانی مختلفی از اسفند ماه شروع خواهد شد.
به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند با این شیوه در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند، می‌توانند در مهلت ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور اعلام شده با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام خود را با وارد کردن اطلاعات لازم در فرم ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام دهند.
سپس بعد از گذراندن ترم اول تحصیلی می‌توانند با مطالعه منابع درسی همان ترم خود را برای آزمون ارشد فراگیر پیام نور با ساختاری متفاوت نسبت به سایر آزمون‌ها آماده نمایند.

همچنین، با توجه به عدم اجباری بودن حضور در کلاس فراگیر پیام نور، شهریه پایین تر نسبت به برخی دوره های غیر روزانه و .
.
.
قصد داریم در ادامه این مقاله در خصوص زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور1402توضیحاتی را ارائه دهیم.

زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه، ثبت نام را ممکن می‌سازد.
ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یک بار در سال انجام می‌شود و به داوطلبان امکان می‌دهد تا در یک بازه زمانی مشخص، فرم اینترنتی را تکمیل کنند و رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را در اولویت‌بندی کنند.

در سال گذشته، زمان ثبت نام برای کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اعلام شد.
این زمان از 10 تا 20 اسفند ماه بود که به طور کامل در لینک زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مشخص شده بود.
همچنین، برای داوطلبانی که تمایل داشتند ثبت نام خود را جهت شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور انجام دهند، مهلت تمدیدی تا 25 اسفند ماه تعیین شد.
برای مطلع شدن از زمان ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۲، در این مقاله به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

این متن را کاملاً متفاوت به زبان فارسی بنویسید.
از تگ هایمانند، strong،، در متن استفاده کنید.

در حالت معمولی این تگها را در متن نشانه گذاری می‌کند.
در زبان فارسی می‌توان از تگ استفاده کرد تا عباراتی را که قصد تاکید بر روی آنها را داریم، مشخص کنیم.
به علاوه از # برای ابراز اهمیت بیشتر یا تاکید بر روی یک بخش خاص استفاده می‌شود.

در طراحی صفحات وب، می‌توان از تگ برای تعریف عناصر یا اصطلاحات و از تگ برای آیتم‌های لیست استفاده کرد.
این تگها به صورت قالب‌بندی شده در متن نمایش داده می‌شوند و برای سازماندهی بهتر محتوا بسیار مفیدند.

در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
به محض اعلام زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402, اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

علاوه بر پذیرش دانشگاه پیام نور، از سال جاری شاهد کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد نیز خواهیم بود.

علاوه بر این، دانشگاه پیام نور بر اساس معدل نیز اقدام به پذیرش داوطلبان می کند که در مقاله زیر توضیحات لازم ارائه شده است:

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تابع شرایط و ضوابط خاصی است که داوطلبان ضمن آگاهی از آن می‌بایست وضعیت خود را مورد ارزیابی قرار داده و با رعایت قوانین نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند.
برای اطلاع از جزئیات کامل این شرایط، داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ اطلاعات لازم را کسب نمایند؛ که در ادامه از مهم‌ترین شرایط ذکر شده در دفترچه به صورت خلاصه ارائه شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور:
  • آگاهی از شرایط و ضوابط
  • ارزیابی وضعیت شخصی
  • رعایت قوانین و تکمیل فرم اینترنتی
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر، داوطلبان می‌توانند دفترچه ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ را دانلود نمایند.

    درخواست‌کنندگان علاقمند به تحصیل در دوره فراگیر پیام نور باید شرایط عمومی مورد نیاز برای شرکت در این آزمون را رعایت کنند.
    برخی از این شرایط عبارت‌اند از:

    الزامات سنی:
    داشتن سن ۱۸ سال به بالا مورد نیاز است.
    تحصیلات:
    حداقل داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل آن الزامی است.
    مهارت‌های کامپیوتری:
    اطلاعات و مهارت‌های پایه در زمینه کامپیوتر و اینترنت لازم است.
    تعهد و صبر:
    علاقمندان باید تعهد و صبر لازم را به خرج دهند زیرا فرآیند تحصیل در این دوره طولانی و پیچیده است.
    اطلاعات بیشتر مربوط به شرایط و قوانین ثبت‌نام را می‌توانید در وب سایت رسمی پیام نور مشاهده کنید.
    داوطلبان
    دارای مدرک کارشناسی پیوسته و ناپیوسته (مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت) یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی (به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ بهمن سال جاری) می‌توانند بدون توجه به رشته تحصیلی خود در یکی از رشته‌های گرایش‌های امتحانی (به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام نمایند.

