امکانات مدارس تیزهوشان

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

 امکانات مدارس تیزهوشان

داوطلبانی که تمایل به ثبت نام برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان دارند
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری این آزمون، می‌توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.
  • به همان اندازه که در بالا ذکر شد، با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی فراتر از کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان به مدت زمان زیادی در روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند.

    به همین جهت، اهمیت ویژه‌ای به تغذیه و خواب شبانه خود بدهند تا بتوانند در طولانی‌ترین ساعات تحصیل در این مدارس عملکرد بهتری داشته باشند.

  • ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان مستعد و والدین آن‌ها مزایا و معایبی را به همراه دارد که این دسته از ویژگی‌ها باید در زمان تصمیم‌گیری دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شود.

  • تحصیل در مدارس تیزهوشان

    مدارس تیزهوشان در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان خود اقدام به برگزاری کلاس های فراتر از حد کتاب های درسی دانش آموزان کرده و دانش آموزان را با مطالبی بیشتر از مطالب موجود در این کتاب ها آشنا می کند.

  • مزایا:
  • بیشترین تعداد دانش‌آموزان واجد شرایط در مورد آزمون ورودی
  • آزمونی که مهارت‌ها و استعداد تحلیلی و ذهنی دانش‌آموزان را سنجیده و در نظر می‌گیرد
  • چینش سوالات در آزمون، به گونه‌ای است که از دانش‌آموزان توان طرح سوال با پیچیدگی و چالش استخراج کند
  • تعیین و اندازه‌گیری سطح تحصیلی
  • مطالعه و کسب اطلاعات کامل درباره سوالات آزمون
  • تمرکز بر مهارت‌های تحلیلی، استدلالی و پاسخ به سوالات پیچیده
  • با استفاده از منابع متنوع مطالعاتی و آزمون‌های تمرینی، آمادگی خود را افزایش دهید
  • خلافی

    در تمامی استان‌های کشور، با عزم و تصمیم سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان، برای دانش آموزانی که از سطح تحصیلی بالاتری برخوردار هستند، مدارسی با عنوان مدارس استعداد های درخشان (تیزهوشان) به منظور دسترسی بهتر این دسته از دانش آموزان به آموزش و تحصیل با کیفیت، برخورداری از معلمان با سابقه و امکانات آموزشی بهتر تاسیس شده است.

    دانش‌آموزانی که مایل به ورود و تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند، برای ثبت نام نهایی در این مدارس نیازمند شرکت در آزمون ورودی هستند.
    پس از قبولی در این آزمون، آنها قادر خواهند بود دوره‌های تحصیلی در مقاطع مختلف متوسطه اول و متوسطه دوم را طی کنند.
    با استفاده از تگ‌هایمانند ، ،

    dt
    و
  • li
  • ، می‌توانیم به طور متنوع‌تر و جذاب‌تر این متن را نگارش دهیم.

    بسیاری از دانش‌آموزان در هنگام تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس، نسبت به امکانات و ویژگی‌های مدارس تیزهوشان بی‌اطلاع هستند و یا این دسته از شرایط را کمتر هنگام تصمیم‌گیری خود مد نظر قرار می‌دهند.
    در این مقاله قصد داریم تمامی دانش‌آموزان داوطلب مدارس سمپاد و والدین آن‌ها را با قسمتی از امکانات و ویژگی‌های این مدارس آشنا نماییم تا بیش از پیش به تصمیم‌گیری قاطعانه خود نزدیک شوند.

