انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور بودند ممکن است بنا به دلایلی تمایل به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور در رشته خود داشته باشند.
بنابراین سازمان وزارت بهداشت برای این دسته از داوطلبان در نظر دارد در صورت واجد شرایط لازم برای پذیرش ، زمانی را برای ارسال مدارک و ثبت نام در دانشگاه داخلی در نظر بگیرند و کسب اطلاع از این موارد برای متقاضیان ضروری است.

خلافی

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور بودند ممکن است بنا به دلایلی تمایل به تحصیل در دانشگاه های داخل کشور در رشته خود داشته باشند.
بنابراین سازمان وزارت بهداشت برای این دسته از داوطلبان در نظر دارد در صورت واجد شرایط لازم برای پذیرش، زمانی را برای ارسال مدارک و ثبت نام در دانشگاه های داخلی در نظر بگیرند و کسب اطلاع از این موارد برای متقاضیان ضروری است.

دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی از دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته‌های علوم پزشکی اعم از پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی موظف هستند تا سه ماه پیش از شروع سال تحصیلی، مدارک لازم خود را در سامانه میخک یا سامانه یکپارچه خدمات کنسولگری آپلود کنند.
پس از تأیید این مدارک توسط سازمان مورد نظر، داوطلبانی که قصد تحصیل در داخل کشور را دارند می‌بایست درخواست انتقال دانشجویی خود را، همراه با تمامی مدارک تأیید شده در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ثبت کنند.

سپس با قبولی در آزمون ارزیابی علمی وزارت بهداشت، مدارک دانشجویان مقیم خارج از کشور به شواری انتقال وزارت بهداشت ارسال و بررسی می‌شود.
بنابراین، برای اطلاع رسانی تمامی متقاضیان خارج از کشور که در رشته‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند، اما قصد ورود و تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور را دارند؛ توضیحاتی در زمینه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ۱۴۰۲ و تمامی شرایط، زمان و نحوه برگزاری آزمون ارزیابی درمان و آموزش پزشکی به همراه نتایج ارائه شده است.

آیین نامه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دانشجویان علوم پزشکی، می‌توانند در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور و انصراف از دانشگاه خارجی خود، درخواست خود را حداقل سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت ثبت کنند.
این آزمون، به صورت سالانه برگزار می‌شود و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری عمومی سه رشته موردنظر، در هر دوره حدوداً ۲ درصد از تعداد شرکت‌کنندگان آن دوره است.
فراکسیون‌ها به شرح زیر است:

عنوان:
دانشجویان علوم پزشکی
قصد:
انصراف از دانشگاه خارجی
محتویات:
  • تحصیل در خارج از کشور
  • تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور
زمان ثبت درخواست:
حداقل سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی
نشانی سامانه:
mohed.
behdasht.
gov.
ir
این آزمون بلافاصله پس از برگزاری، به مدت پنج سال معتبر خواهد بود و در هر دوره، تنها ۲ درصد از تعداد شرکت‌کنندگان در مقطع دکتری عمومی و در سه رشته مذکور دانشجو پذیرش می‌شود.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور:
در این گروه از دانشجویان، با توجه به سه معیار ویزا، خروج از کشور و گواهی شروع به تحصیل، از اول ژانویه ۲۰۱۹، در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند.
این دسته از دانشجویان، با ظرفیت محدود، امکان انتقال در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پس از گذراندن ۷۲ واحد درسی مرتبط در خارج از کشور و با شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی و کسب ۶۰ درصد نمره کل خواهند داشت.
شرایط ثبت نام برای ورود به رشته های علوم پزشکی در داخل کشور:
  • شرایط عمومی: متقاضیان ورود به رشته های علوم پزشکی در داخل کشور باید از شرایط عمومی لازم برای ثبت نام در دانشگاه های علوم پزشکی بهره مند باشند.
  • شرایط اختصاصی: علاوه بر شرایط عمومی، متقاضیان باید شرایط اختصاصی مربوط به رشته مورد نظر را نیز برآورده کنند.
ثبت نام در دانشگاه های علوم پزشکی در داخل کشور:
  • مراحل ثبت نام: متقاضیان باید در سامانه انتقال دانشجویان خارج از کشور ثبت نام کنند و پس از تکمیل پرونده، صلاحیت علمی لازم برای شرکت در آزمون را کسب کنند.
  • درخواست خارج از سامانه: درخواست هایی که خارج از سامانه ثبت شده باشند، قابل بررسی نمی باشند.
    بنابراین، جهت ثبت نام در دانشگاه های علوم پزشکی باید از سامانه استفاده شود.
شرایط انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور:
  • شرایط عمومی: برای انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور، شرایط عمومی مشخصی وجود دارد که باید برآورده شود.
  • شرایط خصوصی: همچنین، بر خلاف شرایط عمومی، شرایط خصوصی وزارت بهداشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
شرایط عمومی:
  1. مسئولیت: هیچگونه مسئولیتی بر عهده ما نیست.
  2. قوانین: باید قوانین را رعایت کنید و از هرگونه سوء استفاده خودداری کنید.
  3. حقوق مالکیت: هیچگونه استفاده غیرمجاز از محتوا و منابع ما مجاز نیست.
  4. تغییرات: ما حق داریم شرایط را در هر زمان و بدون اطلاع قبلی تغییر دهیم.
  5. خطاها: ممکن است خطاهای تایپی یا فنی در اطلاعات ما وجود داشته باشد، بنابراین به ما اعلام کنید.
مشخصات لازم برای تحصیل در خارج از کشور:
  • ضروری است که دانشجو قانوناً از کشور خارج شده باشد.
  • دانشجو باید اقامت معتبر و گواهی اشتغال به تحصیل را در اختیار داشته باشد.
  • برای ورود به دانشگاه‌های خارجی، داوطلب باید با موفقیت آزمون ارزیابی وزارت علوم را پشت سر بگذارد.
  • نحوه نمره‌دهی و قبولی در آزمون:
  • حد نصاب قبولی در آزمون، کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل آزمون است.
  • امکانات و شرایط تحصیل در خارج از کشور:
  • داوطلبانی که حد نصاب قبولی را در آزمون کسب کرده‌اند، امکان تحصیل در مقاطع دکتری عمومی یا کارشناسی پیوسته رشته‌های علوم پزشکی را خواهند داشت.
  • باید توجه کرد که دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، باید به تأیید شورای عالی ارزشیابی و وزارت بهداشت برسد.
    لیست دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور تأیید شده‌اند، هر سه سال یکبار ممکن است مورد بازبینی و تغییر قرار بگیرد.

    در صورتی که داوطلبان مرد برای ادامه تحصیل وضعیت نظام وظیفه استعلام رسیده و مقررات آموزشی را رعایت کنند، بدون وجود محدودیت قانونی برای تحصیل می‌توانند ادامه تحصیل خود را پیگیری کنند.
    برای متقاضیان مرد، حداکثر مجاز شماره‌دهی برای شرکت در آزمون علوم پایه سه بار خواهد بود.

    همچنین، مدرک دیپلم متوسطه و گواهی پیش دانشگاهی به همراه مدرک تحصیلی هر دوره برای ورود به دوره بعد را به همراه داشته باشند.
    این افراد پس از دانش آموخته شدن در مقطع کارشناسی پیوسته، همانند سایر دانش‌آموختگان مقاطع کارشناسی داخل کشور، از طریق شرکت در آزمون های ورودی مربوطه، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی (Ph.
    D)
    متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی را خواهند داشت.

    شرایط اختصاصی:
    • استفاده از تگ هایمانند ، ، ، برای نوشتن متن
    • تغییر کامل متن به زبان فارسی

    بایستی میانگین نمرات امتحانی پایان دوره متوسطه نظام قدیم یا میانگین کل پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید داوطلبان، برای مقطع کاردانی معدل 12 و برای دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته معدل 14 یا بالاتر باید باشد.

    در این باره، برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت (رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، شرایط مندرج برای مقطع نظام قدیم و نظام جدید متفاوت است.
    برای رشته های نظام قدیم، متوسط نمرات پایان دوره متوسطه باید حداقل برابر با 16 باشد.
    در حالی که برای رشته های نظام جدید، میانگین کل نمرات دانشگاه پیش دانشگاهی و دیپلم باید حداقل برابر با 17 باشد.

    متقاضیان انتقال در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست میانگین نمرات پایان مقطع کارشناسی خود را بالاتر از ۱۵ داشته باشند.

    دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی علاوه بر شرط معدل باید تمامی واحدهای درسی خود را بسته به هر مقطع تحصیلی طبق تایید وزارت بهداشت گذرانده باشند، تطبیق واحدهای درسی پس از معرفی دانشجو به دانشگاه بر عهده دانشگاه پذیرنده می باشد.