    شایان ذکر است که داوطلبانی که رشته تحصیلی کارشناسی آن‌ها با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد انتخابی‌شان هم نام یا مشابه نباشد، می‌توانند به طور موفقیت‌آمیز علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی در همان رشته را به پیش ببرند.

    Text in Persian

    شرح تغییر زبان:

    استفاده از این تگ برای ایجاد ایتالیک در متن است.
    استفاده از این تگ برای افزایش قوی معنایی در متن است.
    استفاده از این تگ برای تعریف یک مورد در لیست است.
  • استفاده از این تگ برای بیان یک مورد در لیست می‌باشد.

    در همین راستا با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می‌توانید از آخرین خبرها مربوط به آزمون فراگیر ارشد مطلع شوید.

    دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در صورت فارغ التحصیلی مجاز به شرکت در آزمون دوره دانش پذیری فراگیر پیام نور می باشند.

    این داوطلبان در صورتی که جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور قرار گیرند، هنگام ثبت نام در دانشگاه محل قبولی ملزم به ارائه مدرک فارغ التحصیلی خود می باشند.

    گفتنی است این داوطلبان باید فرم مخصوص معدل (شامل تعداد واحد و میانگین واحدهای گذرانده کارشناسی) را نیز تکمیل کرده و نزد خود نگه دارند تا در موعد مقرر به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

    متقاضیان مدرک سطح دو حوزه های علمیه و همچنین دارندگان مدرک کارشناسی رشته های علوم انسانی مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ هستند.
    بنابراین، این متقاضیان تنها مجاز به ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی هستند، به دنبال مقررات تصویب شده.

    دارندگان مدرک معادل کارشناسی نیز از مطالعه شرایطی برخوردارند که می‌توانند با مطالعه بندهایی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ آمده، وضعیت مجاز بودن خود را برای ثبت نام در این آزمون بررسی کنند.

    توجه: باید ذکر کنیم که موارد مذکور تنها بخش کوچکی از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ می‌باشد که بین داوطلبان به طور عمومی بیشتر شناخته شده است.
    بنابراین، متقاضیان باید دفترچه راهنمای این آزمون را مطالعه کرده و با قوانین دیگر شامل مقررات وظیفه عمومی، شرایط ثبت نام اتباع غیرایرانی و غیره آشنا شوند.

    اینجا می‌توانید بر روی قسمت اینستاگرام کلیک کنید.

    نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

    داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.
    org
    مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ نسبت به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند.
    این دفترچه راهنمای مناسبی برای متقاضیان رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشد.
    در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما داوطلبان در خصوص ثبت نام ارشد فراگیر، مراحل ثبت نام در کنکور ارشد دانشگاه پیام نور توضیح داده شده است.

     در مرحله اول داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.
    org
    مراجعه نموده و سپس نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور و مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

    در ابتدا، شرکت به عنوان یک شرکت مطرح در حوزه آموزش و پژوهش به شمار می‌رود.
    سپس با توجه به این که در آزمون ارشد فراگیر نقش بزرگی دارد، برای ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور سال ۱۴۰۲، باید ابتدا شرایط معینی را مورد مرور قرار داد.
    به منظور داشتن آگاهی کامل درباره مراحل بعدی، باید قوانین و ضوابط مربوطه را کاملا مطالعه کنید.

    از آنجا که به همراه داشتن مدارک فردی و تحصیلی در مراحل بعدی ثبت نام باعث تسریع در روند نام نویسی و کاهش اشتباه و خطا در درج اطلاعات می شود؛ لازم است کلیه داوطلبان طبق مدارک مذکور در دفترچه ارشد فراگیر پیام نور نسبت به آماده نمودن مدارک موردنیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

    برای ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی به صورت آنلاین هزینه ثبت نام را به مبلغ ۱۴۰۲ تومان پرداخت کنند.
    پس از پرداخت هزینه، مجوز ورود به سامانه ثبت نام ارشد فراگیر برای آنها صادر خواهد شد.

