خلاصه مقاله
در طول این دوره، مارتین اسکورسیزی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت میکرد و برخوردی نزدیک با جان کاساوتیس داشت.
کاساوتیس سرانجام به دوست محفوظ و استاد اسکورسیزی تبدیل شد.
در سال ۱۹۶۷، مارتین اسکورسیزی برای اولین بار فیلم درام به نام "کسی در دست میزند به در" را ساخت.
او این فیلم سیاه و سفید را با دو نفر از همدانشجویانش به نامهای هاروی کایتل و تلما شونمیکر بساخت.
لطفاً توجه فرمایید: در این مقاله به موارد زیر پرداخته شده است.
موضوعات اصلی:- پوشش تقویتی با استفاده از تگ em- اهمیت برجستهسازی در متون با استفاده از تگ strongارتشاع نوء فرانسه بر تمامی سازندگان فیلمی که در آن دوران فعالیت میکردند، تأثیر گذاشت.
به عبارت دیگر، بین فیلمسازانی که این افعال را دیده بودند و کسانی که آنها را ندیده بودند، تفاوت قائل بود.
همچنین، اسکورسیزی تأکید کرده است که به وفور به موج نوی فرانسه مدیون است.
او اظهار داشته است: "از آن بسیار سپاسگزارم".
ورود موج نو به صنعت هنری، رشد و توسعه منحصر به فردی را به وجود آورد.
نقلقول اسکورسیزی: "از آن بسیار مستهجنم.
" در سال ۱۹۹۹، مارتین اسکورسیزی با فیلم "بازگرداندن مردهها" به سبک خود برگشت.
این فیلم، انتقادات مثبتی دریافت کرد، اما به پیشرفت فیلمهای بزرگ اسکورسیزی نرسید.
در این فیلم، نیکلاس کیج و پاتریشا آرکت به عنوان بازیگران حضوری فعال داشتهاند.
موفقیت فیلم "راننده تاکسی" باعث شد که مارتین اسکورسیزی به اولین پروژه بزرگ خود، یعنی فیلم موزیکال "نیویورک، نیویورک" برود.
این فیلم که به سومین همکاری بین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تبدیل شد، در گیشه با شکست روبرو شد و این ناکامی باعث شد که اسکورسیزی با افسردگی مواجه شود و به کوکائین رو متوسل شود.
مارتین اسکورسیزی در این دوره برخی از صناعان سینما را که بر وی تأثیر گذاشتهاند، ملاقات کرد.
به عنوان مثال، برایان دی پالما، فرانسیس فورد کوپولا، جرج لوکاس و استیون اسپیلبرگ از این دوره بخشی بودند که مشهورترین آثار خود را خلق کردند.
برایان دی پالما، مارتین را به رابرت دنیرو معرفی کرد.
کندون فیلمی دیگر از اسکورسیزی در دهه ۹۰ بود.
این فیلم در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و بر اساس زندگی و نوشتههای دالایی لامای چهاردهم است.
با وجود اینکه این فیلم موفقیت چشمگیری در باکس آفیس نداشت، اما اسکورسیزی در آن رویه تصویری و روایی تازهای دارد.
بعد از فیلم گاو خشمگین، مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ فیلم موفق دیگری به نام Goodfellas یا "رفقای خوب" را ساخت.
در این فیلم، رابرت دنیرو و جو پشی بازی کردهاند.
این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین موفقیتهای اسکورسیزی شناخته میشود.
اسکورسیزی برای سومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، اما باز هم این جایزه را از دست داد.
در سال ۱۹۸۳، به طور نهایی، مارتین اسکورسیزی فرصتی پیدا کرد تا به پروژهٔ شخصی خود، ساخت فیلم "آخرین وسوسهٔ عیسی مسیح" مشغول شود.
در این فیلم، عیسی مسیح به عنوان یک انسان عادی و در برابر تصورهای مرسوم به تصویر کشیده شد.
اما به دلیل فشارهای که از سوی گروههای مذهبی وارد شد، این پروژه متوقف شد.
در سال ۱۹۸۸، اسکورسیزی با هزینهٔ شخصی خود، نهایتاً این فیلم را تولید و منتشر کرد که باعث بروز جدلهای بسیاری شد.
مارتین اسکورسیزی فیلمساز بسیار مشهوری در صنعت هالیوود است.
