آموزش حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

آموزش حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور

مقاله حاکی از این است که از بستر گم شدن گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد شده و مردم نگران از دست دادن اطلاعات شخصی خود هستند.
برای اینکه از راه دور اطلاعات روی گوشی مفقود شده پاک شود، کاربران می‌توانند از نرم افزار Find My Device یا Android Lost استفاده کنند.

توصیه می‌شود قبل از انجام هر گونه عملیات، وجود دستگاه مفقود شده را تأیید کنند.
این برنامه‌ها قابلیت‌هایی مانند پخش صدا برای پیدا کردن دستگاه، حذف داده‌های روی گوشی، لغو دسترسی به دستگاه مفقود شده و حتی حذف کردن حساب کاربری را فراهم می‌کنند.

برای آموزش راه‌های دیگری نیز از برنامه هایی مثل AirDroid و Lookout استفاده می‌شود.
در نهایت هم توصیه می‌شود بر روی کارت‌های حافظه حساسی که در گوشی ذخیره شده است، اطلاعات قرار داده نشود و از الگوی قفل مناسبی استفاده شود.

برای حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده، همچنین بهتر است به حساب گوگل خود رفته و دسترسی تلفن گمشده را لغو کنید تا داده‌های شخصی محافظت شود.

خلافی

چیزی که بیشتر از گم کردن یا دزدیده شدن تلفن همراه کاربر را اذیت و برای ایشان استرس و نگرانی ایجاد می کند این است که تکلیف اطلاعات شخصی که روی آن دستگاه هوشمند ذخیره شده است و حال به راحتی ممکن است مورد استفاده آن شخص قرار گیرد چه می شود؟

اگر جز آن دسته از افراد هستید که برنامه ، ایمیل ، اطلاعات شخصی و .
.
.
روی دستگاه تان وجود دارد و گمان می کنید ، دیگران نمیتوانند به آنها دست یابند اشتباه می کنید.
امروز کارشناسان ما در گروه مشاوره شبکه استعلام موضوع حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور را انتخاب کرده اند تا با انتشار مقاله ای در این خصوص در خدمت شما عزیزان و همراهان گرامی باشیم.

پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی عملیات سوزاندن گوشی از راه دور جهت حفظ امنیت اطلاعات تان انجام داده و تنها از بابت هزینه های پرداختی تان محتمل ضرر شده و افراد سود جو وارد حریم شخصی تان نشود.

سایر مقالاتی که پیشنهاد می کنیم مطالعه آنها را از دست ندهید :

ردیابی گوشی از طریق گوگل شبکه استعلام

پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده

باز کردن قفل گوشی اندروید شبکه استعلام

چند نکته احتیاطی قبل از سوزاندن گوشی از راه دور

قبل از انجام هر کاری ، اطمینان حاصل کنید که واقعا تلفن همراه شما سرقت شده است یا خیر ، زیرا تلفن های همراه اغلب توسط کاربران گم می شوند نه اینکه دزدیده شوند.
برنامه Find my device یکی از اپلیکیشن های طراحی شده برای اندروید است که در صورت داشتن و فعال بودن حساب کاربری گوگل و اتصال به اینترنت در اسرع وقت به شما کمک خواهد کرد تا دستگاه خود را پیدا کنید.
 چنانچه دستگاه شما قبل مفقود شدن به 'اینترنت' متصل و حساب کاربری گوگل روی آن فعال است، در ادامه دو راه حل معرفی خواهیم کرد که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:

1.
شما به کمک برنامه Find My Device می توانید یک صدای بلند را برای 5 دقیقه پخش کنید و سپس به دنبال صدا و تلفن همراه تان بگردید.

2.
یکی دیگر از گزینه های موجود و امکانات برنامه Find My Device ، قابلیت GIVE ME MY PHONE BACK به معنی لطفا گوشی را به من برگردانید است ، شما دقیقا عبارت گفته شده را در برنامه تایپ کرده و آن را به صفحه نمایش تلفن هوشمندتان منتقل کنید.

 

معرفی نرم افزار Find My Device

اگر می خواهید گوشی خود را از راه دور پاک کنید ، باید برنامه Find My Device را نصب و تنظیمات خود را بررسی کنید.

اول از همه ، به فروشگاه Google Play بروید و Find My Device را بارگیری کنید.
سپس آن را با حساب کاربری گوگل یا گوگل اکانت فعال کرده و در ادامه مسیر زیر را دنبال کنید:

نکته : چنانچه گوگل اکانت شما دچار مشکل شده است و سینک نمی شود می توانید با کمک مقاله همگام سازی نشدن جیمیل آن را در اسرع وقت برطرف سازید.

Google Settings > Security > Find My Device

 

اطمینان حاصل کنید که Find My Device فعال و اجازه دسترسی به مکان یا گزینه  device's locationرا فعال کنید.

همچنین استفاده از برخی موارد احتیاطی دیگر نیز ایده خوبی است به طور مثال اول اینکه ، هیچ چیز حساسی را روی کارت های microSD ذخیره نکنید (زیرا از راه دور نمی توان آنها را پاک کرد یا اینکه شخص سارق می تواند به راحتی آن را از دستگاه شما خارج کرده و دیگر هیچ گونه دسترسی به آن نداشته باشید )

همچنین از کد یا الگوی قفل مناسبی داشته باشید.

از طرف دیگر برنامه های AirDroid یا Lookout نیز ویژگی های پاک کردن از راه دور را ارائه می دهند و می توانند برنامه های خوبی برای ذخیره سازی اطلاعات باشد.

سوزاندن گوشی از راه دور از طریق نرم افزار Find My Device

در این بخش از مقاله می خواهیم نحوه سوزاندن گوشی از راه دور را بررسی کنیم ، شما می توانید داده های خود را پاک کنید ، اما این را بخاطر بسپارید که ممکن است اطلاعات کارت های SD حذف نشوند ، و اگر معلوم شود که به سرقت رفته یا به طور دائم از بین نرفته است ، برای انجام این کار ، به رمزعبور گوگل خود نیاز دارید.
در نظر داشته باشید با انجام این کار دیگر نرم افزار Find My Device هم در دسترس نخواهد بود.

این کار مانند این است که دستگاه شما به تنظیمات کارخانه برگردد و در نتیجه تمام تنظیمات ، موسیقی ، عکس ها و برنامه ها پاک می شود.
ما با انتخاب یک گزینه می توانید کار حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور را انجام دهید و اگر تلفن سرقت شده شما خاموش باشد به محض آنلاین شدن این عملیات انجام خواهد شد.

اگر به اندازه کافی نگران هستید که از این گزینه استفاده کنید ، باید به حساب Google خود نیز بروید و دسترسی تلفن گمشده خود را لغو کنید.
شما می توانید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید زیرا این احتمال هم وجود دارد که هکرهای بسیار مصمم حتی پس از سوزاندن گوشی از راه دور بتوانند به داده های شما دسترسی پیدا کنند.

سایر روش های حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور

اگر برنامه Find My Device به هر دلیلی در دسترس نباشد باید چه کاری انجام داد ؟ آیا راه جایگزینی وجود دارد؟ این سوال احتمال خیلی زیاد تا کنون در ذهن شما نقش بسته است ، هر چند اپلیکیشن معرفی شده در قسمت های قبل بهترین و آسان ترین راه برای پیدا کردن دستگاه موردنظر شماست.
قبل از معرفی سایر روش های حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه این روش ها مبتنی بر فعال بودن قابلیت های آموزش داده شده است.

نرم افزار Android Lost

سوالات پر تکرار

  • چیزی که بیشتر از گم کردن یا دزدیده شدن تلفن همراه کاربر را اذیت و برای ایشان استرس و نگرانی ایجاد می کند این است که تکلیف اطلاعات شخصی که روی آن دستگاه هوشمند ذخیره شده است و حال به راحتی ممکن است مورد استفاده آن شخص قرار گیرد چه می شود؟
  • اگر جز آن دسته از افراد هستید که برنامه ، ایمیل ، اطلاعات شخصی و .
    .
    .
    روی دستگاه تان وجود دارد و گمان می کنید ، دیگران نمیتوانند به آنها دست یابند اشتباه می کنید.
  • پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی عملیات سوزاندن گوشی از راه دور جهت حفظ امنیت اطلاعات تان انجام داده و تنها از بابت هزینه های پرداختی تان محتمل ضرر شده و افراد سود جو وارد حریم شخصی تان نشود.
  • سایر مقالاتی که پیشنهاد می کنیم مطالعه آنها را از دست ندهید :
  • ردیابی گوشی از طریق گوگل شبکه استعلام
  • پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده
  • باز کردن قفل گوشی اندروید شبکه استعلام
  • چند نکته احتیاطی قبل از سوزاندن گوشی از راه دور
  • قبل از انجام هر کاری ، اطمینان حاصل کنید که واقعا تلفن همراه شما سرقت شده است یا خیر ، زیرا تلفن های همراه اغلب توسط کاربران گم می شوند نه اینکه دزدیده شوند.
    برنامه Find my device یکی از اپلیکیشن های طراحی شده برای اندروید است که در صورت داشتن و فعال بودن حساب کاربری گوگل و اتصال به اینترنت در اسرع وقت به شما کمک خواهد کرد تا دستگاه خود را پیدا کنید.
    چنانچه دستگاه شما قبل مفقود شدن به 'اینترنت' متصل و حساب کاربری گوگل روی آن فعال است، در ادامه دو راه حل معرفی خواهیم کرد که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:
  • شما به کمک برنامه Find My Device می توانید یک صدای بلند را برای 5 دقیقه پخش کنید و سپس به دنبال صدا و تلفن همراه تان بگردید.
  • یکی دیگر از گزینه های موجود و امکانات برنامه Find My Device ، قابلیت GIVE ME MY PHONE BACK به معنی لطفا گوشی را به من برگردانید است ، شما دقیقا عبارت گفته شده را در برنامه تایپ کرده و آن را به صفحه نمایش تلفن هوشمندتان منتقل کنید.
  • معرفی نرم افزار Find My Device
  • اگر می خواهید گوشی خود را از راه دور پاک کنید ، باید برنامه Find My Device را نصب و تنظیمات خود را بررسی کنید.
  • نکته : چنانچه گوگل اکانت شما دچار مشکل شده است و سینک نمی شود می توانید با کمک مقاله رفع مشکل سینک نشدن اکانت گوگل آن را در اسرع وقت برطرف سازید.
  • Google Settings > Security > Find My Device
  • اطمینان حاصل کنید که Find My Device فعال و اجازه دسترسی به مکان یا گزینه device's locationرا فعال کنید.
  • همچنین استفاده از برخی موارد احتیاطی دیگر نیز ایده خوبی است به طور مثال اول اینکه ، هیچ چیز حساسی را روی کارت های microSD ذخیره نکنید (زیرا از راه دور نمی توان آنها را پاک کرد یا اینکه شخص سارق می تواند به راحتی آن را از دستگاه شما خارج کرده و دیگر هیچ گونه دسترسی به آن نداشته باشید )
  • همچنین از کد یا الگوی قفل مناسبی داشته باشید.
  • از طرف دیگر برنامه های AirDroid یا Lookout نیز ویژگی های پاک کردن از راه دور را ارائه می دهند و می توانند برنامه های خوبی برای ذخیره سازی اطلاعات باشد.
  • سوزاندن گوشی از راه دور از طریق نرم افزار Find My Device
  • در این بخش از مقاله می خواهیم نحوه سوزاندن گوشی از راه دور را بررسی کنیم ، شما می توانید داده های خود را پاک کنید ، اما این را بخاطر بسپارید که ممکن است اطلاعات کارت های SD حذف نشوند ، و اگر معلوم شود که به سرقت رفته یا به طور دائم از بین نرفته است ، برای انجام این کار ، به رمزعبور گوگل خود نیاز دارید.
    در نظر داشته باشید با انجام این کار دیگر نرم افزار Find My Device هم در دسترس نخواهد بود.
  • اگر به اندازه کافی نگران هستید که از این گزینه استفاده کنید ، باید به حساب Google خود نیز بروید و دسترسی تلفن گمشده خود را لغو کنید.
    شما می توانید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید زیرا این احتمال هم وجود دارد که هکرهای بسیار مصمم حتی پس از سوزاندن گوشی از راه دور بتوانند به داده های شما دسترسی پیدا کنند.
  • سایر روش های حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور
  • اگر برنامه Find My Device به هر دلیلی در دسترس نباشد باید چه کاری انجام داد ؟ آیا راه جایگزینی وجود دارد؟ این سوال احتمال خیلی زیاد تا کنون در ذهن شما نقش بسته است ، هر چند اپلیکیشن معرفی شده در قسمت های قبل بهترین و آسان ترین راه برای پیدا کردن دستگاه موردنظر شماست.
    قبل از معرفی سایر روش های حذف اطلاعات گوشی دزدیده شده از راه دور باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه این روش ها مبتنی بر فعال بودن قابلیت های آموزش داده شده است.
  • نرم افزار Android Lost

نتیجه گیری

مقاله حاکی از آن است که از بین بردن اطلاعات شخصی روی گوشی هوشمند دزدیده شده یکی از اهمیت‌هایی است که برای کاربران تلفن همراه ایجاد استرس و نگرانی می‌کند.
بنابراین، نویسنده مقاله ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که بهتر است کاربران برنامه‌ها، ایمیل ها و اطلاعات شخصی را در دستگاه خود رمزگذاری کرده و اقدام به حفاظت از آن اطلاعات کنند.

سپس، راهکارهای مربوط به حفظ امنیت دستگاه بعد از دزدیده شدن آورده می‌شود.
تاکید مقاله بر استفاده از برنامه Find my device است که کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی گوشی را پیدا کرده و اطلاعات روی آن را پاکسازی کنند.

همچنین، مقاله به معرفی چند نکته احتیاطی قبل از سوزاندن گوشی و ارائه روش‌های دیگری مانند استفاده از برنامه Android Lost و برنامه‌های AirDroid و Lookout نیز می‌پردازد.
در نهایت، نویسنده به این نکته اشاره می‌کند که در صورت استفاده از گزینه حذف اطلاعات گوشی، دیگر امکان استفاده از برنامه Find my device باقی نمی‌ماند و لازم است تا به حساب گوگل مربوط به گوشی دسترسی کنید و آن را لغو کنید.