    دانشجویان مقطع دکتری در صورتی که برنامه آموزشی آن‌ها در خارج از کشور مانند برنامه آموزشی داخل کشور شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی باشد، می‌توانند درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.

    در صورتی که داوطلبان تمایل به پیگیری دکتری دارند، باید پس از گذراندن دروس مرحله آموزشی، در امتحان جامع دکتری خارج از کشور شرکت کنند.
    همچنین باید حداقل نمره مورد نیاز را در آزمون صلاحیت علمی دانشجویان انتقالی کسب کرده و در صورت عدم برگزاری این آزمون در دانشگاه مبدا، پروپوزال این متقاضیان باید به تصویب رسیده باشد.

    نحوه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ۱۴۰۲

    دانشجویان متقاضی انتقال به داخل کشور در سال 1402 می بایست درخواست خود را در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت به آدرس mohed.
    behdasht.
    gov.
    ir ثبت نمایند.
    این درخواست باید به همراه مدارک لازم طبق شرایط نقل و انتقالی وزارت بهداشت و آیین نامه انتقال صورت گیرد.

    لازم به ذکر است که قبل از ثبت نام در این سامانه دانشجویان متقاضی باید ابتدا کلیه مدارک لازم جهت انتقال به داخل کشور را در سامانه خدمات کنسولگری میخک به نشانی mikhak.
    mfa.
    gov.
    ir
    بارگذاری نمایند و پس از تایید این مدارک توسط این سازمان می توانند نسبت به نام نویسی در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخلدرمان وآموزش پزشکی اقدام نمایند.


    بررسی مدارک:
    همچنین، یکی از مراحل فرآیند بررسی مدارک پس از تایید پرونده مدارک متقاضی توسط سامانه های ذکر شده، آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان ۱۴۰۲ می باشد؛ که داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام در این آزمون به سایت سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.
    ir
    مراجعه نموده و فرم ثبت نام خود را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند.
    ضمناً قبولی فرد در این آزمون به منزله موافقت قطعی در انتقالی نخواهد بود و تنها شرطی برای ارسال پرونده داوطلب به شورای انتقال جهت بررسی می باشد.

    ثبت نام آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ۱۴۰۲

    برای تسجیل نام در آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل ۱۴۰۲، همه اسناد انتقالی داوطلبان باید درون سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل تایید گردد تا متقاضیان بتوانند در آزمون ارزیابی علمی شرکت نمایند.
    در هنگام تایید و بررسی اسناد ارسال شده، متقاضیان تسجیل نام می توانند در زمان تعیین شده به وبسایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.
    ir
    مراجعه کرده و تسجیل نام خود را انجام دهند.

    با استفاده از تگ‌هایمانند، strong، و در متن، این متن را به طور کاملاً متفاوت به زبان فارسی بازنویسی کنید:

    متن اصلی:

    پاسخ:

    متن راکت، با استفاده از تگ‌هایمانند ایم، استرانگ، دی‌تی و ال‌آی در زبان فارسی، به طور کاملاً متفاوت بازنویسی می‌شود.

    متن اصلی:

    در این مقاله، زمان ثبت نام آزمون انتقال دانشجویان خارج به داخل در سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
    حتماً از صفحه ما بازدید کنید و اطلاعات جدید را با استفاده از تگ مشاهده کنید.
    جهت ارائه اطلاعات بهتر برای شما، از # برای برجسته کردن موارد مهم استفاده شده است.
    همچنین، با استفاده از تگ، هر زمانی که تاریخ ثبت نام اعلام می‌شود، آن را مشخص می‌کنیم.
    با تگ هم، لیستی از نکات مهم و راهنمایی‌ها برای شما فراهم آمده است.

    لطفاً تذکر زیر را توجه فرمایید:جهت ثبت نام در آزمون ارزیابی علمی ۱۴۰۲ لازم است اسناد و مدارک زیر را تهیه کرده و به صورت اسکن شده در سایت سنجش پزشکی بارگذاری نمایید:

  • عکس رنگی داوطلب
  • صفحه اول شناسنامه
  • کارت ملی
  • بعد از بارگذاری مدارک موردنیاز، لینک ثبت نام فعال و فرم ثبت نام برای شما فراهم خواهد شد.