این مقاله به بیوگرافی او، فیلمهایی که ساخته است و جوایزی که دریافت کرده میپردازد.
مارتین اسکورسیزی فیلمساز بسیار مشهوری در صنعت هالیوود است.
این مقاله به بیوگرافی او، فیلمهایی که ساخته است و جوایزی که دریافت کرده میپردازد.
بیوگرافی:مارتین اسکورسیزی متولد و رشد کرده است نیویورک.
او از سن جوانی به هنر سینما علاقهمند شد و آرزوی ساخت فیلمهای خود را داشت.
با تلاش فراوان و ثابت قدمی، او توانست به یکی از برجستهترین و معتبرترین کارگردانان در صنعت فیلم تبدیل شود.
فیلمها:مارتین اسکورسیزی تعداد زیادی فیلم در طول دوران حرفهای خود ساخته است.
از جمله فیلمهای مشهور او میتوان به "تاکسی رانی"، "روان" و "خشم" اشاره کرد.
فیلمهای او به دلیل داستانهای قوی، بازیگری استثنایی و فیلمنامههای دقیق و مهیج، توانستهاند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند.
جوایز:از جمله جوایزی که مارتین اسکورسیزی دریافت کرده است، میتوان به جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی برای فیلم "تاکسی رانی" اشاره کرد.
او همچنین برنده جوایز دیگری نیز شده است که نشان از توانایی و استعداد او در صنعت فیلمسازی دارد.
در این مقاله، با زندگی و دوران حرفهای مارتین اسکورسیزی آشنا شدیم و نمونههایی از فیلمهای برجسته او و جوایزی که از آنها برخوردار شده است را مورد بررسی قرار دادیم.
مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، فیلمساز و بازیگر آمریکایی-ایتالیایی، در زمینه سینما به مدت بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته است.
فیلمهای اسکورسیزی به موضوعات متنوعی میپردازند، از جمله:
- هویت ایتالیایی-آمریکایی
- برداشتهای کاتولیک از گناه و رستگاری
- اعتقاد
- مرد برتر پنداری
- جنایت مدرن
- درگیری گروههای جنایتکاری
فیلمهای اسکورسیزی با تصویرکشی از خشونت و توهین به مقدسات در دستهبندی فوق شهرت به دست آوردهاند.
مارتین اسکورسیزی یکی از برجستهترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان در تاریخ سینما به حساب میآید.
او نقش بسیار مهمی در به وجود آوردن موج جدیدی از فیلمسازی در هالیوود داشته است.
اسکورسیزی از کارگردانانی است که با آثار خود توانسته است تمایز ارزشمندی در صنعت سینما بوجود آورد و رخدادهای مهمی را به تصویر کشیده است.
با توجه به اهمیت وی، در این مقاله قصد داریم به بررسی بیوگرافی مارتین اسکورسیزی و آثار وی در عرصه سینما بپردازیم.
امیدواریم با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات ارزشمندی در مورد این استاد سینما را به دست آورید.
لطفاً توجه فرمایید: در این مقاله به موارد زیر پرداخته شده است
بیوگرافی مارتین اسکورسیزی
مارتین چارلز اسکورسیزی، کارگردان برجسته سینما، در تاریخ 17 نوامبر 1942 (26 آبان 1321) در شهر نیویورک به دنیا آمد.
او دوران کودکی و نوجوانی خود را در منطقهی Little Italy منهتن سپری کرد.
والدینش، چارلز اسکورسیزی و کاترین اسکورسیزی، هر دو در مرکز گارمنت در نیویورک مشغول به کار بودند.
صندلی امروزم توی خرابی گیر کرده.
نمیدونم چرا همیشه به من اتفاق میفته! به هر حال، جیمز، روانشناس من، بهم گفت که باید برای تقویت اعتماد به نفسم تمرین کنم.
اخیراً دسته جدیدی از دوستان پیدا کردم و قرار داریم یک گروه پشتیبانی برای هم باشیم.
با گذشت زمان خیلی احساس ترس کردن از دیدن خانواده و دوستانم دارم.
نمیدونم چرا اینطور شده، اما شاید به خاطر تجربیات ناخوشایندی که در این راه داشتهام باشه.
برخی اوقات حس میکنم که هیچکس مرا درک نمیکند.
ولی من تصمیم گرفتم که به خودم و قدرت ارادهام اعتماد کنم.
این یک مسیر سخته، اما به نظرم ارزشش رو داره.