    امکانات مدارس تیزهوشان

    مدارس تیزهوشان به عنوان مدارس برتری که به تحصیل با کیفیت و رشد دانش آموزان مستعد می پردازد، در راستای تحقق اهداف خود و دانش آموزان اقدام به فراهم آوردن میزان بخصوصی از امکانات نموده است.
    از امکانات موجود در این مدارس برای دانش آموزانی که آزمون مدارس سمپاد را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مدارس تیزهوشان در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان خود اقدام به برگزاری کلاس های فراتر از حد کتاب های درسی دانش آموزان کرده و دانش آموزان را با مطالبی بیشتر از مطالب موجود در این کتاب ها آشنا می کند.
    این ویژگی، باعث ایجاد سوال های فراتر از کتب درسی شده و باعث میشود دانش آموزان دید عمیق تری نسبت به مطالب آموزش داده شده داشته باشند.
    این کلاس ها همچنین در راستای رفع مشکل درسی دانش آموزان در این مدارس برگزار خواهند شد.

    دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌نمایند، در طول دوران تحصیلی خود با حجم زیادی از مطالب کاربردی و مفید درسی روبرو خواهند شد که این مطالب، نیازمند درکی عمیق از سمت دانش‌آموزان هستند.
    برای داشتن درک مناسبی نسبت به این مطالب، معلمان مدارس تیزهوشان اقدام به پیشنهاد کتاب‌های مکمل درسی به دانش‌آموزان خود نموده و با استفاده از این کتب، باعث ایجاد درک درستی از مطالب تدریس شده در ذهن دانش‌آموزان خود می‌شوند.

    با توجه به حقیقتی که مربوطاتی می دانید، بیشتر مطالعه ها در بهره مندی از کتابخانه نشانا دارید، که اساسنامه برخی از مراکز علمی و فرهنگی کشور را در اختیار دانش آموزان قرار داده است.
    با این حال موسسات سمپاد به کتابخانه هایی دسترسی دارند که تجهیزات حداقلی را برای راه اندازی آنها فراهم کرده اند.
    این کتابخانه ها منابع علمی، کتاب های همکاران درسی، و همچنین کتب درباره روانشناسی، نجوم و غیره دارند.
    دانش آموزان می توانند در اوقات فراغت خود از این امکانات بهره ببرند و یا خود را برای ثبت نام در المپیاد علمی دانش آموزی آماده نمایند.
    علاوه بر این، این مدارس با ایجاد آزمایشگاه های مناسب، به دانش آموزان علاقمند به رشته های زیست شناسی، شیمی و فیزیک کمک می کنند تا در یادگیری مفاهیم علمی بهتری داشته باشند.

    این مدارس برای جلوگیری از قرارگیری دانش‌آموزان در موقعیت‌های نامناسب و سخت روحی و مواجهه با استرس شدید، اقدام به استخدام تعداد زیادی از مشاورین با سابقه در رشته‌های تحصیلی و مشاوره فردی با توجه به ظرفیت مدارس تیزهوشان هر منطقه نموده‌اند.
    در این مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند با اعتماد کامل به این مشاورین، درباره مشکلات فردی، تحصیلی، آموزشی و خانوادگی خود گفتگو کرده و اقدام به رفع این دسته از مشکلات نمایند.

    داوطلبانی که تمایل به ثبت نام برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان دارند، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری این آزمون، می‌توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