    همچنین، هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده برای آزمون ارزیابی علمی سال ۱۴۰۲ توسط وزارت بهداشت تعیین شده است.
    متقاضیان هر مقطع تحصیلی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه مقرر فرآیند نام‌نویسی خود را انجام دهند.
    در پایان ثبت نام، به هر متقاضی کد رهگیری ثبت نام داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات و مدارک ارسال شده به درستی ثبت شده‌اند.

    در این راهنمای تصویری می خواهیم به شما نحوه ثبت نام در آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت در سال 1402 را آموزش دهیم.

    1. ابتدا وارد وب سایت وزارت بهداشت شوید.
    2. در قسمت منو، به بخش ثبت نام آزمون ارزیابی علمی رفته و آن را انتخاب کنید.
    3. در صفحه ثبت نام، فرم مورد نیاز را با دقت پر کنید.
    4. اطلاعات شخصی خود را، مانند نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید.
    5. سپس، اطلاعات تحصیلی خود را وارد کنید.
      این شامل نام دانشگاه و رشته تحصیلی شما است.
    6. اطلاعات کنکور خود را وارد کنید، از جمله سال ورودی و رشته کنکور.
    7. توجه: در این بخش، بهتر است از بخش‌های علمی توصیه نامه میانی و چک لیست سوابق علمی استفاده کنید.
    8. در انتها، فرم را بررسی کرده و اطلاعات وارد شده را تایید کنید.
    9. درصورت تمایل، میتوانید یک رزومه علمی نیز بارگذاری کنید.
    10. بعد از تکمیل فرم، روی دکمه "ثبت نام" کلیک کنید.
    توجه داشته باشید که مرحله ثبت نام در آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت در سال 1402 ویژگی های خاص خود را دارد و اطلاعات موجود در راهنمای رسمی را با دقت مطالعه کنید.

    ابتدا به وبسایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و سپس از بخش سمت راست صفحه بر روی گزینه "انتقال به داخل" کلیک کنید.

    در صورت شروع آزمون، لینک ثبت نام داوطلبان را می توانید در اینجا پیدا کنید و با کلیک بر روی آن می توانید برای شرکت در آزمون ارزیابی علمی خارج از کشور درون ایران ثبت نام کنید.

    در ابتدا، بخش مربوط به فرایند های فعال را با استفاده از تگ در نظر می‌گیرید.
    سپس گزینه مربوط به ثبت نام را با استفاده از تگ انتخاب می‌کنید و با تکمیل فرایند ثبت نام، آن را به پایان می‌رسانید.

    دفترچه راهنمای آزمون ارزیابی انتقال پزشکی از خارج به ایران را برای دانلود کنید.

    دانشجویان خارج از کشوری که قصد تحصیل در رشته علوم پزشکی در دانشگاه های آزاد را دارند می توانند درخواست انتقالی خود را در صورت داشتن شرایط لازم ثبت کنند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر، به متن مقاله زیر می توانید مراجعه کنید:

    زمان و نحوه برگزاری آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت 1402

    طبق اطلاعیه انتشار یافته در مورد انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور بر روی سایت سنجش پزشکی، آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان وزارت بهداشت سال قبل در تاریخ 15 دی ماه 1401 برگزار خواهد شد.
    اما هنوز زمان برگزاری این آزمون در سال 1402 مشخص نشده است.

    متن زیر را به طور کاملاً متفاوت به زبان فارسی با استفاده از تگ‌هایمانند، strong،، بازنویسی کنید:

    توجه:
    1. متن را متناسب با ساختار صحیح زبان فارسی نوشتاری قرار دهید.
    2. تگ‌های HTML را درست استفاده کرده و ترتیب و نگارش آنها را رعایت نمایید.
    مثال:
    این یک نمونه است که می‌توانید با آن کار کنید.

    به محض اعلام زمان آزمون ارزیابی علمی دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت 1402

    در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

    درخواست شما این است که متن زیر را به زبان فارسی به صورت کاملا متفاوتی با استفاده از تگ‌هایشامل، strong، و نوشته شود.
    کارت ورود به جلسه آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور
    این کارت تعداد روزی قبل از برگزاری آزمون در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود.