بچهها توی گروه پشتیبانی همیشه مرا قدردانی و حمایت میکنند.
همچنین با شنیدن تجربیات دیگران موجب خوشحالی و انگیزه بیشتری برای پیشروی در زندگی خودم میشوم.
درحال حاضر دارم تمام تلاشم رو میکنم تا روزهای سختی که پشت سرم گذاشتم را فراموش کنم.
تصمیم دارم به جای ترسیدن، به خودم و تواناییهام اعتماد کنم.
هیچ کس نیروی من را ناتوان نمیکند، بلکه تنها من میتوانم نیروی خود را ضعیف کنم.
اوایل زندگی
در خانوادهای کاتولیک بزرگ شد.
در زمان کودکی او آسم داشت و نمیتوانست با بقیه بچهها مشغول فعالیتهای ورزشی شود.
به همین دلیل والدین و برادر بزرگترش گاهگاه او را به سینما میبردند.
در همین زمان، علاقه اسکورسیزی به سینما شکل گرفت.
زمانی که فرانک اسکورسیزی هنوز یک نوجوان بود، اغلب فیلم "داستانهای هفمن" را از ویدئوکلوپ قرض میگرفت.
اسکورسیزی جزو اندک افرادی بود که بارها این فیلم را قرض میگرفت.
زمانی که فرانک اسکورسیزی هنوز یک نوجوان بود، اغلب فیلم The Tales of Hoffmann را از ویدئوکلوپ قرض میگرفت.
اسکورسیزی جزو اندک افرادی بود که بارها این فیلم را قرض میگرفت.
در دوران جوانی، دو بازیگر معروف، سابو (بازیگر هندی) و ویکتور ماتیور (بازیگر آمریکایی) با اسکورسیزی همراه بودند.
اسکورسیزی در این مورد صحبت کرده است که فیلم "بلک نارسیس" تاثیر قابل توجهی بر روی او گذاشته بود و تکنیکهای خلاقانه آن بر فیلمسازی او تأثیرگذار بوده است.
همچنین، اسکورسیزی تأکید کرده است که به وفور به موج نوی فرانسه مدیون است.
او اظهار داشته است: از آن بسیار سپاسگزارم
"
ارتشاع نوء فرانسه بر تمامی سازندگان فیلمی که در آن دوران فعالیت میکردند، تأثیر گذاشت.
به عبارت دیگر، بین فیلمسازانی که این افعال را دیده بودند و کسانی که آنها را ندیده بودند، تفاوت قائل بود.
اما پس از گذراندن یک سال، این آرزو را رها کرد.
به جای آن، وی به دانشکده علوم و هنر در دانشگاه نیویورک رفت و در سال 1964 مدرک لیسانس خود را در رشته زبان انگلیسی دریافت نمود.
او به طول این زمان، تعداد زیادی فیلم کوتاه ساخت.
به عنوان مثال، فیلمهایی مانند «چه دختر خوبی مثل تو اینجا انجام میدهد؟»، «این فقط برای تو نیست، موری» و «حال و هوای بزرگ» از آثار او بودند.
در سال ۱۹۶۷، مارتین اسکورسیزی برای اولین بار فیلم درام به نام "کسی در دست میزند به در" را ساخت.
او این فیلم سیاه و سفید را با دو نفر از همدانشجویانش به نامهای هاروی کایتل و تلما شونمیکر بساخت.
سال های 1970-1979
مارتین اسکورسیزی در این دوره برخی از صناعان سینما را که بر وی تأثیر گذاشتهاند، ملاقات کرد.
به عنوان مثال، برایان دی پالما، فرانسیس فورد کوپولا، جرج لوکاس و استیون اسپیلبرگ از این دوره بخشی بودند که مشهورترین آثار خود را خلق کردند.
برایان دی پالما، مارتین را به رابرت دنیرو معرفی کرد.
در طول این دوره، مارتین اسکورسیزی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت میکرد و برخوردی نزدیک با جان کاساوتیس داشت.
کاساوتیس سرانجام به دوست محفوظ و استاد اسکورسیزی تبدیل شد.
در سال ۱۹۷۲، مارتین اسکورسیزی با کارگردان و تهیهکنندهی مشهور، راجر کورمن آشنا شد.
کورمن به اسکورسیزی آموخت که با بودجه و زمان کم، فیلمهای سرگرمکننده و جذاب ساخت.