    ویژگی آموزشی مدارس تیزهوشان

    مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان:
  • توجه خاص به دانش آموزان مستعد: مدارس تیزهوشان به دنبال شناسایی و پرورش دانش آموزانی هستند که استعدادهای خاص علمی و هوشی دارند و متکی بر سیستم آموزشی جامع و متعادل خود، محیطی مناسب برای پیشرفت این دانش آموزان را فراهم می‌کنند.
  • برنامه‌های آموزشی توانمند سازی: مدارس تیزهوشان برنامه‌های آموزشی خاصی دارند که با هدف توسعه مهارت‌های علمی، ریاضی و حل مسائل در دانش‌آموزان انجام می‌شود و آن‌ها را برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان آماده می‌کند.
  • محیط تحصیلی دوستانه و همراهی گروهی: در مدارس تیزهوشان، دانش آموزان به همراهی گروهی فعالیت می‌کنند و با دیگران همکاری می‌کنند.
    این فعالیت‌های گروهی باعث افزایش هم آگاهی، تبادل ایده و یادگیری تجربی می‌شود.
  • منابع آموزشی کامل: مدارس تیزهوشان منابع آموزشی کاملی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند.
    این منابع به صورت جامع و کامل دروس در نظر گرفته شده و دانش آموزان می‌توانند با مطالعه و استفاده از این منابع، در بخشنامه تیزهوشان عمومی و اختصاصی موفق عمل کنند.
  • استفاده از فناوری مدرن: در مدارس تیزهوشان از فناوری‌های نوین در فرایند آموزش و تدریس استفاده می‌شود.
    این استفاده از تکنولوژی همچنین باعث جذابیت بیشتر محیط تحصیلی می‌شود و به دانش آموزان در یادگیری و فهم بهتر دروس کمک می‌کند.
  • ارائه فرصت‌های بیرون از کلاس: مدارس تیزهوشان فرصت‌های بیرون از کلاسی به دانش آموزان می‌دهند تا با شرکت در مسابقات علمی، کارگاه‌های آموزشی و سفرهای آموزشی، بتوانند تجربیات جدیدی را کسب کنند و علاقه‌مندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند.
  • دانش‌آموزانی که پس از برنامه‌ریزی آزمون تیزهوشان، موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی می‌شوند، پس از ثبت نام نهایی خود در این مدارس، قبل از شروع رسمی سال تحصیلی با برنامه تحصیلی خود در این مدارس آشنا می‌شوند که این برنامه جهت و هدف سال تحصیلی آن‌ها را مشخص می‌کند.
    دانش‌آموزان موظف هستند با کمک معلمان این مدارس، آموزش خود را بر اساس این برنامه، پیش برده و برای کیفیت بیشتر تحصیل خود تلاش کنند.

    به جز برنامه ریزی ویژه‌ای که مدارس استعدادهای درخشان برای دانش آموزان مستعد خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، این مدارس همچنین برای دستیابی به اهداف فردی دانش آموزان، معلمان برجسته و با سابقه هر شهر را انتخاب کرده‌اند و با آموزش روش‌های نوین تدریس به دانش آموزان با استعداد، سطح دانش پذیری و تحصیلی آنان را ارتقا می‌دهند و همچنین مدارس تیزهوشان را به سطح بالاتری می‌برند.

    تعیین و اندازه‌گیری سطح تحصیلییکی از شاخصه‌های مهم در معرفی مدارس فرزانگان یا تیزهوشان، تعیین و اندازه‌گیری سطح تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.
    این مدارس با برگزاری دو آزمون پیشرفت تحصیلی، سعی دارند تا دانش‌آموزان را سنجیده و دانش بازهای آنان را بررسی نمایند.
    سنجش عملکرد تحصیلی در آزمون‌های تحصیلی در سطح مدرسه، شهر و کشور، رتبه دانش‌آموزان را مشخص کرده و براساس این مشخصات، وظیفه بهتر کردن عملکرد تحصیلی آنان به دانش‌آموزان داده می‌شود.

    دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که به دست آوردن نمرات بالا و رعایت قوانین در مدارس تیزهوشان بسیار حائز اهمیت است.

    آموزش و پرورش
    به منظور محافظت از حقوق دانش‌آموزان و همچنین مدیریت بهتر مدارس تیزهوشان، شرایطی را به عنوان شرایط اخراج از مدارس تیزهوشان تدوین کرده است که تنها در صورتی که این شرایط برقرار باشد، مدیران مجاز به اخراج دانش‌آموزان هستند.
  • به مثال زیر توجه کنید:
  • اگر دانش‌آموزی در یکی از آزمون‌ها نمره پایینی بگیرد، مدیریت مجاز به اخراج این دانش‌آموز نمی‌باشد.
    داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان،
  • در صورتی که از مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون اطلاعی ندارند،
  • می توانند مقاله زیر را برای دریافت اطلاعات مرتبط، مطالعه نمایند.
  • اینجا را کلیک کنید تا به اینستاگرام سمپاد تست بروید.

