It Comes at Night یک The Last of Us بی روح

سرویس های استعلامی

خلافی

خلاصه مقاله

It Comes at Night یک The Last of Us بی روح

شاید درست نباشد که فیلم را به عنوان یک فیلم ترسناک در نظر بگیریم.
این همه ترفند تبلیغاتی برای بازار فروش هستند.

واقعیتش این است که فیلم واقعاً ترسناک نیست.
تمام لحظات وحشتناک در فیلم به داستان گردش کابوسی از نقش اصلی فیلم، تراویس، مرتبط هستند.

تراویس توسط کلوین هریس جونیور 22 ساله نقش آفرینی می‌شود.
من ترجیح می‌دهم برای ژانر فیلم از عبارت تعلیق استفاده کنیم.

داستان درباره دو خانواده‌است که در زمانی که باید برای بقا هر کاری انجام دهند، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند.
در حالی که تهدید خارجی همچنان برقرار است، تهدید داخلی آن‌ها را به سمت افول و نابودی کشانده است.

بازیکنان پس از چند دقیقه آغازین فیلم "It Comes at Night" به طور ظاهری متوجه می‌شوند که این فیلم با طراحی هوشمندانه‌اش بسیار شبیه به اثر شاهکار استودیو Naughty Dog به نام "خشکسالی" (The Last of Us) است.
در هر دو دنیا، مکان و موجوداتی که به شخصیت‌ها تهدید می‌کنند، به وضوح آشکار است و انتخاب بین کشتن یا نجات عزیزان برای شخصیت‌ها به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

در هر دو آثار، بی‌رحمی تمام‌گیر و بقاء محور قرار دارد و حتی طراحی لباس و محیط‌ها نیز با هم ارتباط دارند.
اگر کسی به من بگوید این جنگل در دنیای "خشکسالی" قرار دارد، هیچ تعجبی ندارم.

این ابتدایی برای من جالب بود، اما فیلم "It Comes at Night" برخلاف "خشکسالی"، به عنوان یک روایت بی‌رحمانه و کانونی برای بقاء، کامل نیست.
درست است که این فیلم فرصت زیادی را پشت سر گذاشته، اما باید اذعان کنم که در ادامه این متن، خطر حاکی از حذف جزئیات داستان وجود دارد.

خلافی

«فیلم ترسناک پسا آخرالزمانی It Comes at Night» یک فیلم سال گذشته منتشر شد.
بینندگان این فیلم به چند دسته تقسیم می‌شوند.
یک دسته افراد، بدون هیچ ابهامی از فیلم لذت بردند.
دسته دیگری به دلایل منطقی، مانند کیفیت بالا یا خاص بودن داستان، این فیلم را پسندیدند.
اما دسته آخری از افراد (بیشتر در کافه‌های کشورمان دیده می‌شوند)، آن دسته اول را به خاطر خوندن و فهمیدن پیام فلسفی فیلم انتقاد می‌کنند و به طور بی‌مغزانه آن را تحسین می‌کنند.
تا هفته گذشته، من فرصتی برای تماشای این فیلم نداشتم، واقعیت آن است که هرچند فرصت کافی برای دیدن آن وجود داشت، اما به دلیل علاقه‌ی کم به ژانر وحشت (باعث بروز مشکلات خوابیدن شبانه می‌شود)، به تماشای آن نرفتم.
پس از تمام این صدا و سیما و نقدشان (بیا و ببین، عالی است، فوق‌العاده است، بی‌ارزش است، بی‌معنی است)، تصمیم گرفتم جستجو کنم و ببینم آیا می‌توانم لینک دانلود آن را پیدا کنم (می‌دانم که این عمل نادرست است، اما گاهی خیلی خرسندم که در یک کشور زندگی می‌کنم که قوانین کپی‌رایت در آن تاثیری ندارد.
.
.
حداقل سازنده‌ای هستم که این حقیقت را بگویم).
پس از شروع فیلم، اولین چیزی که توجهم را به خود جلب کرد، شباهت آن با بازی «The Last of US» بود.
پس از پایان فیلم، به نقدهای آن رفتم و فهمیدم که تنها من این انتظار را از فیلم نداشتم.
اگر شما هم با من موافقید، حتماً ادامه مطلب را بخوانید.