آموزههایی که کورمن به اسکورسیزی داد، به جوان تازهکار کمک کرد تا به چالشهای فیلم بعدی خود، به نام "خیابانهای بدی" روبرو شود.
این فیلم پیشرفتی بسیار موفق و غیرمنتظره برای اسکورسیزی بود.
در سال ۱۹۷۲، مارتین اسکورسیزی با کارگردان و تهیهکنندهی مشهور، راجر کورمن آشنا شد.
آموزههای کورمن به این کارگردان جوان کمک کرد تا با چالشهای فیلم بعدیاش به نام خیابانهای بدی روبهرو شود.
این فیلم پیشرفتی غیرمنتظره برای اسکورسیزی بود.
undefined
در سال 1974، مارتین اسکورسیزی برای کارگردانی فیلم Alice Doesn’t Live Here Anymore انتخاب شد.
این فیلم، با وجود موفقیتی که داشت، برای اسکورسیزی به عنوان یک فیلم غیرمعمول شمرده میشود.
بعد از آن، وی فیلم مستند Italianamerican را ساخت، که در آن والدینش در نقش بازیگر به ایفای نقش پرداختند.
در سال 1976، مارتین اسکورسیزی شاهکاری را به انتخاب همگان ساخت.
فیلم Taxi Driver نام داشت و نامزدیها و جوایزی زیادی را به خود اختصاص داد.
ملاحظاتی نظیر استفاده ماهرانه از تاریکی و روشنی در عکاسی، جنبشهای پیچیده دوربین و استفاده از رنگهای قوی موجب تحسین بیشتر مخاطبین شد.
از نظر بازیگری، رابرت دنیرو و جودی فاستر نقشهای بسیار قوی و قابل تحسینی را ایفا کردند.
به عبارت دیگر، فیلم Taxi Driver از جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلایی را از آن خود کرد.
موفقیت فیلم "راننده تاکسی" باعث شد که مارتین اسکورسیزی به اولین پروژه بزرگ خود، یعنی فیلم موزیکال "نیویورک، نیویورک" برود.
این فیلم که به سومین همکاری بین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تبدیل شد، در گیشه با شکست روبرو شد.
این ناکامی باعث شد که اسکورسیزی در همین دوره با افسردگی مواجه شود و به کوکائین رو متوسل شود.
سال های 1980-1989
رابرت دنیرو به نوعی جان اسکورسیزی را نجات داد.
او با استفاده از مهارتهای خود، ضمن قویتر کردن کراهی اسکورسیزی نسبت به اعتیاد، توانست او را قانع کند تا از همین الان از آن دست بکشد.
در نتیجه، مارتین اسکورسیزی برای ساختن فیلمی موفق به نام «Raging Bull» در سال ۱۹۸۰، تمام تلاش خود را به کار برد.
این فیلم به لحاظ فنی و هنری یک شاهکار محسوب میشود و توانست عنوان بهترین فیلم دهه ۸۰ میلادی را در مجله Sight & Sound به خود اختصاص دهد.
نکته جالب دیگر این است که این فیلم، نامزدی اولین بار اسکورسیزی برای جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به او داشت.
همچنین بازی بینظیر رابرت دنیرو در این فیلم، او را مجری جایزه اسکار بهترین بازیگر قرار داد.
در فیلمهای "راننده تاکسی" و "نیویورک، نیویورک"، کارگردان برجستهی اسکورسیزی از عناصر اکسپرسیونیسم برای نمایش زاویه دید روانشناختی فیلم استفاده کرد.
اما در فیلم "گاو خشمگین"، این سبک به اوج خود رسید.
موسسه آمریکایی فیلم، این فیلم را در رتبه اول لیست 10 فیلم برتر ورزشی قرار داده است.
این فیلم، به شکلی طنز، به دنیای رسانه و مشاهیر پرداخته است و توانست با استفاده از برداشتهای طولانی و دوربینهای ثابت، احساسات بیانکننده خود را به نمایش بگذارد.
در سال ۱۹۸۳، به طور نهایی، مارتین اسکورسیزی فرصتی پیدا کرد تا به پروژهٔ شخصی خود، ساخت فیلم "آخرین وسوسهٔ عیسی مسیح" مشغول شود.
در این فیلم، عیسی مسیح به عنوان یک انسان عادی و در برابر تصورهای مرسوم به تصویر کشیده شد.