    روند دریافت کارت ورود به جلسه عبارت است از:
  • مراجعه به سایت سنجش پزشکی
  • جستجوی نام و نام خانوادگی در لیست متقاضیان
  • پیدا کردن کارت ورود به جلسه و چاپ آن
  • قبل از برگزاری آزمون ارزیابی علمی، متقاضیان می توانند با چاپ کارت ورود به جلسه آزمون از دانشگاه علوم پزشکی تهران محل برگزاری آزمون را مشاهده کنند.
    برای ورود به محل برگزاری، روز آزمون نیاز است که متقاضیان کارت ورود به جلسه ی خود را به همراه اصل کارت ملی یا شناسنامه داشته باشند.
    این اقدام به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل در ورود به محل آزمون است.

    رشته های انتقال از خارج به داخل پزشکی 1402

    برای انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به داخل کشور که پس از اول ژانویه ۲۰۱۹ وارد دانشگاه شده‌اند، به شرط گذراندن ۷۲ واحد درسی مرتبط و شرکت در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی برای این افراد، حد نصاب قبولی برابر با ۶۰ درصد نمره کل آزمون قرار داده شده است.
    دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور که پس از اول ژانویه ۲۰۱۹ وارد دانشگاه شده‌اند، با گذراندن ۷۲ واحد درسی مرتبط و از طریق شرکت و قبولی در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی میتوانند به دانشگاه داخل کشور منتقل شوند.
    حد نصاب قبولی برای این افراد در آزمون صلاحیت علمی ۶۰ درصد نمره کل آزمون است.

    متقاضیانی که حد نصاب قبولی را کسب کرده‌اند، بر اساس نمره و ظرفیت‌های تعیین شده، امکان تحصیل در مقاطع دکتری عمومی یا کارشناسی پیوسته رشته‌های علوم پزشکی را دارا خواهند بود.
    ظرفیت و رشته‌های انتقال از خارج به داخل به شرح زیر است:

    مقاطع تحصیلی:
    - دکتری عمومی
    - کارشناسی پیوسته
    رشته‌های تحصیلی:
    - علوم پزشکی

    حداکثر ۲ درصد از تعداد شرکت کنندگان آزمون صلاحیت علمی، در صورت کسب حد نصاب قبولی و بر مبنای بالاترین نمره می‌توانند، در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند.
    افرادی که حدنصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون را کسب کرده‌اند، اما جزو مشمولان قسمت قبل نشده‌اند، می‌توانند از دو طریق اقدام نمایند.
    راه نخست این است که این افراد جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته رشته‌ های علوم پزشکی موجود و در رشته‌ محل‌ های تعیین شده توسط شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی انتخاب رشته کنند.

    طریقه دوم این است که جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته رشته حد واسط علوم سلامت در رشته‌ محل‌ های تعیین شده توسط شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی ثبت نام نمایند.
    این گروه پس از گذراندن ۷۶ واحد در این رشته می‌توانند در آزمون علوم پایه شرکت کرده و به انتخاب رشته در مقطع دکتری عمومی رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های داخل کشور بپردازند.

    پس از شرکت در آزمون ارزیابی علمی انتقال دانشجویان خارج به داخل در وزارت بهداشت ۱۴۰۲، داوطلبان منتظر اعلام نتایج این آزمون برای ادامه مراحل انتقالی خود می‌باشند.
    از آنجا که کسب نمره قبولی در این آزمون راه ورود مدارک انتقالی و بارگذاری شده داوطلب به شورای انتقال وزارت بهداشت می باشد؛ لذا، متقاضیان خارج از کشور به دنبال کسب حدنصاب نمره لازم این آزمون می باشند.

    با استفاده از # مانند، strong،، در متن، این متن را به طور کاملا متفاوت به زبان فارسی بازنویسی می کنیم:

    1. عنوان: یک متن متفاوت به زبان فارسی
    2. متن: یک متن کاملاً جدید را در زبان فارسی# مانند، strong،، بازنویسی می کنیم.

    اطلاع رسانی می شود که در ماه ۱۴۰۲ نتایج آزمون ارزیابی علمی مربوط به انتقال دانشجویان خارج به داخل در وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

    اعلان نتایج آزمون ارزیابی علمی وزارت بهداشت 1402

  • نتایج آزمون ارزیابی علمی وزارت بهداشت 1402 به صورت لیستی از
    اسامی و نمرات شرکت کنندگان
    روی سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود.

  • افرادی که حداقل نمره حدنصاب لازم یعنی 60 درصد نمره کل آزمون را بدست آورده‌اند، به عنوان لیست قبولی به
    مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت
    جهت ارسال مدارک و طرح پرونده انتقالی متقاضی به
    شورای انتقال
    معرفی می‌شوند.

