آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99 چه زمانی است ؟

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99 چه زمانی است ؟

مقاله حاکی از این است که برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ به صورت الکترونیکی، باید در سامانه نظام مالیاتی ثبت نام کرده و عضو آن شویم.
برای اطلاعات بیشتر، می‌توان به شبکه استعلام مراجعه کرد.

ثبت نام در سامانه نظام مالیاتی به صحت اطلاعات شما بستگی دارد و نام کاربری و رمز عبور برای شما ساخته و ارائه خواهد شد.
سپس می‌توانید وارد سامانه شده، اطلاعات تکمیلی خود را وارد کنید و اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهید.

همچنین برای اشخاص حقوقی و حقیقی که صاحب کسب و کار هستند، بحث سال مالی مطرح است.
برای اشخاص حقیقی، سال مالی همان سال شمسی از اول فروردین تا آخر اسفند ماه است و برای اشخاص حقوقی، سال مالی بر اساس سال مالی اعلام شده در اساسنامه شرکت در نظر گرفته می شود.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی بر اساس سال مالی هر صنف متفاوت است.
اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه ۹۹ مهلت دارند و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه ۹۹ مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی شامل حصول اطمینان از اتصال رایانه به اینترنت، مراجعه به سایت مذکور، نصب نرم افزار اظهارنامه مالیاتی، ارائه اطلاعات درخواستی، دریافت استعلام هویت، تکمیل جداول اطلاعاتی و مالی، تهیه نسخه چاپی و بررسی نسخه پیش نویس، ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی، دریافت کد رهگیری، صدور الکترونیکی قبض مالیاتی و پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی است.
اشخاصی که اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق نرم افزار ارسال می‌کنند، می‌توانند هنگام فرستادن درخواست صدور قبض مالیاتی کد رهگیری را ارائه کنند و از طریق دستگاه های خودپرداز یا موارد مشابه به پرداخت مالیات بپردازند.

در صورت بروز خطا هنگام ثبت اظهار نامه مالیاتی، از نرم افزار خطایاب استفاده شود.
این نرم افزار توسط سازمان امور مالیاتی ارائه شده است و کاربران می‌توانند آن را دانلود و استفاده کنند.

خلافی

درباره تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۹۹برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ به صورت الکترونیکی، شما باید در سامانه نظام مالیاتی ثبت نام کنید و عضو آن شوید.
این اطلاعات مختص عضوانی است که در سامانه ثبت نام کرده‌اند.
در این مقاله شبکه استعلام قصد دارد تا در خصوص نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی و آخرین مهلت ارسال اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به شبکه استعلام مراجعه کنید.

برای ثبت نام در سامانه نظام مالیاتی باید صحت اطلاعات شما مورد تایید قرار گرفته و نام کاربری و رمز عبور برای شما ساخته و ارائه شود ، پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور می توانید وارد سامانه شده ، اطلاعات تکمیلی را وارد کرده و سپس اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید.

همچنین برای اشخاص حقوقی و حقیقی که صاحب کسب و کار هستند بحث سال مالی به میان کشیده می شود که برای اشخاص حقیقی سال مالی همان سال شمسی از اول فروردین تا آخر اسفند ماه و برای اشخاص حقوقی ، بر اساس سال مالی اعلام شده در اساسنامه شرکت در نظر گرفته می شود.
در راستای سهولت کار ، سازمان امور مالیاتی کشور ، انجام فرآیند اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی و حقیقی را در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی قرار داده است که کاربران باید فرم ها را تکمیل و ارسال کنند.

آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99

ارائه اظهارنامه مالیاتی 99 ، همانطور که می دانید مانند سال های قبل جز تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب کسب و کار و امری اجتناب ناپذیر است ، زمان ارائه اظهارنامه همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد ، بستگی به سال مالی هر صنف دارد و به صورت زیر است :

اشخاص حقیقی

صاحبان مشاغل که جز اشخاص حقیقی محسوب می شوند و سال مالی آنها از فروردین 97 شروع شده و تا پایان اسفند 97 در نظر گرفته می شود تا پایان خردادماه 99 مهلت ارائه اظهارنامه دارند.

اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی که سال مالی آنها بر اساس زمان اعلام شده در اساسنامه آنها سنجیده می شود ، تا پایان تیرماه 99 مهلت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی

مراحل ثبت نام اظهارنامه مالیاتی 99 برای اشخاص حقوقی و حقیقی طبق اطلاعیه سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی  به شرح ذیل می باشد :

1.
حصول اطمینان از اتصال رایانه به اینترنت

2.
مراجعه به سایت ارائه شده در لینک زیر ، مراجعه به قسمت اظهارنامه الکترونیکی و دانلود اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی / حقوقی

ورود به سایت

3.
نصب نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

4.
ارائه اطلاعات درخواستی در نرم افزار

5.
دریافت استعلام هویت از سامانه ثبت نام الکترونیکی

6.
تکمیل جداول اطلاعاتی و مالی

7.
تهیه نسخه چاپی و بررسی نسخه پیش نویس

8.
ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور

9.
دریافت کد رهگیری

10.
صدور الکترونیکی قبض مالیاتی

11.
پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی

توصیه می شود مودیان مالیات تعیین شده را پیش از اتمام آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99 پرداخت کنند تا از تسهیلات ، مشوق ها ، معافیت ها و .
.
.
استفاده کنند و هم اینکه جریمه نشوند ، با توجه به الکترونیکی شدن اظهارنامه مالیاتی و عدم مراجعه حضوری به ادارات ، روند کار سریع تر و آسان تر انجام می شود لذا مهلت تعیین شده برای پرداخت ، را در نظر گرفته و به موقع این کار را انجام دهید.

