تایید دو مرحله ای جیمیل

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

تایید دو مرحله ای جیمیل

استفاده نکردن از یک رمز عبور واحد برای چندین سایت یا نرم افزار و کلیک روی لینک های ناشناس ریسک های امنیتی برای حساب گوگل شما به همراه دارد.
برای افزایش امنیت حساب گوگل خود، می توانید از تایید دو مرحله ای جیمیل یا همان رمز دوم جیمیل استفاده کنید.

با فعال کردن این قابلیت، حتی اگر شخصی نماینده رمز عبور شما را کشف کند، نمی تواند به حساب گوگل شما دسترسی پیدا کند مگر اینکه کدی که برای موبایل شما ارسال می شود را هم داشته باشد.
این مقاله بر روی تایید دو مرحله ای گوگل تمرکز دارد و این امکان را برای شما فراهم می کند که حساب کاربری جیمیل خود را محافظت کنید.

علاوه بر این، شما می توانید تنظیم کنید که در یک کامپیوتر خاص از تایید دو مرحله ای استفاده نکنید و تنها رمز عبور شما درخواست شود.
در کامپیوتر های دیگر، نیاز به وارد کردن رمز دوم جیمیل یا کد تایید هویت دو مرحله ای جیمیل وجود خواهد داشت.

این مقاله به شما نکات و راهنماها برای استفاده از تایید دو مرحله ای گوگل را می دهد.

خلافی

استفاده از یک رمز عبور یکسان برای چند سایت ، دانلود برخی از نرم افزارها از اینترنت و یا کلیک روی پیوند های موجود در پیام های ایمیل ، همگی پسورد گوگل شما را در معرض دزدیده شدن قرار می دهند .
برای امنیت بیشتر اکانت گوگل خود می توانید از تایید دو مرحله ای جیمیل استفاده کنید که به آن رمز دوم جیمیل هم گفته می شود .
با فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل حتی اگر کسی بتواند رمز عبور جیمیل شما را پیدا کند بدون در اختیار داشتن کدی که برای موبایل شما ارسال می شود قادر به وارد شدن به اکانت گوگل شما نخواهد بود .
در مقاله امروز گروه مشاوره شبکه استعلام قصد داریم در خصوص تایید دو مرحله ای گوگل صحبت کنیم .
همچنین خواندن سایر مقالات مرتبط با گوگل نظیر : تغییر رمز جیمیل و راهنمای حذف اکانت جیمیل و حذف همه نامه ها در جیمیل و فراموش کردن رمز جیمیل و بازیابی پسورد جیمیل را نیز به شما عزیزان توصیه می کنیم .

تایید دو مرحله ای گوگل

اگر اطلاعات مهمی در اکانت گوگل خود دارید و یا مشکوک هستید که کسی رمز عبور جیمیل شما را فهمیده باشد ، می توانید با استفاده از رمز دوم جیمیل یا همان تایید دو مرحله ای جیمیل، حساب کاربری جیمیل خود را محافظت کنید.
این روش به شما امکان می دهد که حتی در صورتی که رمز عبور شما خطر داشته باشد، از ورود افراد غیر مجاز به حساب کاربری جیمیلتان جلوگیری کنید.
برای فعال کردن تایید دو مرحله ای جیمیل یا همان رمز دوم جیمیل، در هنگام ورود به اکانت گوگل خود، ابتدا مثل همیشه رمز عبور خود را وارد می کنید.
سپس یک کد از طریق پیامک یا تماس صوتی به شما ارسال می شود.
با وارد کردن این کد، می توانید وارد اکانت گوگل خود شوید.
علاوه بر این، شما می توانید تنظیم کنید که در یک کامپیوتر خاص از تایید دو مرحله ای استفاده نکنید.
در این صورت، هنگام ورود به آن کامپیوتر خاص، تنها رمز عبور از شما خواسته می شود و تایید دو مرحله ای صورت نمی گیرد.
اما هنگامی که فرد دیگری بخواهد از کامپیوتر دیگری به حساب شما وارد شود، رمز دوم جیمیل یا تایید هویت دو مرحله ای جیمیل از او خواسته می شود.

سوالات پر تکرار

  • چرا استفاده از رمز عبور یکسان برای چند سایت خطرناک است؟
  • چرا استفاده از رمز عبور یکسان برای دانلود نرم افزارها خطرناک است؟
  • چرا کلیک روی پیوند های موجود در پیام های ایمیل خطرناک است؟
  • تایید دو مرحله ای جیمیل به چه معنی است؟
  • چگونه می توان تایید دو مرحله ای گوگل را فعال کرد؟
  • چه مزایایی برای استفاده از تایید دو مرحله ای گوگل وجود دارد؟
  • چگونه می توان تنظیم کرد که در یک کامپیوتر خاص از تایید دو مرحله ای استفاده نشود؟
  • چه زمانی رمز دوم جیمیل یا تایید هویت دو مرحله ای جیمیل از فرد دیگری خواسته می شود؟

نتیجه گیری

مقاله موردبررسی درباره تایید دومرحله‌ای گوگل است که به‌عنوان راهی برای افزایش امنیت حساب‌های گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده یکسان از رمز عبور برای چند سایت، دانلود نرم‌افزارها و کلیک روی پیوند های پیام‌های ایمیل، در واقع رمز گوگل شما را در معرض دزدیدگی قرار می‌دهد.

تایید دومرحله‌ای جیمیل (رمز دوم جیمیل) به شما اجازه می‌دهد با استفاده از کدی که برای موبایل شما ارسال می‌شود، وارد حساب گوگل خود شوید حتی اگر رمز عبورتان فاش شده باشد.
برای فعال سازی این قابلیت، ابتدا رمز عبور خود را وارد کرده و سپس کد دریافت شده را وارد کنید.

مزیت این روش این است که حتی در صورت فراموشی یا دسترسی به رمز عبور، ورود فرد غیرمجاز به حساب شما نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.
همچنین، می‌توانید تنظیم کنید که در یک کامپیوتر خاص، تایید دومرحله‌ای را نیاز نداشته باشید.

با فعال سازی این قابلیت، تنها رمز عبور از شما خواسته می‌شود اما در صورت استفاده فرد دیگری از کامپیوتر دیگری، رمز دوم جیمیل مورد نیاز است.