  • هیئت انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور بر اساس رشته تحصیلی، شرایط عمومی و اختصاصی دانشجو و ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی افراد موردنظر را انتخاب می‌کند.
    علاوه بر این، محل تحصیل دانشجو و نوع دانشگاه با توجه به امکانات دانشگاه‌ها برای دانشجویان پذیرفته‌شده در هر مقطع تحصیلی، توسط هیئت انتقال دانشجویان خارج به داخل انتخاب می‌شود.

    داوطلبانی که تصمیم دارند از خارج کشور به داخل کشور انتقال یابند و در رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ قبول شوند، می‌توانند برای پرسیدن هر گونه سوال درباره نحوه انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور، از طریق تماس تلفنی با کارشناسان شبکه استعلام پاسخ مورد نیاز خود را دریافت کنند.
    مشاوران شبکه استعلام همواره آماده پاسخگویی به شما در این زمینه هستند.
    می توانید تماس‌تان را با کمک کارشناسان شبکه استعلام برقرار کنید تا به سوالات شما پاسخ دهند و در خصوص نحوه انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور توسط وزارت بهداشت شما را راهنمایی کنند.
    استفاده از تگهایمانند و براي برجسته‌نمودن برخی کلمات و عبارات در متن امکانپذیر است.

    سوالات پر تکرار

    1. ">

      بسته سوالات مربوط به متن پرسش:

      سوال 1: چه روشی برای انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل کشور وجود دارد؟

      پاسخ: دانشجویان خارج از کشور می توانند از راه انتقال دانشجویی به داخل کشور استفاده کنند.
      برای شرکت در این روش، دانشجویان باید درخواست انتقال خود را در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ثبت کنند و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

      سوال 2: در چه زمانی می توان برای انتقال دانشجویان خارج به داخل ثبت نام کرد؟

      پاسخ: دانشجویان علاقمند به انتقال دانشجویی به داخل کشور باید حداقل سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

      سوال 3: کدام مقاطع تحصیلی برای انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور مورد قبول است؟

      پاسخ: مقاطع تحصیلی برای انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور شامل دکتری عمومی و کارشناسی پیوسته در رشته علوم پزشکی می باشد.

      سوال 4: چه شرایطی برای انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور لازم است؟

      پاسخ: دانشجویان خارجی برای انتقال به داخل کشور باید شرایط عمومی موجود برای ثبت نام در دانشگاه های علوم پزشکی را برآورده کنند و همچنین باید شرایط خاص مربوط به رشته تحصیلی خود را نیز برآورده کنند.

      سوال 5: چگونه می توان برای اطلاع از نحوه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور تماس برقرار کرد؟

      پاسخ: برای اطلاع از نحوه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور می توانید با کمک کارشناسان شبکه استعلام تماس بگیرید.
      کارشناسان شبکه استعلام همواره آماده پاسخگویی به شما و راهنمایی در خصوص نحوه انتقال دانشجویان خارجی به داخل کشور توسط وزارت بهداشت می باشند.

    نتیجه گیری

    • عنوان: یک متن متفاوت به زبان فارسی
    • متن: یک متن کاملاً جدید را در زبان فارسی# مانند، strong،، بازنویسی می کنیم.

    اطلاع رسانی می شود که در ماه ۱۴۰۲ نتایج آزمون ارزیابی علمی مربوط به انتقال دانشجویان خارج به داخل در وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

    • نتایج آزمون ارزیابی علمی وزارت بهداشت 1402 به صورت لیستی از اسامی و نمرات شرکت کنندگان روی سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود.
    • افرادی که حداقل نمره حدنصاب لازم یعنی 60 درصد نمره کل آزمون را بدست آورده‌اند، به عنوان لیست قبولی به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت جهت ارسال مدارک و طرح پرونده انتقالی متقاضی به شورای انتقال معرفی می‌شوند.

    با استفاده از # مانند، strong،، در متن، این متن را به طور کاملا متفاوت به زبان فارسی بازنویسی می کنیم:

    1. عنوان: یک متن متفاوت به زبان فارسی
    2. متن: یک متن کاملاً جدید را در زبان فارسی# مانند، strong،، بازنویسی می کنیم.

    اطلاع رسانی می شود که در ماه ۱۴۰۲ نتایج آزمون ارزیابی علمی مربوط به انتقال دانشجویان خارج به داخل در وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.