 

پرداخت مالیات 99

همانطور که می دانید بر اساس اطلاعاتی که شما از میزان در آمد و هزینه های انجام شده طی سال مالی خود ارائه می نمایید ، سازمان امور مالیاتی میزان مالیات پرداختی شما را تعیین می کند.
حال بعضی از کاربران طی تماس های تلفنی در خصوص پرداخت مالیات ا رسیدن به آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی 99 سوالاتی را مطرح کرده اند که در این قسمت می خواهیم پاسخ دهیم :

آن دسته از کاربرانی کاز طریق نرم افزار اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی خود کرده اند ، می توانند هنگام ارسال ، درخواست صدور قبض مالیاتی نمایند و از طریق لینک زیر و ضمن ارائه شماره رهگیری و شماره پیگیری ثبت نام شماره اقتصادی ، لیست را دریافت و از طریق دستگاه های خودپرداز یا POS یا سامانه پرداخت الکترونیک مالیات آن را پرداخت نمایند.

دریافت قبض مالیاتی

سامانه پرداخت الکترونیک مالیات

 

در صورت بروز خطا هنگام ثبت اظهار نامه مالیاتی چه کاری باید انجام داد ؟

آن دسته از کاربرانی که حین ثبت اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات 99 ، خطاهای 100- و 103 -  را دریافت کرد اند می توانند از نرم افزار خطایاب استفاد کنند ، این نرم افزار توسط خود سازمان طراحی و ارائه شده است و شما می توانید این نرم افزار خطایاب را از لینک ارائه شده در زیر دانلود ، نصب و استفاده نمایید.

سوالات پر تکرار

  • برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۹۹ به صورت الکترونیکی، باید در سامانه نظام مالیاتی ثبت نام کرده و عضو شوید.
  • برای ثبت نام در سامانه نظام مالیاتی، صحت اطلاعات شما باید تایید شود و نام کاربری و رمز عبور برای شما ساخته و ارائه شود.
    سپس می توانید وارد سامانه شده، اطلاعات تکمیلی را وارد کنید و اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید.
  • سال مالی برای اشخاص حقیقی همان سال شمسی از اول فروردین تا آخر اسفند ماه است و برای اشخاص حقوقی، بر اساس سال مالی اعلام شده در اساسنامه شرکت در نظر گرفته می شود.
  • برای اشخاص حقیقی که جز اشخاص حقیقی محسوب می شوند، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه ۹۹ است.
    برای اشخاص حقوقی، آخرین مهلت تا پایان تیرماه ۹۹ است.
  • مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی شامل حصول اطمینان از اتصال رایانه به اینترنت، مراجعه به سایت سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی، نصب نرم افزار اظهارنامه مالیاتی، ارائه اطلاعات درخواستی در نرم افزار، دریافت استعلام هویت، تکمیل جداول اطلاعاتی و مالی، تهیه نسخه چاپی و بررسی نسخه پیش نویس، ارسال اطلاعات به سازمان امور مالیاتی کشور، دریافت کد رهگیری، صدور الکترونیکی قبض مالیاتی و پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی می باشد.
  • برای پرداخت مالیات، می توانید از لینک دریافت قبض مالیاتی و سامانه پرداخت الکترونیک مالیات استفاده کنید.
  • در صورت بروز خطا هنگام ثبت اظهارنامه مالیاتی، می توانید از نرم افزار خطایاب استفاده کنید تا مشکل را بررسی و رفع کنید.

نتیجه گیری

تسلیم اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی نیازمند ثبت نام و عضویت در سامانه نظام مالیاتی است.
شبکه استعلام اطلاعات مفیدی را درباره نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی و آخرین مهلت ارسال در اختیار می‌گذارد.

برای ثبت نام در سامانه، اهمیت صحت اطلاعات شخصی و دریافت نام کاربری و رمز عبور ذکر شده است.
اشخاص حقیقی سال مالی شمسی را از اول فروردین تا آخر اسفند و اشخاص حقوقی سال مالی طبق اساسنامه شرکت در نظر می‌گیرند.

فرآیند اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و حقیقی در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی انجام می‌شود.
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه ۹۹، و برای اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه ۹۹ است.

مراحل ثبت اظهارنامه مالیاتی شامل حصول اطمینان از اتصال رایانه به اینترنت، مراجعه به سایت سامانه مودیان مالیاتی، نصب نرم‌افزار، تکمیل جداول اطلاعاتی و مالی، تهیه نسخه چاپی و بررسی نسخه پیش‌نویس، ارسال اطلاعات، دریافت کد رهگیری و صدور الکترونیکی قبض مالیاتی است.
پرداخت الکترونیکی قبض مالیاتی قبل از به اتمام رسیدن آخرین مهلت انجام شود تا از تسهیلات و مشوق‌ها استفاده شود.

در صورت بروز خطا هنگام ثبت اظهارنامه، می‌توان از نرم‌افزار خطایاب استفاده کرد.