اما به دلیل فشارهای که از سوی گروههای مذهبی وارد شد، این پروژه متوقف شد.
در سال ۱۹۸۸، اسکورسیزی با هزینهٔ شخصی خود، نهایتاً این فیلم را تولید و منتشر کرد که باعث بروز جدلهای بسیاری شد.
سال های 1990 تا 1999
بعد از فیلم گاو خشمگین، مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ فیلم موفق دیگری به نام Goodfellas یا "رفقای خوب" را ساخت.
در این فیلم، رابرت دنیرو و جو پشی بازی کردهاند.
این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین موفقیتهای اسکورسیزی شناخته میشود.
اسکورسیزی برای سومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، اما باز هم این جایزه را از دست داد.
در سال ۱۹۹۱، مارتین اسکورسیزی همکاری هفتم خود را با رابرت دنیرو در فیلم "تنگه وحشت" داشت.
این فیلم نظرات متنوعی را به دنبال داشت.
از آن زمان تاکنون، "تنگه وحشت" بیشترین درآمد را در فروش بلیت برای اسکورسیزی کسب کرده است.
در سال 1995، مارتین اسکورسیزی فیلمی به نام "کازینو" ساخت که در گیشه بسیار موفق بود.
داستان این فیلم حول مردی میچرخد که زندگی آرام و راحتی دارد، اما با ورود مشکلات غیرمنتظره، آرامش او به هم میریزد.
فروش بیش از ۱۱۶ میلیون دلار این فیلم در سینماها توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما اغلب نظرات منتقدان را جلب نکرد.
مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۵ فیلمی به نام "کازینو" ساخت که در گیشه بسیار موفق بود.
داستان این فیلم حول مردی میچرخد که زندگی آرام و راحتی دارد، اما با ورود مشکلات غیرمنتظره، آرامش او به هم میریزد.
فروش بیش از ۱۱۶ میلیون دلار این فیلم در سینماها توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما اغلب نظرات منتقدان را جلب نکرد.
کندون فیلمی دیگر از اسکورسیزی در دهه ۹۰ بود.
این فیلم در سال ۱۹۹۷ ساخته شد.
این فیلم بر اساس زندگی و نوشتههای
با وجود اینکه این فیلم موفقیت چشمگیری در باکس آفیس نداشت، اما اسکورسیزی در آن رویه تصویری و روایی تازهای دارد.
در سال ۱۹۹۹، مارتین اسکورسیزی با فیلم "بازگرداندن مردهها" به سبک خود برگشت.
این فیلم، انتقادات مثبتی دریافت کرد، اما به پیشرفت فیلمهای بزرگ اسکورسیزی نرسید.
در این فیلم، نیکلاس کیج (Nicolas Cage) و پاتریشا آرکت (Patricia Arquette) به عنوان بازیگران حضوری فعال داشتهاند.
سال های 2000 تا 2010
نتیجه گیری
- مارتین اسکورسیزی با استفاده از تکنیکهای قوی و داستانهای مهیج در فیلمهای خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
- او برای ساخت فیلمهای ماندگاری مثل "تاکسی رانی" و "خشم" جوایز بسیاری دریافت کرده است.
- هنر و توانایی اسکورسیزی در صنعت فیلم سبب شده است که رویکرد ویژهای در ساخت فیلمها داشته باشد.
مقاله نوشته شده با در نظر گرفتن HTML tags:
- در طول این دوره، مارتین اسکورسیزی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت میکرد و برخوردی نزدیک با جان کاساوتیس داشت.
کاساوتیس سرانجام به دوست محفوظ و استاد اسکورسیزی تبدیل شد.
در سال ۱۹۶۷، مارتین اسکورسیزی برای اولین بار فیلم درام به نام "کسی در دست میزند به در" را ساخت.او این فیلم سیاه و سفید را با دو نفر از همدانشجویانش به نامهای هاروی کایتل و تلما شونمیکر بساخت.
- از آن بسیار سپاسگزارم
- ورود موج نو به صنعت هنری
- نقلقول اسکورسیزی: "از آن بسیار مستهجنم.
"
- در سال ۱۹۹۹، مارتین اسکورسیزی با فیلم "بازگرداندن مردهها" به سبک خود برگشت.