    مشاوره قبولی در مدارس تیزهوشان

    ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان مستعد و والدین آن‌ها مزایا و معایبی را به همراه دارد که این دسته از ویژگی‌ها باید در زمان تصمیم‌گیری دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شود.
    تحصیل در مدارس تیزهوشان نیازمند تلاش و کوشش همه‌جانبه و مستمر دانش‌آموزان متقاضی است.

    دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در این مدارس دارند، باید دارای ویژگی‌های دانش آموزان تیزهوش باشند و از برنامه تحصیلی شخصی نیز بهره‌مند شوند تا بتوانند به موقع در زمان‌های مشخص برای آزمون‌ها و امتحانات داخلی مدرسه خود آمادگی لازم را کسب نمایند.
    این دانش آموزان در صورت برنامه‌ریزی غلط دچار استرس و کم‌خوابی خواهند شد که همین دو مورد بر وضعیت تحصیلی آن‌ها تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

    دانش‌آموزان عزیزی که علاقه‌مند به ثبت‌نام در آموزشگاه‌ها هستند باید اطلاعات در مورد شرایط ورود به مدارس تیزهوشان را به دست آورند.
    در این مدارس، رقابت بین دانش‌آموزان به صورت شهری و کشوری بسیار بالا است.
    در صورت استفاده از مشاوره‌های فردی و تحصیلی، دانش‌آموزان می‌توانند وضعیت تحصیلی خود را بهبود بخشیده و فشار رقابت در این مدارس را کاهش دهند.

    به همان اندازه که در بالا ذکر شد، با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی فراتر از کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان به مدت زمان زیادی در روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند.
    به همین جهت، اهمیت ویژه‌ای به تغذیه و خواب شبانه خود بدهند تا بتوانند در طولانی‌ترین ساعات تحصیل در این مدارس عملکرد بهتری داشته باشند.

    دانش آموزانی
    که متقاضی
    مدارس استعداد های درخشان
    هستند، باید در نظر داشته باشند که هنگام انتخاب
    مدرسه تیزهوشان
    مورد نظر، انتخاب خود را در منطقه و شهر خود ثبت نمایند، زیرا
    مدارس تیزهوشان
    تا به حال، امکان ارائه خوابگاه برای دانش آموزان متقاضی را نداشته و ندارند.
    همچنین این
    مدارس
    برای ارائه
    امکانات
    آموزشی خود، اقدام به دریافت شهریه می نمایند که داوطلبان باید قبل از ثبت نام از
    شهریه مدارس تیزهوشان
    نیز اطلاعات کسب نمایند.

    کارشناسان سامانه مشاوره شبکه استعلام آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص امکانات مدارس تیزهوشان (استعداد های درخشان) را به متقاضیان این مدارس ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی شبکه استعلام راهنمایی نمایند.
    همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، می توانید آخرین اخبار مربوط به این مدارس را دریافت نمایید.

    داوطلبان ورود به مدارس تیزهوشان، در صورتی که اطلاعات کافی درباره سوالات آزمون تیزهوشان ندارند، می‌توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه و چینش سوالات آزمون تیزهوشان اطلاعاتی کسب نمایند.

    مزایا:
  • بیشترین تعداد دانش‌آموزان واجد شرایط در مورد آزمون ورودی
  • آزمونی که مهارت‌ها و استعداد تحلیلی و ذهنی دانش‌آموزان را سنجیده و در نظر می‌گیرد
  • چینش سوالات در آزمون، به گونه‌ای است که از دانش‌آموزان توان طرح سوال با پیچیدگی و چالش استخراج کند
  • موارد راهنمایی برای داوطلبان:
  • مطالعه و کسب اطلاعات کامل درباره سوالات آزمون
  • تمرکز بر مهارت‌های تحلیلی، استدلالی و پاسخ به سوالات پیچیده
  • با استفاده از منابع متنوع مطالعاتی و آزمون‌های تمرینی، آمادگی خود را افزایش دهید
  • سوالات پر تکرار

    اینجا جایی خالی است.