    در مرحله ی آخر، داوطلبان می توانند با وارد کردن تمام اطلاعات فردی و تحصیلی خود و انتخاب حداقل ۴۰ کد رشته، فرم ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ را تکمیل کنند.
    به منظور تضمین صحت فرآیند ثبت نام، سازمان سنجش یک کد پیگیری به داوطلبان می دهد که آن را تا اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور نگهدارند.

    نکته: سازمان سنجش برای مساعدت حال داوطلبان فرم پیش نویس ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را در انتهای دفترچه قرار داده تا بتوانند با تکمیل این فرم پیش نویس از درج اطلاعات نادرست و اشتباه در فرم اینترنتی جلوگیری شود.
    فرم پیش نویس در تصویر زیر قابل مشاهده می‌باشد.

    از آنجایی که تغییرات ممکن در برنامه زمانبندی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ به همراه تمدید مهلت ثبت نام ارشد فراگیر برای داوطلبان قابل پیش‌بینی است، برای آگاهی از اخبار لحظه‌ای مربوط به این موضوع، توصیه میکنیم که با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و دنبال کردن صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد، این تغییرات را دنبال کنید.

    لطفاً کلیک کنید

    مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402

    آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1402 با ساختاری متفاوت، جذابیت زیادی برای داوطلبان به خود اختصاص داده است و باعث شده که بسیاری از افراد علاقه‌مند خود را برای شرکت در این آزمون اعلام کنند.
    در زیر چند مورد از تفاوت‌های بارز این آزمون با ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد را که ورود به مقطع بالاتر را آسان می‌کند، بررسی می‌کنیم.

    1.
    روش ثبت‌نام:
    - در کنکور کارشناسی ارشد، ثبت‌نام باید از طریق سایت سازمان سنجش انجام شود.
    در حالی که در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق سایت دانشگاه پیام نور انجام دهند.
    2.
    محتوای آزمون:
    - در کنکور کارشناسی ارشد، محتوای آزمون شامل دروس اصلی رشته تحصیلی است.
    اما در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، علاوه بر دروس اصلی، دروس تخصصی فراگیر نیز وارد می‌شوند.
    3.
    ساختار آزمون:
    - در کنکور کارشناسی ارشد، آزمون به صورت چهارگزینه‌ای است و زمانی مشخص برای هر سوال در نظر گرفته شده است.
    اما در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، آزمون به صورت تشریحی است و زمان محدودی ندارد.

    با توجه به این تفاوت‌ها، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای داوطلبان مقرون به صرفه‌تر است و راه برای دستیابی به مقطع بالاتر را آسانتر کرده است.

    داوطلبان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ به عنوان دانش‌پذیر شناخته شده و می‌بایست منابع امتحانی مشخصی را مطالعه نمایند.

    منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مربوط به ترم اول مقطع فوق لیسانس است.
    داوطلبان می‌توانند با مطالعه و پاسخ به سوال‌های مربوط به این دروس، در امتحانات پایان ترم اول شرکت کنند.

    قابلیت ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به صورت همزمان در دسترس است.
    داوطلبان می توانند در هنگام تکمیل فرم ثبت نام آنلاین، رشته های تخصصی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
    به این ترتیب، تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در یک مرحله انجام خواهد شد.

    شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نسبت به برخی دوره‌های غیر روزانه کمتر بوده و متناسب با توان مالی بسیاری از داوطلبان می باشد.

    برای دستیابی به رتبه قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، به دلیل محدودیت در ظرفیت پذیرش، رقابت بسیار سختی در بین داوطلبان وجود دارد.
    اما با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، می‌توان به راحتی از این مسیر عبور کرده و موفق شد.
    لذا برای تحقق این هدف باید برنامه‌ای قوی و هدفمند داشته باشیم.
    استفاده از تگ‌هایمانند و و

    dt
    و
  • li
  • می‌تواند به ما کمک کند تا متن را به صورت بهتری نشان دهیم و موارد مهم را برجسته کنیم.