این فیلم، انتقادات مثبتی دریافت کرد، اما به پیشرفت فیلمهای بزرگ اسکورسیزی نرسید.در این فیلم، نیکلاس کیج (Nicolas Cage) و پاتریشا آرکت (Patricia Arquette) به عنوان بازیگران حضوری فعال داشتهاند.
- موفقیت فیلم "راننده تاکسی" باعث شد که مارتین اسکورسیزی به اولین پروژه بزرگ خود، یعنی فیلم موزیکال "نیویورک، نیویورک" برود.
این فیلم که به سومین همکاری بین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تبدیل شد، در گیشه با شکست روبرو شد.
این ناکامی باعث شد که اسکورسیزی در همین دوره با افسردگی مواجه شود و به کوکائین رو متوسل شود.مارتین اسکورسیزی در این دوره برخی از صناعان سینما را که بر وی تأثیر گذاشتهاند، ملاقات کرد.
به عنوان مثال، برایان دی پالما، فرانسیس فورد کوپولا، جرج لوکاس و استیون اسپیلبرگ از این دوره بخشی بودند که مشهورترین آثار خود را خلق کردند.برایان دی پالما، مارتین را به رابرت دنیرو معرفی کرد.
کندون فیلمی دیگر از اسکورسیزی در دهه ۹۰ بود.این فیلم در سال ۱۹۹۷ ساخته شد.
این فیلم بر اساس زندگی و نوشتههای دالایی لامای چهاردهم، سیاستمدار و پیشوای معنوی تبعید شده از تبت است.با وجود اینکه این فیلم موفقیت چشمگیری در باکس آفیس نداشت، اما اسکورسیزی در آن رویه تصویری و روایی تازهای دارد.
بعد از فیلم گاو خشمگین، مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ فیلم موفق دیگری به نام Goodfellas یا "رفقای خوب" را ساخت.در این فیلم، رابرت دنیرو و جو پشی بازی کردهاند.
این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین موفقیتهای اسکورسیزی شناخته میشود.اسکورسیزی برای سومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، اما باز هم این جایزه را از دست داد.
در سال ۱۹۸۳، به طور نهایی، مارتین اسکورسیزی فرصتی پیدا کرد تا به پروژهٔ شخصی خود، ساخت فیلم "آخرین وسوسهٔ عیسی مسیح" مشغول شود.در این فیلم، عیسی مسیح به عنوان یک انسان عادی و در برابر تصورهای مرسوم به تصویر کشیده شد.
اما به دلیل فشارهای که از سوی گروههای مذهبی وارد شد، این پروژه متوقف شد.در سال ۱۹۸۸، اسکورسیزی با هزینهٔ شخصی خود، نهایتاً این فیلم را تولید و منتشر کرد که باعث بروز جدلهای بسیاری شد.
- مارتین اسکورسیزی، فیلمساز و بازیگر آمریکایی-ایتالیایی، در زمینه سینما به مدت بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته است.
- فیلمهای اسکورسیزی به موضوعات متنوعی میپردازند، از جمله:
- هویت ایتالیایی-آمریکایی
- برداشتهای کاتولیک از گناه و رستگاری
- اعتقاد
- مرد برتر پنداری
- جنایت مدرن
- درگیری گروههای جنایتکاری
- فیلمهای اسکورسیزی با تصویرکشی از خشونت و توهین به مقدسات در دستهبندی فوق شهرت به دست آوردهاند.
- مارتین اسکورسیزی با استفاده از تکنیکهای قوی و داستانهای مهیج در فیلمهای خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
- او برای ساخت فیلمهای ماندگاری مثل "تاکسی رانی" و "خشم" جوایز بسیاری دریافت کرده است.
- هنر و توانایی اسکورسیزی در صنعت فیلم سبب شده است که رویکرد ویژهای در ساخت فیلمها داشته باشد.
مقاله نوشته شده با در نظر گرفتن HTML tags:
- در طول این دوره، مارتین اسکورسیزی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت میکرد و برخوردی نزدیک با جان کاساوتیس داشت.
کاساوتیس سرانجام به دوست محفوظ و استاد اسکورسیزی تبدیل شد.در سال ۱۹۶۷، مارتین اسکورسیزی برای اولین بار فیلم درام به نام "کسی در دست میزند به در" را ساخت.
او این فیلم سیاه و سفید را با دو نفر از همدانشجویانش به نامهای هاروی کایتل و تلما شونمیکر بساخت. - از آن بسیار سپاسگزارم
- ورود موج نو به صنعت هنری
- نقلقول اسکورسیزی: "از آن بسیار مستهجنم.