    صفحه سنجش پزشکی و ثبت سوابق آموزشی و پژوهشی
    در سال ۱۴۰۲، هنگامی که اعلام شود، این مقاله به صورت رسمی در سایت سنجش پزشکی منتشر خواهد شد.
    بر اساس نمره داوطلبان در هر رشته و با توجه به سهمیه آنها، تعداد دو برابر ظرفیت به مصاحبه دکتری پزشکی دعوت می‌شوند.
    از بین این تعداد از افراد، کسانی موفق‌تر هستند که تمامی مدارک دکتری وزارت بهداشت را به درستی در سایت سنجش بارگذاری کرده باشند.
    اگر دانشگاه، مدارک سابقه پژوهشی و تحصیلی داوطلب را تایید کند و نمره مورد نیاز را به او اختصاص دهد، مرحله دوم پذیرش که نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت را اعلام می کند، فعال می شود و داوطلب می تواند نتیجه قبولی خود را از سایت سنجش پزشکی مشاهده کند.
    سال گذشته زمان ارسال سوابق آموزشی و پژوهشی دکتری در سایت سنجش پزشکی از 10 تا 12 مردادماه بود.
    هنوز زمان درج سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی در سال ۱۴۰۲ اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که این مهلت، همانند روند آن در سال‌های گذشته در اواسط مردادماه تعیین شود.
    به محض اعلام تاریخ دقیق، اطلاع رسانی در این مقاله صورت خواهد گرفت.
    وزارت بهداشت به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های دکتری پزشکی، علاوه بر برگزاری آزمون کتبی، برگزاری جلسات مصاحبه حضوری را نیز در نظر دارد.
    لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ باید در زمان مقرر به بارگذاری مدارک و مستندات خود که به تحصیلات و تجربیات تحصیلی و پژوهشی آن‌ها اشاره می‌کند، بپردازند.
    بایستی داوطلبان پی دی اف (pdf) مقاله‌ای که در آن عنوان مجله، تاریخ چاپ مقاله، نام نویسندگان (نویسنده اول یا مسئول) آمده باشد را در قسمت درج مقالات بارگذاری کنند.
    به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت، علاقمندان باید مقاله زیر را مطالعه نمایند:درج مقاله‌ها:
    نویسنده اول:
    نام نویسنده
    تاریخ چاپ:
    تاریخ چاپ مقاله
    عنوان مجله:
    نام مجله
    برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌بایست مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

    در اینجا متن را به طور کاملا متفاوتی به زبان فارسی با استفاده از تگ های Html مانند ، strong ، ، ، بازنویسی می کنیم:

    پاراگراف اول:
    اینجا را به آن نگاه کنید که چگونه متن را به زبان فارسی تغییر دادیم.
    پاراگراف دوم:
    استفاده از تگ های Html می تواند تجربه خوانندگان را بهبود بخشد و متن را زیبا و جذابتر کند.
    پاراگراف سوم:
    با استفاده از تگ های و strong می توانیم قسمت های مهم متن را تاکید کنیم و با تگ های و می توانیم فهرست ها و جزئیات را نمایش دهیم.
    داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۲ شده اند، می‌بایست به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.
    ir وارد شده و از بین گزینه‌های موجود در سمت چپ صفحه بر روی "دکتری تخصصی PHD" کلیک نمایند.
    داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۲ شده اند، می‌بایست به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.
    ir
    وارد شده و از بین گزینه‌های موجود در سمت چپ صفحه بر روی "دکتری تخصصی PHD" کلیک نمایند.
    متن زیر را به زبان فارسی تغییر دهید و از تگ‌هایشامل، strong، و در متن استفاده کنید.
    بارگذاری مدارک آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی
    بارگذاری مدارک آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی به داوطلبان امکان می‌دهد که در صورت کسب نمره حد نصاب مورد نیاز، به جلسه مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ دعوت شوند.
    بنابراین، بارگذاری صحیح مدارک، از اهمیت بالایی در قبولی متقاضیان برخوردار است.
    نحوه وارد کردن سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی
    در این مقاله، توضیح داده شده است که چگونه سوابق آموزشی و پژوهشی را در سایت سنجش پزشکی وارد کنید.
    این مراحل با نمونه‌های تصویری تشریح شده است.
    معمولا هر ساله سازمان سنجش پزشکی از طریق دفترچه انتخاب رشته، سوابق آموزشی و پژوهشی را برای داوطلبان دکتری پزشکی منتشر می‌کند.
    استفاده از این دفترچه برای داوطلبان بسیار مهم است، زیرا با توجه به محدودیت زمانی، اغلب افراد ممکن است به موعد ارسال مدارک توجه نکنند و از این فرصت دست بزنند.
    بنابراین پیشنهاد می‌شود که پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری پزشکی ۱۴۰۲، به مطالعه دقیق محتوای آن بپردازند.
    توصیه:
    بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری پزشکی ۱۴۰۲، به مطالعه دقیق محتوای آن بپردازید.
    مزایا:
    • اطلاع از زمان انتشار سوابق آموزشی و پژوهشی: این دفترچه حاوی زمان‌بندی انتشار سوابق است که شما با خواندن آن می‌توانید مهلت ارسال مدارک را دریابید.
    • جلوگیری از از دست دادن فرصت: اگر به موقع توجه نکنید، ممکن است از زمان ارسال مدارک عقب‌افتید و این فرصت را از دست بدهید.

    نتیجه گیری

    • داوطلبانی که تمایل به ثبت نام برای آزمون مدارس استعدادهای درخشان دارند، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری این آزمون، می‌توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.
    • به همان اندازه که در بالا ذکر شد، با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی فراتر از کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان به مدت زمان زیادی در روز خود را در مدرسه سپری می‌کنند.

      به همین جهت، اهمیت ویژه‌ای به تغذیه و خواب شبانه خود بدهند تا بتوانند در طولانی‌ترین ساعات تحصیل در این مدارس عملکرد بهتری داشته باشند.

    • ثبت نام در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان مستعد و والدین آن‌ها مزایا و معایبی را به همراه دارد که این دسته از ویژگی‌ها باید در زمان تصمیم‌گیری دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته شود.

    • دانش آموزانی که تمایل به تحصیل در این مدارس دارند، باید دارای ویژگی‌های دانش آموزان تیزهوش باشند و از برنامه تحصیلی شخصی نیز بهره‌مند شوند تا بتوانند به موقع در زمان‌های مشخص برای آزمون‌ها و امتحانات داخلی مدرسه خود آمادگی لازم را کسب نمایند.
    • دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌نمایند، در طول دوران تحصیلی خود با حجم زیادی از مطالب کاربردی و مفید درسی روبرو خواهند شد که این مطالب، نیازمند درکی عمیق از سمت دانش‌آموزان هستند.

    • مدارس تیزهوشان در راستای بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان خود اقدام به برگزاری کلاس های فراتر از حد کتاب های درسی دانش آموزان کرده و دانش آموزان را با مطالبی بیشتر از مطالب موجود در این کتاب ها آشنا می کند.
    • دانش‌آموزانی که پس از برنامه‌ریزی آزمون تیزهوشان، موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی می‌شوند، پس از ثبت نام نهایی خود در این مدارس، قبل از شروع رسمی سال تحصیلی با برنامه تحصیلی خود در این مدارس آشنا می‌شوند که این برنامه جهت و هدف سال تحصیلی آن‌ها را مشخص می‌کند.

    • آموزش و پرورش به منظور محافظت از حقوق دانش‌آموزان و همچنین مدیریت بهتر مدارس تیزهوشان، شرایطی را به عنوان شرایط اخراج از مدارس تیزهوشان تدوین کرده است که تنها در صورتی که این شرایط برقرار باشد، مدیران مجاز به اخراج دانش‌آموزان هستند.