از دل خانه‌ای که میان جنگل قرار دارد، خانواده‌ای زندگی می‌کنند.
"It Comes at Night"، یک فیلم به کارگردانی تری ادوارد شولتز است که در آن، با ویروس وحشتناکی مواجه هستند.
به جز خانواده‌ای که در خانه‌ی خود زندگی می‌کنند، بقیه دنیا نابود شده است.
این ویروس تمام جانداران را تهدید می‌کند و مرگ و نابودی را به همراه دارد.
این فیلم به شیوه‌ای خیره‌کننده و هم‌رازانه ساخته شده است.
از دید داخل خانه، نمی‌توان دنیای بیرون را رصد کرد.
اطلاعات ما محدود به وحشت و ترس شخصیت‌ها است؛ آنها از هر دو طرف میان بیماران و بازماندگان ترسیده‌اند.
در ابتدای فیلم، پس از چند صحنه، متوجه می‌شویم که این ویروس چگونه گسترش می‌یابد و خانواده نیز سعی در حفظ امنیت خود دارند.
اما وقتی یک غریبه به طور غیرقانونی به خانه‌ی آنها نفوذ می‌کند، اتحاد خانواده در معرض آزمایش قرار می‌گیرد.
این وقایع نشان می‌دهد که آزمون و عملکرد در شرایط سخت زندگی، وفاداری و اعتماد را آزمایش می‌کند.

بازیکنان پس از چند دقیقه آغازین فیلم "It Comes at Night" به طور ظاهری متوجه می‌شوند که این فیلم با طراحی هوشمندانه‌اش بسیار شبیه به اثر شاهکار استودیو Naughty Dog به نام "خشکسالی" (The Last of Us) است.
در هر دو دنیا، مکان و موجوداتی که به شخصیت‌ها تهدید می‌کنند، به وضوح آشکار است و انتخاب بین کشتن یا نجات عزیزان برای شخصیت‌ها به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
در هر دو آثار، بی‌رحمی تمام‌گیر و بقاء محور قرار دارد و حتی طراحی لباس و محیط‌ها نیز با هم ارتباط دارند.
اگر کسی به من بگوید این جنگل در دنیای "خشکسالی" قرار دارد، هیچ تعجبی ندارم.
این ابتدایی برای من جالب بود، اما فیلم "It Comes at Night" برخلاف "خشکسالی"، به عنوان یک روایت بی‌رحمانه و کانونی برای بقاء، کامل نیست.
درست است که این فیلم فرصت زیادی را پشت سر گذاشته، اما باید اذعان کنم که در ادامه این متن، خطر حاکی از حذف جزئیات داستان وجود دارد.

شاید درست نباشد که فیلم را به عنوان یک فیلم ترسناک در نظر بگیریم.
این همه ترفند تبلیغاتی برای بازار فروش هستند.
واقعیتش این است که فیلم واقعاً ترسناک نیست.
تمام لحظات وحشتناک در فیلم به داستان گردش کابوسی از نقش اصلی فیلم، تراویس، مرتبط هستند.
تراویس توسط کلوین هریس جونیور 22 ساله نقش آفرینی می‌شود.
من ترجیح می‌دهم برای ژانر فیلم از عبارت تعلیق استفاده کنیم.
داستان درباره دو خانواده‌است که در زمانی که باید برای بقا هر کاری انجام دهند، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند.
در حالی که تهدید خارجی همچنان برقرار است، تهدید داخلی آن‌ها را به سمت افول و نابودی کشانده است.

نتیجه گیری

قطعه متن فوق درباره فیلم "It Comes at Night" صحبت می‌کند و با نظریه‌ی آنکه این فیلم را نباید برای یک فیلم ترسناک در نظر گرفت، موافق است.
به دلیل ترفند‌های تبلیغاتی موجود در فیلم، واقعیت آن این است که این فیلم ترسناک نیست.

تمام لحظات ترسناک در فیلم به داستان گردش کابوسی از نقش اصلی فیلم، تراویس، مرتبط هستند.
نقش اصلی فیلم توسط کلوین هریس جونیور اجرا می‌شود.

این قطعه متن پیشنهاد می‌دهد تا عبارت تعلیق برای ژانر فیلم استفاده شود.
داستان فیلم درباره دو خانواده است که مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند تا در زمانی که باید برای بقا هر کاری بکنند، تهدید داخلی آن‌ها را به سمت افول و نابودی کشانده است.

با توجه به تهدید خارجی که همچنان برقرار است، انتخاب بین کشتن و نجات عزیزان برای شخصیت‌ها به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
فیلم "It Comes at Night" با طراحی هوشمندانه‌اش بسیار شبیه به اثر شاهکار استودیو Naughty Dog به نام "خشکسالی" است.

در این دو آثار، مکان و موجوداتی که به شخصیت‌ها تهدید می‌کنند، به وضوح آشکار است و حتی طراحی لباس و محیط‌ها نیز با هم ارتباط دارند.
متن همچنین به این نکته اشاره می‌کند که هرچند فیلم "It Comes at Night" فرصت زیادی را پشت سر گذاشته است، اما در ادامه متن، خطر حاکی از حذف جزئیات داستان وجود دارد.

در نهایت، متن نتیجه می‌دهد که این فیلم، به عنوان یک روایت بی‌رحمانه و مرکزی برای بقاء، کامل نیست.