" - در سال ۱۹۹۹، مارتین اسکورسیزی با فیلم "بازگرداندن مردهها" به سبک خود برگشت.
این فیلم، انتقادات مثبتی دریافت کرد، اما به پیشرفت فیلمهای بزرگ اسکورسیزی نرسید.
در این فیلم، نیکلاس کیج (Nicolas Cage) و پاتریشا آرکت (Patricia Arquette) به عنوان بازیگران حضوری فعال داشتهاند. - موفقیت فیلم "راننده تاکسی" باعث شد که مارتین اسکورسیزی به اولین پروژه بزرگ خود، یعنی فیلم موزیکال "نیویورک، نیویورک" برود.
این فیلم که به سومین همکاری بین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تبدیل شد، در گیشه با شکست روبرو شد.این ناکامی باعث شد که اسکورسیزی در همین دوره با افسردگی مواجه شود و به کوکائین رو متوسل شود.
مارتین اسکورسیزی در این دوره برخی از صناعان سینما را که بر وی تأثیر گذاشتهاند، ملاقات کرد.به عنوان مثال، برایان دی پالما، فرانسیس فورد کوپولا، جرج لوکاس و استیون اسپیلبرگ از این دوره بخشی بودند که مشهورترین آثار خود را خلق کردند.
برایان دی پالما، مارتین را به رابرت دنیرو معرفی کرد.کندون فیلمی دیگر از اسکورسیزی در دهه ۹۰ بود.
این فیلم در سال ۱۹۹۷ ساخته شد.این فیلم بر اساس زندگی و نوشتههای دالایی لامای چهاردهم، سیاستمدار و پیشوای معنوی تبعید شده از تبت است.
با وجود اینکه این فیلم موفقیت چشمگیری در باکس آفیس نداشت، اما اسکورسیزی در آن رویه تصویری و روایی تازهای دارد.بعد از فیلم گاو خشمگین، مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ فیلم موفق دیگری به نام Goodfellas یا "رفقای خوب" را ساخت.
در این فیلم، رابرت دنیرو و جو پشی بازی کردهاند.این فیلم به عنوان یکی از بزرگترین موفقیتهای اسکورسیزی شناخته میشود.
اسکورسیزی برای سومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد، اما باز هم این جایزه را از دست داد.در سال ۱۹۸۳، به طور نهایی، مارتین اسکورسیزی فرصتی پیدا کرد تا به پروژهٔ شخصی خود، ساخت فیلم "آخرین وسوسهٔ عیسی مسیح" مشغول شود.
در این فیلم، عیسی مسیح به عنوان یک انسان عادی و در برابر تصورهای مرسوم به تصویر کشیده شد.اما به دلیل فشارهای که از سوی گروههای مذهبی وارد شد، این پروژه متوقف شد.
در سال ۱۹۸۸، اسکورسیزی با هزینهٔ شخصی خود، نهایتاً این فیلم را تولید و منتشر کرد که باعث بروز جدلهای بسیاری شد.
- مارتین اسکورسیزی، فیلمساز و بازیگر آمریکایی-ایتالیایی، در زمینه سینما به مدت بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته است.
- فیلمهای اسکورسیزی به موضوعات متنوعی میپردازند، از جمله:
- هویت ایتالیایی-آمریکایی
- برداشتهای کاتولیک از گناه و رستگاری
- اعتقاد
- مرد برتر پنداری
- جنایت مدرن
- درگیری گروههای جنایتکاری
- فیلمهای اسکورسیزی با تصویرکشی از خشونت و توهین به مقدسات در دستهبندی فوق شهرت به دست آوردهاند.
مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، فیلمساز و بازیگر آمریکایی-ایتالیایی، در زمینه سینما به مدت بیش از ۵۰ سال فعالیت داشته است.
فیلمهای اسکورسیزی به موضوعات متنوعی میپردازند، از جمله:
- هویت ایتالیایی-آمریکایی
- برداشتهای کاتولیک از گناه و رستگاری
- اعتقاد
- مرد برتر پنداری
- جنایت مدرن
- درگیری گروههای جنایتکاری
فیلمهای اسکورسیزی با تصویرکشی از خشونت و توهین به مقدسات در دستهبندی فوق شهرت به دست آوردهاند.