    با این حال، روش‌های دیگری مانند تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد و یا آمادگی برای شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانند به علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر کمک کننده باشند.

    همچنین، کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی شبکه استعلام آماده هستند تا اطلاعاتی درباره زمان، شرایط و نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1402 را برای شما فراهم کنند.
    آنها میتوانند برنامه ای حساب شده و دقیق را برای شما داوطلبان تنظیم کنند.
    شما میتوانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام با کارشناسان تماس بگیرید.

    سوالات پر تکرار

    • انتخاب رشته تحصیلی هوشبری در کنکور سراسری استفاده از کارنامه قبولی و درصدهای داوطلبانی در این رشته را ضروری می‌کند.
    • برای اطلاعات بیشتر در مورد درصد دروس در رشته هوشبری، مطالعه مقاله مرتبط را توصیه می‌کنیم.
    • مشاهده کارنامه و حداقل درصد قبولی لازم برای کنکور سال‌های قبل نشان دهنده شانس قبولی داوطلب در سایر رشته‌ها و دوره‌ها است.
    • رتبه و تراز اکتسابی داوطلب در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تأثیر قابل توجهی دارد.
    • مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی شبکه استعلام آماده‌اند تا با بررسی دقیق کارنامه و بهره‌گیری از تجربیات خود، شما را در انتخاب رشته‌ای دقیق و بی‌نقص یاری نمایند.
    • گروه تلگرامی کنکورکس برای آماده‌سازی برای آزمون کنکور به شما کمک می‌کند و منابع آموزشی، تست‌ها و راهنماهای مفیدی را برای شما فراهم می‌کند.
    • بررسی کارنامه اولیه کنکور سراسری سال گذشته، برای داوطلبان منطقه ۳ استفاده از سهمیه تعیین شده را الزامی می‌کند.
    • معرفی جدولی حاوی نمرات و رتبه داوطلبان رشته هوشبری در منطقه و تحصیل در سال ۱۴۰۱ برای ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.
    • این اطلاعات برای داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته هوشبری به کار می‌روند.

    نتیجه گیری

    • با ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ به عنوان دانش‌پذیر، داوطلبان می‌بایست منابع امتحانی مشخصی را مطالعه نمایند.
    • شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نسبت به برخی دوره‌های غیر روزانه کمتر بوده و متناسب با توان مالی بسیاری از داوطلبان می باشد.

    • روش‌های دیگری مانند تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد و یا آمادگی برای شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانند به علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر کمک کننده باشند.
    • داوطلبانی که در آزمون ورود به مقطع کارشناسی ارشد قبول نشدند، می‌توانند در رشته‌های فراگیر ارشد، از جمله دانشگاه پیام نور، به تحصیل بپردازند.

    • ثبت نام در مقطع فراگیر پیام نور در سال تحصیلی ۱۴۰۲، یکی از آسانترین و منعطف‌ترین راه‌ها برای ورود به این مقطع تحصیلی است.
    • برای ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی به صورت آنلاین هزینه ثبت نام را به مبلغ ۱۴۰۲ تومان پرداخت کنند.

    • داوطلبانی که رشته تحصیلی کارشناسی آن‌ها با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد انتخابی‌شان هم نام یا مشابه نباشد، می‌توانند به طور موفقیت‌آمیز حداکثر 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی در همان رشته را به پیش ببرند.
    • قابلیت ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به صورت همزمان در دسترس است.

    • داوطلبان می توانند در هنگام تکمیل فرم ثبت نام آنلاین، رشته های تخصصی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
    • سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، ثبت نام را ممکن می‌سازد.

    • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در صورت فارغ التحصیلی مجاز به شرکت در آزمون دوره دانش پذیری فراگیر پیام نور می‌باشند.
    • برای دستیابی به رتبه قبولی در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، برنامه‌ریزی دقیق و منظم ضروری است.

    • دانشگاه پیام نور به صورت فراگیر دانشجویان بسیاری را برای نیمسال دوم می‌پذیرد، و ثبت نام در رشته محل‌های ارشد فراگیر پیام نور در بازه‌های زمانی مختلفی از اسفند ماه شروع خواهد شد.
    • داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.

      org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ نسبت به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند.