آشنایی با سامانه سرباز ماهر

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

آشنایی با سامانه سرباز ماهر

سامانه سرباز ماهر، طرحی است که با هدف آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه، زمینه‌ای متناسب با نیازهای بازار کار برای آن‌ها فراهم می‌کند.
این طرح با ارائه آموزش‌های پیش از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، موسسات آموزشی خصوصی و دولتی و مراکز ارزیابی مهارتی را به یکدیگر متصل می‌کند.

سربازان داوطلب می‌توانند در طول خدمت، طی پودمان‌های مختلف، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یاد بگیرند و در پایان خدمت، مدرک مربوطه را دریافت کنند.
برای شرکت در طرح سرباز ماهر، سربازان باید از طریق سامانه سرباز ماهر به سایت دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کرده و بخشی را که مشخص شده است تکمیل کرده و پرینت آن را به مراکز علمی کاربردی ناجا ارائه دهند.

برنامه‌های درسی برای طرح سرباز ماهر بر روی سایت دانشگاه در سامانه ساتب قابل رویت است.
پس از ثبت نام در سامانه سرباز ماهر، مشمولان وظیفه دارای مهارت بررسی، راستی‌آزمایی و امتیازبندی می‌شوند و کسانی که بالاترین امتیاز را کسب می‌کنند، می‌توانند از مشوق‌های مالی و تحصیلی برخوردار شوند.

این طرح در استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است.
در استان تهران نیز در مرکز علمی کاربردی یگان ویژه پاسداران، مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مرکز علمی کاربردی آماده و پشتیبانی نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

خلافی

در مقاله امروز شبکه استعلام قصد داریم شما را با سامانه سرباز ماهر آشنا کنیم.
خدمت سربازی در عین حال که شاید برای برخی از جوانان جذابیتی نداشته باشد ، اما دوران خاطره انگیزی است که می تواند به توانایی های فردی و اجتماعی یک سرباز اضافه نماید.
شاید تنها دلیل موجه این قشر از جوانان این باشد که در بهترین سن یادگیری و رشد ، دو سال از سن جوانی را به خود اختصاص می دهد.
اما خبر خوب این است که با طرحی که سازمان نظام وظیفه ارائه کرده است این نگرانی نیز می تواند برطرف شود ، این طرح که سرباز ماهر نام دارد ، سعی دارد با آموزش های فنی و حرفه ای به سربازان کمک کند که پس از دوران سربازی خود با حرفه ای که فرا می گیرند بتوانند در بازار کار مشغول به کار شوند.
این طرح براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که مابین دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است.
این سامانه شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است که موسسات آموزشی خصوصی و دولتی و مراکز ارزیابی مهارتی را به یکدیگر متصل می‌ کند و زمینه بهره گیری آموزش مهارتی را متناسب با نیاز بازار برای جوانان فراهم می نماید.

سامانه های اینترنتی کار را برای مشمولان سربازی راحت کرده به صورتی که دیگر برای هر کار نیازی به مراجعه حصوری ندارند ، سازمان وظیفه عمومی با راه اندازی سامانه سخا که در مقاله پیگیری وضعیت نظام وظیفه و ورود به سامانه سخا به آن پرداختیم ، کار را برای مشمولان راحت کرده و حتی برای دیدن سوابق سربازی خود نیازی به مراجعه حضوری نداشته و با مطالعه مقاله راهنمای مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی می توانید به سوابق بیمه سربازی خود دسترسی داشته باشید.
طرح سرباز ماهر نیز با استفاده از سامانه سرباز ماهر کار را برای مشمولان راحت کرده است که در این مقاله به معرفی این سامانه خواهیم پرداخت.
 در مقالات قبلی شبکه استعلام تلاش کرده ایم با توجه به اهمیت سامانه های اینترنتی ، شما را با این سامانه ها بیشتر آشنا نماییم که از جمله این مقالات که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می نماییم عبارتند از :

در صورتی که مایلید اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران ثبت کنید، می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:در این راهنما، مفصل توضیح داده شده است که چگونه می توانید اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران ثبت کنید.
برای دسترسی به راهنما، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:راهنمای ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایراندر این راهنما، توضیح داده شده است که با دستورالعمل های مفصل که فراهم شده است، می توانید به طور موثر و بهینه اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران ثبت کنید.
این راهنما می تواند به شما در فرآیند ثبت اطلاعات به صورت صحیح کمک کند.
برای دریافت راهنما، می توانید به این لینک مراجعه کنید:راهنمای ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه کارمند ایران

راهنمای ثبت نام در سامانه سجام می‌توانید اطلاعات بیشتری را در

سوالات پر تکرار

پرسش و پاسخ هایی در مورد مقاله و سامانه سرباز ماهر:

  • سامانه سرباز ماهر چیست؟
  • چه هدفی را دنبال می کند؟
  • سامانه سریاز ماهر از کجا قابل دسترسی است؟
  • برنامه‌های درسی برای سامانه سریاز ماهر در کجا قابل رؤیت است؟
  • کسانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده اند، مهارت آن‌ها بررسی و امتیاز بندی خواهد شد؟

نتیجه گیری

مقاله حاضر درباره سامانه سرباز ماهر می‌باشد که هدف آن ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به سربازان است تا بعد از اتمام خدمت سربازی به راحتی در بازار کار اشتغال پیدا کنند.
این طرح براساس تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است.

سامانه سرباز ماهر شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است و موسسات آموزشی و مراکز ارزیابی مهارتی را به یکدیگر متصل کرده تا بهره گیری آموزش مهارتی متناسب با نیاز بازار کار برای جوانان فراهم شود.
سامانه‌های اینترنتی نیز به سربازان راحتی و سهولت در دستیابی به خدمات را می‌دهند.

از جمله سامانه‌های معرفی شده در مقاله می‌توان به سامانه سخا، سامانه کارمند ایران و سامانه همتا اشاره کرد که به ارائه خدمات مختلفی مانند پیگیری وضعیت نظام وظیفه، ثبت اطلاعات کارکنان، استعلام گوشی و غیره می‌پردازند.
در نهایت، طرح سرباز ماهر به سربازان کمک می‌کند تا به طور همزمان با خدمت سربازی در آموزش مهارتی شرکت کرده و مدرک مربوطه را دریافت کنند و از تسهیلات مشوقی که برای آنان در نظر گرفته شده است بهره‌برداری کنند.